Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 189435 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: BB cream
« Vastaus #90 : 30.01.12 - klo:19:11 »
^komps! Sivustaseuraan ketjua ja olisi kiva päästä paremmin kärryille :D  Nimi ja sitten vaikka sävymaailmasta joku viite, jos esim jonkun merkin BB:t ovat oranssihtavia.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #91 : 30.01.12 - klo:21:20 »
Kannattaa tsekata BB Cream Queen sivusto, siellä on tosi kattavasti aasialaisisa merkeistä juttua ja arvosteluja.

Mua ei ihan hirmuisesti länsimaalaiset vesitetyt versiot BB creameistä innosta, aasialaisissa vaan on sitä jotain ;)

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #92 : 31.01.12 - klo:13:03 »
Kun on tullut pyyntöjä kokemuksista niin tässä jotain omia huomioitani BB voiteista, olen vuodesta 2009 käyttänyt BB voiteita ja oma ihoni on todella herkkä ja helposti tukkiutuva.

Vaalennuksesta:
Skin79 ja Misshan perfect coverin skin whitening perustuu pääosin arbutiiniin, joka mielestäni on erinomainen herkälle iholle mutta joka ei tutkitusti varsinaisesti vaalenna ihoa. Joissakin BB voiteissa käytetään lisäksi erilaisia ns. luonnosta saatavia ihon vaalentajia kuten sitrusuutteita, kiiwi, yms. mitä itse varon. Etude Housen Precious Minerals BB voidetta käyttäessäni huomasin selkeästi ihon vaalentuneen, mikä tosin johtui todennäköisesti päivetyksen katoamisesta melko nopeasti. Itse ajattelen BB -voiteiden efektin enemmän kirkastavana, pisamat himmenevät, aknearvet saattavat parantua nopeammin ja iho on tasaisemman värinen ilman meikkiä.

Aurinkosuojista:
Loistavaa BB voiteissa on korkeat suojat, sillä suojan todennäköisyys toteutua kyseisellä kertoimella on melko pieni, sillä tuotetta hyvin harvoin laitetaan suositusten mukainen reilu määrä kasvoille. Koska oma ihoni reagoi todella helposti normaaleihin aurinkosuojiin, mutta sietää paremmin meikin yhteydessä olevaa suojaa, joka ei  imeydy iholle, ovat BB voiteet ideaaleja koska parempaa suojaa en itse kykene käyttämään. BB voiteissa on usein myös hyvin kattava aurinkosuoja, mikä länsimaissa on melko harvinaista monissa tuotteissa.

Täyteaineista, tukkivuudesta ja peseytymisestä:
Usein itse haen BB voiteelta myös incciherkkuja esim. antioksidantteja, kollageenia, hyaluronihappoa yms. Länsimaalaiset versiot ovat tässä suhteessa usein melko pelkistettyjä.

Itse en ole huomannut tukkivuutta ollenkaan, vaikka ihoni on herkästi tukkiutuva. Olen käyttänyt Skin79:n pinkkiä, kultaista, Diamondia, Absolute Total Diamondia, sekä Misshan perfect coveria. Myös pari Etude Housea on tullut hankittua mutta niistä luovuin melko nopeasti. Kaikki sisältävät melko paljon silikonia, sekä Missha vielä mineraaliöljyä ja ihoni on pysynyt ilman ylimääräisiä tukkeutumia.  

Tietysti BB voidetta puhdistaessa kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota puhdistusaineen valintaan, sillä useat ovat vedenkestäviä ja vaativat puhdistusaineelta enemmän, jotta lähtevät kokonaan pois. Öljyt ovat varma valinta, sekä kaksoispuhdistus. Itse olen saanut Misshan todella helposti ja ihoa ärsyttämättä puhdistettua pelkällä The Body Shopin aloevaahdolla, mistä yllätyin itsekin ja täytyi asia vielä pumpulilla varmistaa ettei jämiä löytynyt.

Puuterit BB voiteen päälle ja kuultavuus:

BB voiteiden päällä olen kokeillut useita eri tyyppisiä puutereita ja hyvin ovat toimineet esim. Cliniquen Almost Powder, Sensain Triple Compact ja kevyet mineraalit. Tällä hetkellä käytän Guerlainin kuulia, jotka pelittävät todella loistavasti. Levittelen ilmavalla sudilla ja jos kiiltoa tulee päivän mittaa liikaa, niin painelen sen puuterilapuilla (Shiseido) pois.

BB voiteissa harvoin on täysin mattaa koostumusta koska aasialainen kauneusihanne on hohtava, hyvin kuultava iho ja itse pidän juuri siksi BB voiteista koska pinta on kuultava. Suomessa täysin matta iho on todella yleinen ja BB voiteet eivät tätä tarkoitusta omasta mielestäni juurikaan palvele.

Mitä käytän nyt:
Tällä hetkellä käytössä on Misshan perfecr cover sävy 21 ja siinä pysyttelen nyt. Olen käyttänyt mainitsemiani BB voiteita melko uskollisesti ja ostanut uudestaan Skin79:n pinkin ja kultaisen, sekä Diamond Absolut Totalin. Syy miksi en ole juurikaan vaihdellut on nirsoilu incin suhteen, sekä tyytyväisyys nykyisiin.

Toivottavasti tästä oli jotain apua. Saa kysyä jos kiinnostaa, ihoni on melkoisen vaalea ja keltapohjainen, poskissa hieman punaisuutta. Pahoittelen myös mahdollisia tekstivirheitä, olen silmälääkityksessä joka hieman himmentää näköä. :)
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 31.01.12 - klo:15:32 »
^ Tämä oli hyvä kirjoitus.  :ts Pystyisitkö arvioimaan käyttämiesi BB creamien sävyjä tai vertaamaan sävyjä joihinkin marketti / selektiivisiin meikkivoiteisiin? Samaa toivoisin myös muilta BB creameja enemmän käyttäneiltä.

Minulla on tähän mennessä kokemusta vain yhdestä BB creamista, kun tilasin Ichibankaosta Sana:n Pore Putty BB Creamin. Tilasin tuon, kun siinä on SPF 50 (PA+++) ja se lupaa piilottaa ihohuokoset tehokkaasti. Voide jätti hyvn kauniin mattapinnan ja taisipa se peittaa huokosiakin. Tuote jäi loppujen lopuksi käyttämättä, koska se oli aivan liian tumma hieman päivettyneellekin iholleni. :( 

Sävyä kuvailisin keltapohjaiseksi ja tummuudeltaan ehkä MACin NC 25-asteiseksi. Tässä blogissa sävy näkyy mielestäni aika todenmukaisena.

Ihoni on vaalea, hyvin herkkä, pintakuiva, herkästi tukkeutuva sekaiho, joka rasvoittuu etenkin kesäisin. Lisäksi haastetta tuo iän tuomat pigmenttiläiskät sekä ei-niin-vähäinen punoitus etenkin poskissa.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 31.01.12 - klo:17:11 »
Jei, iso kiitos linkkivinkistä ja kokemusten jakamisesta!!

Entä mikä on paras levitystapa? Ainakin sormin ja (kostutetulla) meikkisienellä ymmärtääkseni onnistuu, mutta miten meikkisivellin tai stipling brush, käykö ne? Entäpä bb creamin koostumus, kuinka äkkiä se kuivuu, ts. onko työstöaikaa vai jämähtääkö se melkein heti?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #95 : 31.01.12 - klo:17:43 »
Ajattelin vinkata yhdestä kullanarvoisesta paikasta.

http://thesamplestore.sg/

Postituskulujen hinnalla tuolta voi valita ilmaisnäytteitä, ja tuolla on kohtalainen valikoima bb-creameja. Itse olen tuolta varmaan lähemmäs kymmenen kertaa tilannut näytteitä. Aina on pakattu hyvin, postituksessa kestänyt 2-4vk.

muoks. BB creamin levitän lähes poikkeuksetta sormin. Pari hernettä sormien väliin, hetken pyörittelyä (jos on paksumpi voide, se lämpiää ja on helpompi levittää), sen jälkeen ns. taputtelen tuotteen naamalle. Olen kokeillut levittää myös Elf powder brushilla, mutta tuloksesta tulee pakkelimainen ainakin omaan nassuun.

« Viimeksi muokattu: 31.01.12 - klo:17:47 kirjoittanut Melly »
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #96 : 31.01.12 - klo:17:49 »
^^
Levitin todella pitkään sormin BB voidetta, mutta uusi rakkaus on Shiseidon Perfect Foundation Brush (jossa on erilainen levitystyyli kuin joissakin sudeissa ja sopii tosi hyvin BB voiteelle). Jos on kiire niin ensin sormin ja tällä taputtelen vielä pohjan kauttaaltaan läpi, juhliin mennessä käytän sutia enemmän. Tällä saa todella kaunista jälkeä aikaiseksi ja todella hyvin kaikki pikkukulmat esim. nenänpielet ja muut hoituvat. Oma kokemukseni on, että työstöaikaa on juuri sopivasti, esim. Guerlainin Lingerie jämähtää tähän verrattuna melkoisen nopsaan. ::)

Ja vasta useamman kokeilun jälkeen löysin hyvin BB voiteen kanssa pelittävät hoitotuotteet. Osa kosteusvoiteista ei nimittäin sietänyt BB voiteen koostumusta ollenkaan ja sama seerumien kanssa. Käyttelen BB voidetta muuten myös silmänympäryksille aurinkosuojan takia ja Missha on pelittänyt siinä paljon paremmin kuin Skin79:n pinkki tai kultainen.

^^^
Sävyjen vertailu meikkivoiteisiin on hankalaa, sillä en juurikaan meikkivoitteita ole käyttänyt onnettomien sävyvalikoimien takia. Käytin aikaisemmin pelkästään mineraaleja. Punertavin noista mainitsemistani on ehdottomasti Diamond (Prestige?), sekä Diamond Absolut Total, jotka myös ovat sävyiltään vaaleampia kuin Skin79:n klassikot pinkki ja kultainen. Nämä Diamond sarjan BB voiteet tosin hapettuivat omalla iholla enemmän ja jättivät kaikista kuultavimman pinnan. Usein olen miksannut puuterilla sävyn sopivammaksi. Parhaiten omaa väriä vastaava on Misshan Perfect Cover sävyssä 21 (sulautuu ja päästää omaa sävyä paremmin läpi), joka Guerlainien kuulien myötä muuttuu hitusen vaaleammaksi ja hohtavammaksi. Sointuu omaan sävytykseen todella nätisti tuo kombo.

Omasta mielestäni BB voiteet sopivat todella hyvin juuri punoittavalle iholle, viime jouluna minulle puhkesi jonkin asteen rosacea (punoituksineen, näppyineen ja kaikkineen) ja ainoa pohja mitä oma iho sieti oli BB voide. Käytin silloin Skin79:n kultaista ja se peitti melko hyvin punoitusta ja jopa rauhoitti hieman sitä. Nykyään iho on jo tuotearsenaalin ja (ihme kyllä) pillereiden lopetuksen myötä normalisoitunut ennalleen eli iho ei ole nykyisin hassummassa kunnossa. En sano että BB voiteet tekisivät ihmeitä mutta omalla kohdalla ne olivat todella hyvä lisä pääosin tuoksuttomaan ja antioksidanttirikkaaseen ihonhoidon rutiiniini.  :)

Onko kukaan muu muuten huomannut että Shiseidon The Skincare -sarjan sävyttävä päivävoide on lähinnä BB voiteen koostumusta mitä täältä lännestä olen bongannut? Hipsin kohta taas sinne hiljaiseen nurkkaan missä yleensä täällä asustan. ;D    
« Viimeksi muokattu: 31.01.12 - klo:17:51 kirjoittanut Kameleontti »

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 31.01.12 - klo:19:55 »
Sinne meni ebay-neitsyys ja nyt odotellaan, että [Dr.Jart+] Silver Label Rejuvenation BB Cream kolahtaa laatikkoon! Päädyin sitten tuohon, kun sen pitäisi ainakin olla vaalea ja peittävä. Saa nähdä kuinka syväjäässä on saapuessaan. ::)

Kyselyikäinen vielä utelee, että millainen kosteusvoide on paras tai onko jonkun tyyppinen kosteutus ihan nou nou bb:n alla? Entäpä jos tarvitsee ylimääräistä peittoa/taittoa esim. silmien alle, niin kumpiko laitetaan ensin, bb vai peiteväri? Vai onko se ihan peittotuotteen koostumuksesta kiinni, eli voidemaisen voisi laittaa ennen bb:tä ja puuterimaisen taas meikkipohjan päälle tjsp?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 31.01.12 - klo:20:17 »
Mä laitan voidemaisen peitevärin BB Creamin päälle, ettei BB Creamia levittäessä tarvitse varoa peitevoiteen leviämistä (ja peittokyvyn huonontumista). Mä käytän BB Creamia nimenomaan sellaisessa pikameikissä ja levitän sen ihan sormin nopsasti.

Olen käyttänyt milloin mitäkin kasvovoidetta BB Creamin alla, mutta ainakin mulla toimii parhaiten hyvin imeytyvät voiteet, jotka eivät jää ihon pinnalle kiiltelemään rasvasta. Jos iho on kovin rasvainen kasvovoiteesta, niin BB Cream jää helposti kiiltelemään ja liikkumaan iholla.

Laitoin tilaukseen 20ml purkin Misshan M Perfect Cover BB Creamia sävyssä 13. Sen pitäisi olla yhtä vaaleaa kuin tuon Dr.Jartin Silver Labelin. Kokeilen kyllä tuota Dr. Jartiakin varmaan jossain välissä.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 31.01.12 - klo:21:32 »
Itselläni on skin79 pikkukoot kokeilussa. Diamond prestige ja diamond pearl oli loppukesästä käytössä ja olin oikein tyytyväinen. Kokeilin nyt talvella uudelleen ja kasvot kimaltavat (varsinkin pearl-versio) noiden kanssa niin, etten viitsi töihin laittaa. Kesällä en tätä huomannut, kun oli valoista muutenkin. (En tiedä tuleeko tuo diamond-nimi nimenomaan siitä kimalteesta.) Ajattelin etsiä jonkin kosteuttavan ja ei-kimaltelevan version. Kuultava ja hohtava on ok, mutta en halua olla arkena mikään hilenaama. Molemmat noista kyllä sopivat lämpimälle keltaiseen taittavalle iholleni, sekä talvenkalpeaan versioon että aavistuksen päivittyneeseen.

Onko tuo Misshan perfect cover kosteuttavaa?

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #100 : 31.01.12 - klo:21:58 »
^
Pearl on muistaakseni highlighter ja tosi kimmeltävä. Diamond Prestige ja Absolut Totalin en ole huomannut näkyviä hileitä sisältävän, olen itse tosi hilekammoinen. :)

Misshan perfect coverissa on öljyinen fiilis, mutta oma kuiva iho tarvii enemmän kosteutta. Käsittääkseni sekaihoiset on Misshaa ihan yksisteen tai seerumin kanssa käytelleet onnistuneesti. 

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 31.01.12 - klo:22:46 »
^Mulla on siis nämä kaksi ollut käytössä:
Diamond Collection Pearl Luminous Beblesh Balm 5g
It is a trendy pearl BB cream which has a light, moist use feeling and quite brilliant pearl to make a bright revitalizing skin. The built-in brush enhances adhesion, making the skin more clean and glowing through thin and even application.

Diamond Collection The Prestige Beblesh Balm SPF 25 PA++ 5g
By Adenosine and Arbutin ingredients which are effective in whitening, wrinkles improvement cultivates more bright and elastic skin. Intercept UVA and UVB at the same time and protect your skin exposed from the sun more thoroughly. Diamond Powder and Jewel Complex Powder of Ruby, Amethyst and Pearl make skin all the more radiant. A patent ingredient containing Natural Complex extract ingredients help improvement and care of skin trouble.

Ilmeisesti se on nuo "brilliant pearl..." ja  "diamond powder and..." minkä erotan. Normaalissa valossa en erota, mutta meikkauspöydän valossa kyllä. Googlasin kun tuon huomasin ja jotkut olivat nähneet saman jutun. En tiedä olisiko sitten töiden valossa huomannut, mutta en viitsinyt kokeilla. Itse erotan ihan selkeästi lähes hologrammimaiset hileet.

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #102 : 31.01.12 - klo:23:26 »
^
Joo, tuo eka on se higlighter missä oli törkeän kokoisia hileitä. Tokasta en itse ole huomannut hileitä, mutta toisaalta en ehtinyt niin kauan kyseistä käyttään kun vaihdoin Diamond Absolut Totaliin, jonka pitäisi olla parempi epäpuhtaalle iholle.

Edit. Tsekkasin samantien Skin79 Diamond Absolut Totalin ankarimmassa valossa mitä löysin ja tosi pieniä hohtohippuja siinäkin näyttää olevan. Ei ole aikaisemmin osunut silmään vaikka luonnon valossakin on tullut monta kertaa tsekattua yms. Hyvä tietää, Prestige oli mielestäni kuultavampi eli siinä saattoi hyvinkin olla enemmän kiiltoa mukana kuin Absolut Totalissa. :)

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #103 : 01.02.12 - klo:14:39 »
Luin ketjun läpi ja alkoi himottaa nämä BB-creamit. Tutustuin tuohon Skin79 tarjontaan näin aluksi. Tosin vähän epäilyttää nuo sävyt jos ovatkin liian tummia, mutta samallahan tämä ratkaisisi äitini meikkivoideongelman. Mun mielestä mikään voide ei sovi sen iholle, kaikki hilseilee tai on liian pakkeleita tai kumpaakin. 0_0 Tosin se voi johtua kyllä puuteristakin joka kuivattaa. Mutta voisin kokeeksi tilata Skin79 Super+ sen oranssin purkin jossa suojakerroin taisi olla 50. Toisaalta ihan se Skin79 intense classic balmikin voisi olla kokeilun arvoinen. Nähtäväksi jää kumpi tulee. :)
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #104 : 01.02.12 - klo:15:04 »
Eeeek! Lioelen BB cream kolahti juuri postiluukusta, pääsen kokeilemaan tänään! Toivon vaan, ettei nää pakkaset vaikuta mitenkään koostumukseen, on aika kylmä paketti :D... Tilasin myös ensimmäiset circle lensini samana päivänä kuin tän BB creamin, saa nähdä miten jäätyneenä ne tulee tänne :-X...

Mutta täytyy kyllä kehaista treatyourskin.comia, perjantaina tilasin ja tänään tuli, nopeaa toimintaa!

Muoks. Tähän perään nyt arvostelun tynkää, jos kiinnostaa. Minuahan ainakin kiinnostaa ja paljon, olisi kiva jos muutkin laittasivat kuvia ;)! (Ah, tällaisina hetkinä tekisi niin mieli perustaa meikkiblogi...)

Tuotehan oli siis Lioele Triple the Solution, täältä: http://www.treatyourskin.com/lioele-triple-the-solution-bb-cream-50ml/

Ennen ja jälkeen bb creamin. Nassu on siis suihkun raikas, vain Erisanin kosteusvoidetta lätkitty naamaan.
[kuva poistettu]

Omalla kellertävällä kädellä näyttää tältä:
[kuva poistettu]

Vertailun vuoksi kalkkilaivan kapteenin (eli avon) kädellä:
[kuva poistettu]

Eli kellertävä sävyhän tässä on. Ja tällaista juuri etsinkin, eli sopii täydellisesti omaan lämpimään ihonsävyyni, mutta viileällä ja vaalealla iholla saattaa näyttää vähän keltatautiselta :D. Tosin kesällä voisi kyllä sopia ruskettuneemmalle kalkkilaivan kapteenille..?

Peittävyys on kyllä hyvä, mutta erityistä plussaa saa nimenomaan tää sävy. Ihan kaikkein suurimpia ihon virheitä ei peittänyt (ainakaan yhdellä kerroksella), mutta tätä pystyi hyvin käyttämään myös peitevoiteen tapaan pahimpien alueiden päälle taputtelemalla. Juuri eilen illalla sain revittyä poskesta näpyn (>:D), jota tuo BB cream ei suostunut ihan täysin peittämään, mutta eipä tuo pahemmin häiritse. Muutamaa näppyä lukuunottamatta ihoni on ihan hyvässä kunnossa, mutta lähinnä kaipaan ihon epämääräisen sävyn tasoittamista. Ja hyvin tasoitti! Ainoa miinus tällä hetkellä on se, että iho piti kevyesti puuteroida levittämisen jälkeen, ellei sitten pidä sellaisesta heleästä lopputuloksesta (yllä olevissa kuvissa ei tosin ole puuteria, mutta koska lopputulos ei ollut täysin matta, sipaisin varuilta puuteria, sillä t-alue alkaa yleensä päivän mittaan kiiltelemään).

Olen kyllä tyytyväinen, mutta mieli kyllä halajaa testailla useampaakin BB creamia...

Muoks2. Ja jos olen yhtään käsittänyt oikein, oma ihonsävyni on NC 20-25, miehen puolestaan NW 15.
« Viimeksi muokattu: 12.04.12 - klo:02:53 kirjoittanut proia »