Kirjoittaja Aihe: Hiusmallikriisi  (Luettu 272576 kertaa)

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
Vs: Hiusmallikriisi
« Vastaus #150 : 11.01.11 - klo:22:05 »
kukl, upea toi sun uusi tyyli :)

Ja Hallonnikkaan linkkien kakkoskuvan hiusmallin voisin kuvitella hankkivani, jos kasvonpiirteeni olisivat hieman sirommat. Todella nätti!  :-*
« Viimeksi muokattu: 11.01.11 - klo:22:09 kirjoittanut aessaenity »
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #151 : 13.01.11 - klo:21:39 »
Tosi hieno muutos kukl! Pirteä, mutta naisellinen! :)

Mulla on nyt ihan kauhea kriisi, kun sain viimein tilattua ajan kampaajalle... Viime käynnistä on yli vuosi. :-[
Mutta nyt en tiedä mitä tehdä...

Lähtökohtana on keskiruskeat, puolipitkät eli vähän yli olkapäiden mittaiset hiukset. Hiuslaatu on ohut, hieno ja suorahko, mutta hiuksia on paljon. Olen saanut hiuksiin jonkinverran volyymia, kun olen jättänt hoitoaineen pois ja pesen hiukset palashampoolla/Urtekramilla.
Jotkut sanovat, että muistutan kauniiden ja rohkeiden Macya...tiedä häntä, mutta tässä kuva, jossa "macyn" hiukset ovat vähän kuin minun. Paitsi, että mulla on pitkä otsatukka.
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/ohjelmat/kauniit_ja_rohkeat/38974.jpg

Mutta mitähän nyt keksisi...jotain piristystä tarvitsisin. Ongelmani on, että olen toivoton päättämään ja aina kateellinen muille... ;D ::) Jos mulla on yksiväriset hiukset, niin raidoitetut näyttävät hienommilta. Jos mulla on raidat, haluan elegantit ja yksiväriset hiukset. Aaaargh!!

Auttakee avutonta! ;)
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...

Poissa needja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • little london bird
« Vastaus #152 : 15.01.11 - klo:22:12 »
Jos et halua lähteä liian kauaksi nykyisestä mallistasi, niin miten olisi jokin hiusmalli Jennifer Anistonin tyyliin?
Väri on kauniin monisävyinen, toimii suorana tai kiharrettuna, pitkänä tai lyhyenä, otsatukan kanssa tai ilman.

Jennifer Aniston on ollut aina hiusidolini, sillä väri ja malli ovat olleet aina klassisen ajattomia mutta silti muuttuneet ajan mukana. Monet Hollywood-julkkikset ovat käyneet läpi huonoja tukkakausia, mutta Jenillä tyyli on löytynyt kerralla ja mitäs sitä hyvää vaihtamaan. ^__^
Puolipitkät, suklaanruskeat hiukset karamelliraidoilla
Välillä leikitään omalla tukalla, välillä peruukkien kanssa

http://www.littlelondonbird.fi

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #153 : 16.01.11 - klo:14:53 »
Kiitos vinkeistä kukl! Jennifer Aniston on tosiaan tyylikäs nainen ja sen hiukset tossa keskimmäisessä kuvassa on aivan ihanat!  :-* Mun pitäisi saada pituutta vielä jonkin verran lisää, että saisin tuollaisen kampauksen, mutta eiköhän hiuksetkin ala taas kevään kohta tullessa (toivottavasti!!!) kasvaa.

Olen kuullut aika monilta eri ihmisiltä (kavereilta, kampaajilta...), että mulle sopii ennemmin isot kuin pienet hiukset - eli siis hiuksissa pitää olla muhkeutta. Suorat, roikkuvat hiukset eivät sovi ollenkaan... Niin ja sitten otsahiukset pitää olla, koska mun hiusraja menee aika korkealla ja nousee vielä sivuista sillain inhottavasti...vähän niinkuin miehillä, jotka alkaa kaljuuntumaan!  :# Mutta raja on onneksi pysynyt missä on eli tuskin mä tästä enempää kaljuunnun...  ;)

Mutta kriisi mikä kriisi. Tiedättekö ne "kaksi tyyppiä" pään päällä, joista toinen sanoo "Anna mennä vaan! Ainakin 10cm pois!!" ja toinen sanoo "Ei, ei, älä leikkaa, anna hiusten kasvaa!"   >:D  O:)  No, juuri sellainen olo on nyt. Ja maanantaiaamuna on aika kampaajalle. Voi, näitä elämän suuria ongelmia!  ;)
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...

Poissa needja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • little london bird
« Vastaus #154 : 16.01.11 - klo:15:48 »
^ Heh, mun kampaaja on opettanut mulle sellaista mantraa, että "tukka kasvaa aina takaisin". Mikään väri tai hiusmalli ei kestä ikuisuutta joten rohkeasti vaan kokeilemaan kaikkea. Ei huonostakaan mallista tarvitse kärsiä jos sellaisen vahingossa saa, kaikki on aina paranneltavissa. (^__^)
Puolipitkät, suklaanruskeat hiukset karamelliraidoilla
Välillä leikitään omalla tukalla, välillä peruukkien kanssa

http://www.littlelondonbird.fi

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #155 : 22.01.11 - klo:00:49 »
Täällä ilmoittautuu yksi "hiusmallikriisiläinen"!  ;D

Minulla on ollut aiemmin useita kertoja pitkät hiukset (suorat sekä permanentatut) ja nyt jo useamman vuoden (n. 2-3v.) ihan lyhyt malli, jonka olen antanut nyt syyskuun lopusta asti vain rauhassa kasvaa. Nyt tukka on kasvanut täysin ulos mallistaan ja on aamuisin aika kivasti pystyssa ja sekaisin...

Nyt tässä olen kovasti mietiskellyt ja vatvonut, että kasvattaa vaiko eikö kasvattaa... Nyt kun olen katsonut ja löytänyt kaikkia ihania kuvia mm. toispuoleisista hiusmalleista (joissa on toisella puolella ja joissakin tapauksissa myös takana sänkeä/hyvin lyhyttä mittaa ja muualla/joissakin kohdissa pitkää), niin on alkanut kovasti syyhyttää leikkaaminen... Ja sitten alkaa ajatukset kulkea kehässä puolesta ja vastaan. ??? Kumpi kampi... :-\
1c M ii    <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #156 : 22.01.11 - klo:23:08 »
Kukl, näinhän se on.  :)

Satu81, ymmärrän niiiin hyvin ja tiedän tunteen! Kannattaisko kokeilla sitä toispuoleista mallia, jos se houkuttaa. Ja niin kuin kukl kirjoitti, mikään hiusmalli ei ole ikuinen ja kyllä ne hiukset siitä kasvaa.  :)

Mä olin sitten kampaajalla maanantaina ja kysyin yhdeltä siellä työskentelevältä stylistiltä (joka tosin ei leikannut mun hiuksia), että mitä näille voisi tehdä. Sen mielestä mulle sopii pitkät hiukset ja niin myös sen mielestä, joka mun hiukset leikkas...eli ei lähtenyt kuin sentti latvoista ja sitten vähän kevennettiin muuten päällihiuksia. Kyllähän sekin piristi! ;)

Mutta väri, ääh. Menin kampaajalle värjäyttämään juuri sen takia, ettei tulisi liian tumma. No, hiuksiin laitettiin joku kullanruskea (5.7 tai jotain??), mutta sehän veti melkein mustaksi, ihan niin kuin kotonakin värjätessä! Kyllä harmittaa, kun piti maksaa hurja summa siitä, että sai ihan yhtä synkän värin, kuin mitä olisi saanut itse kaupan purkista!!  :# Enkä tosiaan halua alkaa värinpoistoihin saman tien. Voihan ....  >:(

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #157 : 25.01.11 - klo:18:23 »
Satu81, kokeile ihmeessä toispuoleista mallia. Jos et tykkää, voit leikata sitten kokonaan lyhyeksi. Mun mielestä aina kannattaa kokeilla kivoja malleja, koska hiukset onneksi kasvaa takaisin!  :ts  Minullakin oli vielä puoli vuotta sitten lähes kainalomittaiset, tasapitkät hiukset ja nyt on korvien alapuolelle ulottuva polkka. Ei kaduta yhtään, ihanaa vaihtelua monen vuoden kasvatuksen jälkeen!

Oma hiusmallikriisi: menin lyhentämään otsista itse, koska se oli jo silmillä. Lopputulos on ihan hirveä. Epätasainen ja liian lyhyt, vaikka varovaisesti yritin ottaa. Voi perrrr.... Nyt ei kehtaa kyllä mennä kampaajalle tämän kanssa ennen kuin on kasvanut kunnolla. Siihen asti pinnit / panta päässä, kuten ennen tätä lyhennystäkin  ::).

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 27.01.11 - klo:13:10 »
Mun kriisi on ikuinen jahkailu ottaako pidennykset vai ei. Oma hius on jo aika pitkää ja ihan nättiäkin, mutta mulla on tosi ohuet hiukset. Tuuhennos olisi tietysti yksi vaihtoehto, mutta jos kerran ottaa tuuhennosta niin miksei samalla vaivalla laittaisi koko päähän pidennyksen. Pidennyshiusten värjäys saman sävyiseksi kuin oma hennapunainen on vaan niin pirun hankalaa että olen malttanut mieleni. Ja pidennyksen kanssa ei saa pidettyä tukkaa ponnarilla samalla tavalla kuin miten mä pidän jos laitan tukan kiinni. Ärgh. Vaikeeta.  >:D

EDIT: Mun pitäis varmaan mennä lakkoon foorumilta. Tilasin hiusnauhan. Hups.  ::)
« Viimeksi muokattu: 28.01.11 - klo:06:42 kirjoittanut Mena »

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 10.02.11 - klo:11:54 »
^ Ellua ja pitkät.  ;D

Mä muuten palloilin monta vuotta mustan ja punaisen välillä kun musta oli kiva mutta tylsä, punainen kivoin mutta vaikea ylläpitää. Kohta mulla on ollut vuoden hennanpunainen/kupari/whatever ja oon tyytyväinen.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 10.02.11 - klo:21:20 »
^Ei saa, arvaa himottaisko...!! ;D Vaan en tiedä, jotenkin arveluttaa alkaa Ellua hankkimaan kun a) en tiedä mistä kannattaa (as in en jaksa selvittää ::)) ja b) en osaa käyttää sitä ja pelkään myös, että kuulun niihin joilla se ei toimi (mikään suoraväri ei sellaisenaan oikein jaksa tarttua omaan käsittelemättömään hiukseen, tuohan nyt on erilaista kuin tavalliset mutta arveluttaa silti).

Jossain mielen salaisissa sopukoissa mietin myös hennaamista. Tosin se taitaa kaatua siihen, etten halua oranssia kuontaloa. Kestovärjäilykierteestä olisi vaan niin hieno päästä eroon, etenkin jos aion tästä lähteä kasvattelemaan...
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 12.02.11 - klo:17:44 »
Thohoo. Kauanhan sitä malttoikin arpoilla, menin ja tilasin hennaa ;D Kirkkaanpunaisenahan en sillä saa pidettyä, mutta lie kuitenkin parempi ja helpompi vaihtoehto ylläpidon kannalta kuin kestovärikierre. Katsotaan mitä käy, jos ei passaa mitenkään päin niin siitä pääsee aina takaisin mustaan. Kasvattelultahan tämä siis uhkaavasti alkaa vaikuttaa... ::) Saa nähdä kauanko jaksaa, ennen kuin taas muuttuu mieli.

Lisää ideoita otetaan toki vastaan, vaikka nyt tuo henna tulikin tilattua ;)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 12.02.11 - klo:18:36 »
^ Mulla ainakin hennan päälle on aina tarttunut kivasti punainen suoraväri... vink vink... ;D Eikä hennalla ja indigolla tehty musta ollut mulla ainakaan mikään pahan näköinen, jos siis musta alkaa sua taas vetää puoleensa. Mulla oli kyllä vaan raita, mutta se pysyi pitkään kunnon hiilenmustana, ja kun vihdoin alkoi haalistua niin uudella indigoinnilla oli taas entisensä.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Mariia

• HAIRahtanut
« Vastaus #163 : 13.02.11 - klo:22:42 »
Oiskohan tämä oikea ketju minulle? Mulla on nyt aika lailla BSL-mittaiset hiukset, mutta tekis mieli uudistaa tukkaa ihan kunnolla... Oon miettiny että pitäiskö vain kerrostaa ja vähän lyhentää niin saattais olla heti tuuheampi tukka, vai pitäiskö lyhentää aika radikaalisti tähän tyyliin:

Eva Longoria Shoulder Length Hairstyle

Blond Bob Hairstyle With Nicole Richie

Evalla on todella kaunis tukka tässäkin, liekö kerrostusten ansiota?:

Eva Longoria Parker's Medium Hairstyle
1b M ii Tummanruskeat, taipuisat, vähän luonnonkiharat. Suunnilleen olkapäille ulottuvat.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #164 : 14.02.11 - klo:17:18 »
Äh, tätä hiuskriiseilyä! Mulla on ollut pitkä tukka 7-vuotiaasta, paitsi mitä nyt 13-vuotiaana käväisin hetkellisesti olkapäämittaisessa kerrostetussa mallissa. Nyt ikää on 25 v. ja tukka yltää lantiolle asti.

Yksi, tosin miespuolinen, tuttuni leikkasi lapaluiden alapuolelle yltäneen tukkansa muutama kuukausi sitten, ja hänestä on tullut jotenkin säteilevämpi ja tyylikkäämmän oloinen. Hiukset olivat hyvässä kunnossa, eli mistään vanhan hevarin rasvaisesta rotanhännästä ei ollut kysymys. Hän on sanonut useasti, että hiusten leikkaaminen oli hänen elämänsä parhaita päätöksiä.

Olen miettinyt polkkaa, mutta ajatellut olisiko se sittenkin liian radikaali? Pitkä tukka on toki kaunis, mutta en jotenkin enää ole niin supernaisellinen kuin esimerkiksi pari vuotta sitten. Eikä aamuisin ole paljoa aikaa laittaa hiuksia kampaukselle. Useimmin ovat vain korkealla ponnarilla tai auki.

Sitten näin tämäntyyppisen http://www.etsy.com/listing/68076305/vintage-white-tulle-mini-petticoat-with?ref=pr_shop  ja se oli jotenkin hauska ja melko rock, vaikka mietinkin alkaisiko näyttää helposti liuhuletiltä tai liian emohenkiseltä. Sopisikohan kapeakasvoiselle jolla on luonnostaan melko korkea hiusraja?
Mutta pitkän tukan leikkaaminen pelottaa! :S
« Viimeksi muokattu: 14.02.11 - klo:17:26 kirjoittanut Georgina »