Kirjoittaja Aihe: Neulaushoito kotona  (Luettu 33259 kertaa)

Poissa Trillian

• Haiven
  • *
Vs: Neulaushoito kotona
« Vastaus #75 : 06.04.17 - klo:16:30 »
Nostoa! :)  Mä ostin vuosia sitten neulaustarvikkeet ja kirjoitinkin tähän ketjuun, mutten koskaan avannut niitä ja muutossa sitten lopulta hukkasin.  ::)  Nyt kuitenkin kiinnostaisi uudelleen, erityisesti olisi kiehtovaa kuulla kaikkien kuivaihoisten kokemuksia! Mulla on superrutikuiva iho, ja nyt yli 30-vuotiaana rypyt on todellinen ongelma. Varsinkin otsa, silmänympärykset ja ylähuuli/nenänalunen tarvitsivat kaiken avun jota vaan saatavilla on.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #76 : 06.04.17 - klo:16:40 »
Mä aattelin tänään kokeilla ekaa kertaa ja aloitella kevyesti sillä 0,2mm:n telalla. Tuolla jo aiemin mainitsin, että jotain kirkastusta vois saada tähän samentuneeseen naamaan. Ryppyjä mulla ei ole, mutta voihan niitäkin yrittää ennaltaehkäistä :ts
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #77 : 07.04.17 - klo:09:41 »
Mistä olette tilanneet neulaustarvikkeet? Olen ajatellut, että kokeilen neulaushoitoa aknearpiin poskissa. Arvet eivät ole mitään valtavia kraatereita, mutta näkyvät kuitenkin selkeästi. Minun iho kestää hyvin kaikenlaista käsittelyä ja kuorintaa. Mutta kosmetologilla tehdystä happokuorinta-sarjastakaan ei ollut arpiin pysyvää apua.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #78 : 07.04.17 - klo:10:03 »
Ostin LuxPlussasta Argador-merkkisen Dermarollerin 0,5 mm piikeillä, kun se oli tosi edullinen, 5,95 €. Mulla on runsaasti aknen jättämää epätasaisuuta poskissa ja leuassa ja ajattelin kokeilla ensin varovasti yhdelle alueelle. Täytyy vielä miettiä mihin aineisiin tuon yhdistäisi.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #79 : 07.04.17 - klo:10:11 »
Mullakin on luxplussasta 0,5mm:n ja swissclinicilta tilattu 0,2mm:n telat. Tein tosiaan eilen tuolla 0,2mm:lla ja ensin olin, että eihän tää tunnu missään, mutta kun teki tarpeekso toistoja, niin alkoi tuntumaan pientä pistelyä. Posket oli tosi helppo tehdä, otsa oli semiarka ja nenä alkoi heti punoittamaan käsittelystä.

Kaiken kaikkiaan tosi jees kokemus, vaikka luulin, että ois järkyttävää kidutusta.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #80 : 07.04.17 - klo:12:42 »
^ Onko sinulla Swissclinicilta käytössä myös ne seerumit? Hoksin heidän mainoksen fb:ssä, oli vissiin jotain 90e se neulauslaite + "mömmöt".

Katselempa luxplussasta noita rollereita, ovat kyllä edullisia :O Minkälaisiin tuotteisiin tuon käyttöä voisi yhdistää, jos ajattelee, että ihon arpien madaltuminen olisi tavoite? Kollageeni? Hyaluronihappo?

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #81 : 12.04.17 - klo:00:03 »
^Joo on se seerumi myös. Elevenillä näytti tuo sama setti olevan 95,20 ja swisscliniciltä sai kympin pois hinnasta, kun tilasi uutiskirjeen.

Tein tänään toisen kerran ja jos nyt jaksais useampana iltana perätysten tehdä. Sitten kun iho tuntuu siedättyneen tuohon, niin vois kokeilla sitä 0,5mm:n telaa. Ilmeisesti mun pitää laittaa tehokkaammin kosteutusta iholle käsittelyn jälkeen, kun ekan kerran jälkeen meikkivoide asettui jotenkin rumanlaisesti useana päivänä.

Edit. Ton käsittelyn jälkeen alkoi ärsyttämään nenästä tursuavat mustapäät ja pari pahinta puristin pois. Lähtivät niin helposti, että tuli loppujen lopuksi aika monta puristettua. Nenä näyttää kyllä ihan ok olevan tänään, vaikka ei ton telauksen jälkeen ois varmastikaan kannattanut hommaan lähteä. Mutta oli ainakin iho pehmeänä ::)
« Viimeksi muokattu: 12.04.17 - klo:11:08 kirjoittanut Od3ssa »

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #82 : 25.05.17 - klo:12:34 »
Od3ssa, Triina: Oletteko saaneet mitään tuloksia neulaushoidolla?

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #83 : 10.06.17 - klo:17:20 »
Tilasin swissclinicistä 0,5mm telan ja seerumin. Eilen tein neulauksen ensimmäistä kertaa. Neulatessa ei tuntunut missään, mutta neulauksen jälkeen oli monta tuntia tosi voimakas kuumottava tunne kasvoilla. Mietin tuota Swissclinicin suositusta, että pitäis neulata 5-6 päivänä peräkkäin, jonka jälkeen yhtä pitkä tauko. Aika hurja tahti. Taas jossain on ohje että maksimissaan kerran viikossa 0,5mm telalla. En nyt tiedä mihin alan... ehkä uskaltaisin muutaman kerran viikossa telailla, koska  minun iho kestää hyvin kaikenlaista käsittelyä. Ekan käsittelyn jälkeen ei mitään näkyvää eroa ihossa, mutta kosteuttavia tuotteita iho hörppää huomattavasti reilummin neulauksen jälkeen.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #84 : 10.06.17 - klo:18:03 »
Mulla oli näemmä jäänyt tuo sun viesti huomaamatta, Heidijohanna :-X.

Ja toinen oho, melkein kaks kuukautta vierähtänyt käsittelyistä, en nimittäin ole ehtinyt, enkä jaksanut tehdä tässä välissä ja nyt aurinkoiseen aikaanhan ei ilmeisesti ole suotavaa edes tehdä?

Minähän oon tehnyt vain sillä 0,2mmn telalla ja kyllä iho minusta jotain eloa sai, vaikka ei tietenkään arville mitään tapahtunut, enkä edes odottanut. Ehdottomasti jatkan, varmaankin sitten syksyllä, telaamista, tavoitteena olis myös suht säännöllisesti.

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #85 : 11.06.17 - klo:10:12 »
Jatkan neulailua kesäsäistä huolimatta. Minulla on käytössä kasvoille spf50 suojavoide ja lisäksi käytän hattua. Kokeilin telausta eilen uudelleen ja iho kuumotti sen jälkeen vain hiukan. Iho on kuulaampi ja terveen värinen. Teen vielä tänään ja katson miltä tuntuu. En kyllä ajatellut kuitenkaan 5-6 päivää peräkkäin neulailla.

Oon tosi motivoitunu, kyllästyttää noi arvet.  :P

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #86 : 11.06.17 - klo:18:33 »
Miksi kesällä ei saisi rullata?

Tilasin miehelle rullan 1,5mm piikeillä säärien laajoja junaonnettomuusarpia varten. Mun on vaikea uskoa, että noin isot ja vanhat arvet menisivät kauheasti miksikään, mutta voihan se ainakin pehmentää sitä ihoa jotenkin, tai jotain..

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #87 : 13.06.17 - klo:18:56 »
Rulla tuli tänään, ja kertaalleen se jo koipiensa arvet jo rullaili läpi. Pakkauksessa vinkattiin, että yli 0,3mm, saati näitä tilaamiamme 1,5mm, piikkejä ei tulisi kotioloissa käyttää, mutta ilmeisesti jengi käyttää kuitenkin? Miehellä on aika tumma iho, mutta rullailun jälkeen rullattuihin kohtiin tuli selkeää punoitusta, reikäkohdista ilmeisesti nousi vähän verta pintaan - ei huolestuttavaa, vai? Jälkeenpäin hän lisäsi iholle bio-oilia, jota muutenkin on käytellyt arpien kunnostaminen mielessä. Pitäisikö olla joku stydimpi tuote, vai onko ok? Uskaltaako jo huomenna rullata uudestaan jos ei kipeydy tai muutenkaan reagoi, vai pitääkö pitää taukoa?

Oon lähtenyt tässä kyllä aivan soitellen sotaan, oon niin ulalla näistä. Tekisi hirveästi mieli tilata itselle vaikka 0,5mm rulla kasvoille, mulla on jotenkin niin muhkurainen otsa ja isot ihohuokoset. Pitääkö olla joku spesifi seerumi näitä ajatellen, vai voiko käyttää esim. Sothysin hyadlyronihapposeerumia?

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #88 : 13.06.17 - klo:23:10 »
Pakkauksessa vinkattiin, että yli 0,3mm, saati näitä tilaamiamme 1,5mm, piikkejä ei tulisi kotioloissa käyttää, mutta ilmeisesti jengi käyttää kuitenkin?

Juu, ei tulisi käyttää, jos ei tiedä mitä on tekemässä. Iho voi tulehtua pahastikin, jos aseptiikasta ei huolehdita. Ihon huolellinen esikäsittely desinfiointiaineella ja työvälineiden (kaiken mikä tulee kontaktiin ihon kanssa neulauksen yhteydessä) puhtaus ovat todella tärkeää tuossa. Tela pitää steriloida (tai käyttää vähintäänkin sterilointia korvaavaa desinfiointimenetelmää) tai käyttää steriilissä pakkauksessa tulevaa kertakäyttötelaa. Nämä nyt ihan perusasioina pitää ymmärtää pidempien neulojen yhteydessä ennen kuin edes harkitsee kotona neulaamista. Ja pitää ymmärtää minne asti ihoon ne neulat ulottuvat kullakin käsittelyalueella. Ja mitä ihossa tapahtuu neulauksen seurauksena, jotta voi arvioida kuinka usein ja miten omaa ihoa kannattaa käsitellä milläkin alueella.

Uskaltaako jo huomenna rullata uudestaan jos ei kipeydy tai muutenkaan reagoi, vai pitääkö pitää taukoa?

Pitempiä neuloja ei tule käyttää päivittäin vaan hoitoväli vaihtelee viikosta kuukausiin riippuen mitä ollaan tekemässä, minkälaiselle iholle ja minkälaisena kokonaisuutena.

Liian usein neulaaminen (riippuu neulojen pituudesta ja ihosta) pikemminkin vaurioittaa kuin kuntouttaa ihoa. Neuloilla (noilla pidemmillä) stimuloidaan kollageenisynteesiä, mutta tuo saadaan aikaan aiheuttamalla iholle hallittu rakennevaurio. Vaurion korjaantuminen ja ihon reagointi käsittelyyn on yksilöllistä, jonka vuoksi on vaikeaa antaa yleispäteviä ohjeita sopivalle neulaustiheydelle. Erilaisia ongelmia hoidettaessa voidaan käyttää hyvin eri tyyppisiä syklityksiä hoitosarjoissa riippuen juuri neulojen pituudesta, ihosta, ihoalueesta sekä monista yksilöllisistä ihon kuntoon ja reagointiin vaikuttavista tekijöistä.

Miehellä on aika tumma iho, mutta rullailun jälkeen rullattuihin kohtiin tuli selkeää punoitusta, reikäkohdista ilmeisesti nousi vähän verta pintaan - ei huolestuttavaa, vai?

1,5 mm neuloilla voi hyvin tulla verta, riippuu ihosta ja ihoalueesta sekä vähän käsittelytekniikastakin.

Jälkeenpäin hän lisäsi iholle bio-oilia, jota muutenkin on käytellyt arpien kunnostaminen mielessä. Pitäisikö olla joku stydimpi tuote, vai onko ok? Uskaltaako jo huomenna rullata uudestaan jos ei kipeydy tai muutenkaan reagoi, vai pitääkö pitää taukoa?

Oon lähtenyt tässä kyllä aivan soitellen sotaan, oon niin ulalla näistä. Tekisi hirveästi mieli tilata itselle vaikka 0,5mm rulla kasvoille, mulla on jotenkin niin muhkurainen otsa ja isot ihohuokoset. Pitääkö olla joku spesifi seerumi näitä ajatellen, vai voiko käyttää esim. Sothysin hyadlyronihapposeerumia?

Rikkinäiselle iholle (jota iho on heti tuollaisen käsittelyn jälkeen) ei kannata laittaa mitään sellaisia tuotteita, jotka on tarkoitettu vain ehjälle iholle käytettäväksi (eli siis normaalia kuluttajlle myytävää kosmetiikkaa). Tällöin ihoon voi päätyä aineita, joiden turvallisuutta ei ole arvioitu tuosta näkökulmasta. Ihan jo pelkästään ärsytysreaktion aikaansaaminen on hyvin mahdollista. Jos käytössä ei ole kyseiseen tarkoitukseen suunniteltuja tuotteita niin parasta on olla laittamatta mitään ja vältää ihon koskettamista käsittelyn jälkeen.

Ja tarkoitukseni ei nyt ole ollenkaan tulla tänne ilkeästi kommentoimaan ja kotona neulaavia lyttäämään tai bubbsia pelottelemaan :) Olen kuitenkin huolissani, jos noita pidempiä neuloja käytetään kotona ottamatta asioista perusteellisesti selvää.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #89 : 14.06.17 - klo:00:16 »
^ Minä en ainakaan nähnyt tuossa mitään pahaa tai pelottelua, päinvastoin on hienoa saada kattava ja ohjeistava vastaus :) Itseänikin kiinnostaisi neulaus, mutta liian malttamattomana ja huolimattomana tiedän ettei minun parane itsekseni lähteä kokeilemaan :D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett