Henkilökohtaisessa käytössä rullan voi desinfioida alkoholilla. Parhaat ja yksityiskohtaisimmat ohjeet kotineulaukseen olen löytänyt
täältä.
Moni valmistaja suosittelee kotikäyttöön vain ihon pintakerroksen lävistäviä, alle 0,5 mm laitteita - näillä saa buustattua hoitovoiteiden imeytymistä ja käyttö voi olla melko tiheääkin (tyyliin kerta viikossa). Tässäkin tapauksessa hoitovoide on valittava sen mukaan, että se sopii neulaukseen. Pintaneulauskin rikkoo ihon suojakerroksen ja makromolekyylit, jotka normaalisti jäisivät ihon pinnalle, päätyvät elimistöön. Esim. nuo Environin aurinkosuojattomat vitamiinivoiteet sopinevat tähän, valmistaja tarjoilee itsekin pintakerrosta rikkovaa rullaa. Kollageenin muodostukseen pääsee vaikuttamaan vasta 1-1,5 mm rullalla ja arpihoitoja on tehty jopa 2 mm neulaussyvyydellä - näiden hoitojen välille suositellaan kuuden viikon parantumisaikaa. Tätä syvemmälle ei ole tarkoituksenmukaista mennä missään tilanteessa, riski esim. ihonalaisten hermojen vaurioittamiseen on jo suuri.
Tulokset ovat näkyviä jo yhden kerran jälkeen, mutta hoitokertoja voi jatkaa. Kun olen noita ennen-jälkeen kuvia netistä katsellut, niin neulaus vaikuttaa tepsivän aivan mahtavasti erityisesti aknearpiin. Muitakin arpia, jopa hankalia raskausarpia voi häivyttää neulaamalla. Myös ihoa nuorentava vaikutus on parhaimmillaan todella huomattava.
Tässä on neulattu hentoja mutta laajalle levinneitä raskausarpia. Huomaa, että häivytyksessä on käytetty yksittäistä neulaa vain arpikudosalueelle ja neulauksen syvyys on ollut noilla alueilla jopa 2 mm. Ei varmasti enää ihan kivutonta (tosin noilla alueilla ei hermopäätteitä ole kaikkein tiheimmässä)
http://www.owndoc.com/stretchmarks/stretchmarks-single-needle-before-and-after/Samalta saitilta tuloksia muissa iho-ongelmissa:
http://www.owndoc.com/dermarolling/dermaroller-pictures-before-and-after-acne-stretchmarks-pigmentation/Dermaroller - blogista jääpiikki-aknearpia ennen ja jälkeen:
http://dermaroller.wordpress.com/2009/04/01/ice-pick-boxcar-scars/Ja erinomainen hoitotulos yksittäisellä käsittelykerralla kuopalle painuneeseen arpeen. Huomaa, että tässäkin on käsitelty ainoastaan arpialuetta "laastarimaisella" piikkisysteemillä. Yksittäisellä neulalla voisi pistellä tällaistakin. HUOM. Keloidiarpiin (kohollaan olevat, kiinteät ja yleensä punasävyiset arvet) neulaus ei missään tapauksessa sovi.
http://dermaroller.wordpress.com/2008/08/24/scar-treatment-with-derma-stamp/Edit, lisäänpä tähän saman tien omat "Ennen" kuvat ihmeteltäväksi. Pahoittelen inhorealismia

Eniten toivoisin sitä, että saisin
polvessa olevaa suurta leikkausarpea neulattua huomaamattomammaksi. Tämä on ollut minulla 16-vuotiaasta - ja rajoittaa suoraan sanottuna pukeutumista. Arvessa ei ole pienintäkään keloidimuodostumaa, se on kauttaaltaan löysä ja lähes pigmentitön. En oikein usko tuon suuren keskiosan korjautumiseen (polvi on niin liikkuva ja vaikea paikka arpeutumiselle), mutta jos saisi edes tikkien jälkiä sivuilta häivytettyä, niin olisin jo aika tyytyväinen.
Alaselässä minulla on
raskausarpia, jotka syntyivät jo varhaisnuoruuden kasvupyrähdyksen aikaan. Totta puhuen nämä eivät nykyisin enää pahemmin itseäni häiritse, mutta kylläpä näistäkin tuli nuoruudessa kärsittyä

.
Naama on kolmekuutoseksi ihan kohtuukunnossa, mutta aina voi parantaa. Sitä paitsi mielestäni on parempi tehdä jotain siinä vaiheessa kun vauriot eivät vielä ole valtavia. En saanut normaalivalotuksessa ongelmia kovin hyvin näkyville, mutta mustavalkoiseksi muuttaminen punaista ja keltaista korostamalla saa aina ihon detaljit esiin. Älkää säikähtäkö, ei meikkiä ja lievää turvotusta joulusyömingeistä

Edit. kasvokuvassa näkyy mielestäni todella hyvin ihon vaalea oliivisävy, vaikka poskipäät, nenä ja otsa vähän punoittavatkin ulkoilusta. Kaikista kuvista kannattaa tsekata originaalikokoinen versio jos haluaa nähdä detaljia.
HUOM. EN SUOSITTELE NEULAUSKOKEILUJA KENELLEKÄÄN. Jos päätät niihin lähteä, niin ota ainakin asioista kunnolla selvää ennen kokeilua ja muista, että vastuu tekemisistä on YKSIN SINUN. Ja muista, että palvelua saa myös ammattilaisen tekemänä. Itse olen hullu/persaukinen/epäluuloinen muita kohtaan/tarkka jne. - päätin sitten kokeilla