Kirjoittaja Aihe: Kynsilakat ja kynsifriikkeily  (Luettu 319128 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Kynsilakat ja kynsifriikkeily
« Vastaus #840 : 01.01.19 - klo:11:26 »
Kävin läpi kynsilakkavarastot, heitin pois kaikki paksuuntuneet ja pahemmin kuivuneet tai muuten vaan huonosti säilyneet. Keräsin pussillisen myyntiin meneviä. Nyt alkaisi varasto olla siedettävän kokoinen. Yläkerrassa on pieni kenkälaatikollinen lakkoja, alakerrassa vähän pientä kenkälaatikkoa suurempi loota, jossa on myös kynsienhoitovälineet helposti saatavilla. Ehkä voisin myös leimasinsysteemit myydä / antaa pois, enpä juuri jaksa näpertää noilla. UV-geelit (muutama nudesävy, kuultava valkoinen, päällyslakat ja primerit) ovat omassa laatikossaan uunin ja tarvikkeiden kanssa. Nudesävyjä karsin lakkavarastosta, teen tuon geelipohjan käytännössä aina nudesävyisenä - lähinnä varpaan kynnet kaipaavat nudelakkaa toisinaan - ja jos nyt sitten jossain vaiheessa luovin pohjageelistä, niin Essien hoitavat nudesävyt tulevat tarpeeseen.

Tein vähän havaintoja lakoista, osalla näistä on ikää aika lailla. OPI:n lakkoja minulla on melko paljon, niissä oli yllättävän paljon paksuuntuneita ja kuivuneita. Etenkin glitterit näyttävät säilyvän tosi huonosti, mutta myös muissa väreissä oli kuivahtaneita PALJON. Opin lakkoja en tule jatkossa ostamaan.

Nubarin lakat ja osa Essieistä, China Glazeista ja Color Clubeista erottuu melko pahasti - mutta sekoittamalla koostumuksen saa palautumaan ja lakat toimivat hyvin vanhanakin. Näissä ei tainnut olla yhtäkään kuivunutta.

Misan lakoista useampi on muuttunut iän myötä todella hitaasti kuivuvaksi  :o  - tämä vähän harmittaa, sillä mukana oli monta suosikkisävyä ja uutena näiden lakkojen laatu on ollut tosi mahtava. Misaa ei taida enää olla olemassa, joten voi voi.

Kaksi vanhaa Deborah Lippmanin glitteriä ovat koostumukseltaan kuin uusia.

Zoyan lakkojen säilyvyys näyttää olevan ihan omaa luokkaansa, ei kuivumista, erottuminen varsin vähäistä ja kaikissa sävyissä sitä ei ole ollenkaan.

Samoin Orlyn lakat ovat hyvässä kunnossa, näitä ei tosin ole varastossa kovin monta. Halpismerkeistä todella hyvässä kuosissa ovat Barry M:t ja H&M:t, se puolipallon muotoinen pullo. Mavaloissa erottumista, mutta pieni pullo on yllättävän hyvä, ei yhtään kuivunutta.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #841 : 04.02.19 - klo:08:23 »
Olen ollut todella laiska lakkaamaan kynsiäni, vaikka tykkäänkin lakatuista kynsistä. Ne vaan ei kestä mulla töissä, joissa kynnet on välillä ihan työkalu, vaan kuluu yleensä ensimmäisenä päivänä jo ruman näköiseksi. Ostin ihan led-uunin ja geelilakat, jos ne pysyisivät paremmin ja pysyiväthän ne. Niistä vaan kertyi kerroksia jo niin monta, että lakkauksesta tulee lähes aina liian paksu ja taas irtoilee ensimmäisen työpäivän jälkeen. Sorruin Sokoksen tarjouksesta ostamaan kaksi nudea Essien Gel Couture -lakkaa ajatuksella, että pysyy mitä pysyy, ei näy jos lohkeaa. Mut näähän pysyy! Edes noi "oikeat" geelilakat ei pysy niin hyin kuin nämä. Lakkasin kynnet vauhdilla ennen työpäivää, olivat just kosketuskuivat kun piti mennä jo kuivaamaan hiuksetkin ja kolmen työpäivän jälkeen näissä ei oo lähes ollenkaan kulumaa vielä. Näitä ostan lisää ja myyn noi geelilakkatarvikkeet pois.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #842 : 04.02.19 - klo:19:16 »
^ vanhoja kynsilakkoja on vieläkin kaappi täynnä, mutta kiinnostaisi nuo geelilakat. Noi Essiet kai on tarkoitettu ihan vaan yksinään käytettäviksi? Mä oon noista vähän tipahtanut, jossain kohtaa oli sellaisia mitkä vaati uv valoa, sit oli niitä mitkä vaati jonkun omanlaisen top coatin ja ja.. nostakaas mut takaisin kelkkaan ja kertokaa että mitkä ois parhaita sellaisenaan toimivia geelilakkoja testattavaksi? Lumenen Gel Effectit ainakin vaan kului pois parissa päivässä  ::)
1b F ii

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #843 : 04.02.19 - klo:20:50 »
Noi Lumenen Gel Effect lakat on musta ihan tavallisia kynsilakkoja, jotka näyttävät vähän geelilakoilta. Eivät pysy sen kummemmin kuin muutkaan. Nää Essiet on tarkoitettu käytettäväksi saman merkin päällyslakan kanssa. Kaksi kerrosta väriä ja kerros päällyslakkaa. Päällyslakka tekee sen geelimäisen kiillon, on tosi nätti. Ensimmäinen kerros kuivuu niin nopeasti, että kun oikeasta aloittaa ja vasemman käden on lakannut, niin oikea on jo kosketuskuiva. Odotan vielä hetken ennenkuin lakkaan toisen kerroksen. Ei vaadi mitään uunia tai mitään. Kestoa pitäisi olla 14 päivää jos lisää päälylakkaa kahden päivän välein, mutta sitä en ole testannut.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #844 : 05.02.19 - klo:12:01 »
Myös UV-geelien välillä on ihan järkyttäviä eroja kestossa. Jotkut geelit vaativat melkoista kynnen preppausta (karhennus, primer ja pohjageeli) pysyäkseen edes sinne päin kunnolla. Osa on mielestäni liian kovia kovetuttuaan - railoontuvat ja jopa murenevat lähes lasimaisesti helposti. Mutta hyvä yhdistelmä ja sopivan joustavaksi kovettuva tuote kun löytyy, niin UV geeli pysyy kyllä kuin tauti.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #845 : 05.02.19 - klo:19:37 »
Tuo on totta, että varmasti noissa uv-geelilakoissa on eroja. Mun kohdalle on sattunut vaan niitä, joista tulee liian paksuja, vaikka kuin ohuesti yrittäisi lakata, ja ovat liuskoina vaan irronneet ensimmäisestä osumasta. Koska tää Essie on niin paljon helpompi, en jaksa nähdä vaivaa etsiäkseni sellaista uv-lakkaa, joka toimisi. Tämä kun toimii jo niin hyvin.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #846 : 06.02.19 - klo:14:56 »
Kuinkahan pahasti musta kynsilakka värjää? Mun tekisi hirmuisesti mieli sellaista, olen ajatellut tilata Orly Breathable mustan lakan koska tykkään niiden koostumuksesta niin paljon ja tuntuvat pysyvän mulla paljon paremmin kuin mikään muu, mutta koska niiden kanssa en ole käyttänyt aluslakkaa niin pelkään tahraantumista vielä tavallistakin enemmän. Tavallisilla punaisilla lakoilla olen saanut kynsiin ikävän keltaisen vivahteen aluslakoista huolimatta, joten epäilyttää että mustasta jäisi harmaa zombie-väri kynsiin.

Jostain luin, että aluslakkaa voi laittaa useamman kerroksen ja se voisi auttaa, mutta epäilen että aluslakkakin voi värjätä kun mun kokemuseni mukaan punaiset ja kirkkaat lakat on pahimpia värjääjiä.
Raitoja käpälään!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #847 : 06.02.19 - klo:19:24 »
Musta kynsilakka ei ole mikään paha värjäämään, en muista koskaan saaneeni mustasta värjäytymää ja minähän olen tosi laiska aluslakkaaja. Keltavihreät, keltaiset, oranssit ja lämpimän punaiset ovat pahoja. Ja näissäkin riippuu... ...neonkeltainen ei ole koskaan värjännyt kynsiäni.