Kirjoittaja Aihe: Hiusväriallergia  (Luettu 145411 kertaa)

chai

• Vieras
Vs: Hiusväriallergia
« Vastaus #90 : 12.01.12 - klo:13:24 »
^ Voihan kasviväreillekin, siis vaikka hennalle, olla allerginen. Jos päänahka on kovin pahassa kunnossa, kannattaisi ehkä olla värjäämättä hiuksia yhtään millään hetkeen ja antaa päänahan toipua.

Poissa Kitkat

• Haiven
  • *

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #92 : 12.01.12 - klo:20:19 »
En tajua mitä mun päässä on liikkunu sillon 11v ku piti muka saada värjätä hiukset. Eipä ihme, että allergiseksi on tullu. Nykyään kyllä näkee jopa päiväkoti-ikäisillä väriä hiuksissa :o olin toissa talvena töissä päiväkodissa puolivuotta nii siellä oli yks 5-vuotias tyttö jonka hiukset oli värjätty punaseksi..ja toisinaan oli tummanviolettia. Ne värit oli sen päässä ku tauti nii en usko että pelkkää suoraväriä ois ollu.
Hyvä kun tulee nyt näkyviä uutisia hiusvärien haitoista..toivottavasti useampi harkitsee enemmän omaa värien käyttöä.
Mulla jo murrosikäsestä asti värjäyksen aikana oli kovaa kirvelyä päänähässa värjäyksen aikana, mutta aattelin että se kuuluu asiaan joten jatkoin värjäilyjä. Vasta kun oireet jatku värjäyksestä muutamien päivien mittasina nii tajusin, että oon allerginen. Kyllä muhun ainaki vaikutti myös syksyllä tulleet uutiset noista pahoista allergiakohtauksesta mitä jotku oli saanu..ja IL:ssä oli myös kuvia turvonneista päistä yms. Ei tee mieli ottaa riskiä, että kävis omalle kohalle nii tai pahemmin..on kuitenkin atopiaa ja astma nii tarpeeksi niissäki.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #93 : 12.01.12 - klo:21:25 »
Itsekin epäröin ton MacUrthin henna + indigo + joku acacea-sekotuksen pistämistä päähän - ihan puhtaita luonnonjauheita pitäs olla, mut päänahka on ollu kuiva ja vähän kutiseva viime aikoina , ja onhan tässä tullu vuositen mittaan värjäiltyä rutkasti - jos noista sitte sais edes jonkunlaisen allergisen reaktion vaikkei se oiskaan yhtä karmee ku teknokemian väreillä ni kyllä tulis ikävä tätä normaalia naamavärkkiä ja look'ia sitte turvonnein kasvoin....... :-X

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #94 : 12.01.12 - klo:21:32 »
Tuollapa lista:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/01/1475779/nama-hiusvarit-vedettiin-pois-kaupan-hyllylta

Heh, mä oon kaks kertaa värjänny hiukseni Silk Therapy USA:n väreillä - kesällä 2009 sävy Red Sauvignon eli tumma viininpunanen; kutitti ja turvotti aika paljon sen jälkeen, tummuusaste 4, mut sitte viime kesänä saman sarjan Rich Merlot, aste 6R - ei tullu mitään ärsytystä, tuntu hirveen hyvältä ja oli kaunis väri.
Noi em. värit kuuluu Farouk Systems-hiussarjaan jolla mä aikoinaan värjäytin hiuksia kampaajalla BioSilk-väreillä. Koskaan ei tullu mitään ja aina oli päänahka ja tukka hyvässä kunnossa - mut eihän se mitään sano, kerrananhan se karmee reaktio vaan tarvitsee tulla.

Mä kyllä luulen että tässä nää mitä vedettiin pois ei oo sen vaarallisempia ku muutkaan, olipahan vaan että merkinnät puuttu, varsinkin erilaisissa EU:n ulkopuolisissa tuotteissa on erilaisia käytäntöjä. Vaikee sit sanoo mitkä on ollu ne erityisen vaaralliset aineet.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #95 : 13.01.12 - klo:11:51 »
^ Noinhan se juuri taisikin olla, eivät siis muita vaarallisempia vaan puutteelliset merkinnät. Tuossa listassahan oli mm. Stargazerin suoraväri, ja suoravärithän yleensä sisältävät vähiten vaarallisia aineita (puhumattakaan siitä, että ovat hiusystävällisempiä)...
Kiitokset listasta (tai siis linkistä), Kitkat!

Nykyään kyllä näkee jopa päiväkoti-ikäisillä väriä hiuksissa :o olin toissa talvena töissä päiväkodissa puolivuotta nii siellä oli yks 5-vuotias tyttö jonka hiukset oli värjätty punaseksi..ja toisinaan oli tummanviolettia. Ne värit oli sen päässä ku tauti nii en usko että pelkkää suoraväriä ois ollu.

No huh, enpä ole missään kuullut tai nähnyt että päiväkoti-ikäisillä olisi hiuksia värjätty :o Taitaa olla aika yksittäistapaus tuo näkemäsi tyttö (toivottavasti!)...
* 1b F ii *

Poissa Mermaid

• HAIRahtanut
« Vastaus #96 : 13.01.12 - klo:12:25 »
Tästä oli eilen keskustelua päivän uutinen -ketjussa. Eli kaksi väriä siellä oli, joissa oli oikeasti kiellettyjä aineita, eikä pelkät pakkausmerkinnät mättäneet.

- Silk Therapy USA, Bright Red Blonde Vivid Mahogany 8RV
- Stargazer UV-shokkisuoraväri, sävy UV turquoise

Silk Therapyssa oli kahta kiellettyä ainetta, puutteelliset pakkausmerkinnät ja suomi/ruotsi puuttui teksteistä kokonaan. Stargazerissa oli peräti 9 (!!) kiellettyä ainetta.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 13.01.12 - klo:15:16 »
^ Noinhan se juuri taisikin olla, eivät siis muita vaarallisempia vaan puutteelliset merkinnät. Tuossa listassahan oli mm. Stargazerin suoraväri, ja suoravärithän yleensä sisältävät vähiten vaarallisia aineita (puhumattakaan siitä, että ovat hiusystävällisempiä)...
Kiitokset listasta (tai siis linkistä), Kitkat!

Nykyään kyllä näkee jopa päiväkoti-ikäisillä väriä hiuksissa :o olin toissa talvena töissä päiväkodissa puolivuotta nii siellä oli yks 5-vuotias tyttö jonka hiukset oli värjätty punaseksi..ja toisinaan oli tummanviolettia. Ne värit oli sen päässä ku tauti nii en usko että pelkkää suoraväriä ois ollu.

No huh, enpä ole missään kuullut tai nähnyt että päiväkoti-ikäisillä olisi hiuksia värjätty :o Taitaa olla aika yksittäistapaus tuo näkemäsi tyttö (toivottavasti!)...

Juu uskon ja toivon että on tosi harvinaista..onhan toi aika järkyttävää :s ja aiheutti kyllä ihmetystä pk:n väessä..
Valitettavasti oma sukulaistyttö on blondannu hiuksiaan jo ekaluokkalaisesta lähtien ja se on nyt viidennellä luokalla..ja mulla on kaks pikkuveljeä jotka on 2. ja 5. luokkalaisia nii koulukuvissa on muutamia jotka värjää tai on laitettu raitoja.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Elinaelina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #98 : 16.01.12 - klo:19:42 »
Toisaalta, allergiareaktioiden noustua vihdoin niin kovasti pinnalle ja saatua julkisuushuomiota voisi ehkä toiveikkaasti kuvitella, että tää lisäis valmistajien paineita kehitellä oikeasti jotain vaihtoehtoja? Onko se ihmekään että jotain PPD:tä on käytetty vuosikymmenet, kun kukaan ei ole valittanut allergioista liikaa, ja on aina halvempaa ja helpompaa käyttää jo tiedossa olevaa kemikaalia kuin testailla (="kehittää") uusia.

Niinhän parempia lääkkeitäkin aina ns. löydetään, kun edellisten sivuvaikutuksista alkaa tulla liikaa valitusta.

Tosin SE on ihan sattumankauppaa, jos uudet aineet löytyisikin, että todetaanko niiden pidemmän päälle aiheuttavan enemmän vai vähemmän haittoja ihmiselle. Mikä siinä on, ettei voi tyytyä siihen tukkaan joka luonnostaan on.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #99 : 16.01.12 - klo:22:37 »
Varmaan suurin osa japanilaisista ja intialaisista ja yhdysvaltalaisista tyytyykin yleensä paksuihin hiuksiinsa, mut ilmeisesti Skandinaviassa ja esim Britanniassa niin monilla on niin ohuet, pliisut ja tylsänväriset hiukset et niihin on vaikeeta tyytyä. Kun kerran hiusvärit on keksitty.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 24.01.12 - klo:14:09 »
Löytyisikö jostain päin nettiä listaa, missä lukisi, millä kaikilla nimillä PPD ja sen johdannaiset esiintyvät hiusväreissä?

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #101 : 24.01.12 - klo:14:24 »
Eikö tuosta PPD:stä pitäisi nykyään olla erityismerkintä väripakkauksessa?

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 24.01.12 - klo:14:26 »
^ Pitäisi varmaan, mutta mä en ole nähnyt yhdessäkään. :(

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #103 : 24.01.12 - klo:14:50 »
Aika jännä. Tossa miun väripaketissa lukee, että sisältää parafenyleenidiamidia, resorsinolia yms.
Mahtaakohan sellaista väriä ollakaan, missä sitä ei olisi. Ehkä joku luomukampaamokama?  ???

chai

• Vieras
« Vastaus #104 : 24.01.12 - klo:14:56 »
^ Vaalennusaineessa ei ole eikä Santessa tai Elumenissa.