Ehkä sen takia että itse vaalennusjauheessa + vetyperoksidi on enemmän ytyä mitä tulee siihen hiuksen pinnan rikkomiseen että saadaan sitä pigmenttiä pois hiuksesta jollon hius tietysti jossain määrin rasittuu ja karhenee - väreissä taas on sen ohella ennen kaikkea pigmenttiä ja erilaisia hoitavia aineita, niiden tarkotushan on vaan värjätä tai taittaa vaalennettua lopputulosta, oli PPD:tä tai ei.
Kyse on ihan eri ongelmasta - hiusten kunto, tai koko elimistön "kunto" eli terveys, jos PPD:tä ajatellaan.
Aikoinaan kun monet kampaajat sano että ei ne lähe vaalentamaan jotain hyvin tummaks värjättyä tukkaa, koska se on NIIIN rasittavaa hiuksille, niin jo ilmeestä näki et se on kampaajalle enssijasesti vaativampi urakka ku hiusten värjäys - kampaaja joutuu enemmän funtsimaan et mitä täs nyt tehdä, laittamaan eri vahvusta peroksidia eri pitusiks ajoiks tyveen, pituuksiin ja latvoihin - tsekkaamaan hieroen välillä et alkaaks se jo vaikuttaa etc.
Värjääminen, jopa folioilla, on iisiä tohon verrattuna kun tietää mitä tekee, se on aika täsmäpuuhaa.
Ja vaalennuksessa on myös se et asiakas tulee helposti viel takasin, et ei tää oo viel hyvä ja vielä kerran. Eli jotku kampaajat ainaki aikoinaan sano sen takia mieluusti et se vaalentaminen on niin järkky juttu, joopa joo....eihän se ihan suoranaista hoitoa ole, mut hyvillä aineilla pari kolme kertaa tehtynä, ei mun tukka ainakaan aikoinaan mikskään menny, oli vaan suorastaan paksumman ja paremman näkönen ku ennen vaalentamista.
Niin, tää vaalentaminen on mulle myös yks vaihtoehto - sit ei tarttis enää funtsia mitään värejä ja niistä mahd tulevia reaktioita, kävisin vaan sillon tällön ottamassa vähän vaaleita tai ihan vaaleenpunertavia raitoja, voisin laittaa itekki.
Taidan kallistua tähän vaihtoehtoon, jos laittas ite vaaleet raidat ja värjäis ne sit jollain kullanpunertavalla suoravärillä, niissä nyt ei pitäs olla ppd:tä.