Kirjoittaja Aihe: Käyttäjäkokemukset markettituotteista  (Luettu 12926 kertaa)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
Käyttäjäkokemukset markettituotteista
« : 16.01.10 - klo:11:36 »
Tämä ketju on tarkoitettu vain ja ainoastaan käyttökokemuksille markettituotteista.

Ketju toteutetaan niin, että jokaiselta keskusteluun osallistuvalta henkilöltä on ketjussa yksi viesti per kirjoittaja, johon jälkeenpäin kokemuksien karttuessa itse muokataan päivityksiä ja esiin tulleita uusia näkökulmia tuotteiden toiminnasta ja ominaisuuksista.

Tuotteet listataan viesteihin selkeästi ja tuotteen nimi boldataan.

Kaikkinainen keskustelu markettituotteista käydään kunkin merkin omassa ketjussa tai yleisessä markettituoteketjussa!
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa kuku

• Tukkaguru
Vs: Käyttäjäkokemukset markettituotteista
« Vastaus #1 : 16.01.10 - klo:12:23 »
Pirkka persikka & puuvilla -shampoo
Ensimmäisillä pesuilla tuntui hyvältä, mutta sitten alkoi kuivattamaan ja takuttamaan, ihan kuin astianpesuaineella olisi pessyt. Ei enää ikinä tätä :-X

Nivea color protection -shampoo
Paras kokeilemani markettishampoo, jo monta putelia oon käyttänyt! Pesuteho on sopiva, ei liian pesevä eikä liian mieto. <3

Nivea cacao explosion -hoitoaine vanha versio
Hoitoaine ruskeille hiuksille. Tuoksu on aika ällömakea, toffeekinuski. Selvittää takut todella hyvin, mutta jättää vähän lättänän tukan. Ostin alennuksesta, tuskin ostan uudelleen. 
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #2 : 16.01.10 - klo:16:40 »
Loreal Elvital Nutri-Gloss-naamio
Loistava tuote syväpuhdistuksen jälkeen tai kun hiukset ovat olleet kovilla.  :)Tekee hiuksista todella sileät ja silkkiset. Usein ei voi käyttää, on vähän liiankin tehokas (hiukset todella liukkaat ja menevät päätä myöten)

Nivea Classic Care-hoitoaine
Oikein hyvä CO-pesuihin.

Nivea Color Protection-hoitoaine vanha silariton inci
Pikahoitikseksi tästä ei ole, mutta CO-pesuihin loistava. :) Sopii myös muihin, parempiin hoitiksiin sekoitettuna.

Nivea Diamond Gloss-shampoo
Menettelee. Tuoksu on ihan miellyttävä, pesee suht tehokkaasti. Välillä tuntuu ehkä jättävän hieman jotain kalvoa/kerrosta hiuksiin ja hiukset saattavat rasvoittua nopeammin kuin yleensä.

Nivea Diamond Gloss Spray Treatment vanha inci
Kts. Jätettävien käyttökokemukset

Sunsilk Summer Intense-jätettävä

VO5 Perfect Lengths-hoitoaine
Ihan liian siloittava minulle, tekee hiukset raskaiksi -> menevät päätä myöten ja tuntuvat likaisilta ja rasvoittuneilta nopeammin. Jollekin tosi karhealle ja kuivalle kuontalolle voisi olla tosi hyvä.

VO5 Super Clean-shampoo
Ensimmäinen syväpuhdistavani, tykkään. Vaahtoaa ihanasti. Mentolin tuoksu on kiva.

XZ Muumi selvityssuihke

XZ Niiskuneiti 2in1-shampoo
Sama mansikkainen tuoksu kuin Muumisuihkeessa. Aika pesevä, käytän hiusten ollessa aika likaiset/lähmäiset. En varmaan osta uudestaan,pesevämmistä shampoista tykkään enemmän XZ:n Vihreästä Savesta ja Xylitolista.

XZ Suklaa & Vanilja-hoitoaine
Hoitotehot eivät riittäneet (vaikkakin ehkä hieman paremmat kuin Tyrnissä) ja haju yökötti. Hajun takia en pysty ostamaan uudestaan.

XZ Tyrni-hoitoaine
Yksistään tehot eivät riitä alkuunkaan, mutta öljyillä/aloe-geelillä/muilla hoitiksilla buustailtuna menettelee.

XZ Vihreä Savi-shampoo
Ihana, mieto, jännä tuoksu!  <3 Ihan sen takia tekisi mieli ostaa lisää. Muuten tuo on kyllä liian pesevä tuote minulle, tekee hiuksista takkupallon. Ostan varmaan lisää, kun olen saanut muut pesevimmät shampooni kulutettua pois.

XZ Xylitol-shampoo
Oikein kiva, luottoshampooni. :) Raikas tuoksu ja päänahkaan jää puhdas tunne. Aika pesevä,  mutta ei liian. Öljytkin lähtevät hyvin pois. Ei vaahtoa yhtä hyvin kuin Vihreä Savi.

XZ Xylitol-hoitoaine
Teki hiuksista ylipehmeät, jotenkin höttöiset ja takkuuntuvat. Ei sovi minulle (tarvitsen enemmän sileyttä)
« Viimeksi muokattu: 08.02.12 - klo:02:05 kirjoittanut Ice »
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Reeta-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #3 : 16.01.10 - klo:18:03 »
XZ tyrni shampoo
Pesee liian voimakkaasti ja takuttaa. Päänahka ei tykkää tästä yhtään, vaan pesun jälkeen kutiaa ja hilseilee. Tuoksusta tykkäsin.

XZ tyrni hoitoaine
Ei tarpeeksi tehoja minun hiuksilleni. Sekoitettuna muihin hoitiksiin menettelee. En osta uudelleen.

XZ suklaa-vanilja shampoo
Tunkkainen tuoksu, mutta silti jotenkin mukavan suklainen. Pesee liian hyvin ja takuttaa.

XZ suklaa-vanilja hoitoaine
Tunkkainen tuoksu, mutta silti jotenkin mukavan suklainen. Ei tarpeeksi kosteuttava eikä hoitotehojakaan ole tarpeeksi. Muihin hoitiksiin sekoitettuna menettelee.

XZ Muumi, Niiskuneiti shampoo 2in1
Silloin tällöin käytettynä ok. Useampien peräkkäisten pesukertojen jälkeen tuntuu, ettei puhdista kunnolla. Mukava mansikkainen tuoksu.

EHS koivushampoo
Luottoshampoo. Pesee hyvin, mutta ei liian hyvin. Ei takuta ollenkaan. Ihana tuoksu.

Erittäin Hellä Suomalainen 2in1 lasten shampoo&hoitoaine
Ihanan raikas omenan tuoksu. Pesee hellästi, ei takuta. Vaatii latvoihin vielä hoitoaineen.

EHS hoitoaine, valkoinen pullo
Haju aivan kamala. Hoitotehoista en osaa sanoa, kun täytyi hajun takia huuhdella äkkiä pois.

EHS mustikka shampoo
Voimakas tuoksu. Pidemmällä käytöllä päänahka ärtyy, silloin tällöin ok.

Herbina syväputsari
Suosikki. Puhdistaa tehokkaasti.

Herbina Marja Spa hoitoaine
Tehot ei riitä alkuunkaan. Huonoin hoitoaine, jota olen ikinä kokeillut. Tuoksu on kyllä mukava, mutta se valitettavasti yksistään ei riitä.

VO5 Super Clean syväpuhdistava
Kiva syväputsari. Toimii kuten pitääkin, mutta Herbina pesee kyllä tämän.

Freeman papaya&lime hoitis
Luottohoitis! Tuntuu kosteuttavan ja selvittävän tukan mukavasti. Ei vaadi pitkää vaikutusaikaa toimiakseen. Riittoisa pullo.

Loreal Elvital Nutri Gloss-naamio
Luottotuote. Tykkään käyttää erityisesti syväpuhdistuksen jälkeen. Pehmentää mukavasti ja kärsineet latvatkin tuntuvat saaneen uuden elämän tämän naamion jälkeen. Tekee hiuksista sileät, liukkaat ja helpommat käsitellä.

L'Oreal Elvital Nutrition & Shimmer hiusnaamio
Ihan kiva. Hiukset näyttivät elottomilta ja kiillottomilta. Latvat jäivät kuiviksi. En osta uudelleen.

XZ muumi selvityssuihke
Jätettävien käyttökokemukset

Herbina Marja Spa hoitosuihke

Sunsilk Daring volume
« Viimeksi muokattu: 31.05.10 - klo:13:02 kirjoittanut Reeta- »
1a/b F ii

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 16.01.10 - klo:21:45 »
Herbina

Syväpuhdistava shampoo
- koivunlehtituoksu
- puhdistaa tehokkaasti eli hoitaa hommansa, syväputsarisuosikki

Marjaspa color & care shampoo
- marjainen tuoksu
- hellästi pesevä, hyvä perusshampoo, ei kuivata liikaa
- voi käyttää jopa ilman hoitoainetta!

XZ

Vanilla cafe shampoo
- kermaliköörituoksuinen eli aivan ihana tuoksu
- miellyttävän paksu ja hyvin vaahtoava koostumus
- melko reipas pesuteho, vaatii ehdottomasti hoitiksen

Tyrni hoitoaine
- hyvä co-hoitis, puhdistaa hyvin ja helppo levittää
- vaatii tehokkaamman hoitiksen pituuksiin eli yksinään vähän köyhä

Suklaa-vanilija hoitoaine
- tuoksu ei ole hyvä, tulee wunderbaum-fiilis
- päänahka tykkää eli tuoksun kyllä sietää.
- mainio co-hoitis, vaatii tujumpaa hoitista pituuksiin

Erittäin hieno suomalainen:

Shampoo, sinipulloinen
- luottotuote, tuoksu perinteinen ja mökkielämään kannustava...
- melko reipas pesuteho, ei kuitenkaan ärsytä tai kuivata päänahkaa
- kampaajani suositteli tätä minulle kun mainitsin käyttäväni pääsääntöisesti markettishampoita kampaamohoitisten rinnalla, termi oli muistaakseni "simppeli perusshampoo joka ei sisällä mitään turhaa ja pitää tukan putsina". Pointsit Katjalle!
- pullo ei ole mikään mukava käyttää (vaikka designia onkin) vaan siitä hulahtaa helposti liikaa.

Hoitoaine, valkopulloinen
- neutraali tuoksu
- hyvä co-hoitis, tämä vaahtoaa ihan kivasti tyvessä
- vaatii tehokkaamman pituuksiin, ei erityisen tehokas

Pirkka

Persikka-puuvilla shampoo
- järjetön pesuteho, käsisaippuana hyvää ja laimennettuna toimii otsatukan pesussa. Halpa.

Hoitoaine normihiukselle
- halpis, neutraali tuoksu, hyvin hapan eli toimii sulkevana viimeisenä hoitona tehismuhituksen jälkeen. Muuten todella turha tuote.

LV

Tehohoito
- tuoksuton
- hyvä pohja erilaisille öljy-glyseriini-yms sekoitteluille
- yksistään ei riitä ihan latvoihin, mutta melko kiva
- tätä on pari tuubia jemmassa, jään vähän kaipaamaan

Shampoo (vanha malli)
- tuoksuton
- melko hellä pesuteho (kunhan ei laita liikaa)
- ihan perushyvä shampoo, hinta-laatusuhde kohdallaan
« Viimeksi muokattu: 18.01.10 - klo:21:59 kirjoittanut deko »
this too shall pass.

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #5 : 17.01.10 - klo:11:37 »
Nivea color protection shampoo

Luottotuote. Pesuteho juuri sopiva eikä takuta. Tuoksu on myös hyvä, sellanen melko neutraali. Tätä ostan yhä uudelleen.

XZ tyrnishampoo

Paljon pesevämpi kuin tuo Nivea. Mun hiuksia ainakin takutti hieman ja jätti jotenki karheeksi eli tukka oikein huutaa hoitoainetta tämän jälkeen. Tuoksu kuitenkin hyvä. En aio ostaa enää uudelleen.

XZ tyrnihoitoaine

Täysin turha tuote, meni roskiin. Ei minkäänlaisia hoitotehoja ainakaan tässä päässä. Ihan kuin ei olisi laittanut hoitoainetta ollenkaan...

1cFii

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 18.01.10 - klo:09:20 »
Oma pehko värjäyksillä rääkätty luonnonkihara rasvoittuvan tyven kera, pituutta hartioille asti ja kasvatus käynnissä.

Nivea

Diamond Gloss shampoo Ihanan paksua, vaahtoaa pehmeästi. Pesuteho aika mieto. Sopii mun päähän jos vaihtelee shampoota välillä eli ei pese joka kerta tällä putkeen, muuten rasvoittaa.

Color Protection shampoo Toimii mulla aika samalla tavalla kuin DG-shampoo. Ei rasvoita niin paljoa kuin DG, muuta eroa en oikeastaan nyt keksi.

Straight & Easy shampoo Ehkä vähän suoristaa, jättää pehmeät hiukset. Pesuteho aika samanlainen kuin CP:ssä.

Cacao Explosion hoitoaine (vanhaa mallia) Ostin tämän tarjouksesta hetken mielijohteesta. Selvittää kivasti, hyvä perushoitis ja ihana tuoksu!  :-*

XZ

Kosteuttava shampoo (vanha) Ei sopinut mulle yhtään. Pesuteho riittävä mutta aiheutti ihan järjetöntä kutinaa ja takkuja. Käytin tämän loppuun säärien sheivaamisessa.

Xylitol shampoo Pesuteho ihan riittävä mutta lässäyttää vähän. Takuttaa hieman kuten kaikki XZ shampoot tuntuvat tekevän.

Vihreä Savi shampoo Pesee aika tehokkaasti, rasvalätty on tiessään tällä pestessä. Takuttaa kuitenkin vähän. Tuoksu on outo, välillä tykkään ja välillä en.

Tyrni hoitis Käyttelin tätä CO-pesuissa muutamia kertoja (todetakseni ettei CO-pesut ole mun juttu) ja tehohoitosekoituksissa, hoitotehot ei riitä kyllä mitenkään pikahoitiksena. Ei myöskään selvittänyt hiuksia kovin tehokkaasti.

Muumi selvityssuihke Tää on mun uusi rakkaus ja löytyy muutama purkki hamstrattuna vanhalla edullisemmalla hinnalla.  <3 Ihana tuoksu, selvittää hyvin ja poistaa sähköisyyttä. Ei lähmää edes kuivaan hiukseen laitettuna kuten melkein kaikki muut jätettävät tekee. Mulla on tätä yksi purkki myös duunissa kaapissa, siloitan hapsuja pois ja poistan sähköisyyttä aina silloin tällöin.

Suklaa-vanilja jätettävä suihke Lähmää, lähmää lähmää sekä kuiviin että kosteisiin laitettuna... Käytin tätä apuna keratiinisinettien poistamisessa ja lahjoitin loput eteenpäin. Tuoksukin on ällö.

LV

Tehohoito Tää on mun ikuinen lemppari. Jättää pehmeäksi, ei lässäytä, toimii sekä pitkällä että lyhyellä vaikutusajalla. Olen käyttänyt tätä Joicon IH:n korvikkeena (IH jättää vähän höttöiseksi ja maksaa mansikoita), nyt kun tätä ei enää valmisteta niin joudun varmaan siirtymään takaisin IH:hon. Pari purkkia kaapissa jemmassa vielä. ;)

VO5

Super Clean shampoo Tämä on oikeastaan ainoa syväputsari jota mulla on koskaan ollut. Yksi purkki kestää sata vuotta kun niin harvoin tulee käytettyä. Kiva sitrustuoksu ja tosiaankin pesee reippaasti kaiken jäämän pois. Takuttaa jonkin verran mutta se ei liene yllätys näin tuhdilta pesuteholta.

Fade Defy jätettävä hoitoaine Tää oli aikanaan mun lemppari ja vieläkin löytyy hyllystä. Aikanaan olin tähän tyytyväinen, nykyään käyttelen mieluummin silikonipommeja siloittamaan latvoja. Kaipa tämäkin pitäisi käyttää pois...

Sheer Vitality hoitoaine Ostin eurolla poistomyyntitarjouksesta CWC-pesuihin esihoitikseksi. Pelittää hyvin tuossa ainakin parin käyttökerran kokemuksella. Tuoksu on tosin aika voimakas ja ällö.
« Viimeksi muokattu: 12.04.10 - klo:09:50 kirjoittanut Mena »

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #7 : 19.01.10 - klo:00:33 »
XZ

Xylitol shampoo Kiva tuoksu, pesee sopivasti, joutuu vaahdottamaan todella likaisiin hiuksiin kahdesti. Käsiteltyihin hiuksiin en tykännyt, nyt lähes kokonaan oman väriseen tukkaan sopii hyvin.

Xylitol hoitis Käsiteltyihin ei riittänyt tehot. Nyt otin uudelleen käyttöön ja kuten shampookin, käsittelemättömään (lähes kokonaan) hiukseen jättää kyllä todella hyvän tunnun ja kiillon!

Xylitol tehis Muihin hoitsikoihin sekoitettuna ihan jees, yksistään sai lotrata paljon että huomasi vaikutusta. Olin kaikenkaikkiaan hieman pettynyt. Edit. Tätä ei ole tullut nyt kokeiltua kuten noita perus-hoitista ja shampoota, olisiko vaikutus parempi.

Suklaa&Vanilja shampoo Ihana tuoksu, satunnaisessa käytössä ihan ok.

Suklaa&vanilja hoitis Tämän otin uudelleen käyttöön lähinnä herkullisen tuoksun takia, mutta sepä onkin toiminut mun hiuksissa nyt paljon paremmin kuin viimeksi käyttäessäni! Nyt tosin hiusten kunto on parempi enkä värjää, joten oli ehkä värjätyille liian kevyt hoitis. Nyt toimii hienosti!

Suklaa&vanilja suihke Vaikea annostella riittävästi mutta ei liikaa. Suihku tulee pullosta turhan terävänä, lätsäyttää helposti liikaa. Tuoksu tässäkin mun mielestä ihana, kun ei annostele liikaa niin yksi parhaita jätettäviä suihkeita.

Tyrni hoitoaine Ei minkäänlaista muistikuvaa tästä.

Tyrni-öljyhoito Ei ainakaan kuiviin hiuksiin tehnyt kummempaa vaikutusta. Hiukset tuntui koppuraisilta käsittelyn jälkeen. Ehkä käytin väärin?

Öljyhoitoshampoo 2in1 Säännöllisessä käytössä, ihanan tuntuinen ja tuoksuinen shampoo joka kosteuttaa tarpeeksi ja jättää hiukset hoidetun tuntuisiksi. Mainio pari suklaa-vaniljahoitiksen kanssa. Tämä oli mieluinen löytö!

Vihreä savi hoitoaine Jätti ihanasti kiiltävät ja jämäkän tuntuiset hiukset. Todella tyytyväinen olen ollut tulokseen. Koostumus mukavan paksu, mihin tämäkin hyvä tuote on katoamassa?!

Anti age shampoo Yksinkertaisesti liian pesevä shampoo. Sisältää jotain ihme hilettä.

Anti age hoitoaine Perushyvä hoitis. En oikein tiedä tuliko pienoinen kiilto tuotteesta vai siitä että sekä shampoossa että tässä oli jotain hilettä joka jäi hiukseen kiinni. Ei nyt tehnyt mitään vau-efektiä ainakaan shampoonsa kanssa käytettynä. Kokeilen kyllä vielä muita comboja.

Karpalo-kinuski shampoo Liian pesevä, hiukset tuntui karheilta. En tykännyt.

Karpalo-kinuski hoitis Jätti hiukset karheiksi, tuoksu ihan ok mutta voisi olla raikkaampi, katsotaan mitä teen loppupurkille, ei tämä mikään kovin kummoinen ole mun hiuksilleni.

Aito hoitoaine (normaali) Todella perus hoitoaine. Ei oikein säväytä suuntaan eikä toiseen. Hiukset jää takuttomiksi, mutta niin yleensä aina. Mitään erityisen pehmeää tai kosteutetun tuntuista ja kiiltävää tulosta en saanut.

VO5

Miracle mist-suihke Jätti hyväntuoksuiseksi hiukset, toi kiiltoa, mutta muusta hoitotehosta ei ole paljon sanottavaa. Ei kyllä saanut kovin helposti hiuksia näyttämään lähmäisiltä.

Hot oil Jotain lämmitettäviä ampulleja jotka piti laittaa hiuksiin. En kyllä huomannut yhtään mitään vaikutusta. Näiden ja tyrniöljyhoidon myötä hautasin pitkäksi aikaa ajatuksen siitä että öljyt vois muka hoitaa hiuksia. .

Perfect lengths-shampoo Oli aika pesevä, hoiti hommansa halpana shampoona uimareissujen jälkeen. Takutti herkästi hiukset.

Perfect lenghts -hoitis Parhaan tuloksen sai kun ei huuhdellut liian tarkasti hiuksista. Muuten jätti hiukset narskuviksi ja hieman takkuisiksi. En oikein tykännyt.

Super clean-syväputsari Pesee tehokkaasti, jättää yllättävän pehmeän tuntuisiksi hiukset. Olisi jäänyt käyttöön ellei olisi lopetettu valmistusta.

Nivea

Intense Repair-shampoo Tykkäsin tästä shampoosta, tuoksukin on ihan ok, sellainen rasvamainen. Jätti hiukset kohtuu selviksi ja ihan hyvän tuntuisiksi. Jostain syystä (CO-pesut mm.) ei ole tullut käytettyä paria pulloa enempää. Ei tämä nyt huonokaan ole. Parempiakin shampoita on kuitenkin tämän tilalle.

Intense repair-hoitis Silikoninen, jonka tuntee käytön jälkeen, en muistaakseni käyttänyt koko pulloa loppuun. Mulla näitä kokeiluita tulee joten aika herkästi heitän sitten menemään tai käytän "reilulla kädellä" tuotteet äkkiä loppuun joista en pidä. Kovin hoitava tämä ei loppujen lopuksi ollut.

Intense repair comb-in cream Kuten jätettävien käyttökokemuksiinkin kirjoitin, tämä tuntui aluksi hyvältä ja sopivalta hiuksille, mutta sitten pidemmässä käytössä tuntui kuivattavan latvoja. Olen käyttänyt yhden pullon eikä taida tulla ostettua enempää. Tuoksusta olisin pitänyt ja koostumuksesta, mutta harmi kun tehot tuntui säännöllisessä käytössä kääntyvän päinvastoin.

Intense repair- tehohoito Hoitavan tuntuinen tehis, pidemällä vaikutuksella. Uuden mallista en ole kokeillut, vaan kokemukset on vanhan mallisesta hoidosta. Pari purkkia olen tainnut käyttää, mutta tehisten käyttö kun on valitettavasti jäänyt vähän muutenkin, niin tämä niiden mukana, ehkä pitäisi kokeilla uutta versiota.

Color protection shampoo Tuoksu ei miellyttänyt yhtä paljoa kuin em. shampoossa, mutta vaikutus suunnilleen sama. Ei kuitenkaan tule ostettua uudelleen, kokeilsin jotain muuta Nivealta. Jätti hiukset takuttomiksi.

Color protection-hoitis Tämä oli parempi kuin intense repair. Selvitti takut ja jätti hiukset ihan hyvän tuntuisiksi. Ei kuitenkaan "jaksanut" hoitaa pidemässä käytössä, eli hiukset jotenkin tottui tähän. Useamman pullon kuitenkin olen tätä käyttänyt.

Color protection-tehohoito Olen käyttänyt varmaan 3-4 purnukkaa tätä. Sitten alkoi tuntua ettei se oikeastaan tee hiuksille enää ihmeempiä, eli kaiketi tottuivat tähänkin. Mulla on ollut tästäkin vain sitä vanhempaa mallia. Tuoksu alkoi tökkiä, vaikken ole mitenkään erityisen hajusteherkkä.

Herbina

MarjaSpa -shampoo Ihana tuoksu! Tämä on mielestäni yksi hoitavimpia markettishampoita. Kuivalle päälleni, vaikkei se enää edes ole erityisen kuiva, saisi kuitenkin olla vieläkin kosteuttavampi. Oli riittävän hellävarainen tiheämpäänkin pesuun.

MarjaSpa hoitis Tässäkin tuoksu aivan taivaallinen. Jätti hiukset mukavan tuntuisiksi, uskon että tätä tulee käytettyä joskus vielä CO-pesuihin. Pidän tästä enemmän kuin esim. XZ tuotteista, hyvä että on silikoniton.

MarjaSpa -suihke Markettisuihkeista tähän asti kokeilemistani paras. Ei lähmää eikä lätsäytä hiuksia, ja tämäkin tuoksuu hyvälle. Vakikäytössä, tulee varmasti ostettua lisää.

Ultra style syväpuhdistava shampoo Raikas tuoksu, tuntee että pesee puhtaaksi, jättää tosi hyvän pohjan jollekin tehohoidolle tai kosteuttavalle pikahoitikselle. Jää vakikäyttöön kun VO5 ei enää saa.

Erittäin Hieno Suomalainen

Mustikka shampoo Voimakkaan tuoksuinen shampoo, mutta itse en pidä sitä tuoksua ollenkaan pahana. Ihan ok shampoo, ei liian pesevä, mutta jostain syystä tuntui kuivattavan latvoja säännöllisessä käytössä.

Mustikka hoitis Markettihoitisten suosikkini ehkä. Pidän tuoksusta, ja käytän tätä CO-pesuun. Hinta on siihen sopivan edullinen, eikä minua säikäytä pieni määrä silikonia joka tässä on, vaan se sopii hiuksilleni.

Lasten shampoo Tuoksu ihan ok, käytin tätä jossain vaiheessa KC professionalin kosteuttavan hoitiksen kanssa parina. Toimi siinä ihan hyvin, mutta loppujen lopuksi mies sai käyttää loput koska takuttaa liikaa. Shampoo tuntui myös yllättävän pesevältä.

Loreal

Nutri Gloss naamio Ostin koska täällä kehuttiin kovasti, mutta ainakaan silloin sen hoitotehot eivät tuntuneet riittävän mulle. Tuoksustakaan en erityisemin pitänyt.

Nutri gloss-"kiiltosuihke" Tämä oli turhista turhin ostos, jonka kaadoin parin kokeilun jälkeen viemäriin. Hyi sitä hajuakin, ja muistaakseni jotain ihme hileitä sisälsi.

Nutri gloss-shampoo ja hoitoaine Näiden käytöstä on aikaa, mutta luultavasti eivät olleet kummoisia koska en ole käyttänyt yksiä kappaleita enempää.

"Keltainen shampoo, hoitoaine ja jätettävä" Tämän sarjan nimeä en muista, mutta joku kuivien hiusten anti-breakage se varmaankin oli. Shampoosta ja hoitiksesta ei ole siitäkään mitään erityisen hohdokasta kuvaa, ja jätettävää käytin luultavasti liikaa koska se lähmäsi latvat ja teki niistä koppuraiset.

Gliss

Liquid silk-shampoo Voimakkaan tuoksuinen, mutta rakastan sitä tuoksua! Aika hellävarainen shampoo, ei siis pessyt narskuvaksi vaan käsittämättömän pehmeän tuntuisiksi. Silti päänahka kutisi pidemmässä käytössä. Tätä aina välillä ostan ihan vain tuoksun takia.

Liquid silk-hoitis Silikoninen, ja varmaankin juuri sen takia jätti hiukset tosi sileiksi. Pidin tästä hoitiksesta, mutta on jäänyt pois käytöstä silikonien takia.

Liquid silk-kiiltosuihke Tämä on kanssa sarjassani turhimmat ostokset ikinä. Enpä heti hoksannut katsoa inci-listaa ja muistaakseni oli aika silikoninen ja olikohan alkoholia myös. Mitään se ei hiuksille tehnyt, tuoksu oli samantapainen kuin edellisissä, mutta se ei paljon ilahduta jos tuote muuten on yhtä tyhjän kanssa.

Liquid silk -minuutin tehohoito Aika mitäänsanomaton ollakseen tehis. Silikonipommikin taisi olla tämä.

Oil nutritive shampoo Tämän käytöstä on jonkin verran aikaa, mutta pidin tätä aika hoitavana shampoona. Käytin useamman pullon ja hiukset tykkäsi. Haju alkoi kuitenkin jossain vaiheessa tökkiä.

Oil nutritive hoitis Sisällöstä en muista mitä mahtaa sisältää mutta tykkäsin tästä.

Oil nutritive tehohoito Oikeastaan kun näitä tuotteita muistelee, niin näitä voisi taas pitkästä aikaa kokeilla. Tämä tehohoito oli lemppariani pitkän aikaa, mutta juurikasvun myötä kaikenlaista muutakin on tullut kokeiluun ja tämä jäänyt. Jos sisältö on yhä sama kuin noin 3v sitten, taidan ostaa tätä uudelleen.

Oil nutritive jätettävä Kallis putkilon kokoon nähden, mutta jätti latvat tosi mukavan tuntuisiksi. En ole raaskinut ostaa tätä vähään aikaan, mutta jätettävä olis itse asiassa hakusessa...

Total repair-shampoo ja hoitis Nämä eivät ilmeisesti ole olleet kovin kummoisia kun ei ole mielikuvaa.

LV

Tehohoito Harmi että löysin tämän vasta nyt kun sitä ei enää valmisteta, mutta aivan ihanan oloinen tehohoito! Jätti hiukset niin pehmeiksi ja kiiltäviksi että harva tuote pystyy samaan.

Kosteuttava shampoo Hyvä ja kosteuttava shampoo. Pesee hiukset sopivan puhtaiksi ja jättää liukkaan ja pehmeän tuntuisksi. Jää ehdottomasti vakikäyttöön toisen shampoon kanssa vuoroteltavaksi. Hajusteettomuus plussaa, hellävaraisen tuntuinen.

Kosteuttava hoitoaine Ihana hoitis, vaikka vähän lirua, mutta jättää hiukset hyvän tuntuisiksi. Ei jää höttöiseksi tai pörröiseksi, vaan sopivasti lätsäyttää ilman silikoneja. Toimii yhdessä kosteuttavan shampoon kanssa, muut yhdistelmät vielä testaamatta. Kuuluu kyllä ehdottomasti suosikkituotteisiin!

Dove

Smooth therapy shampoo ja hoitis Ostin nämäkin uimahallikamaksi koska ovat silikonisia, mutta enpä pystynyt käyttämään. Annoin äidille, joka valitteli että hoitoaine on liian hoitavaa (hänellä ohuet värjätyt lyhyet hiukset), minä sanoisin että liian silikonista. Ei enää ikinä.

Muut Doven shampoot ja hoitikset Olen kokeillut varmaan kaikkia Doven shampoita ja hoitiksia Pro agea lukuunottamatta, opiskeluaikana käytin niitä varmaankin noin vuoden koska pidin niiden tuoksusta ja ihanan pehmeästä ja paksusta koostumuksesta. Silloin ne tuntui hyviltä ja hiukset oli ainakin meikattu kiiltäviksi. Jossain vaiheessa kuitenkin tajusin etenkin shampoiden heikkouden: liian peseviä! Mulla hiukset oheni aika paljon näiden käytön yhteydessä, ei sopineet tiuhan värjäämisen kanssa yhteen. Enää en moisia saippuoita päähäni laittaisi.

Andrew Collinge

Violetti shampoo ja hoitis (kosteuttavat?) Käytin parit pullot, mutta saatavuus meni huonoksi. Ihan hyviä tuotteita, tuoksu ok. En tykännyt pulloista koska pumppu lakkasi joka kerta toimimasta vaikka tavaraa vielä oli pullossa jäljellä.
« Viimeksi muokattu: 10.12.10 - klo:12:43 kirjoittanut SannaS »
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

7.44wannabe

• Vieras
« Vastaus #8 : 07.06.10 - klo:21:08 »
VO5 shampoo, Fade Defy Värjätyn tukan hoitoon tarkoitettu shampoo

VO5balsami Fade Defy Värjätyn tukan balsami

Yllämainitut olleet tiiviissä käytössä. Pesen hiukseni joka toinen päivä shampoolla ja joka toinen päivä balsamilla. Väri on pysynyt mutta ei ihan huippuhyvin. Mitään suoranaisesti haitallista en ole näissä havainnut.

« Viimeksi muokattu: 26.06.10 - klo:11:33 kirjoittanut 7.44wannabe »

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 17.08.12 - klo:18:34 »
Käyttökokemukset vyötärömittaisiin tummaksi värjättyisin ( myöhemmin vaalennettuihin ) hiuksiin. Hiukset ovat ohuet, rakenteeltaan hienot ja taipuisat.

Herbina

Syväpuhdistava shampoo - Hyvän tuoksuinen ja tehokas syväputsari. Hintansa väärti syvis-suosikki.

XZ

Vanilla cafe shampoo - Erinomainen pesuteho helposti rasvoittuvaan ja lättänöityvään hiukseeni ja hiukset ovat huomattavasti kevyemmät ja tuuheamman tuntuiset. Vastapesty lookki säilyy parikin päivää jos en hikoile ratsastuskypärä päässä. Ehdoton suosikkishampoo. Aivan ihana tuoksu ja väri. Sopii miun herkästi kutiavalle päänahalle.

Tervashampoo - Tässä vasta tanakan tuoksuinen tuote! Mutta tuntuu tasapainottavan herkästi ärtyvää hiuspohjaa. Haju on kuitenkin sen verran voimakas (loogisesti kun kuitenkin kyseessä tervashamppoo) etten voi käyttää läheskään päivittäin ja olen hieman hienohelma siinä mielessä, että haluan hiustenpesun tuoksuvan hyvälle.

Tyrni hoitoaine - Omaan nenään voimakas tuoksu. Tästä jäi hieman mitään sanomaton fiilis. En oikeen osaa sanoa juuta enkä jaata, muuta kuin ettei aiheuttanut mitään hiuskatastrofia.

Aito omena hoitoaine - Kiva tuoksu. Kosteuttaa jonkin verran ja ei jätä hiuksia raskaaksi, mutta kosteutusteho ei riitä puremaan voimakkaasti käsiteltyihin hiuksiin.

Xylitol & Hunaja -tehohoito - Ostin tämän vaalennettuja hiuksiani varten ja kilahti heti suosikkien joukkoon. Tuoksu on jännä, muttei missään tapauksessa negatiivisella tavalla ja hiukset jäävät mukavan tuoksuisiksi. Tekee hiuksista ihanan sileän ja kosteutuetun tuntuiset jätämättä niitä raskaiksi.

Karpalo & Kinuski hoitoaine - Tämä menee samaan kategoriaan tyrnin kanssa.

Erittäin hieno suomalainen

Erittäin Hieno Suomalainen Mustikkashampo - Pesuteho ihan ok. Ei mikään maailmaa mullistava, muttei saanut hiuskatastrofejakaan aikaiseksi. Kuitenkin niin voimakas tuoksu, että sai herkkähipiäisen silmät vuotamaan pienessä suihkukopissa.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

|Piija

• Vieras
« Vastaus #10 : 14.01.13 - klo:19:00 »
Päivitystä hieman.

XZ Xylitol - shampoo
Kohtuullisen hyvä shampoo, jossa kuitenkin pesutehoa liikaa. Jättää hiukset takkuisiksi.

XZ Tyrni - hoitoaine
Yhtä tyhjän kanssa itsestään käytettynä, mutta muihin hoitoaineisiin/öljyihin sekoiteltuna ok kamaa.

XZ Xylitol – tehohoito
Pari käyttökertaa takana ja itsestään jätti hiukset karhean ja kuivan tuntuiseksi, mutta öljyjen ja kookosrasvan sekaan laitettaessa toimi oikein mukavasti, samoin myös muihin hoitoaineisiin sekoitettuna.

XZ Vanilla Cafe - shampoo
Pesee hyvin, jättää tukan ilmavaksi. Tuoksusta en niinkään välitä, muutoin toimiva shampoo.

LV - tehohoito
Erittäin hyvä tuote, tekee hiuksista pehmeät ja hoidetun tuntuiset.

Herbina - syväpuhdistava shampoo
Erinomainen tuote, puhdistaa muotoilujäämien lisäksi myös erilaisia metalleja hiuksista joka suurta plussaa!

Rainbow - Vesipedon hoitosuihke
Aluksi en tästä tuotteesta pitänyt, sillä latisti hiusta ja jätti ne jotenkin raskaaksi. Talvisaikaan kuitenkin osoittautunut mahtavaksi tuotteeksi: poistaa sähköisyyttä & hoitotehoa löytyy riittävästi.

Schwarzkopf Gliss - hair repair keratin suihke
Tästä on tullut uusi luottotuote! Tekee hiuksista silkkisen pehmeät ja kiiltävät.

Wella ProSeries color shampoo & Hoitoaine
Näistä olen myöskin pitänyt todella paljon. Hoitoainetta riittää ihan pienikin tippa (vaikka omistan paksut jouhet). Shampoo hellävarainen.

Schwarzkopf Colour Mask - 5.5 Golden Brown
Muulla en ole nyt edes värjännyt kun tämän löysin. Todella helppo annostella purkeista myös esim. puolet tyvikasvun värjäämiseen eri astiaan ja jättää loput seuraavalle kerralle.
« Viimeksi muokattu: 14.01.13 - klo:19:01 kirjoittanut |Piija »