Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 181920 kertaa)

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
Vs: BB cream
« Vastaus #510 : 08.05.13 - klo:20:54 »
^ei kai siinä kosteustehoja kuulukaan olla, eli ei kyllä riitä. CChän on nimenomaan ohut meikkivoide, joten kaipaa kosteutuksen alle.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #511 : 11.05.13 - klo:10:49 »
Ostinpa minäkin tuon Lumenen CC:n mediumina. Tänään pääsi kokeiluun ja alkufiilikset on hyvät, peitti jo ohuena kerroksena (kostutetulla beautyblenderillä levitettynä) ja ei tunnu tunkkaiselta iholla. Ehkä hivenen tumma, mutta pitää vähän eri valaistuksissa katsella, että miltä näyttää. Light näytti jo liian vaalealle kaupassa ja kesäksihän tuo medium menee päivittyneelle iholle oikein mainiosti.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #512 : 26.05.13 - klo:19:29 »
Taas uusi aurinkokertoimellinen pohja kokeilussa, tällä kertaa Kiehlsiltä. Kiehlsin uusi BB voide on lyllä ehdottomasti paras tähän asti kokeilemistani. Iso plussa tässä on hajusteettomuus, sillä melkein kaikki aurinkosuojalliset voiteet ovat aivan liian tujulla tuoksulla varustettuja. Aurinkosuojaa BB voiteesta löytyy 50 edestä. Sävy ei ole erityisen peittävä, mutta sillä saa kuitenkin hyvän pohjan tehtyä, tasoittaa hieman ihonsävyä ja toimii erinomaisesti mineraalipohjan kanssa. Voide ei myöskään tummu ja vaalein sävy taisi olla neutraalihkon sävyinen eli ei tehnyt ihosta tunkkaisen näköistä. Voide ei keräänytynyt juoteisiin tai ihohuoksiin, vaikka onkin paksuhkoa. Tuo voiteen paksuus on ehkä ainoa huonompi juttu, sillä voidetta ei voi levittää ehkä niin paljon, että tulisi tuo 50 suojakerroin täyteen. Otsa alkoi tämän kanssa kiiltelemään kuten normaalistikin, eli ei mikään mattatuote mutta pysyi hyvin paikallaan öljyisella otsallakin. Oikein positiivinen ensivaikutelma, tukkivuudesta tosin ei vielä tietoa.

Hintaa tällä pienellä purtilolla taisi olla 29 euroa eli suht kallis, mutta toisaalta tulisipahan sitten ainakin käytettyä ajoissa pois  ::)

Sain näytteen myös Vichyn uudesta BB voiteesta, mikä oli ok sekin. Vichyn versio oli huomattavasti kevyempi, mutta voimakkaasti hajustettu. Voimakkaan tuoksun takia tuskin tulee tätä hankittua, sillä ei erityisemmin tasoittanut ihoa tai tehnyt muuten mitään erityistä eli saman tuloksen saan nykyisella aurinkosuojalla + mineraalipohjalla.

jellonainen

• Vieras
« Vastaus #513 : 26.05.13 - klo:20:53 »
Oletteko sekaihoiset kokeilleet Lumenen CC-voidetta ilman kosteusvoidetta? Riittääkö siinä kosteustehot?? Tykkään BB voiteitten ideasta, mutta kun ei ole löytynyt sitä oikeata sävyä ja Lumenen CC light oli juuri oikea.

Ainakin mun CC putelissa lukee että levitä kosteusvoiteen päälle,
eli ei oo tarkoitettukkaan riittämään yksinään.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #514 : 02.06.13 - klo:20:07 »
Testasin Garnierin Ambre Solaire-uutuutta, spf 50+ mutta väri liian tumma. Tuskin sopii monelle suomalaiselle  ???
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #515 : 07.06.13 - klo:12:02 »
Ostin eilen Maybellinen uuden rasvaiselle/sekaiholle tarkoitetun Pure bb-voiteen sävyn light. En edes testannut tätä kädelle kun kuvittelin että light on sama sävy kuin Maybellinen Fresh bb-voiteessa. Kotona vertasin näitä kahta ja pitää kyl sanoo et rasvasen/sekaihon bb-voide on paljon vaaleampaa,  eikä niin punertavaakaan. Se on jopa vaaleampi kuin Lumenen bb light. Että jos joku sitä vaaleata bb-voidetta etsii, kannattaa testata tätä. Itselle se sopii ainakin, koska se  Maybellinen Fresh bb oli himpunverran liian tumma ja punakka. Saven takia vaan pelkään kyllä että tukkii ihoa, koska on hankala pestä pois.

E... Siis tarkoitin Lumenen light sävyn CC-voidettakin vaaleampaa on toi Maybellinen Dream Pure light sävy. Tykkään tosi paljon tosta Maybellinen uudesta Dream Pure BB-voiteesta. Ei ärsytä omaa herkkää ihoani ja pysyvyyskin on tosi hyvä. Ite käytän irtopuuteria päällä, kun en pidä niin hohdokkaasta jäljestä. Se ei kökköönny kuiviin kohtiin edes. Ihan mahtava tuote  :)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #516 : 09.06.13 - klo:09:44 »
Pakko jakaa tämä juuresten kanssa. Törmäsin taannoin yhdessä blogissa juttuun jossa kerrottiin että Lorealin nude bb sopii ihan meille kaikista kalpeimmillekin kunhan sen levittää meikkisienellä, ei sormin. jutussa testattiin kädelle bb sormin ja sienellä levitettynä ja ero oli mieletön. Sienellä levitettynä voide sulautui täydellisesti bloggaajan käden sävyyn. No oma purkkini oli jo menossa myyntiin mutta päätinpä testata vielä itse ja kuinkas ollakkaan, niinhän se sujahti nassuun täydellisesti kun sienellä levitin! Täytyy vielä testata siveltimellä (käytössä sigma f80) toimiiko senkin kanssa. Itse olen todella kalpea ja bb sormin levitettynä oli ihollani oranssi joten kaapin pohjille jäi alunperin. Mulla on myös herkkä iho ja vähän tuntui kihelmöivältä kasvoilla levityksen jälkeen mutta on nyt päivän mittaan kyllä tasoittunut tuo tunne.

Just kokeilin näytepussukasta tuota, sävynä medium ja mulla on naama ihan ruskehtava. Sormilla levitin. Imeeköhän meikkisieni sitten niitä väripigmenttejä ja sen takia sopii kalpeammillekin sienellä levitettynä? Mä nyt tässä vähän makustelen mitä mieltä muuten oon, laitoin puuteria päälle, mutta kiiltelee kuitenkin ehkä hieman liikaa. Epäpuhtauksiakaan ei pahemmin peitä, mutta ruskee naaman sävy tasottaa värieroja  ;D. Meikatun näköinen ei ole, aika luonnollinen.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #517 : 10.06.13 - klo:10:47 »
^
Pitääkin testata tuota. Ostin Ranskasta Lieracin BB-voiteen, joka kas kummaa olikin sitten liian tumma (syytän miehen painostavaa olemusta, joka häiritsi shoppailurauhaa :P). BB-voide on muuten tosi hyvää (kevyttä, ei kiiltele, 25 suojakerroin), mutta auttamatotmasti liian tummaa  :'( Tosin meikkisienellä levitettynä ei varmaankaan saa purkin lupaamaa suojakerrointa...

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #518 : 10.06.13 - klo:15:09 »
^^Ei ollut Lorealin BB mua varten. Naama oli ihan oranssin ruskehtava, kun ulkoilmassa katsoin ja sai olla yhtenään taputtelemassa rasvoja pois, kun kiilsi niin maan perk*leesti. No onneksi oli vain näyte, ei menny rahat hukkaan, kuten yleensä  :D

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #519 : 10.06.13 - klo:16:54 »
Käytin näytteen verran Maybellinen Dream Pure BB-voidetta. Tämä on siis rasvaiselle iholle suunnattu, lupaa vähentää punaisuutta ja sisältää salisyylihappoa, joten kiinnostava tuote minulle. Sävyltään tämä on vaaleampi kuin moni muu kaupan BB-voide, muttei varmastikaan ihan kalpeimmille sovi. Sävyn sanoisin olevan selvästi punapohjainen.

Peittävyyttä oli minun tarpeisiini sopivasti, eli peittävyys on sellaista keskitasoa. Ei tällä mitään suurempaa saa peittoon. Ihon rasvaisuuteen tämä ei ainakaan minulla vaikuttanut yhtään, koska naama kiilsi ihan samalla tavalla kuin yleensäkin. Monista kokeilemistani BB-voiteista tämä on suosikkini tähän mennessä, mutta sävy light ei ole kuitenkaan täysin passeli, joten en luultavasti tätä osta kuitenkaan.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #520 : 10.06.13 - klo:17:15 »
Noin kuukausi sitten ostin Garnier sekaihon BB-voiteen ja siitä lähtien se on ollut lähes päivittäin käytössä. Sävy light on hyvä, mutta kun tästä vähän enemmän päivetyn, niin rupean tuunaamaan sitä Sensai gelillä hitusen tummemmaksi.
Garnier ei pidä T-aluettani mattana, mutta ei onneksi sentään tunnu niin rasvaiseltakaan kuin normi versio eli pienellä parantelulla (kiillonpoistopapereilla ja puuterilla) pysyy kasvoilla joten kuten ok näköisenä päivän ajan.
Tuubista vähän miinusta: sitä jos säilyttää pystyasennossa niin korkin avatessa voidetta valuu heti ulos ja voidetta on aina korkin sisälläkin. Vähän epäsiistiä ja epäkäytännöllistä.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #521 : 15.06.13 - klo:20:20 »
^^
Samanlaisia kokemuksia, paitsi että hiilitsi kiiltoa paremmin kuin muut  kokeilemani meikkivoiteet tai bb-voiteet. Ei tehnyt ihosta ihan täysin mattaa, mutta öljyily ei ryöstäytynyt käsistä kuten yleensä. Tällä saa mukavan luonnollisen tuloksen, koska peittävyyttä voi lisätä tarpeen mukaan päälle. Levittyy nätisti sormin, sienellä ja siveltimellä eikä ollenkaan kuivattava, vaikka hillitseekin kiiltelyä. Jos etsiskelee vaaleaa, punapohjaista voidetta niin kannattaa kokeilla tätä sillä kevyen peittävyyden takia sopii varmasti aika monelle. Voide on Sokosella alessa, josta kotoutin tuubin itselleni. Toivottavasti ei ala tukkimaan kuten Maybellinen pohjat yleensä...  :-\

Lierac meni kiertoon äidille, sillä en saanut edes meikkisienellä sopivaa tulosta. Tuo meikkisienikikka muuten toimii hyvin, jos voide on aavistuksen liian tumma - oma voiteeni oli vaan häivytyksen ulottumatotmissa... ::)

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #522 : 16.06.13 - klo:11:35 »
Mulla olisi hakusessa BB-(tai CC-) voide, joka hillitsisi ihon rasvoittumista ja kiiltoa, pysyisi siis suht mattana rasvoittuvalla sekaiholla, jättäisi nätin pinnan ja olisi kuitenkin peittävä.

Olen harkinnut Lioelea, Misshan Perfect Coveria, Etude Housen Prescious Minerals BB-voidetta tai Lumenen CC-voidetta, jota monet täällä kehuu. Mikähän näistä täyttäisi kriteerit parhaiten?

Osaako joku muuten kertoa mitä eroa on Lioelen Triple the Solutionilla ja Beyond the Solutionilla?

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #523 : 17.06.13 - klo:11:23 »
Triple the Solution on tujumpaa tavaraa: siinä on parempi peittokyky ja se kosteuttaa enemmän. Pidän siitä enemmän kuin Beyond the Solutionista.

Jos haluat nimenomaan kiillon kuriin, suosittelisin ehdokkaistasi Lumenen CC-voidetta. Mun T-alue rasvoittuu todella nopeasti, mutta Lumenen CC-voiteen kanssa ei tarvitse olla koko ajan puuteroimassa kiiltoa kuriin kuten muiden voiteiden kanssa. Lumenessa on aivan käsittämättömän hyvä hinta-laatusuhde.
1a F ii

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #524 : 17.06.13 - klo:13:34 »
^^Tätä ei ollut listallasi, mutta Dr. Jart Silver Label BB-voide on peittävä ja antaa mattapinnan. Jopa siinä määrin peittävä & matta, että sillä saa helposti aikaan sellaisen luonnottoman tasaisen maskin. Mutta kyllä tuolla saa ihan luonnollisenkin lopputuloksen, kunhan malttaa annostella voidetta kevyellä kädellä.