Kirjoittaja Aihe: Hiusmallikriisi  (Luettu 272258 kertaa)

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
Vs: Hiusmallikriisi
« Vastaus #165 : 15.02.11 - klo:18:52 »
Löysin hiusmallin ja värin, joka on prikuulleen samanlainen kuin mitä äidilläni on ollut 70-luvulla. Millähän keinoin tuon värisävyn saisi sopimaan omaan päähän... Luonnollinen hiusvärini ei kovin kaukana tuosta ole, mutta se ei sitten viime näkemän sovi mulle yhtään.  :P

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 15.02.11 - klo:19:00 »
^ Mulla ainakin hennan päälle on aina tarttunut kivasti punainen suoraväri... vink vink... ;D Eikä hennalla ja indigolla tehty musta ollut mulla ainakaan mikään pahan näköinen, jos siis musta alkaa sua taas vetää puoleensa. Mulla oli kyllä vaan raita, mutta se pysyi pitkään kunnon hiilenmustana, ja kun vihdoin alkoi haalistua niin uudella indigoinnilla oli taas entisensä.

Jännää, kun yleensä kai ihmiset ovat ongelmoineet sitä ettei hennan päälle suoraväri oikein jaksa tarttua...? Lienenkö käsittänyt väärin vai liekö tuossakin yksilöllisiä eroja, varmaankin. Osaatko verrata, onko suoraväri sinulla tarttunut hennan päälle paremmin kuin kestovärin päälle? Minähän olen nyt pitkään tämän punaisen kanssa pelannut niin, että kestoväri (seassa usein myös suoraväriä) alle ja ylläpitosuoraväri parin viikon välein päälle.

Kuulostaa kyllä hyvältä tuo musta, saattaapi olla että sekin tosiaan vetää vielä puoleensa kun kuitenkin siitä väristä todella paljon tykkäsin, eikä se kai ihan huonosti sopinutkaan (tosin nyt pitkään punapäänä olon jälkeen olisi tosi hankala kuvitella mustaa takaisin) :) Jollakin sivustolla bongasin ihan mie-let-tö-män upeat violetinmustat hiukset jotka oli ymmärtääkseni saatu aikaan hennalla ja indigolla, sellaiset kun saisi...!!

Vaan eiköhän tämä mallikriiseily ollut toistaiseksi tässä, kasvatukseltahan tämä kovasti vaikuttaa ja seuraava kriisi tulee sitten, kun ylipitkää mallia Ei Vaan Saa toimimaan mitenkään päin :P
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 15.02.11 - klo:19:23 »
^ En ole varmaan koskaan kokeillut käyttää suoraväriä kestovärin päälle, vaan pelkästään värinpoistolla rääkättyyn tukkaan, ja siitä nyt on aina lähtenyt värit heti. Hennatussa tukassa tuntui pysyvän ihan hyvin, tosin siinä nyt ei näy niin hyvin se haalistuminen kun jos laittaa vaikka neitsythiukseen...
Mun hiuksista vielä sen verran että värjäämättömässä tukassa mulla pysyy kaikki Crazycolorit ja directionsit kuin tauti, ja muistaakseni vaahtovärienkin pysyvyys on ihan omaa luokkaansa. Toki ne haalistuu, mutta kaikki on jättäneet rajan juurikasvuun. ::)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 15.02.11 - klo:19:28 »
^Okei, eli odotettavissa ei minulla välttämättä ole niin hyvää menestystä suoravärien kanssa hennankaan kanssa, minulla nimitäin ei tartu värjäämättömään suoraväri oikeastaan ollenkaan :P Oletettavasti oman hiuksen ominaisuudet kuitenkin hennasta huolimatta vaikuttavat huomattavasti. Vitsit, että olenkin kade teille joilla suoravärit pysyvät, olisi elämä paljon helpompaa ;D

Mutta joo, OT.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Paikalla Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #169 : 18.02.11 - klo:18:06 »
Oiskohan tämä oikea ketju minulle? Mulla on nyt aika lailla BSL-mittaiset hiukset, mutta tekis mieli uudistaa tukkaa ihan kunnolla... Oon miettiny että pitäiskö vain kerrostaa ja vähän lyhentää niin saattais olla heti tuuheampi tukka, vai pitäiskö lyhentää aika radikaalisti tähän tyyliin:

Eva Longoria Shoulder Length Hairstyle

Blond Bob Hairstyle With Nicole Richie

Evalla on todella kaunis tukka tässäkin, liekö kerrostusten ansiota?:

Eva Longoria Parker's Medium Hairstyle

Ihana toi Nicole Richien malli. Itsellä samat suunnitelmat kuin sulla. Pidennysten poiston jälkeen omat hiukset tuntuu olemattomilta ja ajattelin lyhentää. Toi Nicolen malli on erittäin hyvä vaihtoehto :).

Edit. Löysin tällaisen ihanan mallin

Pari tyhmää kysymystä liittyen ylläolevaan malliin. Saakohan noita hiuksia ponnarille? ja miltäköhän näyttäis tällaisessa ohuessa tukassa vai vaatiiko kamalasti hiusten laittoa?
« Viimeksi muokattu: 18.02.11 - klo:19:10 kirjoittanut Chloe »

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #170 : 19.02.11 - klo:13:08 »
^Mulla on aikalailla tuontapainen malli tällä hetkellä, ja voin sanoa, että ponarille saa muttei hirveän kauniisti. ;D Jos pitää ponnaria alhaalla, niin näyttää ihan siistiltä, mutta jos korkeammalle tahtoo, niin se on aika ohutta ja sojottavaa mallia.

Itsellänikin on varsin ohuet hiukset (lähinnä sivuilta) ja kyllä tuo pientä juuren tupeerausta vaatii ettei näytä ihan rotanhännältä, mutta se hoituu ihan parissa minuutissa kammalla ja lakalla, joten ei onneksi hirveästi laittamista vaadi. :P

Paikalla Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #171 : 19.02.11 - klo:14:32 »
Mä oon nopea näissä hiusjutuissa ;D. Tänään aamulla kävin kampaajalla. Kampaaja oli ehdottomasti sitä mieltä, että ei kerrostusta ollenkaan. Se saa kuulemma hiukset ohuet näköiseksi. Ja otsis takaisin ehdottomasti.

Eli nyt aikalailla Nicole Richien malli, mut perus otsiksella. Kampaajalta kun lähdin, niin en tykännyt yhtään ja kotiin päästyä piilottelin hiuksia mieheltäni. Mulla kun on melkein mustat hiukset, niin tää näytti kunnon täti värikypärältä :o. Laitoin itse äsken vanhasta paketista raitoja ja kampasin otsiksen sivuun Nicolen tyyliin ja nyt on huomattavasti parempi :) Totuttelua kyllä vaatii, kun pituutta lähti 15cm.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #172 : 21.02.11 - klo:00:34 »
Kriisiä tuppaa! Ens viikolla soitan parturin mahdollisimman pian, mutta malli viel niiiiin hakusessa. Lyhyissä hiusmalleissa jo muutamaa pyörittelin, mutta mä olen nyt nähnyt sen jälkeen JOKA yö (siis oikeasti, muistan vielä aamuisin ihan selkeästi!) unta et mulla on pitkät hiukset  0_0 Ni nyt sit leikitelly ajatuksella et joskos sitä kasvattaisi.

Mutta! Onko olemassa hiusmallia, missä pituutta voi kasvattaa ilman et näyttää ihan hampuusilta?

Puhumattakaan näistä mun kasvojen rajotteista  :'(
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Constantine

• Haiven
  • *
« Vastaus #173 : 10.03.11 - klo:20:10 »
Sopisikohan tällainen hiusmalli ohuelle, lasimaiselle hiukselle:

http://www.popeater.com/2011/02/22/jennifer-aniston-haircut/

Nyt hiukset on ehkä viitisen senttiä pidemmät ja kerrostetut, nuo kerrokset saa hiukset
näyttämään entistä ohuemmalta :( Voisko tuo malli olla täysin kerrostamaton tai korkeintaan
hyvin vähäisellä kerrostamisella kivan näköinen?
1b/F/ii. Omaa väriä ehkä kasvatellessa..

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #174 : 11.03.11 - klo:08:58 »
^ Mun mielestä sopisi kyllä. Ei tuolla anistonin rouvallakaan mun mielestä mikään kauhean paksu turkki ole ja näyttää tuossa linkittämässäsi kuvassa aika jämäkältä.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 17.03.11 - klo:16:16 »
Voi hepuli... Täällä taistelee taas järki ja... ideat.
Tukka on melkein BSL-mitassa, ja oman värin kasvatus aika hyvällä mallilla. Keksin että voisin taas haluta punaiset hiukset, joten käsi hamuaisi jo hennoja laatikosta. Samalla sain tietysti sen perinteisen idean, eli leikata jonkun ihanan pirteän mallin päähäni, ja mieluusti kylmänruskeana (koska mun päähäni ei lyhyt punainen jostain syystä sovi)... mitä ei hennatun päälle oikeastaan saa. Eli pitäisi pitää tukka erossa punaisesta edelleen.

http://www.newadvera.com/vb/imgcache/2/14198newadvera.com.jpg

^Tuota Julia Volkovan lyhyttä tukkaa himoan edelleen, ja ehkä vielä piirun pörrömpänä.. Se olisi vaan niin tyyliin sopiva, mutta samalla vingun tästä pitkästä kun sitä on kasvatettu niin hartaasti. Tiedän että tukka kasvaa kyllä vauhdilla takaisin tähän mittaan jos vaan alan kasvattaa.
Mä en kestä! ;D Mulla pitäisi olla sisukas kampaaja, joka päättäisi mitä mun päähäni tehdään.

Edit. Parempi tukka -> http://t.wallpaperweb.org/wallpaper/music/1600x1200/tatu_20070101_0146.jpg
« Viimeksi muokattu: 17.03.11 - klo:16:29 kirjoittanut Hallonnikas »
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #176 : 17.03.11 - klo:16:55 »
^ Onpa harvinaisen hyvännäköinen hiusmalli. Pysyisköhän tuo miten kurissa, vaatiikohan taipuisan tukan?

Jotain tälle omalle päälle pitäis tehdä, polkka on niin uloskasvanut ettei tosikaan. Toisaalta on kiva kun tukkaa saa jo kiinni. Ikuinen dilemma. Sit jos pätkäisee, harmittaa.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 17.03.11 - klo:17:52 »
^ Mun mielestä tolla Julialla on aika suoran ja paksun näkönen tukka melkein kaikissa kuvissa. Sen takia olenkin uskaltanut himoita sen tukkamalleja, kun itellä on samantapainen hiuslaatu. Toi alempi noista kuvista on kyllä niin hieno...
Kun mä oon niin kauan vatvonut (viime syksystä) niin ehkä ois jossain vaiheessa vaan tehtävä jotain. Ei tää hinkuilu muuten lopu ikinä. ;D Kun vaan uskaltais.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #178 : 05.04.11 - klo:10:55 »
Asiasta kukkaruukkuun, ei mulla enää hiusmallikriisiä ole, mutta viime kuussa oli kyllä aika paha päivä. Ja nimenomaan päivä. Mun piti siis kasvattaa tukkaa niin, että olisi otsis ja miniponinhäntä niskassa. Pääsin tuskatta vaiheeseen rikottu polkkatukka - katselin sitä noin kaksi tuntia ja varasin ajan kampaajalle seuraavalle päivälle.  :3

Nyt on sitten punaruskea pixie.

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #179 : 07.04.11 - klo:11:11 »
Voivoivoi. Parturi vajaa kolmen tunnin päästä eikä mitään hajua mitä teen.. ;D

Nyt on hiukset ehkä 10cm yli olkapäiden. Oli ennen tosi kerrostetut, mutta koska hiukset on hirmu paksut ja jämäkät, oli kerrosten kanssa välillä pahoja ongelmia ja tappeluita, ja nyt kasvatan kerroksia pois. Lyhin kerros ulottuu ehkä leukaan. Otsahiukset on nyt olevinaan suorat, ja tää on ihan hirvee pottamalli nyt, ja muutenkin epäsiisti.

Kerroksia tekisi mieli, mutta ei siitä taida mitään tulla. Toisaalta tekisi mieli vetästä noi alimmat kerrokset melkein pois, polkkatukaksi että sitten kasvaisi tasapitkänä. Mutta eikö musta silloin ainakin tule hirveä pallopää? :( Hiukset on siis tosi raskaat ja paksut. Otsatukkaa ainakin kevennän paljon ja leikkaan jotenkin sivulle. Mutta muuten ei mitään hajua? :o

Niin ja kuitenkin pitkät hiukset olisi joskus vielä unelmissa, en vaan tiedä että millä ihmeen mallilla pidän sellaisiakaan tällä hiuslaadulla.