Kirjoittaja Aihe: Hiusmallikriisi  (Luettu 272373 kertaa)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
Vs: Hiusmallikriisi
« Vastaus #135 : 20.12.10 - klo:22:54 »
Mullakin iskee hiusmallikriisiä - taas. Haluan pitää pitkät hiukset, mutta nämä on välillä niin auttamattoman tylsät.
Mulla on jonkin verran taipuisa tukka, joka aiheuttaa sen, että kerrostetut hiukset taipuu sojottamaan minne sattuu. Sitten ollaankin siinä kierteessä, että niitä pitää suoristaa joka kerta, kun hiukset ovat auki. Lyhyet kerrostetut osiot myös tuntuvat haaroittuvan normaalia enemmän. Mun niskahiukset on myös melko haperoa, ja jos hiuksia kerrostetaan paljon, niin ne pisimmät hiukset (eli ne niskahiukset) joutuvat kovemmalle rasitukselle, kun muut hiusket ympärillä ei ole enää suojaamassa niitä. Puhunko mie ihan pehmeitä? ::)
Mulle on monesti leikattu kasvoja ympäröimään lyhyempiä kerroksia, mutta voi että ärsyttää, kun kaikki hiukset ei yllä kunnolla kiinni ja semmosia hipsuhapsuja roikkuu naamalla. Ärsyttävää se on varsinkin silloin, kun haluaisi pitää hiuksia letillä, niin letti näyttää suttuiselta, kun on paljon kerrostuksia.

Ainoa vaihtelua olen saanut erilaisilla etuhiuksilla, mutta kun sekin alkaa jo kyllästyttää. :(
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 23.12.10 - klo:20:17 »
Kävin 1,5kk sitten leikkaamassa polkan, joka on niskasta melko kynitty ja sivuilta nipin napin korvien alapuolelle. Tässä ajassa hiukset on tursahtaneet aika tavalla ulos mallista, etenkin takaa alkaa jo muistuttaa pian mullettia, kun raja valuu alemmas... Ei mulla todellakaan ole varaa / aikaa ruveta ravaamaan 6 vkon välein kampaajalla!

Noh, napsin otsista ja niskahiuksia vähän lyhyemmäksi itse saksilla ja aikomus olisi pyytää veljeä tai poikakaveria parantelemaan niskan rajaa vielä koneella. Eihän tämä nyt kovin häävi ole, mutta menettelee toivon mukaan vielä kuukauden verran ennen kuin pitää mennä kampaajalle.

Mua harmittaa ihan hirveästi, kun löytyi tosi makea ja mun hiuslaadulla hyvin toimiva malli, niin se pysyy sitten hyvänä kuukauden verran :(. Mun ohuet hiukset ei jaksa nousta takaraivolta yhtään ja pyörre vääntyy heti esiin, jos on tasapitkä polkka myös takaa. Tulipa mieleen, että pitäisikö suosiolla kasvattaa uudelleen pitkät hiukset... Latvojen tasoitus 4kk välein ja iänikuinen hainhammas-nuttura-väkerrys-kierre alkaa tuntua yllättävän helppohoitoiselta nykymalliin verrattuna.

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #137 : 24.12.10 - klo:14:17 »
^

Kiitos tästä viimeisestä lauseesta ;) Jospa jaksais taas vähän aikaa tätä iänikuista hainhammas-nuttura-väkerrystä ;D
Musta ei ole juokseen kuukauden saati kahdenkaan välein kampaajalla.
1b Fii

Poissa PrettyMia

• Haiven
  • *
« Vastaus #138 : 25.12.10 - klo:11:47 »
http://www.rasysa.com/pkg/style/length/short/d.phtml?st=51994

Oon aivan ihastunut tohon (hius)malliin, luuletteko, että saattaisi sopia hieman pidempänäkin?
+Oliskohan tuo suht helppohoitoinen?
« Viimeksi muokattu: 25.12.10 - klo:12:28 kirjoittanut PrettyMia »
2c-3a Fii, hartiamittainen käsittelemätön kasvusto

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #139 : 25.12.10 - klo:15:49 »
Tiedän, että haluan pitkät hiukset, mutta tämä välimalli ärsyttää  ::) Pitäisi taas marssia kampaajalle uuden kuvan kanssa.

Tällaiset olisi tarkoitus kasvattaa. Omat hiukset kihartuvat jonkin verran (joinakin päivinä tuollaset, joinakin lähes suoraat, toisinaan ihan lampaankiharat). Ja nyt ne ovat melkein tällaiset. "Sivuviuhkat"(eli nuo ruskeat osiot)  ovat selvästi vaan pidemmät ja otsatukka on suora.  :P

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 25.12.10 - klo:17:17 »

Oon aivan ihastunut tohon (hius)malliin, luuletteko, että saattaisi sopia hieman pidempänäkin?

Musta tuo helppohoitoisuus riippuu ihan omasta hiuslaadusta. Mulla mikään malli ei oo kovin helppohoitoinen. ;D
3a F ii

Poissa PrettyMia

• Haiven
  • *
« Vastaus #141 : 25.12.10 - klo:18:11 »

Musta tuo helppohoitoisuus riippuu ihan omasta hiuslaadusta. Mulla mikään malli ei oo kovin helppohoitoinen. ;D

Just sitä mä vähän pelkäänkin, että malli lössähtäisi pitkin päätä yms, ilman hirveetä muotoilutuotteiden kanssa pläräämistä. :-X
« Viimeksi muokattu: 25.12.10 - klo:19:39 kirjoittanut PrettyMia »
2c-3a Fii, hartiamittainen käsittelemätön kasvusto

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 10.01.11 - klo:17:36 »
Mulla ois tarvetta elämänmuutokselle, eli lähinnä sille että potkisin itseni väkisin sisään jonnekin kouluun jne.. Ja mikä onkaan mun mielestä paras keino antaa alkusysäys raivokkaan totiselle yrittämiselle? No uusi tukkamalli tietenkin. ;D
Pidän kyllä pitkästäkin tukasta, mutta kyllä mä taidan olla enemmän edukseni lyhyessä. Näytän paljon pirteämmältä ja se jo itsessään saa mut myös käyttäytymään pirtsakammin. Sitäpaitsi lyhyt tukka tuntuu kivalta pipon alla, ja on ihanaa kun niska näkyy.
Tekisi oikeastaan mieli vetää ihan "puhtaalta pöydältä", mua on aina kiehtonut se ajatus, että miltä mahtaisi tuntua jos vaan ajaisi pitkän tukan pois... Ajatus on tänään kiehtonut jopa niin paljon, että en ole uskaltanut avata vessan peilikaappia, koska siellä on avokin tukkatrimmeri. ;D En haluaisi mitään millin siiliä, mutta mulla on kyllä lyhimmillään tukka ollut paikoin jotain tuuman mittaista...

Tässä nyt muutama malli mitkä sattuivat silmään:
1. http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=14716&month1=&pg=1&styl1=Jon Kinsey
2. http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=13776&month1=&pg=1&styl1=L’anza
3. http://www.hairfinder.com/hairstyles8/fpv-hairstyle2.htm
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #143 : 10.01.11 - klo:17:42 »
Minähän olen ajellut koneella hiukset noin 3 senttiseksi ja yllätyin kovasti kun hiukset ei todellakaan näyttäneet siltä että olisin koneella hurauttanut, vaan että olisin käynyt leikkauttamassa sellaisen railihulkkos-tukan kampaajalla. Eli voin kyllä suositella lämpimästi :)
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 10.01.11 - klo:17:46 »
^ Argh... elä ruoki tuota mun himotustani enempää. Sormet syyhyää jo nyt. :P
Yksi hyvä puoli tuli vielä mieleen lyhyistä hiusmalleista mulla. Pitkää tukkaa kukaan ei kommentoi, ei hyvässä eikä pahassa, vaikka olisin käyttänyt puoli päivää sen hienoksi laittamiseen. Sen sijaan lyhyessä tukassa ei tarvitse kuin pyöräillä kadulla niin jo tulee positiivista kommenttia, ja jopa vislauksia! ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Katiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #145 : 11.01.11 - klo:00:29 »
Hallonnikas:
"Pitkää tukkaa kukaan ei kommentoi, ei hyvässä eikä pahassa, vaikka olisin käyttänyt puoli päivää sen hienoksi laittamiseen. Sen sijaan lyhyessä tukassa ei tarvitse kuin pyöräillä kadulla niin jo tulee positiivista kommenttia, ja jopa vislauksia! "

Joo, oon huomannu saman. Mohikaania ja sivukaljua kehuiltiin pitkin kaupunkia, mutta varsinkin nyt, kun tukka on jo taas pitkä, ei kuule keltään mitään (paitsi omalta mieheltä tietysti <3). Oon vertaillu tätä ilmiöö siihen " liian kauniita ei lähestytä"-juttuun. En kylläkään pidä itseäni kauniimpana pitkätukkaisena.. tavallisempana ehkä. Täytyy vetää sivukalju ja vähä stailata :ts

Poissa needja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • little london bird
« Vastaus #146 : 11.01.11 - klo:01:14 »
Hallonikas, tuo 2. linkin L'anzan malli on aivan HURMAAVA. Vielä tuollainen revontuli-värjäys niin johan kääntyy päät!  <3

Itse annoin juuri pari päivää sitten kampaajalle vapaat kädet ja pitkä blondi muuttui tällaiseksi

On sitä joskus ollut lyhempikin malli, mutta tuo ilmavuus tuntuu vieläkin hassulta. Ei ole edellisestä tukasta enää kuin puolet jäljellä  ;D

Puolipitkät, suklaanruskeat hiukset karamelliraidoilla
Välillä leikitään omalla tukalla, välillä peruukkien kanssa

http://www.littlelondonbird.fi

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 11.01.11 - klo:09:59 »
^ Mun mielestä toi 2. on kanssa ihana.. Sen takia olenki tässä miettinyt etten taida uskaltautua koneella päristämään tällä kertaa, kun haluaisin kuitenkin kokeilla tuollaista pitempää pääliosaa, mitä mulla ei ole koskaan ollut... Multa löytyy kaapista vielä vaikka mitä suoravärejä, joten riemunkirjavat raidat ei ole temppu eikä mikään.
Nyt vaan vähän nolottaa soitella kampaajalle, kun juuri vajaa kuukausi sitten kävin terästämässä tätä pitkää tukkaa vakkarikampaajan käsittelyssä. Yritin silloin väittää että pysyn pitkässä vaikka kuinka kauan vielä, ja kampaaja totesi: "Niin joo, aivan varmaan ::)..."
Se taitaa tuntea mut tukkaoikkuineni jo liian hyvin...

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #148 : 11.01.11 - klo:13:57 »
Hallonnikas: tuo ykköskuva on aivan ihana  <3 <3 <3

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #149 : 11.01.11 - klo:15:35 »
Hallonnikkaan linkittämät tukat aah :-*

kukl, muutoksesi on tosi kiva, näytät jotenkin aikuisemmalta. Tosi naisellinen malli :-*
1b Fii