Jep jep. Allerginen ilmottautuu.
Viimeks kun värjäsin juurikasvua (tais olla Elean musta) niin päänahkaa alkoi kirvellä jo heti alkuvaiheessa - todella pahasti. Pesin samantien värin pois ja huuhtelin todella pitkään. Sen jälkeen päänahkaa kuumotti ihan älyttömästi ja parin tunnin päästä alkoi turvotus. Sen jälkeen kutina jonka jälkeen iho meni rikki.
Se oli helvettiä. Päänahka märki, kiristi, kutitti ja poltteli. Ihan kamalaa. Kävin lääkärissä joka mutisi vaan "mikäköhän tohon..hmm...allergiaa vai..hmm..mikäköhän auttais...hmmm".
Mulle kävi siis luojan kiitos hyvin eikä naama turvonnut tms. Ainoostaan iho siitä kohin mihin väriä olin lykännyt eli oikeestaan vaan korvasta päälaen kautta korvaan. Tajusin ajoissa et nyt huuhtelemaan ja äkkiä!
Pitkän aikaa (pari vkoa-kk) iho kyllä oireili ja se märkiminen oli kamalaa. Öisin oli pidettävä lääkerasvalla kyllästettyjä pumpulilappuja (kankaisen hiusnauhan alla) pahimmissa kohdissa hillitsemässä kutinaa. Niinä öinä kun laiskuuttani en jaksanut kikkailla, olin öisin raapinut ohimot todella pahaan jamaan
Jotain nappeja ja rasvaa se lääkäri siis määräs ja mä kuljin pari viikkoa ihmisten ilmoilla huivi päässä. Tästä on jo hetki aikaa ja jäljellä 2cm hiukset ja kaks kaljuhkoa kohtaa (sen öisen raapimisen tuloksena) ohimoilla.
Onneks tukka oli muutenkin lyhyt joten ei tuntunut pahalta yhtään ajaa ite sentin tallalla tukka pois.
Ja kappas, tää luuli olevansa vaaleetukkanen kuten pentuna ja päästä puskeekin upeeta tummanruskeeta hiusta - onni onnettomuudessa siis