Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 182207 kertaa)

Poissa Louna

• HAIRahtanut
Vs: BB cream
« Vastaus #630 : 05.05.14 - klo:13:30 »
^ CC-coiteiden tarkoitus olisi olla "väriä korjaavia" eli taittaa esimerkiksi punaisuutta, ja niillä ei välttämättä ole sen lisäksi paljon muita funktioita, esim. peittävyyttä ei välttämättä juurikaan ole. BB-voiteen olisi tarkoitus kosteuttaa, hoitaa, peittää ja tarjota aurinkosuoja. Käytännössä noilla nimillä myydään kuitenkin kaikkea mahdollista meikkivoiteista sävyttäviin päivävoiteisiin, joten noihin kirjaimiin ei kannata tarkertua  :D
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #631 : 05.05.14 - klo:14:26 »
Nyt ollaan sitä paitsi jo DD-voiteiden ajassa  ;)
Eräs firma, olikohan philosophy, kauppaa sävyttävää tuotetta nimellä 'a-z'. Siinä on katettu koko kirjo ja osattu näppärästi ratsastaa aakkosbuumin aallonharjalla  ;D

Asiasta toiseen, nuo cushion-meikkivoiteet kiinnostivat heti minuakin, kun niistä luin, mutta levitystapa vaikuttaa epähygieniseltä. ehkä sienen voi pestä, mutta vaikuttaa hankalalta. Luen mielelläni lisäkokemuksia, kunhan niitä ennakkoluulottomille kokeilijoille kertyy.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #632 : 31.05.14 - klo:11:33 »
Ostin kaverin suosituksesta Lumenen uuden Bright Now Vitamin C Balancing BB-voiteen joka on siis heleyttävä BB-voide rasvoittuvalle ja sekaiholle. Täytyy sanoa että rakastuin tuotteeseen heti  <3 Lopputulos on todella luonnollinen ja kevyt mutta samalla peittävä, ja mikä parasta, otsa näyttää siltä että siihen ei ole pakko lätkiä kiloa puuteria päälle jotta kiilto katoaisi. Jos jotain huonoa pitää keksiä niin CC-voiteen käyttöön tottuneena otin voidetta vähän liikaa ja sen tasaisesti levittäminen oli parilla ensimmäisella kerralla hieman haasteellista sillä voide jämähti ihoon hetkessä. Maltillisella annostuksella levitettynä kuitenkin ihan täydellinen tuote :) Tänään pääsee tehotestiin kun pitäisi koittaa hieman darraisena edustaa koko päivä siskon valmistujaisissa :D

Sävystä sen verran että otin sävyn 02 Medium, Lumenen CC-voiteen medium-sävyyn verrattuna on vähän tummempi ja oranssiin vivahtava mutta mulle kyllä just passeli sävy ainakin näin kesällä :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 31.05.14 - klo:14:51 »
Mä en ole pariin viime vuoteen käyttänyt oikeastaan mitään meikkivoiteita. Ikä painaa, juonteita ihossa ja jotenkin alkoi puuterit ja voiteet ärsyttämään: aina jossain valossa, ulkosalla tai sitten sisällä, iho näytti ihan kauheelta ja luonnottomalta, pakkelikerroksen takia. Joten olen kulkenut luomunaamana :D

Garnierin BB-voiteen ostin pari vuotta sitten kun tuli markkinoille, tykkäsin siitä kovin mutta se loppui viime kesänä enkä ole ostanut uutta tilalle. Tätä ketjua lukiessani kiinnostuin kuitenkin Misshan BB-voiteesta ja haluan kokeilla sitä :) En ole ennen tilannut Ebaystä, mutta luotan täällä oleviin suosituksiin ja löysinkin tuon sing-sing-girlin tuotteet.

Ajattelin kokeilla sävyä 23. Mulla on varmaan suht normaalin sävyinen iho, en ole tällä hetkellä ruskettunut mutta ei mun iho koskaan ihan valkoinen ole, menee kellertävään.

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #634 : 31.05.14 - klo:20:03 »
^^ Onpa kiva, kun joku vihdoin kertoilee jotain kokemuksia tuosta Lumenen uutuudesta. Olen pohdiskellut sen ostamista siitä lähtien, kun Sarvas mainitsi voiteen blogipostauksessaan.

Mulla tuppaa oikeastaan kaikkien meikkipohjien kanssa olemaan se ongelma, että iho on rasvainen, mutta pintakuiva, joten mattavoiteet jäävät kiinni kuiviin kohtiin, mutta mikään kevyempi ei oikein meinaa pysyä. Helpompi on olla ilman, mutta nyt kyllä on niin paljon finnien jättämiä punaisia jälkiä ihan pitkin poikin koko naamaa, joten olisi kiva keksiä jotain, millä saisi ihonsävyn jotenkin tasaisemmaksi.

Heiku, laitatko alle kosteusvoidetta/primeriä/muuta vastaavaa? Ja onko koostumus niin jynkky, että saattaa jäädä kuiviin kohtiin kiinni?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #635 : 31.05.14 - klo:20:12 »
Mua kiinnostaa tuon Lumenen uutuuden sävy. Onko se tummempi sävy siis kelta- vai punapohjainen? Osaisiko joku verrata YSL:n bb-voiteeseen (siihen medium(?) sävyyn)?

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #636 : 01.06.14 - klo:20:53 »
SSpiegel, olen kokeillut sekä kosteusvoiteen kanssa että ilman, lopputuloksen kannalta sillä ei kyllä ollut merkitystä sillä hyvin toimi molemmat tavat (tai siis otsa ei kiiltänyt peilin tavoin vartin päästä :D). Koostumus on kyllä melko paksu varsinkiin tuohon lumenen CC-voiteeseen verrattuna joten veikkaan että kuiviin kohtiin saattaisi vähän jämähtää.

pinkpepper valitettavasti en osaa tuohon YSL: n voiteeseen sävyä verrata mutta mun mielestä tuo medium-sävy on enemmän punapohjainen kuin keltapohjainen.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #637 : 02.06.14 - klo:12:14 »
Mäkin kävin hakemassa näytteen tuosta Lumenen BB-voiteesta sävyssä medium. CC-voiteen mediumiin verrattuna tämä on tummempi ja selkeästi keltaisempi. Mulla on kellertävä iho ja hankaluuksia löytää oikeansävyisiä meikkipohjia, esim. tuo CC-voide oli ihan liian punainen mutta BB-voiteen medium sopii hyvin. Tässä on kyllä tosi jännä koostumus! Jämähtää tosiaan ihoon nopeasti, mutta meikkipohjasta tulee silti unelmatasainen ja kuulas. Mulla oli yöllä ollut AHA-kuorintaliuos naamalla ja aamulla kun laitoin tuota BB-voidetta niin en pistänyt mitään kosteutusta alle, vaikka iho tuntui kiristävältä. Silti ei ollut mitään ongelmaa levityksessä.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #638 : 02.06.14 - klo:12:44 »
^Tosiaan keltapohjaista minäkin tarkoitin, joku ajatushärö tuli :D

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #639 : 02.06.14 - klo:15:11 »
Kiitokset arvioista, Heiku ja Kathy. Voi olla, että pitää vielä käydä hypistelemässä sitä kaupassa ja ehkä ostaakin. Tuskin se huonompi on kuin mikään, minkä jo omistan.  :)

Paikalla bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 18.06.14 - klo:01:58 »
Pitää korjata lausuntoa tuosta Skin79:n Green BB:stä, olen alkanut mieltyä siihen. Ei se enää tunnu punertuvan iholla. Tykkään sen levitystuntumasta, se on jotenkin tosi pehmeää. Lopputulos ei ole pahastikaan pakkelimainen, vaikka tämä taisi olla rasvoittuvalle iholle suunnattu.

Tilasin kokeiluun pienen tuubin Tonymolyn BCDationia, jonka pitäisi nyt sitten olla jokin bb- ja cc-voiteiden fuusio. Tilasin tämän version:

Tässä tatskaversiossa vaaleimman sävyn nimi on Light Beige, kun taas tatuoimattomassa pullossa ykkössävy on Gorgeous Pink Beige. En tiedä, onko näissä jotain muuta eroa kuin sävynimi ja pakkausdesign, mutta toivontoivontoivon, ettei tämä olisi ihan hirveän pinkki beige. Tilaamisesta on jo puolitoista viikkoa, tulisi jo!

Edit. Tonymoly saapui, tuli sittenkin normaalissa, tatuoimattomassa versiossa. Tämä on ihan kivan tuntuinen sinänsä. Kevyempi, kuin korealaiset bb:t yleensä, mutta itselleni hitusen liian tumma, joten käyttämättä jää. Jos joku keskivaaleapintainen tahtoo tämän omakseen, lähetän postareiden hinnalla.
« Viimeksi muokattu: 19.06.14 - klo:14:07 kirjoittanut bubbs »

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #641 : 19.06.14 - klo:08:51 »
Sain ebaystä tilaamani Misshan BB-voiteen, enkä taida siitä oikein pitää :( Siinä on tosi paljon pigmenttiä ja se tuntuu ja näyttää iholla ihan kunnon meikkivoiteelta. Se ei tuntunut "sulautuvan" mun ihoon  yhtään ja se jotenkin kuivattaa mun ihon niin, että joka ikinen hiemankin kuivahko kohta iholla tulee näkyviin sellaisena suomuisena ryppäänä.

Taidan palata takaisin Garnierin BB-voiteeseen ja sotken vaikka tuota Misshaa sinne sekaan että saan sen käytettyä. Tai jos joku haluaa kokeilla Misshan BB-voidetta sävyä 23, laittakaan yv:tä ja mä voin sen vaikka lähettää :) Ilmatteeksi saa ken haluaa!

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #642 : 25.06.14 - klo:10:00 »
^Minä sain Kalevattarelta tuon Misshan (kiitos paljon, tuli perille eilen), ja pikakokeilun perusteella tykkään tosi paljon. Mulla on rasvoittuva iho, niin tuo ei ole yhtään liian raskas minulle. Sävy 23 on tosi tumman näköinen suoraan purkista otettuna, mutta sulautui yllättävän hyvin ihoon ja lopputulos oli kuulaan näköinen mutta peittävä. Näin kesällä tuo on mulle aika passeli, varsinkin jos tuo aurinko vielä joskus näyttäytyy niin että saan hiukan lisää päivetystä... :P

Luulen että mun pitää tilata talveksi jompikumpi noista Misshan vaaleammista sävyistä, mikäli tämä toimii mun iholla jatkossakin niin hyvin kuin eilinen kokeilu antaa ymmärtää. :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #643 : 25.06.14 - klo:12:51 »
Hieno juttu että tuli perille ja sopii sulle! Jos haluat tilata sitä vaaleampaa, voin tosiaan suositella ebaysta sitä myyjää sing-sing-girl, joka mainittiin tässä ketjussa aikaisemmin. Paketti tuli perille noin 10 päivässä :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #644 : 25.06.14 - klo:13:03 »
Joo sing-sing-girl on ihan paras korealainen myyjä tuolla ebayssa :) Oon ostanut siltä paljon ihonhoitojuttuja ja muutakin meikkejä, aina tulee nopeasti paketti perille ja joka ikinen kerta on paljon näytteitä mukana tai ainakin muutama, riippuu minkä verran tavaraa on ostanut!

Mä oon nyt aika pitkään käyttänyt tuota Skin79 Green BB:tä ja tykkään. Ei tummu mun iholla laisinkaan (onneksi tätä niin pelkäsin), on tarpeeksi vaalea ja kestää hyvin, jopa hikoilessa. Tekee luonnollisen tuloksen, tulee "better skin" tulos. Mä nyt alan käyttää rinnalla myös Misshan Signature Real Completea sävyssä 13 ja vertailen kumpi sitten pidemmän päälle vie pidemmän korren vai käykö niin, että käytän kumpaakin vuorotellen :) Kun molemmista voi aina ostaa pienet koot, silti riittoisia ja helppo kuljettaa mukanakin. Mä levitän noi aina kasvoille meikkivoidesiveltimellä, saa parhaimman tuloksen.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos