Kirjoittaja Aihe: Hiusmallikriisi  (Luettu 272374 kertaa)

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
Vs: Hiusmallikriisi
« Vastaus #195 : 07.07.11 - klo:23:19 »
^kyllä ns. pykäliä voi häivyttää, jotta ne asettuisi nätimmin kasvatusvaiheessa. Se tapahtuu esim."pointtaus" -leikkaustekniikalla , eli kampaajalle vain!

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 11.07.11 - klo:17:45 »
Hiusmallikriisi. Kampaaja-aika on varattuna, mutta en tiedä mitä tehdä näille hiuksille...  Keväällä mulla oli hirveä hormoneista johtuva sulkasato ja nyt on tosi paljon 1-2cm mittaista uutta hiusta pukkaamassa juuresta. Eli pituuksista hiukset on aika tavalla ohentuneet tällä hetkellä. Tietenkään tekemäni raidoittelu ja vaalennuskaan eivät ole kuntoa kasvattaneet... ::)

Mulla olisi kasvatushaaveita ja hiukset on vihdoin ponnarimitassa, joten mieluiten vain tasoittaisin latvoja... Olen siis kananpersemallista kasvattanut koko tämän vuoden ja hiukset on viimeksi marraskuussa olleet näin pitkät. Mitä mieltä juurekset olette, olisiko parasta leikata reippaasti kananpersemalli takaisin ja odotella että sulkasadon aiheuttamat tynkähiukset kasvaa siinä ohessa? Pitää vielä kysyä kampaajan mielipidettä, taidan kyllä elätellä turhia toiveita kasvatuksen jatkamisesta :-\.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 11.07.11 - klo:18:36 »
^ Mikä on "kananpersemalli"?  :)

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #198 : 11.07.11 - klo:18:44 »
^ Takaa niin lyhyt että pörhentyy lähes itsestään malliin kananperse? :)

Oon pohtinu ite samaa operaatiota, tosin eri syystä. Niskatukka alkaa olla sen verran raskas, että hiostaa kovasti. Toisaalta samainen tukka on vielä niin lyhyt, että ponnari on haave vain...

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 11.07.11 - klo:19:04 »
Juuri sellainen takaa lyhyeksi nyrhitty ja edestä vähän pidempi malli. Tähän tyyliin: 

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1620703-nonnih-kertokaas-nyt-mita-ma-teen-mun-hiuksille-huomenna/

Eli aika pitkä projekti kasvattaa noin lyhyt niska tasapitkäksi ja ponnarille yltävään mittaan. Tällä hetkellä mulla on Dana Scully -polkka. En raaskisi lyhentää kovin paljoa, mutta pelkään että juuren "töröttäväiset" alkaa kohta sojottaan niin kovasti pystyssä, että ne erottuu törkeästi muista, pidemmistä hiuksista. Jos hiusmalli olisi tuollainen nypitty ja sekainen, niin ne muutaman sentin hahtuvat sulautuisi joukkoon. Olisi sitten vaan yli 6kk kasvatusta takaisin peruspolkkikseen  :P.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 11.07.11 - klo:21:05 »
^,^^ Ok, tuttuhan tuo on omallekin päälle.  :)  Mun kokemuksen mukaan takaisin kasvavat lyhyemmät hiukset eivät pidemmässäkään tukassa juuri mitenkään erotu. Eniten ne tulevat esille jakauksesta ja hiusten reunoilta, mutta tällöinkin ovat yhtään hassut vain aivan siinä kasvun alussa, muutaman sentin pituisina. Muut jäävät sinne hiusten alle, eivätkä mitenkään törröttele sieltä (vaikka tuovathan ne pidemmän päälle hieman enemmän pörröisyyttä hiuksiin). Jos siis olet vaivalla kasvattanut pituutta ja haluat jatkossakin pidemmät hiukset, niin en näkisi, että vain noiden uusien hiusten takia tarvitsisi muuttaa mallia lyhyemmäksi. Ja niiden seassa olevien lyhyidenkin kasvattaminenkin voi olla mukavampaa, jos malli kokonaisuutena on jo lähempänä sitä, mitä pidemmän päälle haet. Toisaalta, jos hiusten ohuus hirveästi häiritsee, niin nopeamminhan nuo lyhyetkin saavuttavat muut lyhyemmässä mallissa.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 12.07.11 - klo:15:58 »
^ Ehkä mulla sitten on toivoa jatkaa kasvatusta töröttävistä huolimatta  :). Täytyy kysyä kampaajan mielipidettä vielä torstaina, mutta kenties selviäisin kuitenkin pelkällä tasoituksella... Olisikohan nämä töröttäväiset nyt parin cm mitassa sitten pahimmassa vaiheessa, kun sojottavat jakauksesta ja  otsalta hiusrajasta tosi kovasti. Jos ne sulautuisivat paremmin joukkoon vähän kasvettuaan. Mua on nimittäin huolestuttanut, että hiukset räjähtää ihan hirveiksi kun ne vähän kasvaa, kauhuskenaarioni on siis sellainen 4-5cm pitkä kerros haitulaa päälaella ja ohut, pidempi roikkuva hiirenhäntä.

Poissa Vovka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #202 : 27.07.11 - klo:16:52 »
Ensimmäistä kertaa vuosiin alan olla vähän kyllästynyt tähän tasapitkään keskijakaustukkaan. Se vaan on. En saa oikein mitään kampauksiakaan tehtyä, kun tuntuu, että tukkaa pitäisi olla puolet enemmän. Lisäksi tuntuu, että tämä ei myöskään kulje käsi kädessä nykyisen tyylini kanssa. Näytän hippitytöltä väärissä vaatteissa.

Nyt olen ruvennut miettimään, että jos ottaisin otsiksen. Sellaisen kolmiomuotoisen, jossa keskiosa on pidempi. Lisäksi leikkaisin latvoja vaikka sen kymmenisen senttiä. En vaan ole laisinkaan varma tuon otsiken sopivuudesta, sen asettumisesta pyörteen takia yms... Ja että onko tukkani edes sen verran paksu että siihen kannattaisi mitään harkita. Hiuksia on paljon, mutta ne ovat kuin hämähäkinseittiä. Pelkään, että tukka näyttää entistä ohuemmalta.

Kasvaahan ne karvat kyllä aina takaisin...

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 30.07.11 - klo:23:49 »
Tympii tämä tukka. Tympii se ettei mulla ole vakikampaajaa, joka tietäis mitä tehdä ja mikä mulle sopii.

Ja kun on se vaikeeta. Haluan pitää auki ja haluan pitää kiinni, mutta niissäkin on omat ongelmansa. Auki mulle sopii vain silloin, kun on niin lyhyt tukka ettei se yllä kiinni. Ja omasta mielestä mulle sopii paremmin ponskarille, kun olen silloin nuoremman näköinen (vanha täti puhuu ;D...). Töissäkin on helpompi ja siistimpi, kun tukka on kiinni, eikä liehu naaman edessä, eikä myöskään tarvitse niin paljon eri tukkatököttejä aamuisin.

Että mitä tässä taas tekisi, löytyisi edes se kampaaja, joka lukisi mun ajatukset :-\
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 31.07.11 - klo:15:11 »
Itseä ärsyttää tämän hetkinen "moppimalli"  :D Kasvatusprojekti kesken, joten leikata en halua ja tämä pituus on nyt sellainen, että ei sovellu oikein luonnonkiharalle ja pörröiselle tukalle. Hiukset ovat olkapäille.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 31.07.11 - klo:15:41 »
Minua ärsyttää takatukka, jota en halua toisaalta leikata koska muutaman viikon päästä tahdon villatakut takaisin eikä niitä alle viisisenttiseen tukkaan oikein kiinnitellä. Ärsyttää tämä kasvattelu ylipäätään tässä vaiheessa kun ainoa vähänkään fiksu ratkaisu on panta, ja silloinkin tukka näyttää takaa katsottuna hirveältä. Äh, haluan vaan ne takut takaisin mutta saattaisi tulla sanomista töissä.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 31.07.11 - klo:16:44 »
Nyt mun tukkakriisi pääsi jo siihen asti valloilleen että tulen itkemään ihan oikeaankin ketjuun... Bad hair day- ketjusta voi käydä lukemassa selostusta siitä kuinka paljon mun nykyinen tukkani mua ärsyttää, en jaksa kiukutella uudestaan. ;D
Sen sijaan ajattelin riemastuttaa ketjua kuvasaasteella omasta mielestäni aivan upeilla hiustyyleillä, jotka kaikki voisin kyllä kuvitella omaan päähäni. Kuvat ovat sen verran isoja että linkitän ne mieluummin...

1) http://www.4hairstyles.com/medium/unusual/pics/44.jpg
- Suloinen otsis, ja kaikin puolin ihana malli..

2) http://www.4hairstyles.com/medium/unusual/pics/52.jpg
- Hieman edellistä "takkuisampi" malli ja erilainen otsis

3) http://www.4hairstyles.com/medium/young/pics/22.jpg
- Ihanan pöyheä hobittitukka, ja yllättäen jopa nuo niskassa killuvat liehukkeet näyttää musta kivoilta..

4) http://www.4hairstyles.com/short/unusual/pics/76.jpg
- Ja lyhyempi malli, mitä en oikeastaan edes ajatellut (ainakaan tällä hetkellä) itselleni sopivaksi, mutta koska se oli niin nätti, niin ajattelin että se voisi olla jollekulle juurekselle juuri se THÖ tukka... ;D

Tällä hetkellä olen itse himoinnut eniten tuota kolmosta, seuraavaksi kivoin taitaa olla ykkönen... Ja mä en tiedä mitä mä teen! Olisin tällä hetkellä ihan valmis varaamaan ajan kampaajalle, mutta on ilmeisesti pakko odotella huomiseen että putiikit on edes auki. Ja jostainhan olisi ihan kiva löytää sellainen kampaaja, joka osaisi leikata tuollaisia tukkia. Mun (entinen?) vakkarikampaajani on ihan hyvä, mutta jotenkin se tekee mulle aina ihan samanlaisia karvastoja... ::)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #207 : 01.08.11 - klo:13:28 »
Ai kun hauska ja ihana. Ei varmaan vaan mulle sovi kun on silmälasitkin naamaa painottamassa. Jotain vois! Ää.

Poissa PrettyMia

• Haiven
  • *
« Vastaus #208 : 05.08.11 - klo:10:58 »
Kävin sitten reippaana tyttönä pätkäisemässä tukkaani ihan olan takaa. Muuttui kainalomitasta kerrostetuksi polkaksi.
Näyttää lähinnä kyllä Marilyn-kuontalolta, näiden kikkaroiden kanssa.  ;D
2c-3a Fii, hartiamittainen käsittelemätön kasvusto

Poissa katajainen

• HAIRahtanut
  • Utelias pupu
« Vastaus #209 : 06.08.11 - klo:00:02 »
Ihan hirvee kriisi, auttakkee!  ;D Olen nyt useamman vuoden yrittänyt kasvattaa pitkää tukkaa. Sain kasvatettua hitusen vaille BSL-mittaset ja huomasin, että ei mulle oikein sovi pitkä tukka. Näytän väsyneemmältä ja vanhemmalta. Pätkäisin sit sellasen leukamittasen A-mallin polkan. Tykkään tästä kovasti, mutta imetyksen myötä minulta lähtee hirveästi hiuksia ja pieni vauvakin on koko ajan tarttumassa ja kiskomassa tukkaa. Ärsyttää, kun koko ajan on jossain irtohiuksia kutittelemassa ja meidän karvamattokin kerää niitä kiitettävästi. Tämän lisäksi yritän kasvattaa kasvivärjättyä tukkaa pois, joten juurikasvu on aivan kamala. Olen aina haavellut tooosi lyhyestä tukasta, mutta toisaalta ihailen mielettömästi pitkiä hiuksia. Jotenkin tässä useita vuosia kasvattaneena on päähän iskostunut ajatus, että minä haluan pitkät hiukset ja ne kuuluvat identiteettiini. Vaikka nyt lyhensinkin hiuksia ajattelin kuitenkin taas jatkaa kasvattamista, vaikka totesin ettei pitkät minulle sovikkaan älyttömän hyvin. Olen myös raskauden jäljiltä vielä pari kiloa ylipainoinen enkä sen takia tunne itseäni kovinkaan naiselliseksi ja siksi myöskin lyhyt tukka pelottaa. Ihan naurettaa omat ajatukset, sillä pelkään kaiken naisellisuuden kaikkoavan minusta lyhyen tukan myötä, vaikka minulla on ollut lähes koko elämäni lyhyt tukka (tosin ei nyt pariin vuoteen) ja olen saanut aina paljon kehuja siitä. Tällä hetkellä tuntuu, että koko naisellisuuteni rakentuu vain hiusteni pituuden varaan, sillä itsetuntoni on ihan pohjalla näiden kilojen takia. En myöskään nykään jaksa meikata niin usein ja silmäpusseihini voisi pujottaa kolikoita, joten pelkään näyttäväni ihan mieheltä. Tässä nyt yhdistyy ikä-,tukka-,paino- ja äitiyskriisi  ;D Lyhyet hiukset kyllä helpottaisi elämää huomattavasti, mutta edellä mainitut seikat kaivelee. Missä on se nainen, joka on joskus keskellä yötä tarttunut hiustenleikkuriin ja ajellut senttisen sängen?
« Viimeksi muokattu: 06.08.11 - klo:00:03 kirjoittanut katajainen »
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm