Kirjoittaja Aihe: Hiusmallikriisi  (Luettu 272529 kertaa)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
Vs: Hiusmallikriisi
« Vastaus #255 : 29.03.12 - klo:18:45 »
Mulla on kasvatus kans meneillään, viimeksi viime kesänä leikattu ja lähtötilanne lyhyt, vaikkakin korvallisilla oli hiuksia. Aika samanlainen oli jossain vaiheessa kuin rikaranin tukka. Alkuvuodesta kampaajakaveri leikkasi takatukkaa samaan mittaan sivujen kanssa ja ohenteli vähän, joten nyt on lyhyt polkka. Nyt päätin kasvattaa myös otsiksen pois ja se alkaa kyllä jo tympiä. Mulla on niin paksu tukka, että otsis kaipaisi jo taas trimmausta, täytyy varmaan itse ohennella vähän. pinnivirityksillä tässä mennään, saa nähdä kuinka kauan jaksan. Muutenkin on sellainen olo, etten jaksa, vaan käyn leikkauttaan ihanan lyhyen ja kevyen kesätukan. En jaksa ainaista suoristamista, nyt kyllä voi puristella kiharaankin, kun pipokausi alkaa olla ohi, mut silti tää on pehko. Eli kriisiä pukkaa.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa heijji

• HAIRahtanut
  • Feet don't fail me now Take me to the finish line
« Vastaus #256 : 04.04.12 - klo:15:23 »
Hiusmallikriisiä pukkaa. Kasvatan hiuksia, tällä hetkellä tilanne 3kk sitten leikattu poikatukka, ylikasvanut siis. Päälyhiukset vielä menettelee mutta kuten arvata saattaa, niskahiukset on ongelma. Miten sen voisi leikkauttaa ettei olisi koko ajan takatukkaa, vai onko se edes mahdollista? Mietin jotain A-linjaista leikkausta mutta kuinka pitkät hiukset pitää olla että se onnistuu? Ahdistaa tosiaan ja huomenna olisi lähtö pitkästä aikaa kavereitten kans kaupungille, ei nostata bilefiiliksiä tää letti..  ???
« Viimeksi muokattu: 04.04.12 - klo:15:28 kirjoittanut Heidijii »
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #257 : 04.04.12 - klo:20:11 »
^ Omien kasvatuskokemusten perusteella melkeinpä ainoa vaihtoehto on tasata niskan linjaa suunnilleen kerran kuussa ja odottaa, että sivuhiukset / pulisongit saa niskalinjan kiinni. Muuten on joku niskaliehuke koko ajan. Mä olen pistänyt miehen napsimaan niskaa ja aion odottaa että sivut on kasvaneet sen verran että muistuttaa enemmän polkkaa ja saa muotoiltua jonkun järkevän mallin kampaajalla.

Oli kyllä hirveä virhe leikata ennen joulua lyhyeksi. On niin tuskaisa kasvatus ponnari-polkkamittaan, vieläkään ei sivuhiukset yllä korvien alapuolelle vaikka 5kk on kasvatusta takana :(. Oli niin lyhyet tosta korvan päältä että kestää todella kauan kasvaa.

Poissa heijji

• HAIRahtanut
  • Feet don't fail me now Take me to the finish line
« Vastaus #258 : 04.04.12 - klo:20:58 »
^ Joo, mun sisko on aina välillä lyhentänyt niskahiuksia ja hetkenhän ne ovatkin sitten siedettävät, tämä on vaan ihan hirveä kasa nyt. Kait se niin on ettei tästä muuta tietä pois ole kun kasvattaa ja lyhentää takatukkaa välillä. Täytyy varmaan opetella käyttämään huiveja nyt kun pipokausi alkaa olla lopussa. :/ Tuli kyllä tehtyä virhe tuon leikkauksen kans, vaikka sainkin oman värin siinä takaisin. Pieni lohtu sentään kun ei ole juurikasvua.  ;D No, jospa tähän viimestään syksyllä jo saisi jotain järkevää mallia.
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 05.04.12 - klo:10:12 »
Jos muuten jollain olisi huivivinkkejä tai vielä parempaa, kuvia, niin voisi postailla tänne. Meitä epätoivoisia lyhyestä kasvattajia kun tuntuu olevan useampia  ;D. Mä ostin sellaisen ympyränmuotoiset "piikkipannan" kun ajattelin että sillä voisi yrittää hiuksia laittaa salille ja jumppaan, mutta niskahiukset on siihen liian lyhyet ja tursuaa tyhmästi. Huivi olisi varmaan näppärämpi, saisi niskahiukset kunnolla piiloon sinne alle.

Retro

• Vieras
« Vastaus #260 : 05.04.12 - klo:18:05 »
^ Jep, huivivinkit olis todella tervetulleita.  ;) Mä hiplasin paikallisessa tarjoustalossa eilen Buffia, siinä ainakin oli aika monipuolisesti käyttövinkkejä, mutten vielä raaskinut hankkia.

Sain tänään noiden aiemmin esittelyssä olleiden sivuroikkojeni ansiosta koko takatukkani tänään säälittävälle töpöponnarille, jee.  :P
« Viimeksi muokattu: 05.04.12 - klo:18:08 kirjoittanut rikaran »

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #261 : 05.04.12 - klo:22:15 »
^osta buff!!!

Olen täysin puolueellinen suosittelija, mutta kun se on niin monikäyttöinen ja kätevä ja kunhan ostat aidon niin siinä on jos jonkinlaiset käsittelyt siinä kankaassa eli sehän kuivuu pesun jälkeen ihan just ja niitä saa uv-suojalla ja se on muutenkin ihana keksintö. Juurikin on Buff tukassa kun en viitsinyt pesun jälkeen värkätä. ja buff on tukkaa takuilta suojaamassa yöllä. Ja pipona päivällä.

Osta!

(kaapista löytyy seitsemän...)
this too shall pass.

Retro

• Vieras
« Vastaus #262 : 06.04.12 - klo:15:54 »
;D

Oli kyllä sen verran kätevän näköinen kesä- ym. päähine, että täytynee kotiuttaa, kun sopiva kuosi sattuu käteen. :)

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 06.04.12 - klo:15:58 »
^ Varustelekasta saa tilattua muistaakseni mustia ja vihreitä feikkibuffeja. Mielestäni ne ei eroa aidosta yhtään, aitojen buffien kuosit on vaan usein ihan kammottavia  :P

Mala Belen

• Vieras
« Vastaus #264 : 06.04.12 - klo:16:48 »
AUTTAKAA, AUTTAKAA!!!
Olen sangen epätoivoisesti yrittänyt kasvattaa tukkaani jonkunnäköisen mallin. Huonolla menestyksellä.
Laitan tähän vähän kuvaa, minkälainen tämä on ollut nyt joulukuusta tähän päivään.
Tavoite: Tukka, joka on toiselta sivulta pitkä, suklaanruskea. Paksu, kulmakarvoihin asti tasainen otsis ja muualta ihan lyhyet (1-2cm) Miltäs kuulostaa?

Joulukuussa:

Kuukausi sitten:

2 Viikkoa sitten:
-Aha, kuvanlatauspalvelu ei suostu enää yhteistyöhön...

Nyt:

Kysymys kuuluu, miten alan kasvattamaan tukkaa, kasvatanko vaan toista puolta pikkuhiljaa -Entä päälliosan pituus, toimiiko tällainen hiusmalli, mitä kuvailin?

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 08.04.12 - klo:14:00 »
Laitan tämän pohdinnan tänne kun en löytänyt yleispätevää hiuskriisi-ketjua.

Onko silikoninen latvasuoja ihan välttämätön tavoitteelliselle kasvattajalle vai pärjääkö muilla keinoin, kuten öljyt ja suojaaminen? Tässä mietin, että jos kasvattelisi kun ei parempaakaan ideaa ole, tosin pidätän oikeuden muuttaa mieltäni vaikka heti huomenna.  ::) Ilmeisesti tietyt silikonit, tai voihan ne tulla muistakin ainesosista, tuppaa pukkaamaan mulla näppyä etenkin kaulan alueelle, mutta en tiedä sitten siirtyykö näpyt esim. selkään kun hiukset kasvaa.

Toisaalta tuntuu, ettei tää mun moppi taitaisi pitkänä ja oman värisenä olla kovin kummoisen näköinen kun takaraivolla on karmea pyörre ja toiselta puolen päätä tukka on selkeästi ohuempi ja värjäämättömänä menee vielä päätä pitkin. En kyllä edes tiedä minkä värikseksi tämän pään vetäisin, jos päättäisin väripurkkiin tarttua, mulle kun on suurinpiirtein kaksi väriä, vaalea ja musta.  ??? Ja musta ei ole vaihtoehto tässä tapauksessa.

Ja en tiedä sopiiko pitempi malli piirteisiinkään, ainakin kovasti ollaan aina kampaajalla lyhentämässä, kerrostamassa ja jättämässä takatukkaa. Kasvattelu vaan sopisi tämän hetkiseen säästölinjaan ja tuohon dekon mainitsemaan unohdustaktiikkaan on ennenkin päädytty ja silloin hiukset oli pisimmillään vyötärölle. Jätin hiukset siis kylmästi leikkaamatta puoleksitoista vuodeksi. Latvat oli kyllä aika karmeassa kunnossa silloisilla hoitotavoilla, mutta lyhennyksen jälkeen hiukset oli siltikin bsl-pituiset ja ihme kyllä muuten hyvässä kunnossa.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 09.04.12 - klo:17:04 »
Vaihteeksi taas tökkii tää vatun tukka. Yritän kasvattaa pitemmäksi ja kampaaja leikkas tasapitkän mallin, kun aiemmin oli eteenpäin pitenevä, niin voi jeesus tän kans, ei voi edes kuvitella pitävänsä auki. Ilmeisesti tää oli myös joku mallinmuutosleikkaus, kun otti lähemmäs 40€ tästä ilosta, josta en edes tykkää:/.

Lisäksi mulla on ikuinen probleema ottatukan kanssa. Sitäkin yritän periaatteessa kasvattaa pitemmäksi, että saan sen pysymmän tuolla sivulla kunnolla, mutta ei se sinnekään vedettynä näytä oikein kivalta. LIsäksi kun valittamisessa vauhtiin päästiin, niin mulla on niin ohut ja liukas hiuslaatu, että tarvin jumalattomasti hiuspuuteria, hiuskiinnettä ja tupeeraamista, että ottatukka pysyis paikallaan. En ymmärrä miksei se voi mulla asettua nätisti ja pysyä siinä missä haluan, vaan lähtee vaeltelemaan ympäriinsä.   

Taitaa muutenkin olla liikaa joutilasta aikaa, kun harkitten saksien ottamista käteen ja vähän otsiksen muokkaamista:D. Toisaalta en taas tiiä, että auttaisko se tähän tukkaketutukseen yhtään mitään, kun ei ole aiemminkaan auttanut.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

scarface

• Vieras
« Vastaus #267 : 10.04.12 - klo:11:25 »
Mulla tympii kans tukka. Noin ylipäänsä. Tää ei näytä juur miltään, suklaanruskee väri alkaa olla haalistunut, malli on peestä, ylikasvanut sotku. Mä tiedän jo nyt, ettei mulle pitkä / puolipitkä ees kunnolla sovi, mutta haluaisin silti kasvattaa vähän koska "ei ole muutakaan vaihtoehtoista ideaa". Lyhytki on pidempään jo tympinyt. Sille kun ei voi oikein tehdä koskaan mitään.

Punainen väri ois jees :)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #268 : 11.04.12 - klo:23:12 »
^Mä kans sitkeesti pidin lyhyttä tukkaa kun ajattelin et se olis helpompi. No kissan viikset, pidemmän saa sit vaikka hätäponnarille kiireisenä aamuna, lyhyen kanssa joutuu aina säätämään  ::)

Kuitenkin tässä ylivenähtäneessä mallissa on sen vanhan lyhyen mallin leikkaus, joten on yhtä tuskaa koittaa väännellä sitä ilman epämääräisiä töyhtöjä ja tupsuja. Sitä täydellistä mallia etsiskellessä  :D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

scarface

• Vieras
« Vastaus #269 : 17.04.12 - klo:20:34 »
I hear you, catjuska :D !

Nyt tää moppi vasta kauhee onkin. Ei saa asettumaan oikeen millään. Väri haalistunu pahiten ihan tyvestä ja sen hoksaa parhaiten korvan viereltä ja kasvoja ympäröivistä hiuksista. Mut tää malli. Jaksanko mä sit kasvattaakaan? Kun ois siistiä ja helppoa lyhyttätukkaa tyrkyllä? Näin raskautuneena ei tosin viittis jatkuvasti ravata sit taas siistimässäkään sitä, että jospa mä siirtäsin tän harkinnan sinne loppuvuoteen .. ;) Ihan kuin kasvatusketjussa uhosinkin, tulee liki "pakon sanelemana" tää leikkauslakko joulukuun loppuun!