Kirjoittaja Aihe: Dior  (Luettu 160657 kertaa)

Poissa Riia

• HAIRahtanut
Vs: Dior
« Vastaus #45 : 05.09.09 - klo:23:34 »
^Jep, mun visalta oli veloitettu tuosta Diorin viisikosta 36 euroa, ja silti jäi tulliin. Tosin täällä tuppulassa tulli kahmii kaikki EU:n ulkopuolelta saapuvat paketit ::).
 Ihan OT:na; mun pitää ottaa maksutosite mukaan tuonne tulliin. Onkohan ne merkanneet cosme-de.comissa yhtään samaan suuntaan hintaa? Hirvittää, että joutuu sönkkään jotain hinnoista ::).
Kutrit: Alaselkään ulottuvat, tummat ja muutamalla punaisella raidalla tehostetut, kuivat, karkeat ja luonnonkiharat.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #46 : 06.09.09 - klo:10:18 »
^ja ^^ Tästähän on ihan legendaarisia eroja tullipiirien kesken.  ;D Riia taitaa asua samalla suunnalla kuin minäkin, ja täällä on kyllä tehokkaasti toimiva tulli. Ja jostain syystä täällä tullin palvelupisteet eivät ole missään keskustassa, vaan esim. Oulussa paketit pitää hakea teollisuusalueelta n. 5 km päästä sivistyksestä ja ennen klo 16.15. Joskus muinoin Oulussa oli tullin palvelupiste ihan keskustassa, ja se helpottaisi mun elämääni kovasti. Tuosta johtuen yleensä tällaisissa tilanteissa mieluummin maksan sen Stockan 59 euroa kuin jännään, saanko hakea tuotteen tullista 47 + 10 eurolla... Tietysti jos kauppa merkkaa aina paketin arvon pienemmäksi, se todennäköisesti menee tullista läpi - kunnes tullissa huomataan kyseinen käytäntö. Joku aika sittenhän kaikki strawberrynetin paketit piti pitkään noutaa tullista, koska siellä oli huomattu mansikkanetin väärentävän nuo tullausarvot. Toisella puolella Suomea asuva ystävättäreni taas on tilannut jenkeistä jopa ruokapöydän kaluston, eikä sitäkään lähetystä tarvinnut tulliselvittää... Ei ole reilua, ei!  ;)

^Tulliin pitää olla nimenomaan tosite maksusta, esim. voit tulostaa mukaasi sähköpostiisi saadun vahvistuksen maksusta summineen.  Ei tarvitse sönkätä, kun ei siellä luoteta kuin kirjallisiin dokumentteihin.  ;D Vähän kuulostaisi kyllä siltä, että tullissa on vähän päästy coseme-de:n jäljille tullausarvon pyöristämisestä säännönmukaisesti alakanttiin... Ei täälläkään tullissa kaikkia EU:n ulkopuolelta tulevia paketteja pysäytetä, vaan ihan selkeästi tullilla on "valkea ja musta lista" lähettäjistä.

Sori tää viesti on aikasen OT, mutta uskoisin tässä silti olevan jollekulle hyödyllisiä tiedonmurusia!
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 06.09.09 - klo:12:35 »
Voisiko joku Diorin Nude- tai Sculpt-meikkivoiteen omistaja auttaa minua kertomalla montako milliä (tai grammaa) tuotetta on purkissa? Tarvitsisin tiedon koulutehtävääni ja unohtui kirjoittaa ylös tuo tieto incien keruumatkalla...

Muoks. Kiitos Hilippa! En tajunnutkaan että määrän näkee myös nettikaupoista.. d'ough!
« Viimeksi muokattu: 06.09.09 - klo:13:52 kirjoittanut Supervixen »

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #48 : 06.09.09 - klo:13:50 »
^ Itselläni ei ole kumpaakaan mutta esim. Mansikkanetin mukaan molemmissa näyttäisi olevan 30 ml.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #49 : 06.09.09 - klo:14:28 »
Foreverissä on ainakin sen 30ml, ja Nuden pullo on musta ihan tasan samankokoinen, eli eiköhän kaikissa ole se 30ml.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #50 : 06.09.09 - klo:23:01 »
Mikäs oli Diorin peittävin meikkivoide ja kuinka hyvin se kestää? Jos vertaa esim. muihin, tyyliin Lancomeen tai Lorealiin tms. mitkä ainakin omassa naamassa pysyy suht hyvin. Kuinka keltaisia keltaiset sävyt on? Mulla on naamakriisi, epäilen jo jonkun aikuisiän aknen olevan tulossa kun nassu huonomassa kunnossa kuin ikinä, näppyjä pukkaa ja ihme punoituksia paikka paikoin jne. myös rasvaisempi kuin aikoihin, kuitenkin kaipaa paljon kosteutta ja on vähintäänkin pintakuiva. Dior toki kiinnostaisi pohjissakin kun se on muutenkin hyvä.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #51 : 06.09.09 - klo:23:20 »
^Eikös se peittävin ole juuri tuo Forever, mulla on sitä nyt toinen pullo menossa ja olen kyllä tykännyt.
Koostumukseltaan on ohutta, mutta peittävyys samaa tasoa kuin esim. MACin Studio Fix Fluidissa, eli peittää hyvin. Itse käytän sävyä 010 jonka kait pitäisi olla neutraali, mutta swatchissa se kuivui ihmeen punaiseksi, kasvoilla ehkä hieman tummuu hapettuessaan, mutta ei noin pahasti. Pitävyys on poskilla, joissa mulla on normaali iho, ihan mahtava, T-alueella ei ihan yhtä hyvä koska rasvaa pukkaa läpi minkä kerkiää, mutta kuitenkin paremmin pitää kuin aikaisemmin kokelemani meikkivoiteet.
Eniten olen tykännyt siitä, että vaikka tämä on peittävä ei koostumus ole mitään paksua jankkia vaan todella ohutta joten meikkivoide sulautuu iholle kauniisti :)
« Viimeksi muokattu: 06.09.09 - klo:23:26 kirjoittanut HeidiB »

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 07.09.09 - klo:09:47 »
Hankin vihdoin itselleni himoitsemani Pink Idol -viisikon. Värit on aivan ihanat, mutta suuri pettymys oli heikko pigmentti. Mulla on nyt neljä viisikkoa (PI, Sunset Café, Tender Chic ja Stylish Move) ja ainoastaan Stylish Move on noista sellainen jolla saa tehdä kunnon voimakkaan meikin, tosin sen sävyt soveltuu ennemmin ilta- kuin päivämeikkiin. Pink Idolin ja Sunset Cafén värit itsessään ovat tosi hyvät mutta haluaisin tehdä niillä vähän ronskimpaa jälkeä kuin mihin paletit kykenevät. Edes UDPP:n käyttö ohjustajana ei tunnu auttavan. Harmi juttu, moni edullisempi sarja (esim. NYX ja 88 shimmer -paletti) hakkaa nämä kyllä mennen tullen mitä pigmenttiin tulee. Näiden perusteella en ymmärrä jengin vohkaamista visiikoista. Ainakaan ylivoimaisesta laadusta ei tässä tapauksessa voi puhua. Noh, tuleepahan maltillisempia meikkejä töihin näillä, ei nämä ainakaan täysin käyttämättä jää.

Night Butterflyllä on kyllä onnistuttu tekemään mukavan vahvojakin meikkejä, tosin sinertävät värit ei ole niin mun juttu, joten en tiedä miten ko. paletti sointuisi mun vihreisiin silmiin.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #53 : 07.09.09 - klo:11:18 »
^Kyllä mun mielestä Pink Idolissa ja Sunset Cafessa on molemmissa erittäin hyvä pigmentti, kokonaissävyltään paletit on kuitenkin aika vaaleita, eli ei niillä nyt mitään super dramaattista lookia yksinään saa aikaan. Kuitenkin esim. Sunset Cafella saa kohtalaisen tummaakin jälkeä tehtyä jos pääpaino on keskustan pronssissa.

Mulle ainoa pettymys viisikoista on ollu Myriade jolla en tunnu saavan kunnon meikkiä aikaiseksi millään, niistä tulee aina hailakoita ja mitäänsanomattomia. Night Dust taas on ehkä se lempparein tällä hetkellä (jep, Varla sain käännytettyä, mut ;)) juuri nimenomaan monipuolisuutensa takia, sillä saa niin kevyttä jälkeä kuin dramaattisempaakin meikkiä aikaiseksi ja pigmenttikin on hyvä.

Kannattaa myös kokeilla jotain oikeasti tahmaista pohjustajaa kuten MACin shade stickejä tai Goshin puikkoluomivärejä, jälkimmäisen avulla sai Twilightista aivan tajuttoman upeaa jälkeä ;)

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #54 : 07.09.09 - klo:12:16 »
Noh, sitten värit ovat vain sellaisia etteivät iholta erotu -> sama haalea lopputulos. Sanotaan sitten näin että enemmän värikkyyttä kaipaisin.

Poissa Neo

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 07.09.09 - klo:12:31 »
Diorilla on kyllä munkin kokemuksien perusteella pari heikkoa lenkkiä, juurikin Sunset Cafe ja Pink Attitude. Muista paleteista ei kyllä huonoa sanottavaa olekaan, tosin en ole testannut esim. alla mainittua Tender Chiciä.

Copper

• Vieras
« Vastaus #56 : 07.09.09 - klo:14:20 »
Sain testattavaksi Diorin Nude-meikkivoiteen sävyn 020. Se näyttää muuten kasvoillani todella sopivalta, paitsi että se saa kasvot näyttämään hieman punertavalta. Tummuusaste on kyllä sopiva. Ihoni on keltapohjainen, joten pitäisikö seuraavaksi kokeilla 030? Koostumuksesta tykkäsin kyllä kovasti. Muuten täydellinen sävy on minulle MACiltä NC20 tai kesällä NC30, onkohan tuosta Diorin Nudesta NC20:tä vastaavaa sävyä lainkaan? Miten Diorin Forever? Siinä taitavat olla sävyt samanlaiset Nuden kanssa?

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #57 : 07.09.09 - klo:14:25 »
^ Nude ja Forever -meikkivoiteistahan on myös 022 ja 023 -sävyt, eli jos tuo kakkosen tummuusaste on sopiva, niin kannattaa kokeilla ainakin tuota 023, joka on muistaakseni nimeltään Peach.
1c F ii

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 07.09.09 - klo:14:32 »
mä käytän kans MACin Nc20 tai Nc25, ja iho on selvästi keltapohjainen. Sen takia aiemmin kyselinkin noista meikkivoiteista ja niiden sävyistä.

Mä tykkään kyllä sekä Pink Idolista että Sunset Cafesta, molemmissa on ihanat värit ja saa aikaan kevyttä jälkeä sekä sit sitä dramaattisempaakin, värien asettelu merkkaa noissa aika paljon mutta ihan meikkivoidepohjallakin voi onnistaa. Todella tahmainen pohjustus tosiaan sopii näiden kanssa hyvin, itse käytän yleensä lumenen peitevoidetta tai MACin paint poteja. Pink Idol on yksi tämän hetken lempipaletteja kun olen suosinut vähän hillitympää linjaa viime aikoina. Tuosta SC.stä on ollut aika paljon juttua aiemminkin, toiset lähestulkoon inhoavat sitä (muka?)huonon laadun vuoksi ja toiset tykkäävät tosi paljon.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #59 : 07.09.09 - klo:14:49 »
Täällä joku fiksu jokus aikaisemmin mainitsi, että Diorilla meikkivoiteiden numeroinnista näkee onko kyseessä neutraali, lämmin etc..

0=neutraali
1=keltapohjainen
2=punapohjainen
3=persikkainen

eli 030:sta ei kannata kokeilla jos 020:n tummuusaste on sopiva. MACin NC:t ovat keltapohjaisia eli sen pohjalta sulle pitäisi parhaiten Dioreissa sopia 1:n loppuvat meikkivoiteet, Nudesta on ainakin saatavilla 021 sävyä sivujen mukaan joten kannattaa kokeilla sitä, pyydä myyjältä vaikka pieni näyte niin voit rauhassa testailla.

Mulla on käytössä Foreverin 010 ja MACilta käytin sitä ennen SFF:n NC15:sta johon verrattuna Forever 010 on todellakin punaisempi, etenkin jos swatchaa paksusti kädelle ja antaa kuivua, kasvoissa ei kuitenkaan näytä ollenkaan niin pahalta.
Itse taidan olla väritykseltäni neutraali sillä on ole vielä löytänyt väriä joka riitelisi oman väritykseni kanssa, eli siis niin kylmät kuin lämpimätkin sopivat mulle.

Tässä siis vielä Foreverin 010:n testailu MACin vaaleimpiin meikkivoiteisiin:
http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=3548.msg573184#msg573184