Kirjoittaja Aihe: Hiusmallikriisi  (Luettu 272372 kertaa)

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
Vs: Hiusmallikriisi
« Vastaus #120 : 31.10.10 - klo:10:40 »
^ Tykkään kans kamalasti siitä lindexin mainoksen hiusmallista, vaikkei omaan olemukseen sopis yhtään. Eikös se just vois sopia pitkän mallisille kasvoille kun siinä on kuitenkin otsahiukset...Sitte kun sitä voi kuitenkin väännellä monella lailla latvat ulos tai sisälle päin tai esim. että vetää toisen puolen päätämyöten (tai letittää) ja toisen taivuttaa ulospäin. Semmoiseksi toispuoleiseksi siis. :)
Niin... otsis saisi varmaan olla aika pitkä, että siitä saisi väännettyä jotain muuta. Mulla on useasti ollut lyhyempi suora otsis ja se ainakin tuntuu pidentävän kasvoja entisestään. Mullahan on nyt jo silleen sivuilta pyöristetty malli, eli vaikka on melkein polkkatukka, niin sivuilta leikattiin viimeksi linja niskasta kulmakarvaan pyöristetysti. Nooh, kampaaja on varattu ensi kuun loppupuolelle, joten on aikaa vielä miettiä  ;)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 31.10.10 - klo:13:30 »
^^saattaisi hieman kiharaa jäädä, mutta malli on kyllä ihana! Koita ihmeessä jos et kiharoita enää jaksa :)

|Piija

• Vieras
« Vastaus #122 : 31.10.10 - klo:14:49 »
^ Hieman lyhyemmäksi päältä ainakin, sillä siihen jäisi muuten jonkun verran. Paikoittain jää latvoihin varmasti, mutta suoristavat aineet käyttöön, eikä se tuuheuden näköisyys, mitä kihara tuo, ole pahasta.

Kiharat on ihanat, mutta tällä kasvutahdilla hiukset tippuu päästä jatkuvaan kihartamiseen, eikä tämä suora kovin kaunista ole enää näin 10cm pituudelta..

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 31.10.10 - klo:15:06 »
^ehkä sitten olen outo mutta omaan silmääni nuo kiharat näyttivät vielä ihan hyviltä ja luonnollisilta eikä suora erottunut :D Näytti luonnonkiharalta.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 31.10.10 - klo:16:35 »
^ehkä sitten olen outo mutta omaan silmääni nuo kiharat näyttivät vielä ihan hyviltä ja luonnollisilta eikä suora erottunut :D Näytti luonnonkiharalta.

Jep, ja kyllä monilla, oikeastaan melkein kaikilla luonnonkiharat omaavilla ne kiharat tavallaan alkaa vasta tuosta alempaa, eikä ole tyvestä asti kihara. Ainakin siis mitä oon itse nähnyt ja omastakin kokemuksesta voin sanoa. :)
3a F ii

|Piija

• Vieras
« Vastaus #125 : 31.10.10 - klo:18:48 »
^^ Et ole outo, mutta näiden hyvänä pysymiseen täytyy tehdä jo rutkasti enemmän töitä mitä ennen. Tarkoittaa siis hiusten superhyvää kosteutusta, mutta varoen liian raskaita tuotteita, paljon paljon kiharan puristelua, jotta pidempi puoli menee yhtään niin kiharalle kuin lyhempi. Muutoin nämä tosiaan ovat luonnollisen näköiset ja parit kampaajatkin ovat erehtyneet luulemaan luonnonkiharaksi... Valitettavasti koko ajan vaan kiharaa on vähemmän ja suoraa enemmän. Toki olen myös niitä, jotka eivät kauaa pysty olemaan samassa mallissa..  ;D

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 01.11.10 - klo:08:36 »
Niin ja vielä voisin lisätä, että mulla esim. alahiukset ei oo paljoa ollenkaan kiharat, mutta päältä kihartuu sitten paljon enempi. Eli on luonnonkiharoissakin tämmösiä "epätasaisuuksia" ;D Mutta joo, toki hiukset vaatii sitten vähän enemmän laittamista. :)
3a F ii

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 03.12.10 - klo:13:56 »
^^ Tiedän tunteen, loppuvaiheessa permistä on ärsyttävää, kun osa on ihan nätisti vielä kiharaa, mutta varsinkin latvat alkaa olla jo ihan suorat, samoin paikoitellen muutkin osiot. Vielä näin pipokaudella hirveen kiva kun osa hiuksista pysyy kiharana kun ottaa myssyn pois, toinen puoli on ihan lätsähtänyt. Tuon takia mietinkin, haluanko ottaa permistä uusiksi. Muuten ottaisin varmasti.  :)

Mitähän sitä tekisi tälle karvastolle. Oon jo kolme kertaa perunut kampaamoajan, kun iskee aina epävarmuus, etten oikeastaan tiedä pitääkö tälle jo tehdä jotain ja jos, niin mitä.

Mulla on siis tällä hetkellä toispuoleinen leikkaus, pitempi puoli on melkein hartiamitassa ja lyhyempi peittää just korvan. On tosiaan jo aika ylipitkä tämä... Toisaalta ei tästä niin pahasti sitä huomaa. Nyt en oikein tiedä pitäiskö vielä kerran siistiä ja pysyä tässä mallissa (ennätys, kaksi kampaamokäyntiä, sama malli  ;D) vai alkaa jo kasvattelemaan vähän pidempää, mitä tässä ihan kynityn kauden jälkeen himoitsen. Mut mut, jos nyt taas siistin tätä, olen parin kuukauden päästä jälleen tässä tyhmässä reuhkapituudessa ja samassa pohdinnassa.

Helpointa ois kai kasvatella mallista, jossa molemmat puolet on yhtä pitkät. Siinäkin se kasvatteluvaihe on vaan tosi rasittava....
« Viimeksi muokattu: 03.12.10 - klo:14:00 kirjoittanut pekaani »

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 03.12.10 - klo:15:05 »
^sama ongelma täällä. Toinen puoli leuan yli, toinen osuu juuri korvan yläosaan. Tahdon vähän kasvattaa, sellaiseksi polkantapaiseksi, mutta on niin inhottavan näköinen tämä venynyt malli :P Tasapitkästä olisi kiva kasvattaa muttakun ensin pitäisi kasvattaa se tasapitkä :D

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 13.12.10 - klo:23:56 »
Ehkä tätä ei taas kannata ottaa kovin vakavasti, koska mä olen ikuisuuskriiseilijä... Olen selvästi takonut päähäni niin tiukkaan sen ajatuksen että kasvattelen, joten kerrankin mulla on ollut itsekuria pitää tilanne siinä edes tähän asti. Nyt ollaan saavuttu ilmeisesti johonkin itsekurin päätepisteeseen ja leikkaushaluja alkaa olla jatkuvasti. ::)

http://www.hairfinder.com/haircollections6/hairstyle-summer4.htm

Tällä kertaa mulla ei olekaan kuin yksi yllättäen vähän pitempi kuolauksen kohde.. Etenkin ekassa kuvassa näyttää hyvältä, niskakin tulee esiin, mutta edessä on kuitenkin mittaa toisella puolella. En olekaan koskaan leikannut tuon mittaiseksi, yleensä siihen on vaan kasvettu ja se on ollut yksi ruma välivaihe. ;D Mulla on tällä hetkellä kulmakarvoihin ulottuva otsis, enkä osaa yhtään sanoa miten sen takia tuo malli onnistuisi. Pitemmäksihän sitä ei ilman lisäkkeitä yhtäkkiseltään saa, mutta lyhyemmäksi sitä kyllä saisi ottaa. Osaako kukaan sanoa onnistuisiko joku vino otsis tai muu kikkailu tuon mallin kanssa?

Edit. Myös joku paksuhko turso kiinnostaisi, tyyliin: http://www.hairfinder.com/hairstyles8/preciousgarden3.htm
Omassa karvalakissa riittäisi hiusmäärä tuollaiseen vallan mainiosti...
Tämä kelpaisi kokonaisuudessaan, aivan upea otsis: http://www.hairfinder.com/hairstyles7/new-zealand-hairdresser10.htm
« Viimeksi muokattu: 14.12.10 - klo:11:06 kirjoittanut Hallonnikas »
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 14.12.10 - klo:08:22 »
^ Kyllä ainakin mun mielestä tohon kävis sellanen melko pitkä vino otsis, tai vaikka vähän lyhyempikin joka pitenee sitten just tuollai tuonne pidemmälle puolelle.  :)

Oikeastaan sellanen paksu, lyhyt suora otsis vois olla aika kivannäköinen tossa. :P
3a F ii

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 20.12.10 - klo:01:16 »
Malliriisi ei mee kuin hetkellisesti ohi! Suurin ongelma tässä mun suhkot paksussa tukassa on, että kiharrettuna/laineilla latvassa on liikaa massaa ja hiukset tuuhenee latvoja kohti liikaa. Kerrostusta tarvittais, mutta en kuitenkaan haluais hiuksista kerrostetun näköisiä. Sitten kun tuota tukkaa on niin kerrostuksesta tulee usein liian kerrostettu kun kampaajat innostuu hiusmäärästä ja siitä kuinka paljon pehkoa voi kerrostaa ilman, että latva ohenee. Liika kerrostus tekis tästä mun makuun liian rokin...Kerrostus :D

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 20.12.10 - klo:10:20 »
^ Ohennussaksilla vaan latvasta pois.  :D
3a F ii

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 20.12.10 - klo:15:24 »
Oiskohan tuo ohennus sitten se taikasana, jolla saisin oikeanlaisen lopputuloksen  :). Latvat ei sais kuitenkaan mennä sulkamaiseks kunhan vaan tukan määrä latvoissa vähenis.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 20.12.10 - klo:16:18 »
^ Mä en oikeen oo koskaan ymmärtänyt, että mitä toi sulkamainen tarkalleen ottaen tarkottaa, mutta luulen että riippuu ihan siitä kuinka paljon ohentaa. :)  Ohentaminen ei oikeesti voi edes mennä pahasti pieleen, mäkin aina vaan saksin sieltä täältä, kunhan ottaa oikealta korkeudelta jotta saa hiukset käyttytymään sitten toivotulla tavalla. :D Mun tapauksessa toi haluttu käyttäytyminen on sitä, että sais hiukset kohoamaan paremmin, eli mä leikkaan alle puolesta välistä pituutta, enemmän tyvestä päin siis.
3a F ii