Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 189579 kertaa)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Vs: BB cream
« Vastaus #675 : 20.02.15 - klo:20:40 »
^ On normaalia. Se on niin juoksevaa, että ei tahdo millään pysyä tuubin sisäpuolella. Varsinkin kannattaa välttää tuubin puristamista ja sitten sisälle ilman päästämistä, nimittäin paine pullauttaa sisällön ulos tasaantuessaan. Itse säilytän peilin edessä pystyssä korkki ylöspäin ja käyttöä varten riittää pari tippaa nokasta, kun tuubin kääntää oikein päin. Käytössä kuitenkin aina ylimääräisiä saa pyyhkiä pois.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #676 : 20.02.15 - klo:21:18 »
^Hyvä. Ajattelin jo että joku on puristellut kaupassa tuubia, mikä sekin on kyllä mahdollista, mutta voiteen alkoholipituisuuden vuoksi ei haittaa.  :)

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 22.02.15 - klo:13:18 »
Tänään testailen samplesta Etude Housen Cotton Fit:iä - tämä on kyllä varmasti mattaisin BB jota olen kokeillut. Peittoakin on, minun makuuni ehkä jopa liikaa. Jos ihoni olisi normaalissa talvitilassaan, niin ei mitään toivoakaan siitä, että tällä saisi siistin tuloksen. Vaatii levittämisessä vähän töitä - ja yhden paranevan näppylän päältä näen, kuinka tämä asettuu ikävästi kuiviin kohtiin. Mutta nyt onnistui tälläkin, kun talvi-hilseilyä naamassa ei ole  :). Kannattaa varmasti testata, jos pitää mattaisemmasta lopputuloksesta. Saattaisi sopia rasvoittuvalle iholle aika hyvin!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #678 : 23.02.15 - klo:14:35 »
Kokeilin näytepakkauksen verran Misshan M Signature Real Complete BB Creamia ja jos Perfect Coveriin vertaa, niin tykkään jälkimmäisestä enemmän. Tuo Real ei tuntunut ollenkaan asettuvan mun iholle vaan jäi liukkaaksi ja iho alkoi kiiltää tosi pian.  Nyt sitten odottelen Mizonilta Snail Repair BB-voidetta, saa nähdä päihittääkö se Misshan Perfect Coverin.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #679 : 23.02.15 - klo:19:19 »
Kokeilin näytepakkauksen verran Misshan M Signature Real Complete BB Creamia ja jos Perfect Coveriin vertaa, niin tykkään jälkimmäisestä enemmän. Tuo Real ei tuntunut ollenkaan asettuvan mun iholle vaan jäi liukkaaksi ja iho alkoi kiiltää tosi pian.  Nyt sitten odottelen Mizonilta Snail Repair BB-voidetta, saa nähdä päihittääkö se Misshan Perfect Coverin.

Tykkään myös Perfect Coverista enemmän, kuin Signature Real Completesta. Perfect Coverin koostumus on parempi ja pehmeämpi, helpommin levittyvä. Siinä on myös parempi sävy (käytän sävyä 23.) Real Completen sävy 23 on liian keltainen minun iholleni. Onneksi ostin tuota vain 20 ml.
« Viimeksi muokattu: 23.02.15 - klo:19:23 kirjoittanut Kristiina »

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #680 : 24.02.15 - klo:08:08 »
Onko kukaan muuten kokeillut japanilaisia BB-voiteita? Itseäni kiinnostaisi ainakin Shiseidon ja Kanebon halpistuotteet aika lailla, ehkä eniten Kanebo Japan KATE Mineral Makeup Base UV BB Gel Cream Foundation 30g SPF30.

Muoks - omat suosikit tällä hetkellä ovat

Klairs BB - tämä näyttää jotenkin käsittämättömän hyvältä iholla. Väri on vaalea, mutta jostain syystä tämä ei näytä iholla silti yhtään pahalta, sulautuu täydellisesti ja iho näyttää niiiiiin kermaiselta. Ei ehkä kuivu ihan täysin, ihon pintaan jää vähän tahmeutta, mutta ei häiritsevästi. Kestää kauniina todella pitkään, ei mitään kasautumista huokosiin tai juonteisiin. Jää todennäköisesti talvikäyttöön luottotuotteeksi. Tuntuu myös kosteuttavan hoitavalta, naama ei herkästi ala kiristellä, kun tätä on iholla. Ehdoton ykkönen! Meinasin sanoa, että tuskin sopii rasvaiselle iholle... ...mutta toisaalta tämä pysyy siistin näköisenä aivan ilmiömäisellä tavalla.

Lioele Triple the Solution - olen käytellyt vain näytteistä, mutta tämä sopii minulle todella hyvin. Tummempi kuin Klairs, mutta ei näytä tunkkaiselta. Kestävä ja painottoman tuntuinen iholla. Myös Beyond the Solution on hyvä. Taitaa tosiaan olla niin, että jälkimmäisessä ei ole virallista suojakerrointa - täysin aurinkosuojaton tämä ei kuitenkaan titaanidioksidipitoisena ole.

Mizon Snail BB - aika meikkivoidemainen, ohut, kerrostettava peittäväksi saakka - ja asettuu kuten monet meikkivoiteet. Erittäin kestävä, mutta himpun verran vaalea minulle ja pikkuisen tuppaa kasautumaan huokosiin. Jos tätä saisi astetta tummempana niin olisipa kiva! Saattaisi sopia myös rasvaiselle iholle. Voisi toimia hyvin jonkun huokosia täyttävän primerin/pore balmin kanssa.

Etude Housen voiteet ovat minusta olleet myös ihan hyviä, Blooming Fit:iä ja Bright Fit:iä aion testailla enemmänkin kun tykkään hehkusta ja kevyehköstä peitosta.

Mikään näistä ei ole harmaa. Sävyt ovat kevyen keltapohjaisia ja hyvin sulautuvia.

Ja huomenna testaan Innisfreen Green Tean näytepussista, luin siitä hyvän arvion tai pari - ja odotukset ovat korkealla!
« Viimeksi muokattu: 25.02.15 - klo:20:28 kirjoittanut Lila »

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #681 : 26.02.15 - klo:09:25 »
Laitanpa uuden viestin Innisfreen Tea Treelle muoks eiku Green Tealle. Tämä on hyvä. Näytepussista tursottaessa kämmenselälle tuli semmoinen keskipaksu (puristettu kasa pitää muotonsa, mutta ei puristaessa kuitenkaan tunnu paksulta) voide, jonka selkeä persikkainen sävy näytti kyllä kämmenselällä ihan väärältä. Jos tulkitsen pussia oikein, niin sävynumero näytteessä on kakkonen.

Levittäessä huoli kaikkosi, sillä sävy neutraloituu huomattavasti asettuessaan iholle. Ja vaikka tässä peittoakin on, niin ei missään tapauksessa tee sellaista naamiota, jossa sävyn on oltava TÄSMÄLLEEN kuin oma kaula. Tasoittaa ihohuokosia ja ihon sävyvaihteluita ihanasti - ja antaa mitä luonnollisinta hehkua iholle. Tuntuu iholla todella miellyttävältä, ei mitään kiristävää ja kuivattavaa tuntua, toisaalta ei tahmeuttakaan. Tuoksu on mieto, hyvin pehmeä, kuin vihreää teetä, jossa on vähän yrttejä mukana.

Jos kestää vielä iholla kauniina, niin menee suosikkilistalle, voimakastuoksuisen Lioelen ohi, ehkä Klairsin rinnalle. Kesäsävyksi tämä lienee minulle auttamatta liian vaalea, mutta talvinaamalla todella nätti!

Nyt kyllä kiinnostaa Innisfreen muutkin BB:t. Ovat myös tosi kohtuuhintaisia.
« Viimeksi muokattu: 26.02.15 - klo:10:36 kirjoittanut Lila »

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #682 : 26.02.15 - klo:13:59 »
Mizon Snail BB - aika meikkivoidemainen, ohut, kerrostettava peittäväksi saakka - ja asettuu kuten monet meikkivoiteet. Erittäin kestävä, mutta himpun verran vaalea minulle ja pikkuisen tuppaa kasautumaan huokosiin. Jos tätä saisi astetta tummempana niin olisipa kiva! Saattaisi sopia myös rasvaiselle iholle. Voisi toimia hyvin jonkun huokosia täyttävän primerin/pore balmin kanssa.

Kiva kuulla, että pidit, koska mulle on tulossa tuo. Testasin näytepussista Misshan Super Aqua Cell Renew Snail BB Creamia ja tämä menisi muuten, mutta valitettavasti alkaa kiillellä tosi nopeasti t-alueella. Muualla näyttää hyvältä, tasoittaa hyvin ja iho näyttää silti hyvin luonnolliselta! Sävyjä on vain yksi ja mielestäni tämä vastaa Perfect Coverin 21-sävyä, ehkä jopa on vaaleampi? Tykkäisin tästä enemmän kuin Perfect Coverista, jos tuota kiilto-ongelmaa ei olisi...
1aMii, punapää

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #683 : 26.02.15 - klo:17:49 »
Mä tykkään myös Mizonin etana-BB:stä, ostin sen reilu vuosi sitten ja tän juureksien koreainnostuksen syttymisen innoittamana koitin sitä uudestaan. Kaunista jälkeä mut ei tätä voi kauhean montaa kertaa viikossa käyttää kun tuntuu tukkivan ihoa vaikka kuinka puhdistaa huolellisesti.  :-[ Jälki on kuitenkin todella ihana ja kestää  kauniina pitkään.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #684 : 26.02.15 - klo:17:59 »
Mä tykkään myös Mizonin etana-BB:stä, ostin sen reilu vuosi sitten ja tän juureksien koreainnostuksen syttymisen innoittamana koitin sitä uudestaan. Kaunista jälkeä mut ei tätä voi kauhean montaa kertaa viikossa käyttää kun tuntuu tukkivan ihoa vaikka kuinka puhdistaa huolellisesti.  :-[ Jälki on kuitenkin todella ihana ja kestää  kauniina pitkään.

Oletko kokeillut öljypuhdistusta?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #685 : 26.02.15 - klo:18:09 »
Tommoset mä nimenomaan öljypuhdistuksella putsaan. Oon kokeillu myös ilman siltä varalta että se öljy ärsyttää ilman vaikutusta. Joskus iho pukkaa finniä jo ennen Mizonin puhdistamista.... Puhdistussientäkin oon kokeillu.

Samaa ongelmaa oli Misshan perfect coverin kanssa, joskin se oli liian harmaata enkä muutenkaan rakastanut sitä. Oon kokeillut myös skin79 goldia, joka oli kans ihan nätti mut siinä taisi olla samaa tukkeumaongelmaa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #686 : 26.02.15 - klo:18:14 »
^ Minulla on ollut Skin 79 Gold käytössä, (nyt on oriental...) ja kaksoispuhdistus ensin öljyllä, sitten geeli/vaahtoputsarilla poistaa kaiken tehokkaasti. Ei tukkeumia.
Veikkaisin kyllä ongelmaksi meikinrippeitä, mutta ainahan iho voi ärtyä jostain, puhdistuksesta huolimatta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #687 : 26.02.15 - klo:20:57 »
Joo. Mä oon käyttäny peräti kolmea ainetta et saisin varmasti kaiken pois, eikä kasvovesilappuun jää mitään.  ???

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #688 : 26.02.15 - klo:21:06 »
^Mulle Misshan Real Complete nosti näppyä päivän aikana. Sain jopa minipustuloita nenään, mitä ei muulloin ikinä tapahdu. Perfect Cover ei tehnyt tätä ja ihan samalla tavalla molemmat puhdistin.

Tykkään sittenkin Misshan etana-BB:stä. :l Sain kiiltelyn talttumaan paremmalla puuteroinnilla ja voide on pysynyt paikallaan koko päivän, jopa silmänympärykset näyttävät siltä ettei niissä olisi meikkiä ollenkaan, eli mitään ilmejuonteisiin kökkööntymisiä ei ole tapahtunut, mikä siis on maailman kahdeksas ihme mulle. En yhtään tykkää meikkipohjien hamstauksesta, mutta jos Mizon ei pelitä yhtä hyvin, niin tilaan surutta täyden koon Misshasta.
1aMii, punapää

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #689 : 27.02.15 - klo:12:41 »
Tässä vähän yhteenvetoa muistakin BB-kokeiluistani. Minä siis pidän luonnollisen näköisestä ihomeikistä ja kevyt hohdekaan ei haittaa, kunhan ei ihan diskopallolta näytä. Iho on seka/normaali/kuiva vuodenajasta ja ihonhoidon sopivuudesta riippuen. Epäpuhtauksia tulee, mutta ovat pääosin hormonaalista perua. Mustapäihin on taipumusta. Ihon virheet ja epäpuhtaudet peitän mieluummin kerrostamalla ongelmakohtiin tai peittarilla, kuin koko naaman päällystämällä. Ihon väri on about NC20 - mutta monet macin voiteet ovat minulle jotenkin liian värikkäitä, ihossani on vähän samea oliivinen taitto ja keltaisuus on hentoa. Ruskettuessa ihon lämpimyys korostuu.

Missha - testasin Perfect Coverin, Cho Bo Yangin ja Signaturen. Näiden perusteella en ole merkin BB-voiteista yhtään innostunut. Perfect Cover ja etenkin Cho Bo Yang ovat tosi naamiomaisen pinnan antavia - Perfect Coverilla voi hyvin varovaisella levityksellä saada siedettävän tuloksen. Signature oli muistaakseni vähän ohuempi, mutta jätti naaman lähmäiseksi. Sävyt ovat kautta linjan harmaita - ja vaikka omassa naamassakin on harmahtavuutta, niin totesin ettei sitä todellakaan kannata korostaa. Lisäksi se HAJU. Kaikissa Misshan voiteissa on minun nenääni ihan älyttömän voimakas mummopuuterinen haju, joka ei edes haihdu. Tuo Mizonin etanavoide ja Lioelen voiteet (etenkin Beyond) on myös voimakkaasti tuoksutettu, mutta ne sentään laimenevat iholla. Voimakas tuoksu on kyllä aina minulle naamatuotteessa miinus, mutta Misshan tuoksut ovat ihan ylipääsemättömiä. Jos tuoksu ei haittaa nenää ja tykkää paksusta peitosta, niin kannattaa kokeilla. Perfect Coverin plussana ehdottomasti se, että voide pysyy iholla siistinä pitkään - on myös tosi vaikea puhdistaa naamalta.

Holika Holikalta minulla oli yksi kausi-BB kokonaisena pakkauksena - mutta ostin samaan aikaan DR Jartin - ja koska ajattelin etten saa molempia käytettyä, niin Holika Holika meni eteenpäin. Jälkikäteen miettien olisin voinut vertailla vähän pidempään. DR Jartin hopeinen voide ei ole huono, se on hyvin voidemainen ja antaa ohuena levityksenä kauniin pinnan. Erillistä parfymointia ei ole, mutta raaka-aineista laventeli (huom. herkkäihoiset) tuoksuu kyllä. Mutta voide on kuitenkin harmaa - ja vielä jotenkin salakavalalla tavalla. Se joko hapettuu harmaammaksi tai sitten harmaus erottuu keinovalossa huonommin. Ei hyvä iholuukki. Tuota harmautta ei Holika Holikassa muistaakseni ollut, ja se oli muuten vähän samanoloinen Jartin kanssa, voidemainen ja miellyttävä talvikäytössä. Tuoksua oli siinäkin. Holika Holikan muitakin olen kokeillut - ja jotenkin minulla on merkin BB-voiteista mielikuva ihan positiivisen puolella, vaikka noista ei mitään luottotuotetta ole löytynyt. Mutta varmaan tutkin joitain merkin uudempia juttuja, kun tilaisuus tulee.

Skin79 on minusta ihan ihme sarja - täysin epäjohdonmukainen jotenkin. Ja aika hintava. Voiteista on aina vaan yksi väri ja tuoksut tuntuvat olevan erilaisia joka tuotteessa. Osa voiteista on harmaita, osa ei. Osa lemuaa liikaa, osa on siedettävän rajoissa. En jaksa perehtyä merkkiin ollenkaan, saatan tyypätä jos ilmaisen samplen saan.

Tonymolyn BCDation on minulle ihan liian valkoinen, mutta tykkään siitä muuten. Paitsi hajusta. Tällä saa kyllä enemmänkin peittoa, mutta on helposti levitettävissä myös ohuesti. Pysyy muuten tosi hyvin, mutta vähän kasautuu huokosiin päivän mittaan, ei kuitenkaan juonteisiin (ja liika vaaleus näyttää tuolloin tosi pahalta  :-\). Myös Aqua Auran keskimmäinen sävy oli minulle liian vaalea. Kaunis iholla aluksi, mutta olisi vaatinut päivän mittaan korjailua - se toki onnistuukin helposti tällaisella cushion-voiteella. Tonymoly kiinnostaa varovaisesti, ovat edullisia tuotteita - ja värit eivät ole harmaita. Kumpikin noista voiteista oli minusta ihan hyviä - ei vaan minun käyttööni.

Halpismerkeistä minulla on kokonaan testaamatta The Face Shop, It's Skin, ja Secret Key. Skinfoodin voiteita olen joitain testannut testeristä, mutta eivät ole jättäneet mitään positiivista tai negatiivista mielikuvaa - ja mitään muistiinpanojakaan en löytänyt. Testaan näitä kun ja jos ilmaissampleissa vastaan tulee.

Ja kertauksen vuoksi omasta mielestäni kiinnostavimmat merkit:
Klairs (vain yksi voide)
Innisfree (Minulle uusi ja lupaava tuttavuus BB-voiteissa, löytyy varmasti tuotteita myös muuntyyppisistä voiteista pitävälle. Green Tea pysyi ihollani tosi kauniina eilen myöhäiseen iltaan saakka. Vaikka T-alue oli vähän rasvoittunut, niin voide oli tiiviisti paikoillaan.)
Mizon (haluan testata etskun lisäksi myös muut ja merkin CC:n, siitä on moni tykännyt)
Holika Holika (täältä olenkin jo muutaman tuotteen bongannut testattavaksi)

Jartia en uskalla tähän lisätä, kun olen niin pettynyt tuohon salakavalaan harmauteen. On siis kategoriassa testaan jos vastaan tulee. On myös vähän kalliimpi - ja BB-voiteissa olen ehdottomasti halpojen kannalla, sillä halvoistakin löytyy tosi hyviä - ja usein joutuu ostoksen tekemään vähän puolisokkona. Etude Housekin on siellä testaan kun vastaan tulee, kiinnostavampi kuin esim. tuo Skin 79 kumminkin.
« Viimeksi muokattu: 27.02.15 - klo:14:12 kirjoittanut Lila »