Kirjoittaja Aihe: Ripsien pidennykset  (Luettu 81049 kertaa)

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
Ripsien pidennykset
« : 07.12.09 - klo:13:27 »
Avasin nyt uuden ketjun, tästä on ollut puhetta kosmetologikäynnit ja ripsipermanentit -ketjuissa, mutta mielestäni aihe ansaitsee oman ketjunsa.

Mulle laitettiin viime perjantaina Xtreme Lashes -ripsipidennykset. Kaksi päivää piti kärvistellä kastelematta ripsiä jotta liima kuivuisi, nyt voi jo kastella mutta puhdistusaineessa ei saa olla öljyä. Hankinkin heti itselleni saman merkin puhdistusaineen, joka on siis öljytön ja tosi tehokas, eikä kirvele yhtään. Hintaakin tosin oli 36 euroa, mutta vaikuttaa riittoisalta tavaralta.

Olin lopputulokseen oikein tyytyväinen, ripset on nyt omia ripsiä pari milliä pidemmät ja erittäin luonnollisen näköiset. Ripsirajassa ei näy pidennyskohtaa ellei katso suurennuslasilla. Nälkä tosin kasvaa syödessä ja haluaisin ehkä himpun verran vielä pidemmät ja paksummat, ehkä sitten huoltokerroilla pystyy vielä lisäämään volyymia. Näiden pitäisi säilyä hyvännäköisinä koko ajan ja huoltoväli on n. 4 viikkoa, aluksi vähän lyhyempi jotta saadaan tämän hetken kasvuvaiheessa olevat tynkäripsetkin hoideltua. Sain itselleni pienen ripsiharjan (samanlainen kuin ripsareissa), jolla ripset pitää harjata kuosiin joka aamu. Tosin en taida nukkua poski tyynyssä, joten mun ripset on olleet ainakin heti aamullakin edustuskunnossa.

Kirjoittelen päivitystä vähän myöhemmin miten ripset on pysyneet kuosissa. Pidennyksissä kannattaa ehdottomasti satsata laatuun niin merkin kuin tekijänkin suhteen. Olen nimittäin nähnyt sellaisia ripsiä, joiden omistaja on surkutellut kun piti mennä hankkimaan sieltä mistä edullisesti sai ja lopputulos oli sinne tänne harottavat räpsyttimet. Ja se parin päivän hikoilemattomuus/kastelemattomuus on myös olennainen pidennysten kestoon vaikuttava tekijä.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
Vs: Ripsien pidennykset
« Vastaus #1 : 07.12.09 - klo:13:38 »
Kiitos kun jaat kokemuksia!  :)

Nuo on varmaan nyt ihan "kunnolliset", jotka sinä oot ottanut. Itse testasin kerran täällä, ihan erikoisliikkeen kosmetologilla ripsituuhennnoksia, eli liimattiin omien ripsien sekaan niitä pieniä tupsuja. En tiedä oliko vika niissä ripsissä vai liimassa mutta ripsistä tuli ihan "muoviset", ne oli aivan järkyttävät ja ne poistettiinkin multa ihan parin päivän sisällä.

Voiko noiden kanssa ihan normaalisti käyttää ripsiväriä? Taivuttaa ei varmaan saa? Mitä hintaluokkaa nuo on?

Kuva ois muuten huikean kiva!  :)

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #2 : 07.12.09 - klo:14:10 »
Joo, pitää tehdä siis selkeä ero ns. kestoripsien (liimattavat tupsut) ja ripsipidennysten (yksittäiseen ripseen liimattavat jatkeet) välille. Sellaiset tupsut mullakin oli joskus 10 vuotta sitten ja ne on kyllä ihan erilaiset kuin nämä, joissa ei ole mitään havaittavia "liimakönttejä" jotka tekisi mieli nyprätä irti.

Hintakin on Xtreme Lashes -pidennyksillä aika suolainen, vaihtelee ilmeisesti paikasta riippuen 100-150 euron välillä. X-merkkisiä saa sitten halvemmalla mutta todennäköisesti lopputuloskaan ei ole yhtä hyvä kuin tällä markkinajohtajalla. Omat pidennykseni tehtiin Helsingin Krunikassa Ihonhoito Tuulissa, jossa hinta on 140 euroa ja huolto 50 euroa. Mutta työn jälkikin oli sitten erittäin korkealaatuista. Taivuttamiseen ei ole tarvetta koska nämä on valmiiksi taivutetut. Ripsaria voi laitta päälle jos kokee tarpeelliseksi, tosin silloin väri kannattaa laittaa lähinnä ripsien latvoihin ennemmin kuin tyveen.

Mun omat ripset on pituudeltaan kuulemma n. 6-7 mm, pisimmät pidennykset oli 10-milliset, suurin osa 8-9 milliä. Eipä ne omat ripset tuolta mustien pidennysten lomista juurikaan tule esiin, tosin sitten jälki voisi olla vähän erilaista jos omat ripset olisi täysin vaaleat.

Otin ennen ja jälkeen -kuvat, mutta kameran liitäntäpiuha on kadoksissa joten kuvia tulee sitten kun onnistun löytämään sen piuhan..

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #3 : 07.12.09 - klo:22:25 »
Hienoa Herbina, tätä ketjua täytyykin alkaa seurailemaan :) .

^Huonosti kiinnitetyt ripset kyllä putoavat parissa viikossa, ellei jopa päivissä. Kestoripsien ideana kuitenkin on, että kiinnitetty ripsi ei irtoa, vaan pysyy siihen saakka kunnes oma ripsi luonnollisesti uusiutuu. 4 vkoa on arvioitu aika siitä, missä ajassa ripsiä on uusiutunut jo sen verran paljon, että uusia kestoripsiä olisi syytä lisätä rivistöön. Uusiutumistahti on kuitenin yksilöllistä ja riippuen myös lisäripsien pituudesta voi huoltoväli olla jopa 6 viikkoa. Mutta kuten jo sanottu, kannattaa satsata laatuun - mitä huonommin ripset pysyvät, sitä kalliimmaksi huoltokerrat tulevat.

Poissa Mermaid

• HAIRahtanut
« Vastaus #4 : 07.12.09 - klo:22:31 »
Hmmm, pystyisköhän tollasia väsäämään itse ja myydäänköhän tarvittavia tarvikkeita jossain. Tee se itse -täti saa taas ideoita.. :D

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #5 : 07.12.09 - klo:22:34 »
Mie kerroin ripsipidennyksistäni tässä ketjussa: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=195.msg610591#msg610591

Tosiaan olivat upean näköiset, mutta oli kamalaa kun niitä piti varoa koko ajan. Ja irronneet karvatupsut repivät omiakin ripsiä mukana, vaikka kuinka yritti varoa liiman menemistä omiin ripsiin. Huolestuin, että repivät luomeni kokonaan kaljuiksi joten luovuin niistä. :( Ripsipidennyksiä voi melkein verrata hiustenpidennyksiin - saattavat siis repiä omat karvat mukana. Ajan kuluessa, kun alkoivat "löystyä" karavatupsut saattoivat sojottaa epämääräisesti jokaiseen ilmansuuntaan ja niitä oli hankala asetella siistiksi riviksi. Mulla ne ripset olivat noin 5 karvan tupsuja, ei yksittäisiä karvoja.

edit. Tupsut laitoin siis itse.
« Viimeksi muokattu: 07.12.09 - klo:22:40 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #6 : 08.12.09 - klo:09:13 »
^Nyt pitää sitten erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan:
Jos ne oli tupsuja niin ne oli sitten kestoripset eikä ripsipidennykset. Pidennykset kiinnitetään yksitellen jokaiseen yksittäiseen ripseen, jolloin putoamisvaiheessa ne putoaa yksi ripsi kerrallaan aivan kuin omatkin ripset, kun taas kestoripsissä se tupsu vie monta omaa ripseä mukanaan. Ripsipidennyksiä ei kyllä pysty mitenkäänpäin laittamaan itse itsellensä, koska se on tosi tarkkaa hommaa. Mullakin meni yli 2h ripsien laittamiseen. Ripsipidennykst pysyvät myös paljon paremmin ojennuksessa koska ovat yksittäisiä ja ne saa helposti harjattua paikoilleen, toisin kuin kestoripset joissa ne tupsut tosiaan alkaa sojottamaan minne sattuu.

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #7 : 08.12.09 - klo:09:56 »
Mulla oli nuo Xtreme Lashes pidennykset vuosi sitten ja olivat kyllä hienon näköiset ja pysyivät hyvin. Ainoastaan hieman kaarevuutta olisin silloin kaivannut noihin lisää, mutta ei tullut sitten kokeiltua kaarevampia ripsiä, kun niitä ei silloin ollut laittajalla. Tiedä sitten miten kaarevammat ripset olisi istunut omien ripsien sekaan, kun omat on melko suorat kuitenkin. Eli olisiko ollut yhtä luonnollisen näköinen kaarevimmilla ripsillä.
Rahasyistä luovuin noista, kun olin pari kertaa huoltanut, muistaakseni 4 viikon välein. Mutta tekisi kyllä mieli ottaa uudelleen.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #8 : 08.12.09 - klo:10:00 »
^^hyvä huomio, taisin käyttää minäkin termiä kestoripset tarkoittaessani pidennyksiä.

Pidennysten teko tuskin on teknisesti monimutkaista, eikä vaadi kovinkaan kummoista välineistöä - ripsien tekemiseen valmistava koulutus kestää vain yhden päivän. Työ kuitenkin vaatii äärimmäistä huolellisuutta ja tarkkavaisuutta, jossa oikeat työasennot ja vakaa alusta ovat varmasti tärkeitä siistin lopputuloksen aikaansaamiseksi. En usko että ripsien kiinnittäminen itselleen on mahdollista, ellei sitten ole joku virtuoosi työskentelemään yksisilmäisesti :) .

Herbina, olisi kiva kuulla raporttia ja nähdä kuvia miltä ripset näyttävät esim 2 viikon jälkeen :) . Itseäni kiinnostavat erityisesti nuo Xtreme Lashes -ripset, kun niitä kerran on kovasti kehuttu.

Kiva olisi myös kuulla onko muista ripsistä mihinkään. Erään kokemuksen näin Nouveau Lashes -ripsistä - tippuivat muutamassa päivässä. Tekijä oli kuitenkin vasta ensikertalainen, joka saattoi tietysti aiheuttaa lopputuloksen.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #9 : 08.12.09 - klo:16:15 »
^Nyt pitää sitten erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan:
Jos ne oli tupsuja niin ne oli sitten kestoripset eikä ripsipidennykset. Pidennykset kiinnitetään yksitellen jokaiseen yksittäiseen ripseen, jolloin putoamisvaiheessa ne putoaa yksi ripsi kerrallaan aivan kuin omatkin ripset, kun taas kestoripsissä se tupsu vie monta omaa ripseä mukanaan. Ripsipidennyksiä ei kyllä pysty mitenkäänpäin laittamaan itse itsellensä, koska se on tosi tarkkaa hommaa. Mullakin meni yli 2h ripsien laittamiseen. Ripsipidennykst pysyvät myös paljon paremmin ojennuksessa koska ovat yksittäisiä ja ne saa helposti harjattua paikoilleen, toisin kuin kestoripset joissa ne tupsut tosiaan alkaa sojottamaan minne sattuu.

Hyvä selvennys.
Mie kuitenkin pelästyin tuosta omasta ripsitupsukokemuksesta enkä uskaltaisi laittaa enää laittaa minkäänlaisia lisäyksiä tai pidennyksiä. Oma ripsirivistö on sen verran harva muutenkin.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 08.12.09 - klo:19:51 »
Noniin, piuha löytyi ja tässä kuvia. Ylempänä ilman ripsaria ja alapuolella meikeillä. Ilman ripsaria -kuvat on otettu samassa yhteydessä ja samanlaisella valaistuksella, meikkikuvissa on ollut eri olosuhteet. Ripsarina kaikissa kuvissa Diorshow Unlimited kohtuullisen reippaasti annosteltuna.

Ennen:

Jälkeen:

Näin kuvasta analysoituna muutos ei ole suuri, mutta varsinkin luonnossa ilman meikkiä ero on selvä. Nälkä tosin kasvaa syödessä ja haluaisin vähän pituutta lisää. Plussaa erityisesti se, että nämä pidennykset ovat ja pysyvät kaartuvina, omia ripsiä en jaksanut koskaan taivutella kun ei ne taivutukset kuitenkaan pidä.

Edit: Alla tilanne 2 viikkoa ja 4 päivää ripsien laitoin jälkeen. Eli hyvin toimisi vielä, tosin menen tänään jo huoltoon niin saa räpsyt pyhiä varten kuntoon.

« Viimeksi muokattu: 22.12.09 - klo:11:34 kirjoittanut Herbina »

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 08.12.09 - klo:20:15 »
Kauniit ovat nuo Herbinan ripset!

Mulle tehtiin myös kesällä ripsien pidennys silk lashes (en muista tarkkaa nimeä?)-merkkisillä ripsillä. Laitto kesti tosiaan parisen tuntia, ja ripsiä laitettiin aimo kasa. Mulla on luonnostaan suht pitkät ripset - kosmetologin mukaan noin 10 mm - joten pidennysripset oli sitten 12 mm pitkät. Omat ripseni ovat ihan värittömät, joten niiden pituus ei luonnossa näy. En tullut ottaneeksi kuvia operaatiosta, joten en voi niitä todisteeksi näyttää, mutta hienoa jälkeähän ripsistä tuli! Hinta oli himpun verran tuota xtreme lashesia halvempi, mutta aika lailla samassa hintaluokassa muistaakseni pyörittiin.

Ripsiä alkoi hiljalleen pudota parin viikon kuluttua niiden laittamisesta ja kuukauden päästä olivat lähestulkoon kaikki ripset uusiutuneet. En osannut suhtautua ripsiin luonnollisesti oikeastaan johtuen siitä, että ne olivat niin hillittömän pitkät. Omatkin ripseni sutivat välillä silmälasien linssejä ja niitä pitää ehdottomasti taivuttaa, mutta pidennysripset sitten vasta tuntuivatkin tosi pitkiltä, vaikkei tuota eroa omiin sitten niin paljon ollutkaan. Ripset tuntuivat olevan jatkuvasti kulmakarvoissa kiinni ja vaikka ne olivatkin taipuisat ja siten poissa tieltä, niin ei mulle kovin luonnollista fiilistä niistä tullut. Ripsiväriä en kokenut tarpeelliseksi ripsien kanssa käyttää, sillä ne olivat niin tummat ja hyvin erottuvat.

Silmäni ovat todella herkät: useimmat silmämeikin puhdistusaineet eivät sovi silmilleni, vaan niitä alkaa kirvellä ja silmät vuotavat muutenkin tosi helposti. En ollut ollenkaan varautunut siihen, että ripsipidennykset ärsyttäisivät silmiäni, mutta niin vain kävi.  :( En tiedä, oliko se ripsissä käytettävä "liima-aine" vai mikä, mutta silmät ärtyivät ja ne olivat väillä aran tuntuiset. Myöhemmin sain kuulla, että jollain muillakin herkkäsilmäisillä on ollut samoja ongelmia ripsipidennyksien kanssa. Niistä ei siis tullut mulle vakijuttua.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 09.12.09 - klo:09:51 »

Herbina, tosi kaunis lopputulos!
Näyttää todella luonnollisilta ja tuuheilta. Oliko niin, että ripsissä on valmiiksi taivutukset/kaartuvuutta kun ne noin nätisti asettuvat vai olitko taivuttanut tuohon kuvaan ripsiä? Kuvasta päätellen omat ripsesi eivät "paista" noiden pidennyksien välistä yhtään.

Mäkin oon ihaillut noita pidennyksiä jo Tiptoes- ja Mungolife-blogeista, mutta jäin miettimään onko noiden ripsien pakko olla aina pidemmät kuin omat ripset vai voiko niistä tehdä samanpituiset jolloin vaikutus olisi tuuhentava. Mulla on nimittäin ripsipituutta jo ennestään ja pelkään vähän tuota Heleenan kokemusta, että pidemmät ripset näyttäisi ja tuntuisi jo tekoripsiltä, mutta kesällä voisi olla ihana tuollainen tuuhennos niin ei tarvis ehkä ripsariakaan aina.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 09.12.09 - klo:12:25 »
Kuten ennen-kuvista tihrustamalla ehkä näkyy niin mun omat ripset on aika suorat. Jotenkin ihmeellisesti ne vain sulautuu tuonne jatkeiden väliin. Nehän on jatkeiden alapuolella eli sieltä ihan vähän ne kyllä paistaa kun tarkkaan katsoo, mutta harvemmin kukaan toisen ripsiä niin tarkasti syynää. Ja tietysti sitten jos laittaa ripsaria niin omatkin karvat tulee mustiksi jolloin eroa ei huomaa senkään vertaa. Olin itsekin tosi yllättynyt kuinka luonnollinen lopputulos tästä tuli.

Tietysti jos olisi ihan blondit omat ripset, niin sitten ne saattaa ehkä paistaa vähän enemmän. Ja ihan ripsien tyvissä on pieni "väritön" kohta koska jatkeet ei ole ihan kiinni silmäluomessa eli millin verran siellä paistaa oma ripsi, jota ei pääse myöskään ripsarilla värjäämään koska ripsiväri kannattaa pidennysten kanssa painottaa ripsien päähän ennemmin kuin tyveen (tekee vain liimakohdasta könttisen muuten). Mutta esim. rajauksella pystyy vähän sitäkin rajaa hämäämään.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 09.12.09 - klo:18:04 »
Mullakaan eivät omat ripset paistaneet mitenkään ihmeemmin pidennysten välistä, kun pidennysripsiä oli kuitenkin niin tiuhassa. Ja kuten Herbina kirjoitti, harvemmin kukaan tuijottaa ripsien juuria niin lähietäisyydeltä. Mä sain muuten useammankin ihastelevan kommentin ripsistäni, mutta kukaan kommentoijista ei tajunnut, että kyseessä ovat pidennykset, joten jälki taisi tosiaankin olla suht luonnollisen (vaikkakin pitkän) näköistä.

Mä uskon, että mulla tuo ripsien pituus johtui ehkä siitä, että kosmetologi halusi antaa lystiä koko rahan edestä eli ajatteli, että tehdään nyt näyttävä lopputulos. Olisin varmaan halutessani voinut saada lyhyemmätkin pidennykset, mutta kokemattomana en älynnyt sellaisia pyytää. Ja siis niitä pidennysripsiähän on monen mittaisia niinkuin omiakin ripsiä, mutta pisimmät olivat siis tuon 12 mm.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!