Olin silmäleikkauksessa, joten jouduin luopumaan omista pidennyksistä muutaman viikon ajaksi. Mulla oli pidennykset reilu puoli vuotta ja kävin useilla eri laittajilla, kokeiltiin volyymeja ja tavallisia. Viimeisin on osoittautunut ammattitaitoisimmaksi vaikka aika pienimuotoisesti tekee toiminimellään. Osasi heti pointata syyt, miksi mulla oli pidennyksien kanssa takkuillut: liikaa liimaa, liikaa ripsiä (volyymeissa), liian pitkiä jne.
Tästä huolimatta damage was already done. Kun poistatin ripset, mulla oli mennyt omia ripsiä selvästi poikki, ripset oli harvat ja lyhyet (lyhyemmät kuin alaripset!). Lisäksi ripset sojottivat tikkusuorina eteenpäin, vaikka mulla on luonnostaan kaarevat ripset mutta se varmaan johtuu siitä, että ripset eivät ole päässeet kasvamaan normaalisti ylimääräisen painon vuoksi. Ripsienlaittaja oli sitä mieltä, että hyvä pitääkin vähän taukoa ja aloittaa uudelta pohjalta.
Mulla oli viimeiset 4 viikkoa n. 9mm pituisia ripsiä ja ite tykkäsin (pisimmillään mulla on ollut 13mm). Näyttivät aika luonnollisilta. Tokihan ripsirivistö oli musta ja tuuhea, mutta ituus oli mielestäni sopivan maltillinen.