Kirjoittaja Aihe: Hiusmallikriisi  (Luettu 272252 kertaa)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
Vs: Hiusmallikriisi
« Vastaus #240 : 04.03.12 - klo:14:03 »
Mä himoitsen sivukaljua. Ihan kamalasti. Mutten tiedä yhtään sopisiko se mulle. Lisäksi haluaisin jättää loput hiuksista aika pitkiksi, enkä tiedä uskaltaisinko leikata otsatukkaa lapsuuden otsistraumojen takia. Enkä tiedä senkään sopivuudesta mulle, kun mulla on tosi tummat ja voimakkaat kulmat. Sivukalju ja lyhyt otsis ois vaan tosi kuumat!  :-*

Oon harkinnut, että ehkä ensi syksynä kun lähden n. vuodeksi vaihtoon Berliiniin leikkaisin sivukaljun. Berliini on niin boheemi kaupunki, että siellä voi näyttää miltä vaan, ja täysin uudessa ympäristössä muutos tekisi hyvää eikä radikaalisti erilainen peilikuvakaan ehkä häiritsisi.

Ainoa vaan, että tällä hetkellä mun hiukset on melkein vyötärömittaiset, joten olisi pakko lyhentää muitakin hiuksia n. lapaluihin saakka (tekis kyllä rasittuneille latvoille höpöä). Ja kestäisi ehkä sata vuotta, että kaljuksi leikatut hiukset jaksaisivat kasvaa edes olkapäille.

Joku kaveri myös pelotteli mua sillä, että jos parinkympin jälkeen leikkaa hiukset lyhyiksi, ne eivät välttämättä enää kasva pitkiksi lähinnä hormonaalisten muutosten takia. Tätä en kyllä jaksa enää kauheasti pelätä, koska olisin ehkä huomannut muutosta jo nyt hiuksissani. Vaikka niitä lähtee paljon, kokonaispaksuus ei kuitenkaan ole mun elämäni aikana muuttunut.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #241 : 07.03.12 - klo:21:21 »
Tätä olen haaveillut kiharaan hiuksistooni. http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=15858&month1=&pg=1&styl1=Great%20Lengths

Vaikuttaako....pahalle?

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 07.03.12 - klo:22:35 »
^ Ihan kivalle mun mielestä, toi kuva on vaan tosi epärealistinen. Eli sellaisena käytettävänä versiona tuohan on hyvinkin klassinen kiharapolkka. Mun mielestä sellaiset on usein tosi kauniita ja ihanan naisellisia  :)

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #243 : 18.03.12 - klo:15:08 »
Siihenpä taisi loppua minun kasvatus  :( Tukkaa vaalennettiin raidoittamalla, ja on melko huonossa kunnossa nuo kerrosten latvat.
Pituus on tämmönen pitkähkö polkka, ja muhkea otsiskin löytyy..
Ajattelin josko olisin leikkuuttanut sellaisen reilusti päältä kerrostetun mallin, eli päälliosa tukkaa suht lyhyeksi, mutta tuo terve osa tukkaa eli pituudet olisi jäänyt silleensä, tai latvaa rikottu, kevennetty tmv.
Vastaava malli minulla oli vuosia sitten,  tukkaa tosin oli puol metriä enemmän..mutta toimisiko tuo näin lyhyessä ?

Jos joku tietää millä hakusanoilla osaisi googletella vastaavia malleja, saa vinkata..minä en oikein löytänyt  :-\

eli vähän tyylliin http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=16613&month1=&pg=1&styl1=HOB%20Salons
« Viimeksi muokattu: 18.03.12 - klo:16:11 kirjoittanut DiiDii »

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #244 : 18.03.12 - klo:20:15 »
^Veikkaan kyllä, että toimii, mutta ainakin mulla huonokuntoisen hiuksen kerrostaminen aiheuttaa vaan paljon enemmän hallaa kuin hyötyä. :-\ Tasapitkät jotenkin pitävät kosteutta paremmin, eivätkä takkuunnu tai mene sotkuun, ne ei myöskään hinkkaannu kakkialle (tyynyn, myssyihin, hiuksia pestessä) ja sen takia ota damagea kuten kerrostettu hius. Jos et muista syistä halua lyhyttä hiusta, niin kannustaisin kasvattamaan ja hoitamaan oikein urakalla, tai jos mahdollista sitten leikata koko hiuksisto samanpituiseksi. :)

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #245 : 18.03.12 - klo:23:14 »
Voi kun voiskin leikata samaan mittaan mutta tuo kuivahtanut osio on takaraivon yläpuolella, eli  on vain päällihiukset kerrostettu..sinänsä ne ei kaikki ole pahassa jamassa, mutta tuolla viimeisellä kampaajakäynillä laitetut raidat on  polttaneet kahdesta osaa muutaman sentin levyisen kohdan, aivan tyvestä alkaen.
Ja ne on siis todellakin menetetty, mikään tehohoito, öljy tai muu ei niitä pehmennä, vaan ne on aivan korppua  :(

Harmittaa ihan sikana kun on noin pienestä kiinni että leikkaako vai koettaako sietää nuita kohtia, mutta ne lienee katkeaa kohta itsestäänkin..hitto miten ne onkin voinut palaa ihan tyvestä asti, vaikkei tyveä ole vaalennettu
sinänsähän ne on niin pieniä kohtia, ettei niitä välttämättä huomaa, mutta kun en voi sietää tuota tunnetta kun ne on niin  karheita, mur  >:D

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #246 : 19.03.12 - klo:09:35 »
^Mä voin kyllä tunnustaa, että mulla on jakauksen alla muutamakin tollanen lyhyt tupsu, kun niihin oli jotenkij jumahtanut sellainen likaisen ruskea väri. ;D En viitsinyt niitä ruveta värinpoistolla sotkemaan, kun tulos olisi varmasti ollut vaan entistä kauheampi, joten tartuin saksiin. Tosiaan ovat jakauksen alla, eli ei normaalisti näy, mutta aina aamusin mulla sojottaa suoraan keskeltä päätä semmoset töyhtöt. :D

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #247 : 19.03.12 - klo:09:58 »
Arvaappa olenko harkinnut samaa  ;D Otsikseenhan myös tuli reilusti raitoja, todella leveitä osia, ja nehän mureni aika tavalla pari päivää raidoittamisesta, siis oikeasti mureni käsiin
Otsis on onneksi uusiutuva luonnonvara kun en siitä nyt ainakaan voi enkä halua luopua. Tekisi mieleni vetästä se suht lyhkäseksi niin olisi nopeammin paremmassa kunnossa.

Jokohan tällä kertaa oppisi etten vaalenna tukkaani, edes kampaajalla, ikinä enää. :#

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #248 : 22.03.12 - klo:14:51 »
Minä nyt sitten leikkuutin, ja on tämä nätti nyt, tai ainakin parempi kuin entinen reuhka  :ts
Pituus on suunnilleen samaa mittaa mitä entinenkin, on vaan kerrostettu reilummin, ja vino otsis, mii laik.

Retro

• Vieras
« Vastaus #249 : 28.03.12 - klo:17:39 »
Kriisi! Tutkailin tukkaani sovituskopin peileistä, enkä ihan hirveästi tykännyt näkemästäni. Edellisestä kampaajakäynnistä on 3,5 kk --

EDIT. Valtava kuva McGyver-takatukasta pois...

Eli hillitön takatukka reunaroikoilla, korvan päälle kasvanut osa peittää korvan lähes kokonaan, ylikasvanut sivuotsis (peittää silmän).

Ongelma: kasvatus, en haluaisi luopua yhdestäkään rakkaudella kasvattamastani sentistä, toisaalta ennemmin tai myöhemmin on pakko, jotta saan nuo pari senttiä latvassa hengailevaa hennaa pois ja järkevän kasvatusmallin.

Ideoita tai ehdotuksia, rakkaat juurekset? :)
« Viimeksi muokattu: 10.04.12 - klo:21:16 kirjoittanut rikaran »

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #250 : 28.03.12 - klo:18:22 »
Mulla on nyt ihan samanmallinen tukka, paitsi jonkin verran pidempi. Kasvatan kesäirokeesia pois. Viimeksi elokuussa leikkautin karsean mcGyverin takaa pois, mutta koska niska jäi vähän pidemmäksi, ja muut hiukset on liian lyhyitä suoraan polkkaan, olen päättänyt kärsiä takatukasta. Kun olin tuossa pituudessa, pidin sellaisia jenkkihuiveja, jotka solmin niin että tukka nousi vähän takaa pallomaisesti. Nykyään pidän pientä ponnaria ja miljoonaa pinniä, paljon hiuksia jää tosin eteen.

Toinen vaihtoehto voisi olla kevyt A tuonne taakse, kunhan varoo sellaista kananpersaus-efektiä.

Retro

• Vieras
« Vastaus #251 : 28.03.12 - klo:20:03 »
^ Kiitos vastauksesta. :) Taidan kyllä päätyä myös tuohon huivit ja pinnit-vaihtoehtoon, kun tästä on tosiaan vähän vaikeaa saada kasvatuskelpoista mallia...

Lisää ehdotuksia otetaan toki vastaan, tää kriisi pukkaa pintaan aina kun näen hiukset myös takaapäin.  :P

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #252 : 29.03.12 - klo:10:38 »
^ Yksi vaihtoehto on myös pistää joku kaveri napsimaan takaroikko lyhyemmäksi ja jatkaa sitten kasvatusta. Mulle leikattiin marraskuussa lyhyt malli jota olen nyt kasvatellut, ohitin melko vasta tuon sun kuvan vaiheen ja se oli ehdottomasti pahin kun muut hiukset on lyhyemmät mutta on sitten hirvee takatukka.

Mä pyysin miestä leikkaamaan niskahapsut pois saksilla + koneella. Ilme muuttui heti lähemmäs polkkamaista ja voi venyttää vähän kampaajalle menoa. Mä en pelkän niskaroikon siistimisen takia viitsi aikaa varata mutta olenkin pihi  ;D.
Panta on ystävä tässä kasvatusvaiheessa, mutta veemäistä pakkasilla huivi / pantaviritelmiä yrittää survoa pipon alle.

« Viimeksi muokattu: 29.03.12 - klo:13:15 kirjoittanut Belle »

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 29.03.12 - klo:11:55 »
Tuo rikaranin tilanne on niin tuttu, tuskailen lyhythiuksisena asian kanssa aika usein. Yleensä pyydän kampaajaa leikkaamaan niskan lyhyemmäksi, koska se venähtää niin helposti takatukaksi. Tällä hetkellä just kasvattelen Bellen kuvaamalla tavalla, tavoitteena tasapitkät hiukset.

Varis

• Vieras
« Vastaus #254 : 29.03.12 - klo:17:07 »
Mulla on ihan blaah malli tällä hetkellä. Edestä on vähän pidemmät, tulevat jo silmille. Takaa ei kuitenkaan ole aivan lyhyt, vaan mulla on pienet liehut niskan sivuilla, saman tyyppiset kuin rikaranilla. En ole tyytyväinen, tämä malli on liian tavallinen. En kuitenkaan leikkaa vielä, vaan kasvatan kuukauden-pari, jotta saan hyvän juurikasvun tähän vaaleaan.