Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 178916 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: BB cream
« Vastaus #615 : 08.03.14 - klo:13:52 »
^ Kiitos taidan siis vaan Misshassa edelleen pysytellä BB:n osalta.

Kiinnostuin kyllä myös The Face shopin Power Perfection BB- voiteesta, sävystä Light Beige. Vaikuttais olevan tosi vaalea, SPF 37 eikä kovin voimakas tuoksu pitäisi olla, sekin ehkä testiin pääsee joskus, jos samplen löytää jostakin.

Joo swatchit ois suureksi avuksi yhtä kalpealta :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #616 : 08.03.14 - klo:22:33 »
Mä olen jahtaillut rasvaiselle iholle sopivaa bb-voidetta jo pienen ikuisuuden, koska en kaipaa mitään superpeittävää lopputulosta ja mattameikkivoiteet näyttää aina ihan hirveältä naamiolta. Toisaalta mulla on myös lähes aina jotain kuivia kohtia, joihin tarttuu kaikki, niin että on imartelevampaa olla ilman meikkiä. On siis melkoinen haaste löytää meikkipohja, joka kestäisi rasvoittumista, muttei paakkuntuisi kuiviin kohtiin.

Näin sitten viikko pari taaksepäin paikallisessa Minimanissa Rimmelin uuden matta-bb-voiteen. Ainakaan täällä meillä ei ollut tarjolla kuin light ja medium, mutta pienen googlettelun jälkeen sain selville, että sitä on olemassa myös sävyssä very light. Tilasin omani feeluniquesta. Se oli saanut ihan kohtuullisen hyviä arvosteluja erinäisiltä bloggareilta, joten ajattelin testata kun ei se niin kalliskaan ollut.

Sävy very light on minusta melko vaalea (about samaa luokkaa kuin Lumene NC:n 10 Vanilla) ja minun silmiini neutraali (snadisti punaisempi kuin Lumene). Näytti ehkä ekat 10 minuuttia vaaleammalta kuin mun iho, mutta sulautui sen jälkeen aika lailla juuri saman sävyiseksi. Valitettavasti tämä ei kyllä ollut mikään vastaus kaikkiin mun rukouksiin. Näyttää kyllä aluksi tosi hyvältä ja luonnolliselta ja pitää jopa ihan hyvin rasvaisuudenkin loitolla. Mutta jonkun tunnin jälkeen tämä alkaa jotenkin ihan yksinään paakkuuntumaan, siis ilman että teen sille mitään tai puuteroin lisää. Johtunee voiteessa olevasta savesta? Harmi, että hyvä ja luonnollinen lopputulos vaihtuu parin tunnin jälkeen vihaamaani kakku-lookiin.

Täydellisen meikkipohjan etsintä jatkuu siis edelleen.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #617 : 09.03.14 - klo:14:13 »
Tässä swatcheja ensimmäisistä löytämistäni, voin tehdä kakkososan sitten, kun lisää tulee vastaan.. En ole kauhean järjestelmällinen.

Järjestyksessä vasemmalta oikealle:
1. Illamasqua 105 meikkivoide, lähes valkoinen, kontrastiksi - käytän tätä blandaamaan noita tummia sävyjä
2. Lioele Triple the Solution BB
3. Mizon Snail Repair BB
4. Dr. Jart Silver Label BB
5. Missha Perfect Cover BB (sävy 13)
6. Skin79, Chiffon BB Mousse
7. Skinfood Vita Water Drop CC
8. Skin79 The Oriental Gold BB

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #618 : 31.03.14 - klo:15:23 »
Etsiskelin Anttilasta mahdollisimman keltaista meikkivoidetta ja päädyin ostamaan Lumenen Natural Coden BB:n, se kun ei ollut kallis. Ihan tosi keltainen tämä on, mutta saatuaan olla hetken aikaa kasvoilla tää sävy on musta mulle aika hyvä. Luultavasti sulautuu vielä paremmin kun vähän tulee päivetystä pintaan. Jos haluan olla vähän huolitellumpi, puuteroin kulmakarvojen välin, nenän, ja nenänpielet. Muuten en kauheasti kiiltele, eikä tuo paikalleen asetuttuaan saa ihoa kiiltämään normaalia enempää. Yhdellä kerroksella en tunne tätä ollenkaan kasvoilla ja posket ovat pehmeät eivätkä tahmaiset kuten pelkäsin. Haluan kokeilla tämän levittämistä vielä meikkivoidesiveltimellä kunhan sellaisen saan käsiini. Tässä ilmeisesti oli spf?
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #619 : 08.04.14 - klo:13:50 »
Onkos todelliset kalpeanaamat kokeilleet uutta Skin79 Green BB Creamia? Mulle tuli tuosta pari ja voi vitsit ihan täydellinen sävy tälle maitonaamalle, jee :T Siis ihan täysin mun ihonsävyinen, huomaa mitään eroa! Harmittaa vaan, kun SPF on vaan 30, mutta ajattelin jos tuo ostaisin talvikäyttöön ja kesällä edelleen käyttäisin Misshan Perfect Coveria sävyssä 13. Tosin pidin enemmän Skin79 Greenistä, tulee luonnollisempi lopputulos ja silti voi lisäämällä saada peittävyyttä. Tuoksu hieman ruusuinen, muttei liian vahva herkälle nenälleni (mun nenä ei mitenkään kestänyt Mizonin Snail BB:tä). Iho näyttää nyt tosi hyvältä <3 Voishan tätä kesälläkin käyttää ja laittaa vahvempaa aurinkosuojaa vielä alle, jos pitkään ulkona välillä on.
Tätä suositellaan nimenomaan rasvaiselle iholle, mutta sain toimimaan tämän, kun kunnon kosteusvoide alla (eli tarpeeksi kosteuttava). Luvataan "matte finishiä".

Tässä pari juttua siitä blogeissa mitä netistä löysin englanniksi:

http://callmejagi.wordpress.com/2013/09/07/new-skin79-green-bb-cream-review/

http://www.sparkle-addiction.com/2013/10/face-makeup-for-beach.html

Edit. Eikä tuoksu siis jää onneksi iholle, huh! Tätä lisää :)
« Viimeksi muokattu: 08.04.14 - klo:13:53 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #620 : 08.04.14 - klo:16:57 »
^Vau, vakuutit mut kirjoituksesi ensimmäisellä rivillä, luettuani koko viestisi tämä oli ostoskorissa ja nuo linkit vilkaistuani tämä oli tilattu  ;D Tykkään tuosta toisessa linkissä verratusta Orange Vitalista, mutta se on minulle hivenen tumma/keltainen. Tämän valkoisuus kuulostaa tosi lupaavalta, samoin kuin mattapinta ja soveltuvuus rasvaiselle iholle, kesällä kun varsinkin naamassani öljymäärä lisääntyy. Voikohan tämä olla jopa liian valkoinen? Ei kai sentään?

Harmi, kun ebayssä tästä pienemmätkin koot ovat liki saman hintaisia tuon täysikokoisen kanssa, tämä on hiukan keskitasoa kalliimpi bb.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #621 : 08.04.14 - klo:18:00 »
Mulle on tulossa Sleekin CC voide sävyssä Fair, saa nähdä onko hyvä :) Menee äipälle, jos ei sävy väärä.

Oletko jo ehtinyt tätä voidetta testailla? Mua kiinnostaisi tämä tuote, mutta netistä ei oikein löydy arvioita. Onko sävy vaalea, peittääkö hyvin ja sopiiko mielestäni paremmin kuivalle vai rasvaiselle iholle?  :)
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #622 : 09.04.14 - klo:16:38 »
^^ Hah no aikamoisen myyntipuheen siis heitin ja yhden käyttökokemuksen perusteella ;D Nyt tokaa päivää kasvoilla ja tykkään tuosta todella paljon. Ei tarvinnu puuteriakaan lisätä! Laitan siis aina sen kerran puuteria kuitenkin päälle. Saa nähdä milloin alkaa kuivattaa sit liikaa, mutta toivon, että se hoituu aina sillä millaisen kasvovoiteen alle pistää. Tuo sävy on lähellä Misshan 13:ta, ehkä pikkasen vaaleampi tai ainakin neutraalimpi sävyltään, vois sanoa, että Grimasin 0 on samansävyinen. Mut tää Skin79 Green on siitä kaikista paras testaamani, kun on niin kevyen tuntunen iholla ja näyttää luonnolliselta. Niin luonnolliselta, että mä eilen aloin miettiä kesken päivää oonko unohtanu meikata kasvoni :D Mulle kans se Orange on liian keltanen ja tumma enkä sen koostumuksestakaan pitänyt. Tänään näin äitiäni ja kysyin siltä miltä mun kasvot näyttää, niin se sanoi, ettei ois arvannu mulla meikkivoidetta olevan ja ettei mitään rajoja näkynyt missään, jihuu!

Tuo Sleek CC sävyssä Fair oli aivan liian tumma ja BB-voide myös samalta merkiltä myös eli en suosittele kumpaakaan, jos ihan maitonaama on tai jos on siis vaaleampi kuin MAC NC15. Niin siis parempaa arviota en Sleekin CC-voiteesta osaa sanoa, testasin vaan väähn kädelle ja totesin heti, että liian tumma.
« Viimeksi muokattu: 09.04.14 - klo:16:42 kirjoittanut Chaos »

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #623 : 11.04.14 - klo:23:20 »
Mä oon kokeillut nyt pari kertaa Misshan Perfect Coveria (sävy 21), mutta se tekee mun naamasta omituisen harmaan. Höh.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #624 : 23.04.14 - klo:00:06 »
Mulla on nyt jokunen päivä tuon Green BB:n käyttöä takana, enkä ole vielä ihan ihastunut. Vaikuttaa varmaan sekin, että viime päivät ovat olleet niin kirkkaita, että kaikki virheet ihossa ja meikkipohjan epätäydellisyys paistavat tosi kovasti silmään, mutta mä en saa tätä levittymään/asettumaan kovin nätisti. Mun ihollani tämä myös hapettuu aika paljon, jolloin lopputulos on liian tumma ja oranssi, kun vertaa kaulaan/dekolteehen. Tänään huomasin iltapäivällä, että meikkipohja oli otsasta valunut aika kamalannäköisiksi kökkäreiksi, jotka erottuivat iholta todella inhasti - tämä, vaikka käytin aika tehokasta meikinpohjustusvoidetta. Toisaalta, voi tietysti olla, että pohjustus oli tämän kanssa vaan jostain syystä epäsopiva. Jatkan kokeiluja tämän kanssa toistaiseksi.

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #625 : 24.04.14 - klo:09:58 »
^^ Hah no aikamoisen myyntipuheen siis heitin ja yhden käyttökokemuksen perusteella ;D Nyt tokaa päivää kasvoilla ja tykkään tuosta todella paljon. Ei tarvinnu puuteriakaan lisätä! Laitan siis aina sen kerran puuteria kuitenkin päälle. Saa nähdä milloin alkaa kuivattaa sit liikaa, mutta toivon, että se hoituu aina sillä millaisen kasvovoiteen alle pistää. Tuo sävy on lähellä Misshan 13:ta, ehkä pikkasen vaaleampi tai ainakin neutraalimpi sävyltään, vois sanoa, että Grimasin 0 on samansävyinen. Mut tää Skin79 Green on siitä kaikista paras testaamani, kun on niin kevyen tuntunen iholla ja näyttää luonnolliselta. Niin luonnolliselta, että mä eilen aloin miettiä kesken päivää oonko unohtanu meikata kasvoni :D Mulle kans se Orange on liian keltanen ja tumma enkä sen koostumuksestakaan pitänyt. Tänään näin äitiäni ja kysyin siltä miltä mun kasvot näyttää, niin se sanoi, ettei ois arvannu mulla meikkivoidetta olevan ja ettei mitään rajoja näkynyt missään, jihuu!

Tuo Sleek CC sävyssä Fair oli aivan liian tumma ja BB-voide myös samalta merkiltä myös eli en suosittele kumpaakaan, jos ihan maitonaama on tai jos on siis vaaleampi kuin MAC NC15. Niin siis parempaa arviota en Sleekin CC-voiteesta osaa sanoa, testasin vaan väähn kädelle ja totesin heti, että liian tumma.

Osaatko Chaos sanoa onko tuo Skin79 Green punaisempi vai keltaisempi sävyltään kuin Misshan 13, vai mihin suuntaan taittaa? (tuntuu kyllä että melkein kaikki aasialaiset BB-voiteet jostaian syysytä on punaisen/kylmän sävyisiä, luulis että esim Koreassa ja Japanissa olis paljon enemmän lämminsävysen ihon omaavia  ??? ) Luultavasti tuo Skin79 on mulle aivan liian tumma, mutta jos vaikka joskus vahingossa tilais...

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #626 : 24.04.14 - klo:10:40 »
Misshan BB käyttäytyy muuten ihan eri lailla niiden oman primerin päälle laitettuna. Ostin talvella Perfect coverin sävyssä 23 ja samalla Dramatic base boomerin pohjustukseksi. Primer on tosi silikoninen, mutta kevyen tuntuinen, ei kuivata ja ei ole tukkinut. Sen päälle BB:tä saa levitettyä todella helposti ilman tahnamaista tuntua, mikä ilman primeriä yleensä on. BB:tä myös saa laitettua paljon ohuemman kerroksen pienemmällä vaivalla kun levittyvyys on super hyvä. Olen kokeillut myös MAC:in strobe liquidin päälle tuota Misshaa laittaa, mutta lopputulos ei ole läheskään niin hyvä. Ovat nuo primerit kuitenkin sen verran erilaisia. Mulla ainakin harmaus häviää voiteesta heti kun se pääsee lämpiämään iholla. Paksummilla kerroksilla kestää tietty kauemmin joten kannattaa tähän tutustuessaan odotella hetki ennen lopullista mielipidettä.
1a F ii Tukkakuva

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #627 : 24.04.14 - klo:12:17 »
Mirkka, tuo Green on mun mielestä neutraali :) Kannattaa tilata siitä muutama sample ja kokeilla, jos Misshan 13 sopii, niin tuo sopii varmasti myös, jopa paremmin, jos neutraali sävyltään. On samaa sävyä kuin Grimasin G0. Tuossa bubbs sanoi, että hapettuu päivän aikana, mutta mulle ei näin ole käynyt ollenkaan vaan sävy pysyy yhtä vaaleana kuin aamulla laittaessa, mutta tästä syystä suosittelen samplen tilaamista.

Itse tässä harkitsen ja mietin Missha Perfect Coverin 13  ja tuon Skin79 Greenin välillä, ekassa parempi peittävyys ja levittyvyys ja SPF, jälkimmäisessä miedompi tuoksu, ohuempi koostumus ja neutraalimpi sävy. Taidan käyttää kumpaakin vuorotellen, kai sitä jossain välissä huomaa kumpi sopii parhaiten

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #628 : 24.04.14 - klo:13:35 »
Mun mielestä tuo Green on enemmän punapohjainen, siinä missä Missha on vain harmaa/sävytön. Käytän usein polveani alustana, jolle pursotan meikkipohjat ja josta sitten siveltimeen sipaisen kasvoille vietäväksi, ja kasvojani vielä vaaleammassa polvessani bb-läikkä näytti selkeästi punasävyiseltä. Kasvoilla en huomaa sävyhäikkää heti, mutta hapettumisen jälkeen punaisuus tulee reippaasti enemmän esiin (minulla se tapahtuu nopsasti, jo muun meikkaamisen aikana), mutta ihon oma ph:han siihen vaikuttaa, eikä kaikilla samaa tapahtu. Mun ihoni on taipuvainen hapattamaan meikkipohjia herkästi.

Oon ihmetellyt myös tuota Mirkan miettimää perustetta aasialaisten bb-voiteiden punaisuudelle, mutta ehkä sillä sitten halutaan neutraloida oman pinnan keltaisuutta? En tiedä, toimiiko se niin. En kyllä ole varmaan koskaan nähnyt punapohjaista aasialaista.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #629 : 05.05.14 - klo:13:14 »
Laitanpa nyt tähän ketjuun, voinee siirtää omaksi topicikseen, jos herättää enemmänkin keskustelua jatkossa  :D

Eli tää uusin villitys, cushion-meikkivoiteet. Ostolakossa-blogista tuosta luin ja alkoi kiinnostaa. Jos käsitin oikein, tässä muodossa voi olla niin bb- ja cc-voiteita, (kun nyt vaan käsittäisin mikä ero bb:llä ja cc:llä on, koska omassa käytössä on molempia ja ovat minusta aika lailla samanlaisia) mutta ovat siis meikkirasiaan pakattuja meikkivoiteita, joita levitellään meikkityynyllä. näytti siis, että meikkirasiassa on sienimäinen pohja, joka on imenyt itseensä meikkivoidetta ja tätä painellaan meikkityynyllä ja siitä meikkipohja taputellaan kasvoille.

Heti olin tietty netistä noita katsomassa, että josko tilaisin, mutta... heräsi ainakin pari kysymystä. Hygieenisyys? Taloudellisuus? Noita ei voi ainakaan helposti miksailla keskenään, jos sävy sattuukin olemaan väärä?  Onko joku kokeillut? Saako saman tuloksen normi bb-/cc-voiteella ja beautyblenderillä?
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann