Kirjoittaja Aihe: Hiusväriallergia  (Luettu 146181 kertaa)

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
Vs: Hiusväriallergia
« Vastaus #135 : 02.03.12 - klo:15:07 »
^Caudealis, mä kokeilin värjäämistä pelkällä vetyperoksidilla ja hyvin toimi :) http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=316.msg825726#msg825726 vois tulla juuri sun haluama lopputulos. Mä löysin siitä nyt itselleni keinon lopettaa kestovärjäys. Tyvi vaan "karheutetaan" ja kirkastetaan vetyperoksidilla ja Elumenia päälle. Mullakaan ei ole allergiaa, mutta mä olen värjännyt hiuksia jatkuvasti kestoväreillä 11-vuotiaasta saakka. Mielummin lopetan nyt ennenkuin tulee mitään reaktiota väreihin.

Mä en kyllä sanoisi vielä että se jos hiusväri kirvelee levitettäessä olisi mikään merkki allergiasta, todennäköisemmin päänahka on vaan kuiva ja rikki. Jostain syystä mulle tuo pelkkä vetyperoksidi aiheuttaa kutittelua päähän, kestoväri kirveli vahvuudesta riippuen voimakkaammin sellaisissa kohtaa missä iho oli rikki. Kaikkein kuumottavimman tunteen päähän aiheuttaa Elumen, koska sehän koostuu suurimmalta osin alkoholista. Tulee sellainen kunnon viina-kuumotus... Hennakin aiheuttaa mulle kutituksen ja kuumotuksen tunteita päähän, mutta luulen että se on ennemmin taas siihen sotkotukseen laitettu sitruuna/etikka. Jos en yhtään tietäisi että mikä väri on myrkyllisintä niin mun mielestä haitallisimmalta tuntuisi Elumen. Ylipäätään aineet joissa on riittävän iso ph ero ihoon nähden (oli sitten hapanta tai emäksistä) tai iso alkoholipitoisuus voivat aiheuttaa kaikenlaisia tuntemuksia (etenkin jos iho on yhtään rikki/kuiva), eikä kyse ole silloin allergiasta.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #136 : 02.03.12 - klo:15:52 »
^

Kiitos vinkistä! Täytyykin tutustua asiaan tarkemmin.  :) Katsoin tuota Rialin inciä ja ainoat sellaiset epämääräiset aineet, joista en siis tiedä, oli ethanolamine ja cocoamine oxide. Taitaa sekin olla ihan suht turvallinen, vaikka pakkauksessa kyllä sanotaan, että saattaa sekin allergisoida, mutta niin kai kaikki... Resorsinoleja yms. ei ainakaan ole.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #137 : 02.03.12 - klo:18:02 »
Ethanolamine on ammoniakin hajuton korvike, allergisoivampi kuin ammoniakki ja kuulemma hyvinkin pahan reaktion voi saada jos sille on allergisoitunut.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #138 : 02.03.12 - klo:20:28 »
^Caudealis, mä kokeilin värjäämistä pelkällä vetyperoksidilla ja hyvin toimi :) http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=316.msg825726#msg825726 vois tulla juuri sun haluama lopputulos. Mä löysin siitä nyt itselleni keinon lopettaa kestovärjäys. Tyvi vaan "karheutetaan" ja kirkastetaan vetyperoksidilla ja Elumenia päälle. 

Toimiskohan tollanen menetelmä jonku suoravärin, esim Biozellin intensiivisävytteen tai KC Color Maskin kanssa ? Siis hiusten avaaminen vetyperoksidilla ja sitten edellä mainittuja päähän ?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #139 : 02.03.12 - klo:20:33 »
Kyllä se peroksidi sen verran rikkoo että suoriskin tarttuu paremmin mutta pitää muistaa ettei se vaikuta peittokykyyn, pysyvyyteen kyllä.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 02.03.12 - klo:23:15 »
^Ei ehkä peittokykyyn vaikuta, mutta lopputuloksesta tulee varmasti kirkkaanpi kun pohja on vaaleampi, eikä sisällä niin paljoa hiusten omia "maantiepigmenttejä" jotka tekevät kirkkaammista sävyistä tunkkaisia :) Lopputulos on siis kirkkaampi kuin luonnonväriseen juureen.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #141 : 03.03.12 - klo:08:10 »

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 03.03.12 - klo:11:51 »
^ Joo niin on, aivan järkyttäviä. Miettikää, kuinka pelottavaa olisi jos oma pää alkaisi turpoamaan hiustenvärjäyksen jälkeen - varsinkin kun on nähnyt näitä kaikkia kuvia! Varmaan loppuu tukan värjäys seinään tuollaisen jälkeen.

Mulla on itselläni aika herkkä päänahka ja pelkään tuota PPD-allergiaa, koska mulla helposti väri kirvelee, kutisee ja tuntuu epämukavalta. Nyt olen ollut vuosia vaaleahiuksinen, käyn parin kuukauden välein raidoittamassa tyven, joten edes vaalennusaine ei ole ikinä kosketuksissa päänahkaan. Välillä tekisi mieli värjätä tummaksi, mutta pelkään tuota hiusväriallergiaa ihan liikaa, joten näillä mennään  :P

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #143 : 03.03.12 - klo:14:04 »
^^ Ai kamala! Mä todella säikähdin, kun näin tuon kuvan! Ihan hirveää. Onneksi oon lopettanut värjäilyt. Tämmöiset uutiset todella auttaa pysymään päätöksessä, vaikka miten tulis joskus ikävä mustia hiuksia. Huhhuh. :-X :o
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #144 : 03.03.12 - klo:14:17 »
On kyllä todella karuja kuvia.  :-\ No voi hitto, että Rialissakin on allergisoivaa ainetta, tosin kai sitä kaikissa voi olla. Tuo juurikasvun raidoittaminen voisi olla kyllä myös yksi vaihtoehto. Toisaalta olen miettinyt, että pitäisikö taas siirtyä hennaan... Olen vain ollut blondi nyt niin monta vuotta, etten tiedä tykkäisinkö olla enää punapää... Ja kun kerran hennaa pitkät hiukset, niin ei siitä niin helposti enää eroon pääsekään. On tää vaikeeta.

Noramaria

• Vieras
« Vastaus #145 : 03.03.12 - klo:18:00 »
Varsinkin tuo kuva niskasta näyttää juuri siltä, mistä itsekin kärsin kolmisen vuotta sitten. Paitsi että niskassani oli myös märkärupi, joka ei ollut kovin kaunis  :-X Korvieni takaa kuoriutui myös nahka täysin, ja ne vuotivat kudosnestettä. Huuleni turposivat ja kasvoihin tuli näppylöitä, mutta koko naama ei onneksi turvonnut. Enkä olisi voinut kuvitellakaan, että kyse on hiusväristä  :-\ ja takanakin oli vain 3 kokopään värjäystä mustaksi.

Jospa nämä kauhukertomukset saisivat edes jonkun muuttamaan aikeensa värjätä myrkyillä päätään.

Poissa Elinaelina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #146 : 05.03.12 - klo:23:36 »
Ethanolamine on ammoniakin hajuton korvike, allergisoivampi kuin ammoniakki ja kuulemma hyvinkin pahan reaktion voi saada jos sille on allergisoitunut.

Ainakin joku noista pahimmista allergisista reaktioista mitä oon nyt lukenut oli tullut casting creme glossin jälkeen, joka mainostaa olevansa ammoniakiton kevytväri ja tuoksuu kukkasilta.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 06.03.12 - klo:09:32 »
Mä muistelisin joskus kuulleeni, että tatuoinnit altistaisivat hiusväriallergialle. Onkohan tuossa mitään perää?
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #148 : 06.03.12 - klo:09:42 »
^Hennatatuoinnit ainakin jonkun tiedon mukaan altistaa hiusväriallergialle (henna värille siis).
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 06.03.12 - klo:10:17 »
Mustalla hennalla tehdyt tatuoinnit sisältävät ronskisti PPD:tä eli samaa pigmenttiä, jota löytyy tummista (kesto)väreistä. PPD:tä löytyy karkeasti sanottuna hiusväristä sitä enemmän, mitä tummempi sävy on. Mustalla hennalla tehty tatuointi voi siis laukaista PPD allergian, jolloin myös tummat hiusvärit aiheuttavat jopa vaarallisia allergiaoireita.

Sitä minä en tiedä, että mitä pigmenttiä tavallisissa tatuoinneissa käytetään mustana pigmenttinä. Tuskin PPD:tä?

Edit. Täällä lisää perinteisistä tatuointiväreistä: http://kemikaalikimara.blogspot.com/2009/06/tatuointivareille-vihdoinkin-saantelya.html

Ihminenhän voi allergisoitua oikeastaan mille tahansa. Sitä en tosiaan osaa sanoa, että sisältävätkö perinteiset tatuointivärit samoja pigmenttejä kuin hiusvärit.
« Viimeksi muokattu: 06.03.12 - klo:10:22 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.