Kirjoittaja Aihe: Hiusmallikriisi  (Luettu 272256 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: Hiusmallikriisi
« Vastaus #210 : 06.08.11 - klo:00:53 »
^ pidä hiuksesi siinä pituudessa kun hyvältä tuntuu.

Pitkät saa kasvatettua koska tahansa. Ja sinulla on nyt keinot pitkien hiusten kasvatukseen ja latvojen hyvänä pitämiseen. Älä siis suotta stressaa.

Jos elämäntilaneesi kannalta lyhyemät ovat käytännöllisemmät niin älä murehdi vaan pidä letti lyhyenä. Lyhyen tukan etu on se että saat vaivattomasti kokeiltua monia värejä tukan siitä isommin kärsimättä ja oman värin kasvattaminen on helpompaa. (tässä kasvatellaan 40 cm värjättyä pois pituuteen koskematta... ei kauhean nopeaa).
this too shall pass.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #211 : 11.08.11 - klo:17:08 »
En osaa päättää, pätkäsisinkö tukkaa reilummin vai en. Mulla on viime aikoina lähteny reilusti hiuksia ja pitkä tukka näyttää sen takia nyt vähän lirulta ja hassulta, kun vahoja kerrostuksia on reilusti jäljellä. Lyhimmät kerrokset yltävät jonnekin leuan tienoille. Joten, sopiiko mulle alla oleva malli ollenkaan, vai mitä tekisitte minuna :D Hiukset on taipuisat ja aika karheat, ennen olivat paksut ja nyt aika ohuet.

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 11.08.11 - klo:20:09 »
^ Sulla on kyllä niin kauniit kasvot, että voisivat tulla esiin lyhyemmässä mallissa paremmin. Kasvojen ihokin on kaunis, joten sitä voisi korostaa pikkasen tummemmalla hiusvärillä?  :)

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #213 : 11.08.11 - klo:22:02 »
Itseasiassa se on suunnitelmissakin :D Vaikea vain saada tummuus oikeaksi, kun liian tumma taas vie kaiken värin. Tämäkin nykyinen väri oli juuri värjättynä hitusen liian tumma, mutta parin pesun jälkeen juuri hyvä ja nyt haalistuneena liian vaalea. Juurikasvu ei onneksi vain erotu, kun oma väri on melko lähellä tätä nykyistä. Ja kiitos mielipiteestä, ehkä rohkaistun leikkaamaan tuollaisen (:

Poissa Jemni

• HAIRahtanut
« Vastaus #214 : 12.08.11 - klo:09:37 »
Tuo malli on ainakin aivan ihana, sopii varmasti sulle! Ja oon samaa mieltä, että hieman tummemmalla värillä voisi korostaa kasvoja. :)

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 12.08.11 - klo:21:34 »
Katajaiselle sanoisin, että leikkaa ihmeessä joku pirteä lyhyt malli, joka on helppohoitoinen ja laita siihen joku kiva värjäys. Se tekee oikeasti ihmeitä väsähtäneelle ilmeelle, kun hiukset ei roiku pitkin päätä vaan ne saa kivasti kohoamaan lyhyemmässä mallilssa. Mun naapurissa asuu kotiäiti, jolla on tosi ihana ja seksikäs pörri-tukka, sellainen superlyhyt polkka joka on niskasta lähes sängellä.

Hiukset kasvaa aina takaisin, joten jos ei lyhyt tunnu kivalta niin maks. puoli vuotta ja sulla on taas polkka :). Naisellisuus ei todellakaan ole hiusten pituudesta kiinni. Sitä paitsi äitiyshän on seksikästä ja naisellista  <3.

Mä olen myös ollut ikuinen kasvattaja, minullakin oli vuosia pinttymä siitä, että pitkät hiukset on naiselliset. Noh, koska olen vaihtelunhaluinen värjäilijä niin aina jossain vaiheessa hiusten kunnon takia oli pakko leikata polkka ja vaikka aina tykkäsin polkasta, niin kuitenkin ennen pitkää taas kasvatus jatkui. Tätä kainalopituus-polkka-väliä sahasin vuosikaudet. Nyt olen tajunnut, että mulla on niin hento hiuslaatu että pitkät hiukset on surkean näköiset ja on parempi pysyä polkkamalleissa. Paljon on pirteämpi ja kivempi ilme ja vähemmällä vaivalla, heippa vaan lämpörullahelvetille  ;D.

Yllytän myös riinam :ia leikkaamaan ja tummentamaan, kuten jo todettu tulisi kasvot ja upea iho kauniisti esille :).

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #216 : 13.08.11 - klo:18:02 »
riinam, tuo alla oleva malli sopisi varmasti tosi hyvin! Ja tuuheuttahan saa feikattua tuuhentavilla tuotteilla ;)...

Peippo

• Vieras
« Vastaus #217 : 25.08.11 - klo:20:08 »
Mulla on ongelma. Mulla on tasan viikon päästä kampaaja, enkä vieläkään oikein ole varma, mitä tälle hiusreuhkalle tekisin. Sen verran kumminkin tiedän, että A) värjään takaisin punaiseksi (ikävä punaisia hiuksia!) ja B) leikkaan mahdollisimman paljon. Vaalentaminen oli selvästi huono idea, varsinkin hiusten latvat on ihan tuhoutuneet - ne katkeilee, on haurastuneet, täynnä kaksihaaraisia ja niitä tippuu pois sellaisina tukkoina että ei oo enää edes hauskaa. Olen kasvattanut hiuksia nyt n. 7 vuotta, joten vähän kismittää. Mutta ei voi mitään, aion nyt sitten aloittaa kasvatusprosessin uudelleen alusta. Ainoa ongelma on, miten mä leikkaan hiukset ensi viikolla?

Olen pitkän aikaa miettinyt, että jos sitä vaikka leikkaisi kunnolla lyhyeksi - siis ihan semmoinen pixie crop -tukka. Toisaalta en ole ollenkaan varma, sopisiko sellainen mun kasvoille, joten olen myös miettinyt sellaista Rihanna-tyylistä tukkaa, että takaa olisi ihan lyhyt ja kasvoilla sellainen pitempi "liru". Muttamutta... A) En tiedä sopiiko sellainen silmälasieni kanssa (käytän silmälaseja 24/7, en omista piilolinssejä enkä näe paljon eteeni ilman laseja). B) Parturi-kampaaja-kaveri lausahti "eiei älä missään nimessä!" suunnitelmistani kuullessaan. En ole vieläkään varma, onko se hänen mielipiteensä koska hänelle tulisi ikävä näitä hiuksia vai koska hänen mielestään lyhyt tukka ei ikinä sopisi mulle. Noiden syiden takia olen myös harkinnut jonkinlaista polkkamallia. Mutta en halua etutukkaa.

Suht valaisevat kuvat nykyisestä tilanteesta:

Varsinkin tuosta oikeanpuoleisesta näkee aika hyvin nuo latvat... karua katsottavaa.

Tämän ylipitkän kommentin tarkoitus oli siis kysyä mielipiteitä/ehdotuksia millaiseksi hiukseni leikkaan. Lienee tähän väliin olla hyvä kertoa, että tukkani on luonnostaan just sellainen kuin noissa kuvissa - lättänä, jonkin verran taipuisa. Olen todella laiska tekemään hiuksilleni yhtään mitään, joten hiusmalli, joka vaatisi päivittäistä suoristamista tms ei tule kysymykseen. (Ja tässä vaiheessa mulle kerrotaan, että kaikki lyhyet tukkamallit vaativat päivittäistä suoristamista... FML.)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 25.08.11 - klo:20:13 »
^Hiuksesi ovat todella nätit mutta näyttävät kyllä aika haurailta :-\ Itse sanoisin että leikkaa vain reippaasti lyhyeksi, ainahan se tukka kasvaa ja terveempänä! Plus kasvosi ovat sen verran sirot että pixiekin olisi juuri nappiin :ts

-s0-

• Vieras
Uus hius tyyli kiitos nam
« Vastaus #219 : 25.08.11 - klo:20:57 »
Niin mulla olis semmonen PIKKU pulma, että tosiaan kesäksi leikkasin itelleni tyttömäisen irokeesin, hiukan tähän tyyliin:
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=16447&month1=&pg=1&styl1=Farouk

Tosin mun hiuksis on ihan otsis, hiukan vinoon leikattu, irokeesi yltää ihan niskaan asti, ja ohimoilla on 'pulisongit'

Olen siis alkanut kasvattamaan 'talvea varten' pitempää kuontaloa, koska pipo päässä näytän muuten liikaa pojalta  :P

Ongelma on se: Laitanko tähän ylikasvaneeseen irokeesiin liima pidennykset ja toivon parasta?
                       Leikkaanko hiukset joka paikasta yhtä lyhyiksi kuin sivuila on 3-4cm?
                       Annanko vain kasvaa ja näytän täys idiootilta?

Hiukseni ovat paksut ja noh.. En oo kovin ahkera niitä laittamaan joka aamu, mutta pidän hiusten laittamisesta  :D

Otan hyvin hyvin mielelläni vastaan ideoita, ilman pidennyksiä ja pidennyksien kera.. :D Mikä tahansa on parempi kuin TÄÄ !! :DD

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #220 : 25.08.11 - klo:22:52 »
^^Jos todellakin haluat lyhyet hiukset sen takia koska haluat lyhyet (=et vain eroon huonokuntoisesta hiuksesta) niin sanon, että pistä menemään. :ts Tintun kanssa samaa mieltä, että lyhyt malli kyllä pukisi sinua!

Mutta jos mieluiten haluat pysyä pitkänä, niin pahimmat hapsut vaan pois (~10cm) ja loput pystyy kyllä hoitamaan kuntoon. Mulla taitaa olla tosi samanlainen hiuslaatu kuin sulla (mun hiukset näytti juuri tuollaisilta ennen juurikasvua ;)), mutta kymmenetkään värinpoistot eivät ole saaneet niitä enää tuollaisen kuosiin ihan silkan hoidon takia. Ensiapuun suosittelisin kunnon syväpuhdistukset ja sitten ainakin viisi pesua peräkkäin tujua rekkua ja jotain kosteuttavaa jätettäväksi. Silarit mun oli pakko unohtaa blondauksen jälkeen, sillä ne tekivät latvasta nopeasti ruman käkkärän.

Muistahan postailla kuvia kun olet päätöksesi tehnyt! :D

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #221 : 27.08.11 - klo:14:50 »
Peippo, minusta sinulle ja kauniille kasvoillesi sopisi hyvin jopa näin lyhyt: http://trendyhaircutstyles.com/733/how-to-get-perfect-pixie-cut-2011/

Tämmöinen malli omasta mielestäni näyttää parhaimmalta suht luonnollisen värisenä, mutta miksei punaisenakin. Toinen vaihtoehto olisi sellainen pitkä polkka, silloin pituutta ja huonompia latvoja lähtisi kuitenkin ihan mukavasti, mutta matka takaisin pitkäksi ei veisi niin pitkää aikaa.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #222 : 28.08.11 - klo:13:32 »
Peippo on todella nätti! :D Minusta sinulle sopisi hyvin lyhyet hiukset, sillä varauksella, että sen ei mielestäni tule olla liian saksittu/ kerrostettu. Enemmän sellainen klassinen ja sleek, selvät linjat - Katie Holmesilla on ollut todella tyylikkäitä leikkauksia jos haluat pysytellä leuka-pituudessa. Aina vaan yhtä tyylikkäältä Twiggyltä voi katsoa mallia lyhyempiin hiuksiin. Salamanterin linkin hiusmalli on myös makea ja voisi sopia hyvin :)
« Viimeksi muokattu: 28.08.11 - klo:13:38 kirjoittanut miolla »

lenskis

• Vieras
« Vastaus #223 : 11.10.11 - klo:12:01 »
moikkamoi!

lähiaikoina pitäisi varailla kampaaja-aikaa ja kysyisinkin hieman neuvoa..

mulla on laineikas, hieman pörröinen hius.
aiemmin hiukset on ollut tosi ohuet ja ne on leikattu veitsellä,
eli oon ottunut ohuisiin hiuksiin.
aloin kuitenkin vuosi sitten käyttää e-epaa ja nyt hiuksia on tullut hirveästi lisää.

aiemmin oon käynyt kampaajalla, joka "tuntee" mun hiukset ja on pyytämättä leikannut ne hyvin.
nyt toissa käynnillä pyysin kampaajaa rikkomaan latvoja, mutta jäivät aika tasaisiksi.
ja viimeisimmällä pyysin ottamaan veitsellä kun hiukset ovat märät.
kampaaja kuitenkin sanoi, ettei suostu leikkaamaan hiuksiani kuten pyysin,
vaan kuivasi ne ja leikkasi saksilla aivan tasaiseksi polkaksi.
hiukseni ovat siis n 2cm paksu "matto" latvoista, eli eivät tippaakaan kerrostetut.
lisäksi ne ovat takaa nyt niin paksut, etten raudalla saa niitä suoriksi (pyörteet takaraivolla).

mitä siis pyydän kampaajalta?
rikkomista/kerrostamista/ohentamista?

haluaisin siis että hiukset olisivat takaa "ohuemmat", latvat nätisti laskeutuvat ja "ohuet",
eivät tasapaksut.
mitään rokkitukkaa en siis halua vaan siistit "tavalliset" hiukset:)

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 05.11.11 - klo:15:16 »
Hei, minä täällä taas. ::)
Nyt alkaa oikeasti olla jo tarvetta leikkaamiselle, sillä huomasin eilen peilin kautta tukkaa tarkastellessani, että joskus muinoin leikatut kerrostukset saa mun karvastoni näyttämään siltä, että mulla olisi huonot pidennykset... Tai ei ehkä niin pahalta, mutta kun latvoistaan kaartuvien kerrostusten alta näkyy piikkisuoraa pitempää tukkaa, niin ei se nyt ihan kivaltakaan näytä. Lisäksi latvat alkaa takkuuntua hyvästä hoidosta huolimatta. Hiukset on nyt BSL-mitassa ja kerrostukset on noin 10cm lyhyemmät.

http://www.hairfinder.com/haircollections3/geometric-majirel2.htm
Tällainen mulla on ollut ennenkin, ja usein. Tykkään hirmuisesti tuosta otsiksesta, mutta olen viimeaikoina yrittänyt kasvattaa otsatukkaa pois ihan vaihtelun vuoksi... Ja toisaalta olen pitkään himoillut lyhyempää pörrötukkaa ilman otsista/pitkällä otsiksella, ja se ideahan romuttuisi tuossa kuvan mallissa ihan totaalisesti. Toisaalta, kun olen tässä kaipaillut muutosta, mutta jänistänyt aina kesken kaiken, niin eikö otsiksen leikkaaminen olisi jälleen hyvä pikkupiristys? Etenkin kun tukka kasvaa sen 1,5-2cm kuussa...

Aika pitkälti alkaa kyllä vaikuttaa siltä että menen tuon kuvanmukaisen tukan leikkaamaan piakkoin, mutta pitäähän ihmisen päästä kriiseilemään samanhenkisille olennoille, kun kukaan muu ei näitä tukkahepuleita ymmärrä. Ylipäänsä se että hiuskriisistään kirjoittaa, auttaa päättämään mitä tekee seuraavaksi... ;D

Edit. Löytyi vielä toinenkin kovin kiinnostava malli... Tässä voisi jopa toimia se piempi otsis: http://www.ukhairdressers.com/style/full_pic.asp?pic=12177

Yritä tässä nyt sitten päättää mitä tehdä. Etenkin kun jälkimmäisestä kuvasta tuli hirveä hinku värjätä tummaksi.
« Viimeksi muokattu: 05.11.11 - klo:16:44 kirjoittanut Hallonnikas »
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.