Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 189415 kertaa)

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
BB cream
« : 20.02.10 - klo:19:36 »
Olen vastikään innostunut aasialaisesta kosmetiikasta ja siinä samalla törmännyt käsitteeseen BB cream. BB tulee siis sanoista Blemish Balm tai Beblesh Balm ja käytännössä tarkoittaa voidetta, joka yhdistää kosteusvoiteen, meikkivoiteen ja peiteaineen. Varsinainen monitoimituote siis! Usein voiteet sisältävät myös aurinkosuojakertoimen. Huono puoli BB voiteissa on, että niissä sävyvalikoima on hyvin rajallinen eli yleensä voiteesta on olemassa vain yksi tai korkeintaan pari sävyä.

Mitä olen netistä asiaa tutkinut, niin suurin osa BB voiteista on ilmeisesti sopivampia kuivalle iholle kuin esim. seka/rasvoittuvalle iholle. Itse olen kokeillut kahta voidetta. Molempien sävy on luonnollisen neutraali eli ei liian punertava tai kellertävä. Itselläni on sekaiho ja siksi molemmat vaativat lisäksi puuteria rasvoittuvan T-alueen vuoksi.  

Skin79 Super+ Beblesh Balm Triple Function
Ihanan pinkki purkki! Voiteella siis luvataan olevan 3 vaikutusta: ihoa vaalentava, uv-suojaava ja ryppyjä ehkäisevä. Incistä löytyy esim. arbutinia ja adenosiinia. Peittokyky on kohtalainen eli tasoittaa jonkin verran ihon sävyä. Ei  kuitenkaan kokonaan peitä mahdollisia näppyjä. Tuntuu levittäessä aika rasvaiselta mutta imeytyy silti hyvin. SPF 25.

Etude House Magic BB cream
Voiteesta löytyy aurinkosuojakerroin 30. Tuntuu kevyemmältä kuin em. voide (ei siis yhtä rasvaiselta). Jättää tosi kuultavan pinnan eli lopputulos on läpikuultavampi kuin Skin79:n voiteessa.
Edit: Kyseessä vaaleansinisessä tuubissa oleva, kuivalle iholle tarkoitettu versio. Paras BB-voide jota olen kokeillut. Sävy neutraali beige.
« Viimeksi muokattu: 24.10.10 - klo:21:20 kirjoittanut Hilippa »

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
Vs: BB cream
« Vastaus #1 : 20.02.10 - klo:20:11 »
Mistä saatavilla tuota ainetta?

Poissa sommarsnö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #2 : 20.02.10 - klo:20:17 »
Mä hankin joskus viime kesän paikkeilla eBaysta MISSHA M Perceft Cover BB Creamin. Tämä tapaus lupailee kaikkea mahdollista aina näppyjen peittämisestä niiden parantamiseen ja ehkäisemiseen, ihon vaalentamiseen, ryppyjen ehkäisemiseen jne. jne.. Mukaan on lätkäisty myös aurinkosuojakerroin 42.

En ole ihan täysin päässyt selvyyteen, olisiko voidetta tarkoitus levittää koko lärville (tuubi on kuitenkin pienehkö, 30ml), mutta olen itse käyttänyt sitä lähinnä peitevoiteena punottaville kohdille. Peittää kyllä tosi hyvin ja sävykin on ihme kyllä mun lakanaolemukselleni riittävän vaalea (vaihtoehtoja taisi olla kaksi tai kolme). Inci on pitkä kuin nälkävuosi, enkä mä ole mikään mestaritulkitsija, mutta pontentiaalisten pahisten ryhmästä tämä pitää sisällään ainakin silareita ja mineraaliöljyjä. Alkupään sinkki, arbutin ja "hydrolyzed collagen" lienevät muiden muassa sitten niitä kivempia kavereita. :)

Mun feissille voide on pienissä määrin ja paikallisesti käytettynä toiminut oikein hyvin. Ei se tunnu näppyjä poistavan tai ehkäisevän, mutta eipähän rohkaise niitä lisääntymäänkään ja peittää tosiaan oikein kiitettävästi, mutta luonnollisemmin kuin moni muu kokeilemani mömmö. Korkeasta aurinkosuojasta myös plussaa, vaikka siitä olisikin enemmän iloa jos voidetta lätkisi koko kasvoille. Hintaa en kuollaksenikaan muista, mutta ilmeisesti ei ollut paha, kun kerran raaskin ostaa. :P Ihan riittoisaakin vaikuttaa olevan, kun tuubissa on edelleen tavaraa jäljellä.

Tämän ekan tuttavuuden perusteella kiinnostaisi kyllä kokeilla muitakin BB-voiteita. :)

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 20.02.10 - klo:20:23 »
Mistä saatavilla tuota ainetta?

Eri merkkien BB voiteita myy ainakin Sasa.com, Facial-shop.com ja Cosme-de.com

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 21.02.10 - klo:13:42 »
Ostin omani eBaysta, minulla on skin79 Gold colletion Super+ BB balm. Käytän ihan meikkivoiteena. Sävy on harmaahko, mutta tasoittuu omaan ihoon sopivaksi kun levittää huolella. :) ihan mahtava tuote. Ostin omani syyskuussa (40g purkki) eikä ole vielä lähelläkään loppua! Tämä tosiaan peittää jonkin verran, lähinnä tasoittaa ihonsävyä kivasti.

edit. minulla siis tämä purkki.

Chiri

• Vieras
« Vastaus #5 : 25.02.10 - klo:09:27 »
Minä sain pienen näytteen kun tilasin muuta kosmetiikkaa ja kokeilin skin79:n jotain oriental versiota. Sävy ei ollut ihan nappiin, oli aika tumma, mutta tuntui kyllä ihanalta iholla. Tilasin sitten semmoiset pienet näytepurkit (4kpl) tuon skin79:n sarjasta, saa nähdä koska ne saapuu.

Oma ihoni on vähän hankala kun olen kellertävä, ja tosi moni ainakin netin kuvien perusteella on enemmän vaaleanpunainen. En tiedä onko se sitten niin kaamea virhe, jos sävy vähän heittää?  Joku kyllä kehui että tuo MISSHAn pakkeli olisi kellertävää, täytyykin katsoa jos sitä löytyisi jostain..

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #6 : 25.02.10 - klo:11:24 »
En tiedä onko se sitten niin kaamea virhe, jos sävy vähän heittää?
On.

Itse olen tosi keltainen ja ärsyttää, kun tuntuu että kaikki on aina liian punapohjaista. Mutta se vaan näyttää karmealle jos on jompaa kumpaa ääripäätä ja sitten väärä pohjasävy meikkipohjassa. Neutraalin sävyinen pystyy ehkä vähän enempi häivttämään pientä sävyheittoa, mutta selkeästi kelta- tai punasävyinen ei mun mielestä pysty juurikaan.
« Viimeksi muokattu: 25.02.10 - klo:11:26 kirjoittanut tarhatyyli »
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 25.02.10 - klo:12:10 »
Mä käytän tuota samaa Skin79:n bb creamia kuin Ilyasviel, ja tykkään kyllä :) Kuten sanottu, se on aluksi vähän harmahtava, mutta mukautuu aika nopeasti kuitenkin ihon omaan väriin.

Chirille ja muillekin: Mäkin olen keltainen, ja bongasin blogosfääristä tällaisen: http://makeupforlife.net/2008/12/shills-super-magic-bb-cream-cherry-blossom-edition-review.html Scrollatkaa alas ja katsokaa tuota kuvaa jossa vertaillaan Skin Foodin ja Shillsin värejä keskenään. Mä olen ajatellut tilata, tuo kellertävä sävy voisi nimittäin osua aika nappiin. :)
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 27.02.10 - klo:17:36 »
Etude House Magic BB cream
Voiteesta löytyy aurinkosuojakerroin 30. Tuntuu kevyemmältä kuin em. voide (ei siis yhtä rasvaiselta). Jättää tosi kuultavan pinnan eli lopputulos on läpikuultavampi kuin Skin79:n voiteessa.

Tarkennusta muuten että tämä mun vaaleansiniseen tuubiin pakattu voide on kuivalle iholle tarkoitettu. Rasvaisemmalle iholle löytyy omansa vaaleanvioletissa pakkauksessa. Harmi kun se on tällä hetkellä Facial-shopissa out of stock. Tilaisin nimittäin heti koska pidän niin paljon jo tuosta kostauttavammastakin voiteesta.  

Myös sommarsnön mainitsemaa Misshan M perfect cover BB creamia pääsen itsekin kohta kokeilemaan, kunhan vaan saan tilaukseni Cosme-de.comista. (Juu, mulla on kohta kaappi täynnä BB voiteita kun haluan kokeilla eri merkkien tuotteita sitä mukaa kun niistä netistä luen kehuja :D)
« Viimeksi muokattu: 12.04.10 - klo:11:39 kirjoittanut Hilippa »

Chiri

• Vieras
« Vastaus #9 : 03.03.10 - klo:12:14 »
Sagu, tuo Shillsin sävy näyttää just oikealta! Täytyypä alkaa selaamaan ebayta jos sieltä löytyisi tuota kyseistä purtiloa. Tuo on kyllä tosi harmi ettei siinä ole suojakerrointa. :(

Ootan kyllä niin innolla niitä sampleja, tulisivat jo! En malta odottaa että pääsee kokeilemaan :D

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 03.03.10 - klo:13:16 »
Mistähän tuota Shillsin BB creamia voi tilata? Google haulla ei ainakaan pikaisesti löytynyt paikkaa mistä Suomeen toimitettaisiin. Voisi olla itselleni hyvä tuote, koska aasialaisille tarkoitetut vaaleat sävyt yleensä toimivat minulla yleensäkin parhaiten ja myös aurinkosuojan puuttuminen pelkkää plussaa, en käytä mitään suojakertoimellista muutenkaan kun olen kummajainen joka en pala mutta en myös rusketu.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 03.03.10 - klo:13:46 »
^ Mä tilasin ihan eBaysta. :) Tässä linkkiä. Myyjä toimittaa Suomeen ilman postikuluja.

Ja Chirille: Tuosta Shillsin BB creamin tavallisesta versiosta löytyy kyllä suojakerroin, tuossa Cherry Blossom -versiossa sitä ei vaan ole.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #12 : 03.03.10 - klo:15:36 »
Kiitos sagu linkistä, tuli tilattua samantien!

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 03.03.10 - klo:17:06 »

Mä oon ihan pihalla kaikista eri BB-voiteista etenkin kun on vaikeaa löytää tietoa edes siitä keneltä löytyy suht vaaleita sävyjä. Tällainen swatch-postaus tuli sitten vastaan etsiessä: http://iamluckytohaveyou.blogspot.com/2009/07/bb-creams-swatches-skin79-brtc-dr-jart.html

Kuvan perusteella Shillsin Natural Science ja Super Perfect olisivat vaaleimmat ja jälkimmäinen näyttää mun silmiin vähän persikkaisemmalta kun muut ovat keltaisempia. Mutta mitä eroa on Natural Sciencella, Perfectillä ja Blossomilla (paitsi SPF) ja mikä sopii esim. kuivalle iholle paremmin. Natural Sciencesta löysin pari arvostelua, joista toinen piti sitä aika mitäänsanomattomana, toinen hyvänä ja molemmat olivat sitä mieltä että sävy on liian vaalea aasialaiselle iholle eli kävis varmaan mulle ihan hyvin.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 03.03.10 - klo:18:48 »
^ Kiitos tuosta linkistä! Pitääkin sitten tutkiskella kun tuo omani saapuu. Myyjällä oli positiivinen palaute 99,8% ja luotan siihen aika paljon, mutta eipä onneksi ainakaan mennyt iso raha hukkaan jos onkin feikki. :D