Kirjoittaja Aihe: Neulaushoito kotona  (Luettu 33189 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Neulaushoito kotona
« : 25.12.09 - klo:12:11 »
Olen ajatellut kokeilla ihon neulaushoitoa, toisin sanoen mikroneulausta kotosalla. Pitkän aikaa esteenä oli tarvikkeiden hinta - minusta on törkeää pyytää muovitelasta, jossa on metallipiikkejä 70-100 euroa. No, tajusin viimein kurkata e-baysta ja sieltähän saa ihan toiseen hintaan, esim. täältä. Rullan pieni koko on mielestäni kasvojen käsittelyssä pelkkää plussaa. Miten isolla rullalla pääsee vaikka nenänpieliin - erityisesti tuolla alueella on itselläni suurentuneita ihohuokosia, joihin nimenomaan haluan neulausta kokeilla. Tuon vehkeen silikonilta näyttävä rulla vaikuttaa myös hyvältä, se on täysin sileä, mikä helpottaa puhtaanapitoa.

Tilasin itselleni kaksi pituutta, 0,5 mm kasvojen hoitoon ja 1 mm kokeiltavaksi muutamien vanhojen raskausarpien kanssa.

Hygienian kanssa pitää varmasti olla huolellinen. Mutta idean tasolla neulaus vaikuttaa minusta lupaavalta ja ohuiden neulojen tekemät mikrotraumat voivat olla jopa helpommin hallittavissa kuin samaan tehtävään käytetty laser. Olen myös itse varsin huolellinen ja tarkka - jotkut ikävät hoitolakokemukset eivät varsinaisesti innosta kosmetologin palveluiden käyttöön (netistä löytyy mm. tarina tyypistä, jolle oli lätkitty juuri kuumaneulatun ihon päälle meikkivoide sienellä - yöks).

Edit. olen päätynyt testaamaan Environin tuotteita (ekaksi kokeiluun Mild Night Cream), tuohon sarjaan kuuluu myös neulauslaite, eli sopivat varmaankin yhteen.

Meinaan toimia näin:

Ensiksi ihon totuttaminen hoitovoiteeseen (retinolin takia), muutamasta päivästä pariin viikkoon.

Neulaus perjantaina töistä tulon jälkeen, mitään iltamenoja ei tietenkään tuolloin voi olla.

Ihon puhdistus ja hoitoalueiden pyyhkiminen desinfiointiaineella

Käsien kunnollinen pesu ja pyyhkiminen desinfiointiaineella.

Neulauslaitteen desinfiointi ja tarkastus, jos piikit vääntyvät niin laite tekee iholle vahinkoa.

Ohut levitys hoitovoidetta neulattaville alueille.

Neulaus. Rentoutumista loppuilta, ennen nukkumaanmenoa pesu haalealla vedellä, hoitovoide.

La ja su, aamulla ja illalla pesu haalealla vedellä ja hoitovoide, jos iho näyttää kaipaavan lisäkosteutusta / hoitoa päälle vielä Bepanthen voide tai Cicalfate. Ei meikkiä iholle kumpanakaan päivänä.

Maanantaina normaaliin rutiiniin meikkauksen kanssa.

Kuulostaako järkevältä? Minulla on kohtalaisen korkea kipukynnys enkä usko puolen millin neulojen kanssa kaipaavani mitään puudutusta.
« Viimeksi muokattu: 26.12.09 - klo:10:40 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
Vs: Neulaushoito kotona
« Vastaus #1 : 25.12.09 - klo:19:51 »
^Olen aika pitkään tehnyt nettikauppoja ja erityisesti kiinalaisten nettikauppojen kanssa. Ao. myyjän saama hyvän palautteen taso ei ole mielestäni ihan huippua. Erityisesti Kiinasta tulevan tavaran kanssa on joskus ollut niin ja näin - taso vaihtelee. Kiinasta yleensä ostan Ebaysta kun plussapalaute on sata tai hiukan alle.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 25.12.09 - klo:20:21 »
^En ole kovin huolissani nettikaupasta - ainoastaan yksi negapalaute koski tavaran laatua, muuten oli kyse siitä, ettei tuote ollut tullut perille (ja niissäkin näytti osassa olevan myyjän vastakommentteja). En oikein usko, että tuollainen rulla voi olla käytössä ikuinen, pidemmän päälle puhdistaminen menee vaikeaksi ja ohuet piikit vääntyilevät varmasti käytössä - siksikään en halua maksaa siitä omaisuuksia. Mutta jos saisi muutaman hoitojakson tehtyä, niin olisin ihan tyytyväinen.

Mietin lähinnä ylipäätään koko rutiinia... ...onko kenelläkään kokemusta, itse tehtynä tai hoitolassa?

Edit, lisään pari linkkiä asiasta kiinnostuneille. Dermaroller on brandi, joka markkinoi tuotteitaan aggressivisesti - mutta myös tarjoavat paljon tietoa asiasta.

Yleiskuvaa http://dermaroller.co.nz/research/dermaroller_series.htm

Blogissa hyviä kysymyksiä ja mielenkiintoisia ennen-jälkeen kuvia http://dermaroller.wordpress.com/

Edit taas. Mainio kirjoitus rullista: http://www.owndoc.com/dermarolling/dermaroller-review/
« Viimeksi muokattu: 25.12.09 - klo:21:28 kirjoittanut Lila »

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 25.12.09 - klo:23:08 »
Mä olen periaatteessa sitä mieltä, että neulaushoitojen teko kotioloissa ei ole hyvä idea, MUTTA esim. tuo sun suunnitelma hoidon toteutuksesta kuullostaa musta hyvältä, enkä näkisi siinä mitään sen suurempia riskejä. Just tuo, että on huolellinen ja tarkka ja että ymmärtää desinfioinnin tärkeyden tässä yhteydessä, ne on musta tärkeitä juttuja.

Lisäksi musta kannattaa miettiä tarkkaan se, että mitä tuotetta käyttää siinä neulauksen yhteydessä. Mielestäni kannattaisi pitäytyä hyvin yksinkertaisissa tuotteissa, jotka on neulaukseen tarkoitettu tai muutoin siihen soveltuvat. Vaikka jokin tavallinen tuote olisi hyvin siedetty niin on hyvin mahdollista, että tuote sisältää aineita, jotka ovat ihon pinnalla turvallisia eivätkä imedy ihoon, mutta joiden ei ole syytä päästä ihon läpi tuolla tavalla vietynä.

Itsellä ei siis ole vielä kokemuksia neulauksesta itse tehtynä eikä hoitolassa eli nuo kommentit ihan vaan sen pohjalta mitä tuli mieleen. Musta tuon hygienia-aspektin lisäksi tärkeintä on miettiä tosi tarkkan mitä ainetta neulaa sinne ihoon.

EDIT. Niin, ja itse jättäisin ehkä sen kasvojen huuhtelun vedellä ja voiteen levityksen pois sieltä perjantai-illalta ja antaisin ihon olla sen perjantain ihan rauhassa neulauksen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 25.12.09 - klo:23:16 kirjoittanut Kosmetiikkakissa »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 26.12.09 - klo:10:39 »
Hyviä pointteja, tätä juuri kaipasin! Palailen asiaan viimeistään kun tarvikkeet ovat täällä - ja raportoin kuvien kera.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 26.12.09 - klo:11:31 »

Onko neulauksella tarkoitus saada haluttuja tuloksia jo yhdellä hoitokerralla vai pitääkö sitä jatkaa säännöllisesti? Voiko neulausrullan jotenkin steriloida hoitojen välissä (klaavauksella?) vai onko se ihan kertakäyttöinen?

Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 26.12.09 - klo:12:02 »
Henkilökohtaisessa käytössä rullan voi desinfioida alkoholilla. Parhaat ja yksityiskohtaisimmat ohjeet kotineulaukseen olen löytänyt täältä.

Moni valmistaja suosittelee kotikäyttöön vain ihon pintakerroksen lävistäviä, alle 0,5 mm laitteita - näillä saa buustattua hoitovoiteiden imeytymistä ja käyttö voi olla melko tiheääkin (tyyliin kerta viikossa). Tässäkin tapauksessa hoitovoide on valittava sen mukaan, että se sopii neulaukseen. Pintaneulauskin rikkoo ihon suojakerroksen ja makromolekyylit, jotka normaalisti jäisivät ihon pinnalle, päätyvät elimistöön. Esim. nuo Environin aurinkosuojattomat vitamiinivoiteet sopinevat tähän, valmistaja tarjoilee itsekin pintakerrosta rikkovaa rullaa. Kollageenin muodostukseen pääsee vaikuttamaan vasta 1-1,5 mm rullalla ja arpihoitoja on tehty jopa 2 mm neulaussyvyydellä  - näiden hoitojen välille suositellaan kuuden viikon parantumisaikaa. Tätä syvemmälle ei ole tarkoituksenmukaista mennä missään tilanteessa, riski esim. ihonalaisten hermojen vaurioittamiseen on jo suuri.

Tulokset ovat näkyviä jo yhden kerran jälkeen, mutta hoitokertoja voi jatkaa. Kun olen noita ennen-jälkeen kuvia netistä katsellut, niin neulaus vaikuttaa tepsivän aivan mahtavasti erityisesti aknearpiin. Muitakin arpia, jopa hankalia raskausarpia voi häivyttää neulaamalla. Myös ihoa nuorentava vaikutus on parhaimmillaan todella huomattava.

Tässä on neulattu hentoja mutta laajalle levinneitä raskausarpia. Huomaa, että häivytyksessä on käytetty yksittäistä neulaa vain arpikudosalueelle ja neulauksen syvyys on ollut noilla alueilla jopa 2 mm. Ei varmasti enää ihan kivutonta (tosin noilla alueilla ei hermopäätteitä ole kaikkein tiheimmässä)

http://www.owndoc.com/stretchmarks/stretchmarks-single-needle-before-and-after/

Samalta saitilta tuloksia muissa iho-ongelmissa:

http://www.owndoc.com/dermarolling/dermaroller-pictures-before-and-after-acne-stretchmarks-pigmentation/

Dermaroller - blogista jääpiikki-aknearpia ennen ja jälkeen:

http://dermaroller.wordpress.com/2009/04/01/ice-pick-boxcar-scars/

Ja erinomainen hoitotulos yksittäisellä käsittelykerralla kuopalle painuneeseen arpeen. Huomaa, että tässäkin on käsitelty ainoastaan arpialuetta "laastarimaisella" piikkisysteemillä. Yksittäisellä neulalla voisi pistellä tällaistakin. HUOM. Keloidiarpiin (kohollaan olevat, kiinteät ja yleensä punasävyiset arvet) neulaus ei missään tapauksessa sovi.

http://dermaroller.wordpress.com/2008/08/24/scar-treatment-with-derma-stamp/

Edit, lisäänpä tähän saman tien omat "Ennen" kuvat ihmeteltäväksi. Pahoittelen inhorealismia :D

Eniten toivoisin sitä, että saisin polvessa olevaa suurta leikkausarpea neulattua huomaamattomammaksi. Tämä on ollut minulla 16-vuotiaasta - ja rajoittaa suoraan sanottuna pukeutumista. Arvessa ei ole pienintäkään keloidimuodostumaa, se on kauttaaltaan löysä ja lähes pigmentitön. En oikein usko tuon suuren keskiosan korjautumiseen (polvi on niin liikkuva ja vaikea paikka arpeutumiselle), mutta jos saisi edes tikkien jälkiä sivuilta häivytettyä, niin olisin jo aika tyytyväinen.

Alaselässä minulla on raskausarpia, jotka syntyivät jo varhaisnuoruuden kasvupyrähdyksen aikaan. Totta puhuen nämä eivät nykyisin enää pahemmin itseäni häiritse, mutta kylläpä näistäkin tuli nuoruudessa kärsittyä  ::).

Naama on kolmekuutoseksi ihan kohtuukunnossa, mutta aina voi parantaa. Sitä paitsi mielestäni on parempi tehdä jotain siinä vaiheessa kun vauriot eivät vielä ole valtavia. En saanut normaalivalotuksessa ongelmia kovin hyvin näkyville, mutta mustavalkoiseksi muuttaminen punaista ja keltaista korostamalla saa aina ihon detaljit esiin. Älkää säikähtäkö, ei meikkiä ja lievää turvotusta joulusyömingeistä  :-*  >:D

Edit. kasvokuvassa näkyy mielestäni todella hyvin ihon vaalea oliivisävy, vaikka poskipäät, nenä ja otsa vähän punoittavatkin ulkoilusta. Kaikista kuvista kannattaa tsekata originaalikokoinen versio jos haluaa nähdä detaljia.

HUOM. EN SUOSITTELE NEULAUSKOKEILUJA KENELLEKÄÄN. Jos päätät niihin lähteä, niin ota ainakin asioista kunnolla selvää ennen kokeilua ja muista, että vastuu tekemisistä on YKSIN SINUN. Ja muista, että palvelua saa myös ammattilaisen tekemänä. Itse olen hullu/persaukinen/epäluuloinen muita kohtaan/tarkka jne. - päätin sitten kokeilla
« Viimeksi muokattu: 26.12.09 - klo:12:43 kirjoittanut Lila »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 09.01.10 - klo:10:30 »
Ok, eka kerta rullattu.

Rullat oli helppo desinfioida, sillä niiden ympärillä oli muovinen suojakotelo, johon saattoi myös helposti kaataa desinfiointiainetta. Huuhtelin molemmat rullat ja suojat ensiksi kuumalla vedellä ja sen jälkeen kylvetin rullia desinfioitiaineessa noin tunnin.

Samassa yhteydessä levitin hoidettaville alueille C-vitamiinin, siis ihan itse veteen liuotettua askorbiinihappoa. Seerumi sai imeytyä saman tunnin.

Pyyhin kädet ja hoidettavat alueet desinfiointiaineella ja rullasin viisi kertaa vaakasuunnassa edestakaisin, nostaen rullaa aina välillä, viisi kertaa pystysyynnassa ja vielä viidesti vinottain. Alaselkään ja polveen käytin 1 mm rullaa, kasvoille 0,5 mm. Alaselän rullaus oli lastenleikkiä, en sanoisi lievää nipistelyä edes kivuksi. Polvessa tuntui vähän enemmän, mutta edelleen varsin helposti siedettävää. Mutta kasvojen rullaus oli kaikkea muuta kuin mukavaa... ...kipua tuntui jopa siinä määrin, että oli vähän vaikea olla järjestelmällinen - ja jätin poskien alaosan rullaamatta. Käsittely oli muutenkin hidasta, kun kasvojen muotojen takia pitää rullata melko pienissä palasissa. Seuraavalla kerralla annan kasvoille varmasti jääpussia ennen desinfiointia.

Jälkikäteen alueet olivat lievästi arat, polvessa näkyy pieniä pistemäisiä verijälkiä, selkää en pääse tutkimaan niin tarkkaan. Kasvoissa ei ole verijälkiä, mutta hoidetut alueet punoittivat kyllä - ja jos C-vitamiiniseerumin nipistelevä kipu on tuttua, niin rullaus kyllä triplasi sen (vaikka normaalilevityksessä en enää nipistelyä tunne, iho on sen verran tottunut aineeseen). Illalla levitin vielä hoitoalueille ohuesti Bepanthenia. Aamuun mennessä hoidettujen alueiden aristus oli lähes kokonaan hävinnyt, punoitus on vähentynyt selvästi, lievää turvotusta on ainakin polven alueella.

Mitään ihmetuloksia ei ole näkyvissä, enkä niitä näillä neulapituuksilla - ja näillä iho-ongelmilla odottanutkaan. Ajatuksena on käsitellä arpialueet viisi kertaa ennen kesää, kasvoillekin meinaan antaa kuukauden paranemisajan ennen seuraavaa käsittelyä. Ehkä tuo sama viiden kerran rutiini + retinolikuuri talven ajan on kasvojen kohtalo. Kuvia tulossa toukokuussa.

Rullat olivat ihan kelpoja, neulat suoria ja teräviä, pakkaukset ehjiä.
« Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo:10:33 kirjoittanut Lila »

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 09.01.10 - klo:12:14 »
Minä luin jostain että noita hoitoja tekevissä paikoissa asiakas saa jos haluaa niin puuduttavaa voidetta/geeliä käsiteltäville aluielle ennen kun itse hoito tehdään.Apteekista saa ainakin ilman reseptiä muutamia sellasia voiteita.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 09.01.10 - klo:14:42 »
Onko tosiaan niin, että aknearpiin tehoaa vain se 1,5 mm? Eri sivuilla eri jutut kun jossakin taas sanottiin 0,75 mm riittävän myös. Menin ihan sekaisin kun googletin. Ei yhtään tiedä mitkä sivut pitävät paikkaansa ja mitkä ei. Ei kumminkaan ole varaa mennä lääkärin käsiteltäväksi ja kosmetologien lupauksiin olen joutunut niin monesti pettymään!
Lila, onko sun tilaamassa laitteessa neulat kirurginterästä? Tai mistä sen voi tietää? Uskaltaisinkohan tilata?

Edit:
Löysin tällaisen videon: http://www.youtube.com/watch?v=IWbDgNqUJSQ&feature=related
Sen ei varmaankaan kuulu olla noin karun näköistä!  :o Miks toi vetää samaan suuntaan samassa kohdassa noin monta kertaa?!

Edit 2: Oliskohan tällainen pakkaus hintansa väärti: http://webshop.owndoc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=10
« Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo:15:35 kirjoittanut bast »
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 09.01.10 - klo:17:23 »
^Jos olisin nyt tilaamassa, niin tilaisin varmaankin juuri tuon kitin. Nyt ensikokemusten jälkeen arvelisin kyllä, että 1,5 mm kasvoille taitaa olla kyllä melko tuskaa, eikä lopputuloskaan välttämättä näytä kovin herkulta pariin päivään - hankkisin ehkä lisäksi kasvojen herkkien alueiden käsittelyyn 0,5 mm tai 0,75 mm. Itse en höyläisi yhdellä kerralla enempää kuin sen 3 x 5 (pysty, vaaka, vino). Yksittäisiä syvempiä arpia voisi varmaan käsitellä kätevästi tuolla paketin yksittäisneulalla.

Vaikutukset ovat varmasti melko vaihtelevia, niin ihon paksuus kuin kollageenintuotantokykykin ovat yksilöllisiä muuttujia. Meinaan olla itse melko varovainen ja etenen tuonne puoleentoista vasta jos näistä ei näytä olevan apua.

Harkitsen kyllä kasvoille (otsalle, silmien ja suun ympärille) joko tuota puudutusta tai jääpakkausta seuraavalla kerralla.

Edit: tuossa videon rullauksessa on vikana sekin, että rullaaja ei nosta rullaa ylös vetojen välillä --> piikit osuvat koko ajan samoihin tai lähes samoihin paikkoihin. Rullan noston takia piikit sattuvat joka vedolla vähän eri kohtiin ja pieniä reikiä tulee paljon (mutta yksittäiset reiät eivät laajene tai syvene). Mitään tuollaista verenvuotoa ei omassa rullauksessani tullut - nuo pistemäiset vuotokohdat polven ihossa ovat todella pieniä.
« Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo:17:37 kirjoittanut Lila »

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 09.01.10 - klo:18:42 »
Ajattelin kyllä samalla tilata tuota puudutusvoidetta. On se silti aika uhkarohkeaa kokeilla tuota 1,5 mm kun Suomessa sitä ei saa edes käyttää muut kuin lääkärit, mutta tuskin siitä vaaraakaan on kunhan pitää huolen desinfioinnista. Tahdon vaan niin kovasti vihdoinkin eroon näistä arvista! Ei se haittaa vaikka muutaman päivän joutuisikin käsittelyn jälkeen piilottelemaan komerossa  :P
Viisaampaa tietysti olisi kokeilla ensin lyhyemmillä neuloilla... Pitää miettiä, 1 mm voisi riittääkin kun mulla on aika ohut iho.
Yksittäisistä neuloista ei tässä vaiheessa ole mun naamaan mitään hyötyä kun arpia on niin paljon, saisi töksöttää koko pärstän.  :-\
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Trillian

• Vieras
« Vastaus #12 : 10.01.10 - klo:20:16 »
Vau, olipa kiinnostavaa tietoa, kiitos Lila tästä ketjusta! :)

Mulla on raskauden jälijltä aivan kamala määrä raskausarpia kehossani. Eniten niitä on keskivartalossa; kyljissä ja ihan koko vatsan alueella. Lisäksi arpia löytyy mm. pohkeista, polvien kohdilta, sisäreisistä ja myös rinnoista. Uskaltaisitteko käyttää joka alueelle? Vaikka toisaalta, jos neulaushoitoa tekee kasvoihin niin miksipä sitä ei voisi tehdä myös rinnoille? :) Ja sitten taas toisaalta mietityttää, että noinkohan tuo auttaisi niin laajoille alueille kuin mullakin arpia on... :(

Entäs sitten tuo kasvojen neulaus, voisikohan sitä tehdä nimenomaan ennaltaehkäisevästi? Olen vielä alle 30-vuotias, mutta kuivan ihon ja kehnon geeniperimän vuoksi ryppyjä on jo nyt jonkin verran... kai tuota voisi kokeilla jo, vai herkistääköhän hoito niin, että siitä voisi poikia jotain huonoa? Kysymykset on kenties vähän typeriä kun en ole koko asiaan koskaan aiemmin perehtynyt. :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 10.01.10 - klo:22:19 »
Vähäisen kokemuksen perusteella uskaltaisin kyllä kokeilla vartalolle minne vaan - tosin rinnoissa on paljon hermopäätteitä... ...ei varmasti tunnu ihan herkulta. Tuossa aikaisemmassa viestissähän on linkki kuviin, jossa on neulattu melko laajalta alueelta raskausarpia yhden neulan tekniikalla. Vaatii kärsivällisyyttä, mutta minusta nuo tulokset näyttävät paremmilta kuin mikään mitä olen raskausarpiin toistaiseksi nähnyt käytettävän. Vartalon etupuolta olisi helppo käsitellä yhdellä neulalla pieni alue kerrallaan. Omat raskausarpeni ovat hankalasti alaselässä, rullaus onnistuu kyllä helposti, mutta en pääse oikein kokeilemaankaan yksittäistä neulaa. Tuossa linkittämässäni ohjeessa on erittäin hyvin kuvattu myös yksittäisen neulan käyttö raskausarpiin.

Jos on laajoja ihoalueita neulattavana, en yrittäisikään neulata kaikkea kerralla, edes rullalla.

Mutta kasvojen hoito ennaltaehkäisevästi ei minusta välttämättä ole järkevää pidemmillä neuloilla (aika rankka hoito tämä kumminkin on), mutta en näe mitään syytä miksi alle kolmekymppinen ei voisi kokeilla 0,2 mm rullaa kasvojen yleishoidossa. Hoitovoiteen pitää vain olla neulaukseen sopiva.

Ehkä vielä aikaisempiin viesteihin täydennystä sen verran, että vaikka yksittäinen hoitokertakin voi saada ihan näkyviä tuloksia aikaan, tulokset eivät ole mitenkään nopeita ja näkyvillä välittömästi hoidon jälkeen. Kollageenin muodostuminen on hidasta, monissa lähteissä puhutaan useista kuukausista, jopa kymmenestä kuukaudesta.

Nimimerkillä syksylläkö raskausarveton perse  ;D Olisin ottanut jo kesäksi...

Trillian

• Vieras
« Vastaus #14 : 11.01.10 - klo:01:51 »
Kiitos, Lila, kommentistasi. :) Mitä desinfiointiainetta muuten käytit? Mietin että pitääkö sekin tilata jostain vai saako ihan apteekista.

Ajattelin laittaa tilaukseen nyt kaksi tuollaista settiä bastin laittamasta linkistä; 0,2 mm ja 1,5 mm, molemmissa taisi olla ne tökötit mukana. Emlaa saa kai ihan apteekistakin, joten en osta sitä vaan kokeilen ensin ilman puudutusta, mulla on suhteellisen korkea kipukynnys. Noissa mun vatsan arvissa on kyllä tosi kova tikkaaminen, kuinka tiheään sillä neulalla pitää pistellä?  :-X