Kirjoittaja Aihe: Hiusmallikriisi  (Luettu 272534 kertaa)

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Hiusmallikriisi
« Vastaus #181 : 07.04.11 - klo:12:32 »
Hei kiitos, toihan näyttää ihan siltä että mun hiukset voisi vaikka taipuakin noin! :D Itse asiassa tosi hyvännäkönen malli mun vaatimuksiin nähden, tosta olis tosiaan ihan toivorikasta vielä jatkaa kasvatustakin. Tulostan kuvan ja tällä mennään jos ei tule uutta ideaa :)

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #182 : 28.04.11 - klo:11:49 »
Näytän iso-otsalta ilman etuhiuksia, ja etuhiusten kanssa naama näyttää tosi raskaalta ja muutenkin look on ihanan pikkutyttömäinen... mitä tässä tekis?

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 28.04.11 - klo:12:07 »
^ Oletko kokeillut vinoa otsista tai sellaista sivuille pyöristyvää?

Mulla on myös ikuinen otsisongelma. Suora perusotsis paksuntaa poskia ja vinot pysyy hyvänä tasan kuukauden kampaajakäynnin jälkeen ja sitten tursahtaa, enkä saa itse siistittyä järkevän näköiseksi  :#. Olen ollut jo pitkään kierteessä, että tulen kampaajalta vinon kanssa ja kun se on ylikasvanut, yritän tasoittaa ja lopputulos on taas kerran tasapitkä hirvitys.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 28.04.11 - klo:12:40 »
Jos tarkoitat sivuille pyöristyvällä sellaista puolipyöreää, että keskellä otsaa on vähiten tukkaa, niin joo sellainen mulla on ollutkin, se on ollut ihan sopiva mutta se ei sovi oikein tyyliini enää. Sivuotsiksen haluaisin, en vain tiedä miten tästä tikkusuorasta, kulmakarvojen kohdalle ylettyvää voi muokata sivuotsistyyliin enää.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 28.04.11 - klo:20:14 »
^Leikkaat eka sellaisen vinon otsiksen ja kasvatat siitä sivua pidemmäksi.
Oma väri takaisin.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 29.04.11 - klo:15:06 »
No nyt meni sitten vähän isommaksi kriiseilyksi kun leikkasin tukkaa vähän itse ( ;D ) ja siitä varmaan 30 minuuttia niin soitin kampaajalle.  :D Tarkoitus olisi leikata kesätukaksi sellainen tyttökeesi, en nyt koske otsikseen vaan kampaaja saa tehdä sille jotain.

she

• Vieras
Hiusmallia? pitkät hiukset, hörökorvat??
« Vastaus #187 : 01.05.11 - klo:10:04 »
Apua kaivataan. Minulla on n. rintsikoihin asti yltävät hiukset ja kampaajalle olen pian menossa, pituudesta en haluaisi juurikaan pois (toki hiukset vähän huonossa kunnossa joten kyllä pitää pikkasen lyhentää). Omistan hörökorvat ja koska hiukset eivät ole mitkään superpaksut, korvat näkyvät jos pitäisin hiuksia ihan vain korvien päällä. Muutenkaan en osaa olla niin että hiukset roikkuvat lähes kasvoilla vaan vedän ne aina korvien taakse (toki silloinhan ne korvat vasta näkyvätkin mutta ei näytä niin typerältä kuin jos ne sojottaisivat hiusten välistä). Kasvoni ovat hiukan pitkän malliset ja kapeat ja kiharat sopivat parhaiten mutta aina ei jaksa vääntää niitä kiharoita. Olen monesti harkinnut jonkunlaista otsatukkaa mutta mikään suora ei sovi koska näiden korvien kanssa näytän ihan pikkulapselta jos minulla olisi perusotsis. Olisiko kellään laittaa ehdotusta mielellään kuvan kera minkälainen esim. sivuotsis sopisi ja miten hiukset pitäisi leikata jotta korvien kohdalle ja sivuille tulisi volyymia? Pituus kuitenkin saisi säilyä melko pitkänä mutta onko hullu jos sivuilta lyhentää ja takaa on pitkä? Koska hiukset eivät ole paksut mitään hiirenhäntäponnaria en halua. En saanut kuvalinkkiä mutta esim. Danielle Bux omaa mielestäni ihanat hiukset ja varmaan vähän hörökorvatkin, kuvat jossa hänellä on vähän sivuotsista ovat mieleeni mutta omat hiukseni ovat varsinkin edestä aika ohuet joten mietin että onko mahdollista saada niitä laitettua samallalailla kuitenkaan? Kiva jos joku jaksaa auttaa tämän sekavan sepustuksen jälkeen  :)

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #188 : 09.05.11 - klo:12:29 »
Kriiseilen siitä, pitäisikö lyhentää hiukset classic lengthistä puoleen selkään. Koin herätyksen pari viikkoa sitten ostettuani rengasvalkin ja kokeiltuani sitä tajusin, ettei näin pitkiä hiuksia saisi mitenkään laitettua sievälle ballerinanutturalle. Sama juttu kävi, kun yritin laittaa nk. "messy bunia" puikkojen avulla, ja kun yritin tehdä tavallista nutturaa, siitä tuli kookospähkinän kokoinen möykky takaraivolle. :D

Jotenkin tuntuu siltä, että vähän lyhyemmät hiukset saisi laitettua nätimmin ja monipuolisemmin. Linnanneitokampaukset eivät enää oikein istu tyyliini. 16-20-vuotiaana minulla oli kausi, kun käytin sen tyylisiä vaatteita, mutta nykyään vaatekaapista löytyy enemmän nahkatakkeja, pillifarkkuja ja tyköistuvia paitapuseroita.

Mutta jotenkin näen hiukset pääomana; mitä enemmän sen parempi.  :D Kuolisinkohan järkytykseen, jos näkisin parikymmentä senttiä tukasta lattialla? Miten teillä muilla? Miten olette selvinneet tilanteesta, jossa hiukset ja muu tyyli eivät enää istu keskenään, mutta hiustyylin muutos aiheuttaa ahdistusta?

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 09.05.11 - klo:12:40 »
Minulla ke kampaaja ja olen ajatellut lyhentää todella reilusti tätä reuhkaa. Nyt hiukset ovat pisimmillään lapaluiden alle, ja haluaisin lyhentää ne olkapäille niin, että niska jää vähän ylemmäs kuin etuhiukset. Tällä hetkellä tilanne on se, että hiuksia ei voi pitää kuin kiinni, sillä minulla on ohut hiuslaatu mutta hiuksia on _paljon_ ja eivät jaksa nousta irti päänahasta kun ovat näin pitkät ja painavat. Haluan pirteän kesätukan jota voi pitää auki ja jonka saa puristeltua vaikka kiharalle. Toisaalta kauhistuttaa ajatus niinkin lyhyestä kun tähän pitkään on tottunut.

Päätöstä tosin helpottaa se, että kaikki tuttuni joille olen ketonut ideasta ovat täysin samaa mieltä että lyhyt on minulla kivempi ja se tuo hiusten paljouden paremmin esiin, kuin se että hiukset roikkuvat aina ponnarilla tiukasti päätämyöten vedettynä.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #190 : 28.06.11 - klo:10:34 »
Mulla on joku iän (30+) tuoma hiuskriisi.  ::) Hiukset on taas venähtäneet ihan vaivihkaa melkein BSL-pituiseksi, ja nyt olen miettinyt ja miettinyt että voiko tällainen wanha eukko pitää näin(kään) pitkää tukkaa.

Sinänsä tykkään tästä kyllä - tämä on ehkä helpoin tukka mitä mulla on pitkään aikaan ollut, kun etuhiuksetkin ovat sen verran pitkät, että niitä ei tarvi väkertää aamuisin, jollei halua. (Tykkäisin jonkinlaisesta otsiksesta, mutta se nousee pitkänäkin helposti pystyyn ja hankaloittaa kaikella tapaa elämää.) Hiukset ovat myös ihan OK kunnossa - hieman pörröiset lievän taipuisuuden vuoksi, mutta lyhyemmässä ja kerrostetummassa mallissa se vain korostuisi.

Nuorempana olin aina sitä mieltä, ettei pitäisi antaa iän vaikuttaa hiusten pituuden valintaan. Nyt on vain alkanut tuntua siltä, etten halua sellaisia "takaa kuin enkeli, edestä kuin Esa Pakarinen" -kommentteja, joita joku aikuinen pitkätukka oli netistä lukemani mukaan saanut kuulla...  ::)

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 28.06.11 - klo:12:09 »
Nyt on vain alkanut tuntua siltä, etten halua sellaisia "takaa kuin enkeli, edestä kuin Esa Pakarinen" -kommentteja, joita joku aikuinen pitkätukka oli netistä lukemani mukaan saanut kuulla...  ::)

Tuo tiivistää täysin sen mikä mun tukassa on vikana  ;D. Aika harvalle kolmekymppiselle tai sitä vanhemmallel pitkä tukka kuitenkaan sopii. Varsinkaan jos on yhtään valuva naama niin kuin mulla.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #192 : 28.06.11 - klo:12:51 »
Eiffe ;D Kirjoitin muuten ensin vahingossa "edestä kuin enkeli, takaa kuin Esa Pakarinen". Minkähänlainen ilmestys se olisikaan?

Mulle ei kyllä kasvojenmuodon takia ole koskaan erityisen hyvin sopinut pitkät hiukset auki, ja hiukset onkin käytännössä aina ponnarilla.

Lauantaina ois kampaaja, katsotaan mihin ratkaisuun siihen mennessä päädyn. Tällä hetkellä oon kyllä kuitenkin sillä mielellä, että maks. viisi senttiä lähtee.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #193 : 28.06.11 - klo:15:18 »
Mun mielestä toi iän vaikutus hiustenpituuteen ei ole kovin yksioikoista. Tosiaan on olemassa ihmisiä, joille sopii hiukset paremmin joko auki ja kiinni. Muakaan ei imarrellut edes rippikouluikäisenä hiukset valtoimenaan, ilman mitään kerrostuksia ja otsiksia. Näillä "hiukset kiinni imartelee"-tyypeillä taas mielestäni lähes mikä tahansa kiinni sidottu kampaus antaa nuorekkaamman vaikutelman kuin lyhyt tukka. :) Joissain tapauksissa, kuten esim. kireällä nutturalla, on myös hyvin kasvoja kohottava efekti. Lyhyet hiukset pitäisi myös leikata oikeasti todella lyhyiksi ja kammata pois kasvoilta, jotta näkisin vastaavan liftingin. On myös valitettavaa, että niitä lyhyitä hiuksia ei aina vaan jaksa/pysty muotoilla ja silloin vaikutelma ei useimmiten ole parhaaksi juuri kenellekään. Pitkät hiukset voi aina huitaista nopeasti jollekin nätille kampaukselle.
Ihmisistä, joille sopii paremmin hiukset auki, en kyllä osaa sanoa mitään. Lähipiiriin ei oikein kuulu moisia, joten on vaikeampi arvioida.Toisaalta ajattelen kuitenkin, että himottava hiusmalli kannattaa leikata, vaikka näyttäisikin sitten jonkun silmissä pari vuotta vanhemmalta. Hiuksia ne vaan ovat, ja kasvavat onneksi takaisin. :)
« Viimeksi muokattu: 28.06.11 - klo:15:20 kirjoittanut salute »

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #194 : 07.07.11 - klo:22:30 »
En tiedä mihin ketjuun tämä kuuluisi mutta kokeilen tätä, infoattehan modet minua jos siirtyy. :)

Mulla on kauhea ongelma otsiksen kanssa, enkä löydä tähän mitään ratkaisua, osaisiko joku neuvoa?

Mulla siis tippui synnytyksen jälkeen aika paljon hiuksia ja otsis ohentui muun kuontalon mukana. Vedin sitten taaempaa hiuksia eteen että sain otsiksen paksummaksi. Nyt kun hiuksia on kasvanut takaisin, otsis on liian raskas ja ylipaksu. Oon vetänyt siitä pikku hiljaa osioita sivuun että kasvattelen niitä pois mutta lopputulos on se, että otsiksen sivuilla roikkuu raskaat möykyt jotka työntyvät silmiin ja ärsyttävät joka sekunti! Puhumattakaan siitä, että näyttää ihan kamalalta, ihan kuin hiukset olisi vaan leikattu karmean väärin!

Mitä tälle voi tehdä? Voiko otsista leikata jotenkin niin että poiskasvattaminen menisi nätimmin eikä hiukset menettäisi muotoaan kokonaan. Vai onko mun ainoa vaihtoehto vetää nuo kasvatettavat osiot seuraavan puolen vuoden ajan typerästi pinneillä kiinni että ne kasvaisi järkevään mittaan? Helpompaa ois kasvattaa koko otsis pois mutta kun haluaa vain osan siitä pois, tää onkin huomattavasti vaikeampaa.  >:(