Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 178911 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Vs: BB cream
« Vastaus #165 : 28.04.12 - klo:12:30 »
Tuo Lorealin Nude Maqique on sitten muuten ihan kuraa. Ostin sen Pariisista kevyeksi päivävoiteeksi ja se vaatii ehdottomasti alle kunnon kosteuttavan rasvan. Pahinta siinä on se, että se on koostumukseltaan hieman karheaa, eli tuntuu, kuin vetelisi hienoa hiekkaa naamaansa. Se ei myöskään todellakaan paranna kauniisti ihonsävyä, vaan lähinnä antaaa valoa. Hutiostos, no can do. >:(

Ai niin, unohdin mainita, että tässä Lorkussahan ei sitten mitään suojakerrointa ole. Luulin, että siinä on, mutta pakkauksessa, eikä tuubissa ei ole kummassakaan merkintää suojakertoimesta... ::)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 28.04.12 - klo:12:47 »
Mulla on ollut pari päivää testissä SKIN79 Vital BB (oranssi purkki) ja nääh.. Ei oikein ollutkaan niin hyvä, mitä odotin. Pidän enemmän tuosta Holika Holikan Essential BB:stä, se levittyy helpommin, peittää paremmin ja pysyy iholla parempana kauemmin.

Kiva kuulla vähän arviota tuosta Skin79:n oranssipurkkisesta BB voiteesta! Harkitsin nimittäin ostamista silloin kun huomasin sen tulleen markkinoille, mutta toistaiseksi olen malttanut mieleni. Pystytkö vertaamaan Vital BB voiteen sävyä johonkin muuhun saman merkin BB voiteeseen (harmauden tai tummuuden/vaaleuden suhteen)?

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #167 : 28.04.12 - klo:13:06 »
Kiskis, Misschan INCI näyttää mielestäni aivan painajaiselta. :D Eikä vain siksi, että saan suurista mineraaliöljy-ja silaripitoisuuksista finnejä. Mulle on tullut noista kemiallisista aurinkosuojista, mitä Ethylhexyl Methoxycinnamatekin on, aika pahoja reaktioita kasvoille. :/ Fyysisistä suoja-aineista ei onneksi ole, jää UV-säteillekin jotain vastusta. (Mielestäni sekin kertoo jotain, että tietyt tahot suosittelevat lapselle vain fyysisiä UV-suojia. ) Tuossa tuotteessa kemiallista suoja-ainetta näyttäisi vielä olevan aika paljon, joten en yhtään ihmettelisi juuri sen aineen syyllisyyttä. Toisaalta luettelosta löytyy myös noita "kovinkin luonnollisia" kasviuutteita, joista jollekin saatat olla tietämättäsi allerginen.

Noo, kannattaa tarkistaa niiden muiden ärsytystä aiheuttaneiden tuotteiden sisällysluettelot. Jospa yhdistävä tekijä löytyisi. :)

« Viimeksi muokattu: 28.04.12 - klo:13:15 kirjoittanut salute »

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #168 : 28.04.12 - klo:13:31 »
Mulla on ollut pari päivää testissä SKIN79 Vital BB (oranssi purkki) ja nääh.. Ei oikein ollutkaan niin hyvä, mitä odotin. Pidän enemmän tuosta Holika Holikan Essential BB:stä, se levittyy helpommin, peittää paremmin ja pysyy iholla parempana kauemmin.

Kiva kuulla vähän arviota tuosta Skin79:n oranssipurkkisesta BB voiteesta! Harkitsin nimittäin ostamista silloin kun huomasin sen tulleen markkinoille, mutta toistaiseksi olen malttanut mieleni. Pystytkö vertaamaan Vital BB voiteen sävyä johonkin muuhun saman merkin BB voiteeseen (harmauden tai tummuuden/vaaleuden suhteen)?

Tässäpä swatch kalmakädelläni:

En omista muita SKIN79:n BB:itä, mutta omalla mittapuullani tämä on kuitenkin vaalea sävy. Mitä olen ymmärtänyt ja muiden swatcheista katsonut, niin esim. tuohon hot pink -versioon verrattuna tämä ei ole niin harmaa eikä punapohjainen. Olen ikkunan vieressä, joten kamera vääristää ihonsävyni punapohjaiseksi, mutta BB:n tummuus toistuu kuitenkin oikein. Pohjasävy on keltainen eikä ollenkaan harmaa. Pelottavasta kuvasta huolimatta sulautuu olemattomaan ihonsävyyni hyvin.  ;)

Tässä esimerkiksi vertailukuvaa vähän tummemmalla iholla: http://3.bp.blogspot.com/-8q0zSda22ho/TuhsAZKfLBI/AAAAAAAAEaU/B4I6crvEnaI/s600/DSC04099.jpg
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #169 : 28.04.12 - klo:13:34 »
Kiitos kommenteista Misshan inciin liittyen, Tiukukello ja salute.

Itsekin kyllä petyin siihen, että tuo aurinkosuoja-aine on heti kolmantena incissä (silikonin jälkeen vielä). Tilasin tuotteen tarkastamatta inciä etukäteen, mutta jotenkin oletin että se suojakerroin olisi 'fyysinen', ja onhan tuolla sinkkioksidikin heti kärkipaikoilla... muttamutta. Aiemmat mun ihoa ärsyttäneet tuotteet on olleet yleensä jotain herkän ihon tuotteita esim. Lumenen sensitive-sarja, lisäksi joku Lushin kasvovoide... joten niiden perusteella epäilyt kallistuu noiden kasviperäisten aineiden suuntaan.  :-\ Täytyy paneutua inceihin paremmin kun on kaikki purnukat käden ulottuvilla.

Olispa kivaa kun vois vaan mennä johonkin all-in-one -allergiatestiin ja saada listan onko/eikö ole mitään allergioita.  ;D Mutta eipä ne taida ihan niin toimia.  ;)

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #170 : 03.05.12 - klo:18:28 »
^ Kerropa toki kiskis, jos pystyt päättelemään kosmispurkkiesi avulla jotkin tietyt aineet syyllisiksi. :) Jokaisen ihon on toki erilainen, mutta (toistaiseksi) ilman noita monipuolisen allergiatestin tuloksia eleleville voi olla tärkeääkin tietoa.
« Viimeksi muokattu: 03.05.12 - klo:18:30 kirjoittanut salute »

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #171 : 05.05.12 - klo:21:19 »
Bongasin ystävän kasvoilta Diorin BB-voiteen ja iho oli ihanan näköinen, innostuin sitten itsekin! Diorin ainokainen sävy tosin oli auttamatta liian tumma, joten sain näytteen Estee Lauderin vaaleammasta sävystä. Ainakin käden iholla näytti tosi hyvältä, huomenna aamulla kokeilen kasvoille.

Kokeilin myös Garnieria kädelle ja koostumus oli mun mielestä ällöttävän litkua ja jätti epämiellyttävän tunnun ihoon, näytti ihan kivalta iholla mutta tuntui jotenkin nihkeeltä. Myyjä sanoikin että se sopisi paremmin kuivalle iholle. Eikä Garnierin purkki kyllä herättänyt mitään lämpimiä tunteita kun on Estee Lauderia ja Dioria toisessa kädessä, joku kumma vetovoima noilla selektiivisillä.  :D

Vähän mua mietityttää että kuulunko ollenkaan BB-voiteiden kohderyhmään kun mun iho vaatii aika lailla peittoa... Aion joka tapauksessa pölistellä mineraalipohjaa BB:n päälle, joten vesittyyköhän voiteen tuomat edut sillä?

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 09.05.12 - klo:18:32 »
Misshan Perfect Cover saapui tänään :). Vaikuttaa hyvältä, sävyltään ainakin näyttäisi olevan ehkä paras minulle. Skin79 The Oriental Gold Plus on aavistuksen liian vaalea ja punapohjainen, kun taas Lioele Triple the Solution on aavistuksen liian tumma ja oranssihtava. (Toki näitä pieniä sävyeroja ei juuri huomaa, kun teen kevyen pohjan ja puuteri tasoittaa vielä vähän sitä sävyä.) Tosin mitä nyt kerkesin kokeilla tuota Misshaa, niin tässä on ehkä huonoin peittävyys verrattuna muihin, joka tuli vähän yllätyksenä. Ei se kylläkään haittaa, näyttää tosi luonnolliselta, mutta kuvittelin tämän olevan todella peittävää.

Muoks. Ai niin ja sain mukana kaksi näytettä, toinen on Skinfoodin Platinum Grape Cell Essential BB cream ja toinen Etude Housen Collagen Moistfull BB cream. Onko kukaan kokeillut jompaa kumpaa?
« Viimeksi muokattu: 09.05.12 - klo:18:56 kirjoittanut caessa »

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #173 : 09.05.12 - klo:18:47 »
Mulla on nyt käytössä tuo Garnierin tummempi BB-voide ja olen kyllä tykästynyt tuotteeseen. Ostin sen lähinnä kokeillakseni, että miten BB-voide käytännössä eroaa sävyttävästä päivävoiteesta ihan näin tulevaa kesääkin ajatellen ja tykkäsin kyllä tuosta BB:stä enemmän. Ainoa huono puoli tuossa Garnierin BB-voiteessa on se tuoksu joka jää naamaan koko päiväksi. Lisäksi tuoksu tarttuu myös kasvoja lähellä oleviin hiuksiin jos hiukset on auki. Lisäksi joudun levittämään nenänpieliin ja silmien alle peitevoidetta, mutta epäilen vähän että näin joutuisin tekemään muidenkin BB-voiteiden kanssa.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 11.05.12 - klo:12:29 »
Kyllä tää Missha taitaa vetää pisimmän korren näistä omista BB creameista. Paras sävy (#21), luonnollisen näköinen (kerrostettunakin) ja sopiva peitto. Tosin saa nähdä miten iho alkaa rasvoittumaan päivän mittaan.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 12.05.12 - klo:13:22 »
Vihdoin sain kätösiini näytteen Garnierin BB voiteesta. Suuret ei tosin odotukset olleet tuotteen suhteen...
Jos tätä olisi markkinoitu reilusti sävyttävänä päivävoiteena, niin olisin tuotteeseen tyytyväisempi tosi kevyen peittonsa takia. Kuitenkin varsinaisia, aasialaisia BB voiteita käyttäneenä tämähän ei minua(kaan) BB voiteena vakuuta. Sävy light on ihan jees tällä hetkellä, mutta voide ei tosiaan peitä oikein mitään, sitä ei pysty kunnolla kerrostamaan ja voide liejuuntuu helposti.

Poissa Maireanne

• Haiven
  • *
« Vastaus #176 : 25.05.12 - klo:10:46 »
Käytättekö te primereita BB:n kanssa? Mulla on käytössä Garnierin BB, ja koska sehän on enemmän sävyttävä kosteusvoide, niin primeria ei kai ainakaan sen alle kuulu laittaa ::). Levittelen meikkivoidetta joihinkin enemmän peittoa tarvitseviin kohtiin. Olisko se primerin paikka sitten BB:n ja meikkivoiteen välissä?  :-\  Lumenen mattifying-primeria olisin siis laittamassa...

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #177 : 25.05.12 - klo:13:03 »
Mäkin tahtoisin tietää miten olette tehneet primerin kanssa, kun käytätte BB Creamia? Tosin saa nähdä tarttenko enää primeria edes. Alan vasta nyt säännöllisesti tuota Misshaa käyttämään, toivottavasti tästä tulee mun suosikki ja syrjäyttää normaalit meikkivoiteet, kun on suojakerroinkin ja kun tuo sävy 13 on ihan täydellinen! Meinasin kyllä puuteria pistää vähän päälle, ettei kasvot kiillä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 25.05.12 - klo:13:52 »
Mä laitan primerin ensin, sitten bb-voiteen. Harvoin primeriä edes laitan, mutta jos lähtee hippamaan tmv. niin silloin saatan laittaa.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 25.05.12 - klo:17:31 »
Minä en käytä primeria BB-voiteen alla. Luulen, että BB-voiteen mahdolliset ihoa hoitavat ominasuudet vesittyy, jos iho blokataan ensin silikonikerroksella.