Kirjoittaja Aihe: Kynsilakat ja kynsifriikkeily  (Luettu 282392 kertaa)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
Vs: Kynsilakat ja kynsifriikkeily
« Vastaus #690 : 09.01.14 - klo:15:09 »
Ostin joulukuussa Lumenen Gloss&Care Hiekkaa Purossa-kynsilakan, kun Ostolakossa-blogissa sitä kehuttiin. Jees vaan minäpä myös ihastuin. Sopii mulle tosi hyvin, kun mulla on jäänyt viime kuukausina lakkaaminen väliin just sen takia, kun tulos on aina epätasainen tai jotain muuta häikkää ja saattaa alkaa näyttämään törkeeltä jo seuraavana päivänä. Tokikaan mulla ei ole kärsivällisyyttä alkaa käyttämään mitään alus- ja päällyslakkoja, koska en ole kokenut, että niistä ois jotain apua lakan kestävyyteen.

Noiden lakkojen kanssa tulos on muutenkin epätasainen, joten no stress ja kulumista tai lohkeilua ei huomaa ainakaan tuon kyseisen sävyn kohdalla. Tänään ostin sit kans sävyt Hiekkamyrsky ja Rantahiekassa. Aika harvakseltaan noita sävyjä enää kaupoissa näytti olevan, Stockan myyjän mukaan lakat ovat menneet niin hyvin kaupaksi jo ennen joulua ja lisäystä ei ole tulossa. No buhuu vaan.

Enpä taida enää olla Essien lakkojen fani, hinta-laatusuhde Lumenella peittoaa Essien mennen tullen.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #691 : 09.01.14 - klo:17:57 »
Minäkin olen ihmetellyt kynsilakkojen kamalia ainesosalistoja, mistä edellä on ollut puhetta. Olen nyt käyttänyt lähinnä Essien ja Lumenen lakkoja, joissa ei tolueenia, formaldehydiä jne ole, mutta eiväthän nekään tosiaan mitään terveellistä silti ole. Olin kuitenkin aika pettynyt, kun katsastin kaupassa kehutun OPI:n kynnenvahvistajan Nail Envyn ainesosat, ja ehta formaldehydihän se siellä komeili. En vaan jotenkin pystyisi sutimaan kynsiini tuollaista ajatellen että teen tässä nyt kynsilleni jotain hyvää, kun samalla imppaisin formaldehydiä.  :(

Myös lakanpoistoaineiden haitallisuus mietityttää. Ovat ne sen verran tuskallista hengitettävää, että vaikea on olla ajattelematta...
1cFii, oma väri.

Nakke N.

• Vieras
« Vastaus #692 : 14.01.14 - klo:22:52 »
Mä olen pitänyt tähän asti Lumenen lakkoja jotenkin ankeana valintana, mutta nyt kun olen kokeillut myös muita lakkoja, niin on pakko sanoa, että mun mielestä niiden laatu (etenkin näissä Gloss & Care -lakoissa) on pääosin melko hyvä. Levittyvät hyvin, pysyvät kohtuullisen hyvin ja värivalikoimakin on ihan riittävä minulle. Aika usein näitä on myös tarjouksessa, joista omat lakkani sitten useimmiten ostankin. Viimeksi eilen ostin Robinhoodista sävyn 'Köynnösruusu' hintaan 2,90 €. Tykkään! 20 vuotta jatkunut Lumene-lakkojen ostaminen saa siis jatkua edelleen :)
« Viimeksi muokattu: 14.01.14 - klo:22:54 kirjoittanut Nakke N. »

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #693 : 16.01.14 - klo:13:46 »
Olen käyttänyt äärettömän säästeliäästi yhtä all-time-favorite lakoistani ja sehän ollut täysin idioottimainen veto: kyseessä Rimmel Undergroundin jo ajat sitten lopetettu sävy "Night life". Sitä ei riitä yksi kerros, joten olen alla käyttänyt Misan samansaväyistä creme-lakkaa kerroksen ja sitten tuo shimmertävä Nightlife päälle. Toisin kuin vielä vanhemmat Color Clubin ja China Glazen lakat, niin tämä Rimmelin koostumus on mennyt ikävän paksuksi ja kökkäreiseksi. Mulla on ohennusainetta ja ehkä sillä kokeilen vielä elvyttää tuota Rimmeliä, mutta harmittaa vaan että noin upea lakka on saamattomissa.

Lähimmäksi mitä olen löytänyt samantyyppistä lakkaa näyttäisi olevan China Glazen Ingrid. MACin Earthly Harmony on paljon vaaleamman sävyinen taupe, mutta sekin voisi mennä.

Toissapäivänä sain armottomat kiksit, kun tulin taas etsineeksi Chanelin Paradoxalin dupea, ja huomasin että Goshin Mystical on hyvin samantyyppinen. Sokoksen verkkokaupassa on nyt todella paljon lakkoja edullisesti ja tuon mun kuolaama Gosh sattui olemaan vielä tarjouksessa 3,50e. Nyt odotan kieli pitkällä, että pääsen testaamaan sitä.  :l
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #694 : 17.01.14 - klo:14:31 »
Korkkasin viime kuussa ostamani Rimmelin hiekkalakan, sävy on Aurora. Nuden ja glitterin ystävät, käykää kopaisemassa pullo! Todella nätti lakka - ja aivan ässä niihin tilanteisiin kun kynnet on salamana saatava siistiksi. Kaksi kerrosta on paras, mutta yksikin menettelee, lakka kuivuu sekunneissa ja on ylen helppo lakata siististi!

« Viimeksi muokattu: 17.01.14 - klo:14:42 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #695 : 17.01.14 - klo:15:38 »
Vinkkaisin täällä Maybellinen uusista tekstuurilakoista, nimeltään Color Show Crystallize. Löytyi ainakin Oulun stockalta hintaan 5,20. Aivan ihania ja koostumus on tuttua tekstuurilaatua eli huippua! Tässä sävyt Maybellinen Ranskan sivuilta:
http://www.gemey-maybelline.com/Produits/ongles/Vernis-a-ongles/Colorshow-Crystallize.aspx

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #696 : 17.01.14 - klo:18:56 »
En ole testannut vielä kertaakaan tekstuurilakkoja, en jotenkin ole innostunut niistä kauheasti vaikka monet nättejä ovatkin. Mutta nyt on käynyt pikkuhiljaa kiinnostamaan testaus ja etenkin tekisi mieli kokeilla jotain valkoista "lumen" näköistä lakkaa tai sitten jotain beigekultaa "hiekan" näköistä lakkaa. Jos tulee mieleen hyviä vinkkejä kriteereihin sopivista lakoista niin otan kaikki vinkit ilolla vastaan. :)

Lisäksi kysyisin tyhmänä, että tuleeko tekstruurilakan alle normaalisti aluslakka mutta ei päällyslakkaa päälle? Ja onko tekstuurilakka vaikea poistaa kynsistä vai lähteekö yhtä helposti kuin normaalilakka?
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #697 : 17.01.14 - klo:19:03 »
Aluslakkaa voi käyttää, mutta päällyslakka silottaa pintaa - toki  sillä saa lopputuloksestta enemmän "perusglitterin" näköisen, jos haluaa niin.

Poistettavuudessa on isoja eroja, IsaDoran hiekat ovat lähteneet helposti, Opin valkoinen Solitaire oli kyllä tuskaisa poistettava. Tästä Rimmelistä en vielä tiedä.

Tsekkaapa Opin Mariah Carey -kokoelma. IsaDoran talvisävyissä on vaalea kulta. Zoyan Pixie Dusteissa hiekkainen nude. Solitaire on aivan ihana valkoinen!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #698 : 17.01.14 - klo:19:13 »
^Kiitos avusta, Lila! :) Voisinkin kurkata IsaDoran lakkoja, niin saisi helposti yhden lakan testiin - ja iso plussa siitä jos eivät ole aivan tuskaisia poistettavia.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #699 : 17.01.14 - klo:21:08 »
Gosh! I'm in love! Sain tänään Goshin Mystical'in ja on sävynsä aivan puolesta napakymppi! Pullo on monissa kuvissa vaalea, mutta mulla oli samanvärinen kuin mitä lakka on kynsissäkin: suht tummahkoa myyränharmaan violettia (tai pitäisikö sanoa violetin harmaata - riippunee valosta mikä sävy on vallalla) melkein pinkillä shimmerillä. Kerrassaan upea ja monikäyttöinen lakka.
Tämä on mun ensimmäinen Goshilta ja ainakin näin alkututustuminen vaikuttaa lupaavalta: sivellin oli oikein passeli ja väri levittyi hyvin, kuivui myös. Kahdella kerroksella täysi peitto.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #700 : 26.01.14 - klo:21:24 »
Oletteko nähneet Isadoran Gold Crush ja Pink Crush -lakkoja vielä jossain Helsingin keskustan alueella? Olen nyt etsinyt niitä mm. Stoccalta, Sokokselta, Tarjoustalosta, Kicksistä, Anttilasta ja Emotionista enkä ole enää löytänyt. Muutamia muita sävyjä on kyllä vielä myynnissä mutta näitä kahta en ole nähnyt missään. Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan! :) Myös Itäkeskus/Omppu/Sello käyvät ostopaikoiksi, niissä tulee käytyä välillä.

Edit. Lakka löytyi vihdoin Sellon Prismasta, niitä oli jäljellä 3 kpl ja vielä -50% alessa! :)
« Viimeksi muokattu: 29.01.14 - klo:20:08 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #701 : 27.01.14 - klo:01:21 »
Löysin yllättäen Tukholman Sephorasta Nails Incin Ice Cream & Sprinkles -minilakkakokoelman (sisältää lakat Ladbroke Square, Upper Regent Street ja Charing Cross Road). Mulla on ennestään muutama täysikokoinen Sprinkles-lakka, ja Ladbroke Squareen ihastuin heti ensinäkemältä kuvissa. Silloin kun tämä kokoelma ilmestyi etsin kissojen ja koirien kanssa järkevää paikkaa mistä hankkia tämä, mutta ei sitä löytynyt. Olin jo unohtanut koko lakan kunnes sen tänään bongasin - oli vielä alennuksessa joten koko setti irtosi n. 5 euron hintaan. Ei paha, vaikka kaksi muuta lakkaa eivät ole mitenkään erityisiä (ruskeita lakkoja mulla ei kuitenkaan montaa ole että sikäli ihan hyvä lisäys).
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #702 : 28.01.14 - klo:01:34 »
Oletteko nähneet Isadoran Gold Crush ja Pink Crush -lakkoja vielä jossain Helsingin keskustan alueella? Olen nyt etsinyt niitä mm. Stoccalta, Sokokselta, Tarjoustalosta, Kicksistä, Anttilasta ja Emotionista enkä ole enää löytänyt. Muutamia muita sävyjä on kyllä vielä myynnissä mutta näitä kahta en ole nähnyt missään. Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan! :) Myös Itäkeskus/Omppu/Sello käyvät ostopaikoiksi, niissä tulee käytyä välillä.

Kurkistin Omenassa käydessäni Citymarketin ja Prisman. Cittarissa oli muutamia värejä jäljellä, mutta ei pinkkiä tai kultaa, Prismasta en löytänyt Sugar Crusheja enää ollenkaan.  :(
Onnea etsintään!
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #703 : 28.01.14 - klo:13:02 »
Mulla olisi himo Essien Luxedoon. Täytyy kytätä milloin olisi hyvä tarjous lakoista niin varmaan kannan sen kotiin.
Raitoja käpälään!

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #704 : 29.01.14 - klo:19:56 »

Kurkistin Omenassa käydessäni Citymarketin ja Prisman. Cittarissa oli muutamia värejä jäljellä, mutta ei pinkkiä tai kultaa, Prismasta en löytänyt Sugar Crusheja enää ollenkaan.  :(
Onnea etsintään!

Kiitos vaivannäöstä, ihanan avuliasta! Sain onneksi Gold Crushin vielä Sellon Prismasta. :)
« Viimeksi muokattu: 29.01.14 - klo:20:08 kirjoittanut Hunajapupu »