Kirjoittaja Aihe: Hiusmallikriisi  (Luettu 272526 kertaa)

Poissa miolla

• HAIRahtanut
Vs: Hiusmallikriisi
« Vastaus #285 : 19.05.12 - klo:16:14 »
Ei mulla varsinaisesti kriisi ole, mutta neuvoja kaipaisin :)

Mun kuontalossa on tällä hetkellä aikalailla tällainen leikkaus:

Hius on tasapitkä, mutta leuan kohdalle on leikttu hiukset molemmin puolin lyhyeksi kasvojen kehykseksi. Ethiukset kihartuvat/laineilevat luonnostaan noin lyhyenä.

Haaveilen kuitenkin tämän tyylisestä (arki)kampauksesta:

Ja kysymys kuuluu; tuleeko minun haluamani kampauksen saavuttamiseksi ainoastaan muotoilla hiuksiani, vai tulisiko onnistuneen lopputuloksen saavuttamiseksi myös käydä leikkauttamassa kerroksia tmv olemassaolevaan kampaukseen?

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #286 : 10.06.12 - klo:00:57 »
En keksinyt oikein muutakaan ketjua missä tästä kysyä: Eli miten saa jakauksen pysymään uudessa kohtaa/hiukset muotoutumaan uuden jakauksen mukaan?? Oon koittanu pitää jakausta sivummalla, mutta aina suihkun/yön aikana se hiipii takaisin tuohon keskelle päätä  :#
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 10.06.12 - klo:02:06 »
^ Omasta kokemuksesta sanoisin että jakauksen paikan siirtäminen vaatii lähinnä siinnikkyyttä. Ja alkuvaiheessa hyviä muotoilutuotteita ja sitä muotoilua aamuisin/suihkun jälkeen. Tähän jakauksen uudelleen asettumiseen voi mennä viikkojakin. Mutta  kyllä se ajan kanssa asettuu, ellei sitten ole jotain pyörrettä kriittisessä kohtaa joka ajaa sen taas samaan asentoon.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #288 : 12.06.12 - klo:16:54 »
Minulla on hirveä kriisi tämän tukan kanssa. Haluaisin jotakin vaivatonta ja haluaisin hieman siistiä tätä. Hävettää vaan mennä kampaamoon, kun päällishiukset ovat edelleen kovin lyhyet vaalennusrääkistä  :( Haluaisin myös kovasti testata yhtä tuhkanruskeaa hiusväriä, mutta pelkään näyttäväni mielestäni siinä valjulta. Jotakin uutta on saatava äääh...
« Viimeksi muokattu: 12.06.12 - klo:16:56 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 13.06.12 - klo:09:14 »
^ Rohkeesti vaan uutta mallia! Ei sen muutoksen tarvitse olla iso, pienikin muutos piristää.  :)

Itse tässä mietin että pitäiskö jatkaa kasvatusta vielä vähän, vai pätkäsenkö polkan. Jos jatkan kasvatusta, niin mun on pakko jokatapauksessa käydä kampaajalla kun latvat on todella epätasaiset, kiitos lyhyempien sivuhiusten... Toisaalta, mua hiukois ihan kamalasti takaa lyhyt, eteenpäin pitenevä polkka. Viimeksi kun leikkasin kyseisen mallin, niin se sopi mulle ihan hurjan hyvin ja tukkaa oli niin vaivaton hoitaa kuin tätä pidempää. Toisaalta pitkään tukkaan saa niin paljon kivoja kampauksia, suoristusrautakiharoita jne.
Plääh, kun ei osaa päättää.  ::)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 13.06.12 - klo:10:50 »
^Aloitan nyt toistaiseksi värin muutoksesta  ;) Ostin eilen Coloir B4:n ja istun nyt se päässä. Tämän jälkeen laitan Poly Color:in keskivaalean. Myöhemmin laitan sitten tuon vaalean tuhkanruskean. Haluaisin nyt jotakin vaivatonta väriä, jota ei tarvitsisi huoltaa ja jossa juurikasvu ei näyttäisi kamalalle.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 27.06.12 - klo:20:53 »
Minulle tuli hiuskriisi ja tyylikriisi reissussa ollessa. Minulla on ollut lyhyet hiukset varmaan jo kymmenisen vuotta ja alkaa vähitellen kyllästyttää. Ongelmana vain on se, että aina kun yritän kasvattaa hiuksiani, niin ahdistus iskee hiusten yllettyä vähän korvan yläreunan päälle. Miten hiuksia pitää kasvattaa? Pitääkö silloin leikkuuttaa jotain mallia tukkaan, kun se näyttäisi muutenkin olevan leikkauksen tarpeessa? En tykkää mistään epäsiististä reuhkasta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Ekku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #292 : 16.07.12 - klo:18:02 »
Minulla on oman värinen lyhyt tukka, kauttaaltaan noin 8 cm pituista. Talvella leikkasin siilin, koska halusin kerralla päästä pois värjäyskierteestä. Pari kertaa on siistitty tukkaa, muuten olen antanut vain kasvaa. En tällä hetkellä voi sietää tukkaani koska sitä ei voi enää muotoilla kuin lyhyempää hiusta. Tämä on tällainen aika epäsiisti, mutta toisaalta saa jo pinneillä ja pannoilla vedettyä etutukan taakse nätisti. Olen vain kyllästynyt ainaisiin pantoihin ja pinneihin kun mieleni tekisi jo letittää, laittaa nuttura tai käyttää lainerautaa. Epätoivo iskee tämän reuhkan kanssa kun aina samannäköinen. :D Olen jopa huomannut unelmoivani väripurkista mutta enhän minä nyt voi värjäämään mennä kun oon siitä vihdoinkin päässyt eroon ja rakastan omaa väriäni. Jotenkin vain tuntuu niin tylsältä. Onko mitään vinkkejä tällaiseen tylsään tukkaan? :) Haluan kuitenki kasvattaa pitkäksi, joten en viitti leikata mitään erityistä malliakaan.
Ylikasvanut poikatukka omalla värillä, kohti polkkaa mennään nopeaa tahtia.

i <3 my natural hair colour

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 05.08.12 - klo:12:33 »
Leikkaanko bsl-mittaisen tukkani polkkatukaksi vain en  :-\... Ongelma on se, etten jaksa tätä reuhkaa pahemmin laittaa ja laittamattomana se ei näytä miltään. Näytän vain väsyneeltä ja noh, äiti-ihmiseltä  ;D. Haluaisin ehkä eniten simppelin 60's polkkatukan otsahiuksilla. Hiuslaadulleni se sopisi hyvin kun ei vaadi paljon laittamista.

Nyt kun tuo tukkahimotus on pahimmillaan niin joka puolelta iskeytyy siitä kuvia. Tämä viimeisimpänä:

Ja saisihan siitä sitten kun viitsii laittaa muunneltua, vaikka mitä.

Ja etutukan ja sivun vois välillä vääntää laineillekin nyt kun osaan jotenki kutenki laineita tehdä.

Tuo mallihan on aika perus ja voi tuntua sekin tylsälle pitemmän päälle, mutta ainakaan tuon laittaminen ei olisi yhtä vaativa projekti kuin tämän pitkän ja paksun maton. Uskaltaiskohan tuota leikata?

Poissa Ropelli

• Tukkaguru
« Vastaus #294 : 05.08.12 - klo:15:03 »
^ Voi mitä kuvia Eiffe postasikaan, lääh! Mä olen kiukutellut reuhkani kanssa nyt viimeisen kuukauden ajan, että jatkanko kasvatusta vai pätkäisenkö myös polkaksi.
Nämä kuvat ei nyt auta mua kasvatuksessa  ;D
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #295 : 05.08.12 - klo:15:04 »
Ei muuta kuin muutosta kohti jos yhtään siltä tuntuu! Uutta tukkaa pukkaa juuresta koko ajan. ;)
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #296 : 05.08.12 - klo:17:46 »
Se oli sitten tuumasta toimeen lyhyen pohdinnan jälkeen ja nyt mulla on keittiösaksilla leikattu polkka  :D Tiedä mihin tungen nyt tuon poisleikatun hännän. Säilön varmaan kaappiin ja mahdollisissa pitkätukkahimoissani käyn sitä silittelemässä. Nyt sitten vaihtuu värikin kun ei tarvitse enää miettiä kestääkö latvat käsittelyä vai ei..

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 05.08.12 - klo:18:15 »
^ Vau!  :ts Minkälaista hiusväriä oli ajatellut? Olikos sulla melko tumma väri nyt tukassa?

Mullakin lyheni vajaa bsl-mittainen tukka polkkatukaksi, ja vaikka alkuun olikin pari pahatukkapäivää, niin kyllä tämä on tosi kiva. Korostaa kasvoja ihan eri tavalla kuin pitkä tukka.  :)

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 05.08.12 - klo:19:30 »
^ Mulla on nyt 6-asteinen punaruskea. Vähän vaaleampaan, vivahteikkaampaan ja tuhkaiseen värisävyyn haluaisin päästä. Ja juuri hieman tummemmaksi kuin latvat... Leikkasin nyt otsatukankin ja tuntuu, että tämän punertavanruskean melko tasaisen värin takia tuli värikypäräefekti. Mun pää kaipaa ehdottomasti jotain sävyeroja. Mutta on kyllä kevyt olo  :l. Minusta tuntui jo niin jämähtäneeltä kun pari vuotta oli samanlainen tukka. Enkä näytä enää niin väsähtäneeltäkään ja otsatukkakaan ei vedä naamaa alaspäin, vaikka sitä pelkäsinkin. Ei tää lopputulos ihan just prikuulleen ole sitä, mitä kampaamotuolista olisi saanut, joten käyn varmaan kampaajalla korjailemassa... Mutta jee, minä jämähtänyt muori uskalsin! ;D

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #299 : 06.08.12 - klo:19:25 »
^ Kuulostaa hyvältä! Ja vaihtelu tosiaankin virkistää. Pakko vielä sanoa että sä oot kyllä rohkea nainen, mä sulattelin ajatusta tukan pätkäisystä ties kuinka kauan mutta Eiffe se vaan kävelee keittiöön hakemaan sakset ja nips naps.  :D