Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 179295 kertaa)

Poissa salute

• HAIRahtanut
Vs: BB cream
« Vastaus #105 : 02.02.12 - klo:16:48 »
Etsin hieman lisää tietoa noista silikonipitoisuuksista, ja parin suosituksen perusteella päädyin Innisfreen BB creamiin. Kuulopuheiden mukaan merkin tuotteissa ei pitäisi olla niin suuria määriä silareita, aurinkosuojakerroin löytyy ja peittävyyskin pitäisi olla ihan tarpeeksi hyvä iholleni. Nyt odottelen tuotetta kotiin, ja toivon pystyväni käyttämään sitä ilman finniräjähdystä tai ihoärsytystä. SKin79;n tuotteita kehutaan yleisesti youtubessa yms., mutta en vain uskalla altistaa jokseenkin kemikaaliherkkää ihoani vielä tämän merkin tuotteille.

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #106 : 07.02.12 - klo:09:30 »
Noniin, nyt on testailtu Skinfoodin Red Bean BB Cream. Kuvia ei valitettavasti ole demonstroimassa voidetta (kiitos paranoia havainnollistavista kuvista!). Tämä on ensimmäinen BB-voiteeni, joten vertailupohjaa ei ole. Yleisesti ottaen koostumus on hyvä, vastaa kevyttä meikkivoidetta enemmän kuin sävytettyä päivävoidetta. Sävy (nr. 1 Light Beige) ei ole harmahtava vaan enemmän nimensä mukainen vaalea beige. Levittyy hyvin ja sulautuu ihon sävyyn täydellisesti (olen siis vaaleista vaalein näin talviaikaan).

SUURI miinus tälle tuotteelle tulee tuoksusta. Tuoksu on voimakas ja hajuvesimäinen, joka mielestäni jää leijumaan turhan kauaksi aikaa. Etenkin sormiin ja kämmenselkään (laitan voidetta nokareen kämmenselkään ja siitä sormin kasvoille). Kasvoilta tuoksua hieman hälventää puuteri, eikä se nenään tuoksu kauaa käytön jälkeen. En suosittele tuoksuherkille ihmisille.

Kokonaisuudessaanb hyvä voide, en tosin saa nyt selkeää kuvaa miten tämä eroaa esimerkiksi Lumenen hyvin kevyistä meikkivoiteista, paitsi aurinkosuojansa puolesta. Tätä Red Beania tuskin tuoksun takia tulen ostamaan uudelleen, mutta Skinfoodin mushroom bb creamia voisin kokeilla seuravaaksi. Samoin Misshaa.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 08.02.12 - klo:15:56 »
Sain tänään sen tilaamani Dr. Jartin, mikä on kyllä kiva juttu, koska odotin toimitusajaksi 2-4 viikkoa. Ensikokeilun tein kämmenselälle ja vaikuttaa lupaavalta. Peittokykyä on ja voide on aika paksua, mutta erittäin hyvin levittyvää. Sävy oli hieman harmahtava, mutta ainakin kämmenselällä sulautui hyvin ihonsävyyn. Nyt jännätään miten käy näppylätilanteen kanssa, koska inci vilisi silikoneja. Huomenna lähtee testiin!
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Yayah

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #108 : 08.02.12 - klo:23:27 »
Etsin hieman lisää tietoa noista silikonipitoisuuksista, ja parin suosituksen perusteella päädyin Innisfreen BB creamiin. Kuulopuheiden mukaan merkin tuotteissa ei pitäisi olla niin suuria määriä silareita, aurinkosuojakerroin löytyy ja peittävyyskin pitäisi olla ihan tarpeeksi hyvä iholleni.

En tiedä puhutaanko samasta, mutta käyttelen harvakseltaan Innisfree Eco Natural Coveria sävyssä 1. Valintakriteeri oli lähinnä väri, koska monilta ei löydy vaaleita sävyjä. Missha Perfect Cover nro 13 on silti vaaleampaa. Väri on kuitenkin ihan ok, ja sillä tavalla sopivasti harmahtava, että peittää hyvin punaisuutta. On muutenkin selkeästi peittävämpää kuin Missha. Toinen, jonka pitäisi olla vaaleaa, on BRTC Jasmine Water, mutta sitä en ole vielä kokeillut. Lioelen primeristä on hyvä kokemus, joten jos merkiltä ilmestyisi Missha 13 -väristä BB voidetta, olisin kiinnostunut.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #109 : 09.02.12 - klo:16:32 »
^ Täällä löytyy nyt Innisfreen Trouble Care BB cream. :) Mietin tuota Eco Natural Coveriakin, mutta näppyjen/allergiareaktioiden pelossa en uskalla investoida vielä paljoakaan ennen bb testejä. Onko sulla Yayah pysynyt iho hyvässä kunnossa BB creameista huolimatta?

Tuote näyttää kädellä ja naamalla aluksi tummalta, mutta sointuu levittämällä todella hyvin kalpeahkoon ihonsävyyni. Uskalsin tosin kokeilla vasta hyväkuntoisille eikä muutenkaan niin näppyherkille poskilleni. Ensivaikutelmalta tämä cream vaikuttaakin siis hyvältä, kun pohjana on tämän naaman helpoin osa-alue. :P Mutta katsotaan tovin jatkuneen käytön kuluttua, miten iho reagoi. Olisi kyllä kiva, jos saisin tästä vakkarin "hieman peittävän arskavoiteen" kesäksi. Ihoni on etenkin kasvoista todella nirso millekään aurinkosuojille, ja muut bb creamien ominaisuudet ovat itselleni aika toissijaisia.

Käytättekö te muuten aina puuteria bb creamin päällä? Laitoin nyt vain mineraaleja voiteen päälle, ajatus puuterista ei monen vuoden välttelyn jälkeen kuulosta kovin hyvältä.
« Viimeksi muokattu: 09.02.12 - klo:16:36 kirjoittanut salute »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 09.02.12 - klo:17:25 »
Mä sudin mun Misshan M Perfect Cover BB Creamin päälle kevyesti NYX:n Highlighteria (Mosaic Powder). Se pieni BB Creamista jäänyt tahmaisuus taittuu tuolla pois ja samalla saa hennosti hohtavan pinnan iholle. Käytän BB Creamia vain silloin tällöin pikaisena ihon sävyn tasoittajana, kun muuten en jaksa meikata eli BB Creamin kaverina mulla on yleensä vain huulirasvaa.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Yayah

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #111 : 09.02.12 - klo:20:11 »
-Onko sulla Yayah pysynyt iho hyvässä kunnossa BB creameista huolimatta?
-Ihoni on etenkin kasvoista todella nirso millekään aurinkosuojille, ja muut bb creamien ominaisuudet ovat itselleni aika toissijaisia.
-Käytättekö te muuten aina puuteria bb creamin päällä?

-En ole huomannut. Ei ihoni aina hyvänä pysy, mutta kun se menee huonoksi, niin menee samalla koko vartalo, eli tuskin mitään tekemistä minkään tuotteen kanssa.
- Innisfreeltä löytyy myös Eco Safety Sunblock Ultra Protection SPF 50, joka on pelkkä aurinkovoide. Tuntuu tavalliselta kasvovoiteelta, eikä paksulta ja tahmealta kuten jotkut, mutta tiedä kelpaako sekään nirsoille kasvoille.
-Jos käytän meikkiä, käytän puuteria. Lasken BB:n meikiksi, ja käytän jokatapauksessa myös peiteväriä ym.  BB:tä meikkivoiteen sijaan käytän, jos iho on kuiva, tai kun tiedän olevani paljon ulkona. Btw, kun jätin pari kertaa BB:n illalla pesemättä, niin aamulla sain ensimmäisen kerran käsityksen, mitä tarkoittaa, että meikki "liejuuntuu". Eli ihon öljyt ja irronnut meikki yhdistyvät epämääräiseksi iholla vaeltavaksi kerrokseksi. Yleensä kuivaihoisena en ennen sellaista ollut kokenut. BB:tä ei tietenkään ole tarkoistus jättää yöksi, mietin vain, että rasvaisemmalla iholla liejuuntuminen ehkä tapahtuu jo samana päivänä.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 14.02.12 - klo:19:46 »
Omalla BB:llä tahmaisuus on onneksi ohimenevää, tunne kestää ehkä 5 minuuttia levityksen jälkeen. Mutta hyvä tietää tuo, että mahdollisesti jollain muulla merkillä pidempikestoinen tahmaisuus voi vaatia puuteria. Ja toki puuterilla voi muokata pinnan bohtavuutta. Olenkin vain sutinut hieman mineraalia voiteen päälle ja ollut tyytyväinen.

Nyt on takana 5 päivää tuotteen käyttöä. Leuassa on pari pientä finniä, jotka voivat myös johtua mineraaliöljyisen käsivoiteen käytöstä. Onneksi ei ole kuitenkaan ollut niitä kamalia "monihanaisia ;D" patteja. Kesällä voisin kuvitella käyttäväni tätä aurinkosuojan ja suhteellisen hyvän peittävyyden vuoksi silloin tällöin. Mikään kovin ihme tuote tämä ei ole, enkä sitä toki odottanutkaan. Mulle jo peittävä aurinkosuoja on aika luksusta. Purkin joskus tyhjennettyä voisin harkita tuota korkeamman aurinkosuojan sisältävää voidetta, jos sekin toimisi ihollani. :)
« Viimeksi muokattu: 14.02.12 - klo:19:49 kirjoittanut salute »

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 15.02.12 - klo:17:18 »
Vähän pidemmän käytön jälkeen lisää kokemuksia Shillsin Natural Sciencesta. On aika öljyistä, mutta kun ei laita alle kosteusvoidetta, imeytyy hyvin. Jättää nätin pinnan, jonka itse vielä puuteroin, koska oma ihoni on rasvoittuva ja ihan varmasti alkaa kiiltää puuteroinnista huolimatta (kuten kaikilla tähän mennessä kokeilluilla meikkipohjilla). Peittää sopivasti, eli näyttää tosi luonnolliselta kasvoilla! Voi kerrostaakin. Väri on harmahtava ja keltaiseen taittava, sulautuu kasvoille todella hyvin, eikä muuta väriään enää sen jälkeen. Tykkään kovasti! Eikä ole tukkinut kasvoja, vaan epäpuhtauksia on ollut ihan tavalliseen tapaan ja jopa hieman vähemmän.

Poissa Swan

• Haiven
  • *
« Vastaus #114 : 21.02.12 - klo:11:41 »
Tilasin viikko sitten Adambeautysta Kanebo Freshel Moist lift BB creamin ja se saapui jo tänään perille! Kokeilin kämmenselkään ja siinä ainakin tuntui todella kevyeltä ja värikin taitaa olla juuri passeli keltapohjaiselle melko kalpealle iholle. Ehkäpä huomenna olisi aikaa testailla ihan kasvoillakin  :P

Poissa pikkudevil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #115 : 22.02.12 - klo:03:23 »
Lueskeltuani tästä ihmevoiteesta, tilasin itsekin purkillisen testiin Ebaysta. SUPER PLUS BLEMISH BALM BB CREAM PINK LABEL 40g

Tältä myyjältä tilasin: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320730223547&ssPageName=ADME:L:OC:US:1123

Näyttäisi olevan positiivista palautetta saanut mukavasti, tuotteen aitouden näkee sitten kun se tulee. Myyjällä näyttäisi olevan paljon erilaisia tuotteita myynnissä.

Tuotetta olen nyt käyttänyt vajaan kuukauden päivät ja olen kyllä tykästynyt ja kovasti. En laita alle mitään rasvaa, toimii silti hyvin. Kovien pakkasten aikaan tosin poskipäät menivät huonoon kuntoon ja jouduin käyttämään apteekin perusvoidetta kuurina ja pesemään sillä naaman. Mutta BB cream antaa kyllä mukavan kevyen pinnan iholle, en käytä edes puuteria joka päivä. Puhdistus onnistuu Lushin meikinpoistoaineella tai sitten jos haluan ns. puhtaamman tunnun, käytän Dermosilin kasvopesua.
Etsii omaa lookkian, blondista punaiseen - lopulta tummaan. Ja sama rumba alusta :D

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #116 : 22.02.12 - klo:18:34 »
Olen nyt muutaman viikon käytellyt Skinfoodin Red Bean BB Creamia ja olen törmännyt ensimmäistä kertaa elämässäni ilmiöön meikin liejuuntuminen. Töissä seison siis lämpöä hohkavien lamppujen alla ja tänään kun töiden jälkeen tsekkasin peiliin, oli meikkipohja aivan liejussa otsassa (T-alueella). Eikä minulla ole edes rasvoittuva iho!

En tiedä pitäisikö BB-voiteen alta jättää kosteusvoide pois, mutten millään ainakaan näin talviaikaan tahtoisi niin tehdä. Pohjani koostuu siis kosteusvoiteesta ja bb-voiteesta jonka päälle taputtelen Lumenen meikkipuuteria. BB-voiteeseen sotken hieman Lumenen heleyttävää meikinpohjustusvoidetta. Liian raskas combo? Tai ehkä vaan hikoilin tänään astetta rankemmin, kun nostelin laatikoita :D
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #117 : 01.03.12 - klo:13:51 »
Olen nyt muutaman viikon käytellyt Skinfoodin Red Bean BB Creamia ja olen törmännyt ensimmäistä kertaa elämässäni ilmiöön meikin liejuuntuminen. Töissä seison siis lämpöä hohkavien lamppujen alla ja tänään kun töiden jälkeen tsekkasin peiliin, oli meikkipohja aivan liejussa otsassa (T-alueella). Eikä minulla ole edes rasvoittuva iho!

En tiedä pitäisikö BB-voiteen alta jättää kosteusvoide pois, mutten millään ainakaan näin talviaikaan tahtoisi niin tehdä. Pohjani koostuu siis kosteusvoiteesta ja bb-voiteesta jonka päälle taputtelen Lumenen meikkipuuteria. BB-voiteeseen sotken hieman Lumenen heleyttävää meikinpohjustusvoidetta. Liian raskas combo? Tai ehkä vaan hikoilin tänään astetta rankemmin, kun nostelin laatikoita :D

Jos sun iho ei ole kuiva kokeile käyttää ilman kosteusvoidetta, mulla ainakin toimii niin paremmin. Mulla on t-alueelta rasvoittuva ja muualta kohtalaisen normaali sekaiho, joka kyllä kaipaa talvella enemmän kosteutta kuin muina vuoden aikoina, mutta pystyn silti käyttämään ihan hyvin Mishaa ja Dr Jartia ilman kosteusvoidetta tuon alla.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #118 : 04.03.12 - klo:22:45 »
Olen ollut kiinnostunut näistä erilaisista BB creameista jo jonkin aikaa, mutta hämää hieman se että sävyvalikoima on todella huono. Tai siis sitä ei ole, jokaista tuotetta myydään kutakuinkin yhdessä sävyssä vain. Mitä osaisitte suositella tällaiselle kalkkilaivan kapteenille, jonka iho on kylmäsävyinen eli siis punapohjainen. Lily Lololta käytössä on Porcelainin ja Candy Canen sekoitus, sekoitussuhde riippuu vuodenajasta eli päivetyksen asteesta. :) Ihotyyppini on herkkä, kuivuuteen taipuvainen (talvipakkasilla ihan rehellisesti kiristelevän kuiva), joka kuitenkin alkaa päivän mittaan kiiltelemään t-alueelta käyteyistä tuotteista riippumatta. Peitettävää ei ole paljon, lähinnä erilaiset punoitukset, silmien alle käytän kuitenkin omaa tuotetta peittämään tummuutta. Toivoisin että BB creamissa olisi jonkinlainen aurinkosuoja.

En ole siis iholleni vielä kokeillut ainuttakaan BB creamia, The Sample Storesta laitoin pari samplea tulemaan, mutta nekin totaalisen sokkona ja kun lisäksi kaikki kiinnostavimmat BB creamit oli lopussa niin valikoimaa oli aika vähän. Oletteko tosiaan jättäneet BB creamin alta kasvovoiteen kokonaan pois? Onko nuo pakko kiinnittää puuterilla, vai onko se makuasia? Tykkään mineraalimeikeistä juuri siksi että puuteria ei erikseen tarvitse, joten tuntuisi oudolta alkaa taas puuteroimaan muutenkin kuin juhlameikkiä tehdessä. Olen kyllä vieläkin kahden vaiheilla, että olisiko sittenkin vain hyvä pysyä Lily Lolon mineraalimeikeissä, ne kun tuntuvat minulle sopivan niin sävynsä kuin peittävyydenkin puolesta, ja onhan niissäkin kai jonkinlainen aurinkosuoja. :)

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 04.03.12 - klo:22:54 »
^ Voi olla että ihan hirveän vaaleille ei sävyjä oikein löydy, kun kerran aasiaisille ovat suunnattuja, eli ainakin luulisi, että ovat pääsääntöisesti lämpimän sävyisiä. Itse olen kyllä käyttänyt kosteusvoidetta BB creamin alla ja puuteria päällä. Mutta en tiedä tarvitsisiko tuota kosteusvoidetta välttämättä, riippuu varmaan BB creamista. Itse olen laittanut, kun on joitain kuivia alueita kasvoissa, niin ei ala hilseilemään ja levittyy paremmin kaikki mahdollinen meikki. Ja puuteroinut olen, silllä T-alue alkaa yleensä kiiltelemään, mutta kuivemmalla iholla ei varmaan tarvitsisi puuteroida. Ihan makukysymyksiä :). Ja joissakin on varmaan mattapintaisempi jälki, kuin toisissa.