Kirjoittaja Aihe: Neulaushoito kotona  (Luettu 33258 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Neulaushoito kotona
« Vastaus #45 : 11.02.10 - klo:20:13 »
Lähinnä tuo C-vitamiini on hygieniariski suoraan neulauksen jälkeen. Ja saattaa myös kirvellä melko pahasti.

Mutta esim. tuntia ennen neulausta voi hyvin laittaa kotitekoisenkin seerumin... ...kannattaa varautua normaalia voimakkaampaan nipistelyn tunteeseen neulauksen jälkeen.

Useissa neulausvideoissa levitetään C-vitamiininaamio heti neulauksen jälkeen.

Tämä ei ole rakettitiedettä - mutta vaatii huolellisuutta hygienian suhteen. C-vitamiinihoidot päiväkausia ennen piikitystä ovat melko turhia, sillä C-vitskun hapettumisaika on niin lyhyt.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #46 : 17.02.10 - klo:10:09 »
Eilen putsasin naaman normaalisti, sen jälkeen pyyhin NeoAmiseptilla ja vetelin naamaan hamppu-tyrniöljy-viinirypäleenkiviöljysekoitusta, annoin vaikuttaa ja rullasin 0,25 rullalla. Rullaus ei tuntunut juuri miltään, mutta naama punoitti ja kihelmoi koko illan aina siihen asti, kunnes suihkautin Avenen lähdevesisuihkauksen naamaan ja vetelin sen A-D-vitamiinirasvan päälle..
Aamulla iho oli tosi tasainen ja heleä:)
Ajattelin nyt jatkaa 0.5:lla kerran viikossa ja tuolla 0.25:lla kaksi kertaa viikossa, niin että neulauksen jälkeen jää aina yksi lepopäivä.
Mieletön löytö koko homma:)

Mitäs muille, joko olette uskaltautuneet?

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #47 : 19.03.10 - klo:14:22 »
Kokeilin hetki sitten ensimmäistä kertaa neulausta. 0,5 mm rullalla mentiin ja koko kasvot kävin läpi.

Käytin jääpussia puudutukseen, mutta en saanut koko nassua kauttaaltaan sillä käsiteltyä, mutta siitä huolimatta oli paljon kivuttomampaa kuin odotin. Kipukynnykseni ei todellakaan ole kovin korkea, joten odotin lähinnä kidutusta ::)

En tiedä painoinko rullaa liian kevyesti. Otsaan ja nenään tuli pariin kohtaan pieni veritippa, joten niissä kohdin ainakin neulat lävistivät ihon.  ;)  En tiedä johtuuko siitä, että luulin tämän olevan paljon kivuliaampaa, että kuvittelen, ettei neulat ole edes ihoa lävistäneet. Kauneuden eteen pitää kärsiä jne.

Olen siis tähän asti yrittänyt kemiallisten kuorintojen avulla saada aknearpia+ muutamia vesirokon arpia häivytettyä, mutta kuten Lila tuossa aiemmin sanoinkin, niin tuhtien kuorintojen jälkeinen palautumisaika on niin pitkä, ettei se ole käytännöllistä. Samaa mieltä olen myös siitä, että tämä ei ollut läheskään yhtä ikävän tuntoinen kuin esim. TCA-kuorinta.

0,5 mm ei varmaan juurikaan noihin arpiini auta, mutta kaapissa odottaakin 1,5 mm rulla. En vaan näin ekalla kerralla sitä uskaltanut kokeilla.

Tätä kirjoittaessani rullauksesta on kulunut noin tunti ja nassu näyttää lähinnä siltä kuin olisi ollut pikkasen liian kauan auringossa ilman suojavoiteita. Pahin punoitus on jo laskenut ja ihan pikkaista 'nipistelyä' tuntuu iholla paikoillen.

Olin tarkoituksella tämän päivän etätöissä, jotta voisin suorittaa operaation niin, ettei mies ole paikalla. Hänpä sitten ilmoitti, kun minulla oli vielä rullaukset kesken, että pääseekin kohta tulemaan kotiin. Eli jäin rysän päältä kiinni ;D Nyt sitten sain kuulla kuinka tahallani tuhoan ihoni jne. Rasittavaa. Täytyy toivoa, että tästä on hyötyä eikä haittaa, ettei pääse kuittailemaan   ;) Muuten mies suhtautuu kaikkiin hiusmuhitteluihin yms. ihan asiallisesti, mutta esim. Iherbistä tilaaminen ja muutama muu juttu on no-no. Neulaus meni - kuten arvasinkin - samaan kategoriaan.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • HC-hiussekoilija + kotikemisti
« Vastaus #48 : 03.04.10 - klo:03:16 »
^ Mä innostuin kans tosta neulausajatuksesta kun luin tätä ketjua, ja menin sitte tietty möläyttämään avokilleni uudesta hienosta inspiraatiostani... Reaktio oli tosiaan, että "et kyllä mene runtelemaan kasvojas millään neuloilla :#!"... ::)  Mutta no, mitäpä tuosta... Täytyy suorittaa hankinnat ja operaatiot niin ettei ukko ehdi huomata. ;D

Mulla on naamassa jonkin verran pieniä mustapäitä sekä mua itseäni ärsyttäviä juonteiden alkuja, joita ihan mielelläni vähän silottelisin, vaikka mitään kovin silmiinpistäviä kauneusvirheitä ihossani ei ole. Mutta neurootikko mikä neurootikko. :P Toi neulaushomma kuulostaa mulle just hyvältä sikäli, että siedän pientä kipua oikein hyvin, ja jos kauneuttani hoidan, niin haluan tosiaan sellaista actionia millä oikeasti on jotain vaikutusta... Millään ruusuntuoksuisella voiteella kun ei oikein tahdo tuloksia saada aikaan. ;D  Mua miellyttää tossa erittäin paljon myös se, että homma on varsin luomua, koska se perustuu ihon oman toiminnan aktivointiin eikä siihen, että kudoksiin tungettaisiin jotain kemikaaleja. Hienoa. Täytyy ottaa työn alle kyseisen vempaimen hankinta...
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #49 : 04.04.10 - klo:14:14 »
Mä en kyllä edelleenkään näe mitään eroa. Onkohan tässä nyt kolme vai neljä neulausta takana 1,5 rullalla ja jokaisen kerran välissä kuukausi. Arvet on ihan yhtä kuopalla kun ennenkin. Kai tätä pitää ainakin vuosi jatkaa ja katsoa meinaako jotakin tapahtua.

Ohjeissa sanottiin, että iho kuoriutuisi neulauksen jälkeen, mutta ei minulla kyllä ole kertaakaan niin käynyt. Enkö sitten muka rullaa tarpeeksi? Ohjeen mukaan kyllä teen sen vähintään 6 kertaa suuntaansa. Onkohan tuo nyt sitten hyvä vai huono asia tulosten kannalta?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #50 : 04.04.10 - klo:14:18 »
^ Höm, mä en todellakaan ole kovin perehtynyt tähän asiaan, mutta tota, pitäisköhän tota neulausta tehä vähän useemmin ku kerran kuussa että näkyis tuloksia, etenki jos arvet on kohtuu syviä..? Mulle tulee mielikuva, että kerran kuussa on tosi harvakseltaan, mut en sitte tiiä...
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #51 : 04.04.10 - klo:14:22 »
^ Ohjeissa oli, että iholle pitää antaa vähintään se 4 viikkoa aikaa uusiutua. Useammin on turhaa kun iho ei pysty uusiutumaan niin nopeasti.

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #52 : 04.04.10 - klo:14:30 »
^ Ahaa, okei. Mitenköhän sitten lyhyempien neulojen kaa, esmes 0,5 mm, onkohan niissäki sama aikaväli suositeltu..?

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 04.04.10 - klo:14:45 »
^ Noin lyhyellä voi tehdä niin usein kun haluaa, mutta ei vaikuta arpiin.

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #54 : 04.04.10 - klo:22:31 »
Mun ohjeissa oli, että 0,5 millisellä kerran viikossa sais neulata ja 0,2:lla vaikka päivittäin....

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 05.04.10 - klo:13:03 »
^ Tarkistin ohjeesta. Niinhän se olikin, eli:

0,2 voi käyttää päivittäin
0,5 enintään kerran viikossa
1 ja 1,5 enintään kerran kuussa
pidempiä ei suositella

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #56 : 05.04.10 - klo:14:39 »
Mä en kyllä edelleenkään näe mitään eroa.
...
Ohjeissa sanottiin, että iho kuoriutuisi neulauksen jälkeen, mutta ei minulla kyllä ole kertaakaan niin käynyt.
...

Pakko vielä tätä spekuloida, vaikken asiantuntija ole edelleenkään...Siis sen verran mitä ihosta tiedän, niin pitäisi kai siinä jotain muutosta tapahtua, mikäli käsittely on tarpeeksi tehokasta, mutta jos sulla ei ole iho edes hilseillyt, niin varmaan iho kestäis reippaasti voimakaampaakin käsittelyä..? Pohdin, että joko voimakkaampaa tai pidempikestoista neulausta, pidempiä neuloja tai tiuhempaa käsittelyväliä. Luin tosta ohjeesta, olihan se nyt nimimerkki Lilan postaama, että arvissa voidaan käyttää jopa max. 2 mm pitkiä neuloja, mutta sen pidempiä ei missään tapauksessa. Mut ehkä sekin vois tepsiä, jos sitä rullaa painais vähän voimakkaammin? En siis tiedä kuinka kovaa olet painanut, mutta jos painallus on ollut kevyttä, niin ehkä vois kokeilla vähän kovemmin... Kuhan nyt tässä spekuloin kun aihe on kiinnostava, voi olla että puhun ihan puuta heinää, mutta tämmöstä tuli mieleen.. ::)

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #57 : 06.04.10 - klo:11:22 »
Olen itse vasta kerran kokeillut 1,5 mm neuloja, enkä kyllä koko aikaa uskaltanut painaa kovin reilusti. Eli vain paikoitellen oli se koko 1,5 mm käytössä. Otsa on mielestäni helpoin käsiteltävä. Nenä ja suun ympärystä taas todella hankala + selkeästi paljon kipuherkempi. 0,5 mm rullailu onnistui aikalailla koko kasvojen alueelta näppärämmin. Toki oli käytössä se kapeampi rulla + lyhyemmät piikit, niin ei niin jänistänyt  ;)  Sillä leveämmällä rullalla tuo nenä-suu -alue on hankala.

Iho ei ole minulla kuoriutunut mihinkään enkä toisaalta sitä toivokaan. Koska yksi syy siirtyä neulaukseen kemiallisista kuorinnoista oli juuri tuo ihon kuoriutuminen. Se kun kestää ja sinä aikana ei ihmisten ilmoilla voi olla herättämättä kummeksuntaa. Lisäksi en ihan ymmärrä, jos neulauksella mennään ihon syvempiin kerroksiin ja vaikutukset pitäisi olla syvemmällä, niin miksi iho kuoriutuisi. Kemiallinen kuorinta kuitenkin kuorii aika pitkälti sitä ihon ihan pintakerrosta. Mutta enpä näistä niin paljon tiedä, että mitään väittämään lähtisin.

Ihoni on minusta näyttänyt tasaisemmalta ja kuulaammalta. Syy toki voi olla mikä tahansa. Myös mielikuvitukseni  ;D Arvethan eivät tietty ole vielä mihinkään kadonneet, enkä sitä yhden kerran perusteella odottanutkaan.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #58 : 08.04.10 - klo:20:42 »
Kokeilin äsken ensimmäistä kertaa neulaushoitoa 1,5 mm rullalla, enkä voi sanoa, että kokemus oli mitenkään älyttömän miellyttävä. Ehkä jotenkin happohoitojen kirvelevä polttelu on inasen mukavampaa kuin tämä inhottava pistely ja todella kova kuumotus rullauksen jälkeen. Kasvojen iho kuitenkin rauhoittui aika äkkiä, eikä kipu ole enää niin paha, mutta kasvot punottavat vielä todella paljon, kun rullauksesta on kulunut n. 45 min.

Toimin niin, että desinfioin rullan, pesin kasvot, desinfioin kasvot, rullasin, huuhtelin kylmällä vedellä ja laitoin luumunsiemenöljyä iholle. En oikein uskaltanut laittaa mitään muuta iholle, koska en tiedä miten iho reagoi, kun ainesosat pääsevät syvemmälle ihoon. Huomenna varmaan uskallan laittaa Now Foodsin hyaluronihapposeerumia iholle, nyt mennään pelkällä öljyllä.

Rullaus oli inhan tuntuista, sitä ei oikein voi kuvailla sanoin, ehkä sellainen kuuma pistely kuvaisi parhaiten. En sanoisi, että rullaus oli älyttömän kivuliasta, vain inhottavan tuntuista, kun välillä oikein kuuli ja tunsi kuinka piikit lävistivät ihon. Poskien iho oli kaikkien helppo käsitellä, samoin leuka, mutta otsa oli kaikkien kivuliain paikka rullata. En edes yrittänyt rullata nenää, koska haluan päästä eroon arvista ja rypyistä, enkä usko, että rullauksella saisi muutosta aikaan mustapäissä. Onneksi poskien ihoa oli helppo rullata, sillä poskissa onkin mun pahimmat arvet, joista yritän päästä eroon, joten voin rullata niitä ronskimmin (painaa rullaa enemmän) ja useammin. Tein viisi rullausvetoa vaakasuoraan, pystysuoraan ja vinoon, paitsi otsalla, johon sattui eniten ja sinne sain tehtyä vain muutaman surkean vedon.

En tiedä painoinko rullaa tarpeeksi, mutta jossain vaiheessa poskia käsitellessäni huomasin, että piikit painuivat rullaa myöten ihoon. Toivottavasti paranemisaika on nopeampi kuin TCA-kuorinnalla ja saisin yhtä hyviä tuloksia aikaan rullauksella kuin kuorinnallakin, sillä mieluummin kestän kivuliaampaa prosessia hiukan kauemmin kuin poden "sairaslomaa" kauan.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #59 : 24.04.10 - klo:13:09 »
Minulla on ollut parin kuun tauko kasvojen rullailussa, otsan sivuun tuli psoriläisä enkä ole viitsinyt kovin toispuoleisesti rullailla. Tänään meinasin kyllä vetäistä posket ja leuan.

Muttamutta... ...alaselän raskausarvet näyttävät minusta vähän huomaamattomammilta! Jännityksellä odotan kesää ja kevyttä väriä pintaan.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.