Kirjoittaja Aihe: Hiusmallikriisi  (Luettu 272375 kertaa)

Retro

• Vieras
Vs: Hiusmallikriisi
« Vastaus #105 : 30.06.10 - klo:21:25 »
Voi mölli, menee hermot. Leikkautin n. kuukausi sitten hiukseni toiselta puolelta polkaksi ja toiselta lyhyeksi. Pituusero ei siis ole kovin suuri, vaan lähinnä malli on erilainen puolilla, eli lyhyellä puolella on kerrostuksia, polkka on suunnilleen tasamittainen. Tapani mukaa kyllästyin katsomaan tätä mallia ja nyt on kasvatus käynnissä. Tämä alkaa vaan olla vähän susiruma, kun hiukset kihartuukin vielä ja toisella puolella kasvaa se poikatukka takapiiskoineen. Mutta muu ei taida auttaa kuin kasvatus... Yhyy.  ::)

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 01.09.10 - klo:16:10 »
Mitä mä täällä taas teen? ::)
Nyt kun olen kieltänyt itseltäni värien käytön osaksi huvikseni ja osaksi ihan syystäkin, niin tulee näitä hepuleita että pitäis sitten päästä saksihoitoon.. Kävin justiinsa pari viikkoa sitten leikkaamassa kerrostuksia tukkaan, mutta ei tää riitä mulle! Tehtiin nimittäin niin siistit ja sievät kerrostumat että mun mielestä se ei vaan näy minnekään, saati tunnu erilaiselta. Musta lähinnä tuntuu että tukka vaan roikkuu ja saa mut näyttämään nahistuneelta (heh.. juures mikä juures! ;D)..

Tällä hetkellä siis himottaisivat seuraavanlaiset mallit:
1) http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=11725&month1=&pg=1&styl1=Great%20Lengths
2) http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=11731&month1=&pg=1&styl1=Great%20Lengths
3) http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=11727&month1=&pg=1&styl1=Great%20Lengths

1. On mun ehdoton suosikkini.. Mulla on aivan selvästi tarve päästä pörhöytymään ja saada muutenkin vaihtelua. Luulen että näyttäisin enemmän iteltäni tommosessa "epäsiistimmässä" hiuksistossa kun tässä nykyisessä pitemmässä. Eikä mua haittais vaikka en saiskaan tukkaa kiinni. Tietysti leikkaaminen kutkuttaa myös sen takia että lyhyemmässä tukassa olisi helpompi kasvattaa omaa väriä näkösälle, ja toisaalta mulla ois suunnitelmissa ehkä jossain vaiheessa kokeilla blondia raidoittamalla niin se olis kunnonkin kannalta aika kiva.... Huomaattekos hienot perustelut tälle leikkausoperaatiolle? ;D
(Kiroan vielä itsekseni että miksi mulla ei ole tulostinta..)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 01.09.10 - klo:16:26 »
^ Ykkönen ois mun suosikki myös, voisin kuvitella että näyttäisi värjäämättömänäkin kivalta. Mulla ainakin on aina sellainen olo kampaajan jälkeen, että uusi kampaus kaipaa skarppiutta myös uudella värillä. Mutta joo, tuossa kuvassa tuo väri on musta aika "tylsä" mutta sopii silti.  ;D  Yleensä mitä graafisempi leikkaus on, sitä enemmän tuntuu että kaipaisi myös uutta väriä. Joten siinäkin mielessä toi ois hyvä, pikkaisen "pörröisempi" tyyli.

Ja hitsi, ehdin olla omassa värissä ehkä puoli vuotta  ja sitten menin kampaajalle, jonka jälkeen tartuin kuitenkin väripakettiin, vaikka vannoin että nyt en värjää. Mutta kun se oli silleen sopivasti tuolla kaapissa odottelemassa sopivaa hetkeä... ::)
« Viimeksi muokattu: 01.09.10 - klo:16:27 kirjoittanut pekaani »

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 01.09.10 - klo:16:38 »
Ähm.. Jos mä mitään olen koskaan nopeasti päättänyt niin se oli tämänkertainen tukkamuutos. Heti ton 1. kuvan nähtyäni pidin siitä paljon, ja 20 minuutin pähkäilyn (ja mallin paperille piirtämisen) jälkeen soitin kampaajalle. Parempi tämäkin kun ainainen jahkailu.
Aika on huomenna päivällä, ja väitänpä vakaasti että en ensi yönä nuku silmäystäkään koska oon niin innoissani. Pääsen tällä salamyhkäisellä tempauksella yllättämään koko lähipiirin, avokkikin kun on toisella puolella suomea. ;D

Mitä väriasiaan tulee niin ehkä mä saatan leikitellä suoraväreillä, mutta mitään kestävämpää en uskalla päähäni laittaa päänahan kunnonkaan takia.

EDIT.
Ja sit mä näinkin pari kuvaa pitkistä punaisista hiuksista ja jänistin. :-[ Noh... päätin sitten testailla jotain hienoa suoraväriä joku päivä.
« Viimeksi muokattu: 01.09.10 - klo:21:25 kirjoittanut Hallonnikas »
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 23.09.10 - klo:10:15 »
Mun tekisi niin mieli poikkaista tukkani polkkatukaksi tai ainakin lyhentää reippaasti ::) Kerry Katonan malli on kiva, mutta mulla ei ole noin tuuheita hiuksia, joten sama malli tuskin toimisi omassa päässä.

That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 23.09.10 - klo:23:43 »
^Voi ei, Manna, sulla on niin upea tukka! Toi on kyllä kieltämättä tosi kiva malli jne, mutta mieti nyt silti toosi tarkkaan, kun jos sua sitten kaduttaakin. Onko sulla ollut aiemmin noin lyhyttä?

Mä oon itekin kyllä tehnyt pariin kertaan aika radikaaleja muutoksia, ja nykyään on just vähän polkkatyylistä mallia. Mutta mulla on ollut yleensä silloin blondattu ja siten kärsinytkin hiuksisto, joten olen aloittanut ikäänkuin alusta. Mutta sulla on niin terve tukka!
1b M ii

scarface

• Vieras
« Vastaus #111 : 07.10.10 - klo:19:20 »
Manna, anna mennä vaan, se tukka kasvaa takas kyllä! Ja tossahan on pituutta kumminki mukavasti, Kerryn mallissa meinaan. :) Mua itteäni ainaki tuppaa hyyyyvin helposti tympiin sama malli, jossa hinkkaan joskus turhanki kauan.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 14.10.10 - klo:12:52 »
Tajutonta touhua. Mä koen kriisejä nyt joka vuodenaikaan. Ensin kasvatin, sitten pätkäisin takaa lyhyemmäksi ja sivut jäi pidemmiksi. Nyt pätkäisin lyhyeksi. Maanantaina tuli mieleen että pitäis päästä kampaajalle. Sitten etsin kuvan ja nyt tukka on lyhyt. Hieman olen itsekin järkyttynyt, mutta eiköhän tuo taas kasva... Täytyy laittaa kuvaa kehiin niin saatte äänestää tarviinko vielä väriä.  ;D

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 18.10.10 - klo:12:41 »
Vapaaehtoisia adoptoimaan mun posket  ;)? Tekis taas mieli pätkäistä hiuksia lyhemmäksi, mutta kaikki haaveilemani mallit vaan korostais pyöreitä poskia. Avo leikkas mun hiuksia vastikään ja melkein bsl-mittaiset hiukset tuntuu tällä hetkellä erittäin hyväkuntoisilta, joten sen puolesta ei kannattais leikata. Tämmöset ois unelmat  :l (tosin omalla otsatukalla eikä noin törkeän erivärisellä lisäkkeellä)

http://carolinesmode.com/stockholmstreetstyle/art/190136/jac_jagaciak/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Stockholmstreetstyle+%28StockholmStreetStyle%29

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 20.10.10 - klo:11:50 »
Jes. Kriisi päättyi maanantaina.

Leikkuutin 2 kk sitten n. lapaluiden kärkiin asti olevat hiukset sotkuiseksi rikotuksi polkaksi niin että alimmat kerroksen osui just ja just hartiaan. Se alkoi muistuttaa muodotonta röllikampausta, joten maanantaina marssin kampaajalle ja lopputulos kutakuinkin tämän kaltainen http://farm4.static.flickr.com/3019/2487418589_c18c05dda0.jpg

Ihana ihana, miksi edes aloin kasvattelemaan tukkaa. Näytän paljon paremmalta! Nyt vaan kasvattelen otsista pois niin, että edestä olisi tasaisempi. Ja koska omaan melko säkkärän luonnonkiharan, joudun vähän suoristelemaan että pysyy kuosissa mut ei haittaa. Kriiseilyni johtui selkeästi siitä, että en vaan ole pitkähiuksinen ihminen ja yritin väkisin pitää pitkää tukkaa.

Lyhyt polkka  <3
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 22.10.10 - klo:21:22 »
Minua taas huvittaisi oikein pitkä otsatukka nyt, mutta kun hiuslaatu on mitä on, ei otsatukasta tulisi mitään, korkeintaan hyvin 80-lukulaishenkinen kun en tunnin välein viitsisi olla suoristelemassa.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

scarface

• Vieras
« Vastaus #116 : 28.10.10 - klo:16:58 »
Katariinan malli  <3

Mulla ei mallin puolesta ole nyt kriisiä, kunhan saan sen huomenna siistittyä haluamakseni, mutta värikriisi on iskemässä päälle ja lujaa. Joskus olen pitkäänkin ollut ihan blondi ja tykkäsinkin, kunnes sitten tukka alkoi tietysti hieman "oireilla" jatkuvan vaalentelun tuloksena.. Nyt on kullanruskea, mutta jotain pirteää tekis mieli laittaa.. Kenties vedän jossain vaiheessa vaaleita raitoja etutukan pitkään osioon. En ite, vaan annan kyllä kampaajan sen tehdä :)

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 30.10.10 - klo:17:37 »
Vapaaehtoisia adoptoimaan mun posket  ;)? Tekis taas mieli pätkäistä hiuksia lyhemmäksi, mutta kaikki haaveilemani mallit vaan korostais pyöreitä poskia.
Mä mietiskelen tässä ihan samaa!  :D Mun tekisi hirveästi mieli otsatukkaa ja vaikka ihan sellaista 70-80 -luvun pottatukkaa, kun jotenkin nykyisessä mallissa sivuotsis vaan roikkuu rumasti. Aamulla se on ihan jees, mutta päivänmittaan ihme rimpularähmä. Mä nyt sit vissiin kasvatan muuten, kun en ole jaksanut miettiä mallia. Hiukset ylettyy just ja just ponnarille silleen, että kotona kehtaa pitää kiinni, muuten ei. On se kivempi talvellakin, että näkyy pipon alta tukkaa. Ja lämmittää. Mutku posket. Ja pitkä naama. *huoh*

Vähän niinkuin Carmen Kassilla siinä uudessa Lindexin mainoksessa tai meidän äitylillä silloin kun minä synnyin (mukana messissä kuvassa), mutta ilman flippauksia ;D
*kuva poistettu*
« Viimeksi muokattu: 21.08.13 - klo:10:53 kirjoittanut funky_chicken »

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 30.10.10 - klo:19:50 »
^ Tykkään kans kamalasti siitä lindexin mainoksen hiusmallista, vaikkei omaan olemukseen sopis yhtään. Eikös se just vois sopia pitkän mallisille kasvoille kun siinä on kuitenkin otsahiukset...Sitte kun sitä voi kuitenkin väännellä monella lailla latvat ulos tai sisälle päin tai esim. että vetää toisen puolen päätämyöten (tai letittää) ja toisen taivuttaa ulospäin. Semmoiseksi toispuoleiseksi siis. :)

|Piija

• Vieras
« Vastaus #119 : 31.10.10 - klo:09:48 »
Nyt se on iskenyt taas ja kovaa. Otin permanentin heinäkuussa ja suoraa hiusta on jo n.10cm paikoittain. Tätä kasvutahtia en todellakaan jaksa olla kihartamassa kasvua joka 4kk välein ja piakoin täytyisi myös muutoin virkistää koko pään kiharoita eli uusi permanentti kaikkialle. En halua tuhota hiuksia ihan kokonaan. tässä hiukset tällä hetkellä (hieman jälleen kasvaneet tuosta) ja ajatuksena olisi leikkauttaa kenties tämä malli, sillä suorat hiukset luultavammin riittäisi tuohon miltei kokonaan (eikä se mielestäni haittaa, että paikoittain jäisi kiharaa tuomaan kuohkeutta). Olen aikaisemminkin ihastellut tuota kyseistä hiusmallia. Mielipiteet on sallittuja + jos joku on tietävämpi ja tietää, että en saa lähellekään kaikkia kiharoita pois suurinpiirtein tuolla mallin pituudella sanokoon senkin (päältä otan varmaankin kyllä lyhyemmäksi).  :)