Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 180473 kertaa)

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: BB cream
« Vastaus #735 : 17.12.15 - klo:10:44 »
Osaisiko joku auttaa ja kertoa olisiko tuo Lumenen CC-voide Light sävyssä millainen mätsi NC15 sävyn iholle? :)

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #736 : 17.12.15 - klo:15:55 »
Sanoisin että Studio Fix NC15 on paljon oranssimpi.
Raitoja käpälään!

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #737 : 01.01.16 - klo:20:29 »
Mä olen ihastunut Skin79-merkin vihreään BB-voiteeseen. Joskus kesällä tykkäsin näytteiden perusteella oranssista versiosta, mutta talvella se olisi ollut liian tumma. Mun aikaisemmin käyttämäni Missha Perfect Cover sävyssä 13 alkoi myös näyttää syksyn aikana liian tunkkaiselta niin piti etsiä jotain vieläkin vaaleampaa (joka ei kuitenkaan saisi olla liian pinkki). Tuo Skin79 vihreä on just passeli väriltään ja muutenkin tuntuu asettuvan iholle paremmin kuin Missha, peittää myös ehkä hitusen paremmin punoituksia sun muita. Levitysvaiheessa tuo näyttää lähes valkoiselta, mutta tummuu kuitenkin pikkaisen.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #738 : 02.01.16 - klo:07:25 »
^Saatan kokeilla Skin79 BB voidetta vielä jossain vaiheessa. Olen edelleen ihastunut Klairs BB voiteeseen, sävy on täysin sopiva (näitä ei taida ollakaan kuin yksi sävy.)

Nopnop

• Vieras
« Vastaus #739 : 21.01.16 - klo:17:50 »
Tällä viikolla olen testaillut Lioelen Dollish Cera-V CC-voidetta, ja pakko sanoa että petyin hieman. Odotukset olivat korkealla koska Lioelen Dollish Veil BB on lemppari BB-voiteeni. CC-versio ei kuitenkaan tarjoa samanlaista peittoa tai peitä punaisuutta niin hyvin, ja lopputulos tässä on todella kuulas, jopa kiiltävä. Vaatii ehdottomasti puuteria koko naamalle, ja siltikin alkaa kiiltää, vaikka ihoni ei rasvoitu ollenkaan vaan on kuiva. Kosteutta tämä kyllä tarjoaa, siitä plussa. Mutta ei yhtään peitä kasvojeni punaisuutta ja aknearpia. Peitoksi lisäsin paikoitellen peittävää meikkivoidetta, ja kun tulin kotiin tänään (kelikin oli kyllä aika extreme) punaisuus näkyi selvästi ja ne kohdat joissa oli meikkivoidetta erottuivat myös todella selkeästi. Pitää varmaan laittaa tuo BB sitten tilaukseen. Kyllä tämäkin varmaan käytettyä tulee, ehkä sellaisina päivinä jos en kaipaa peittoa (jos iho menee parempaan kuntoon)...

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #740 : 06.02.16 - klo:13:29 »
Ostin pari tuubia Seppälän medium kakkosta. Ihan törkeen hyvää mömmöä! Peittää, kosteuttaa, on enemmän meikkivoidetta kuin kosteusvoidetta. Nyt saa vielä vitosella alennuksella. Käykääpä juurekset hakemassa. Ja jos joku on jo kertonut täällä ja ottaa tästä kuumat voin sanoa, että en ole lukenut koko ketjua vaan täällä heittelen kuten tapani on.

Aiemmin olen kokeillut normibrändien mössöt eivätkä vastaa. Hintaansa nähden tuo Seppälä on hyvin pigmenttistä tavaraa ja peittää jopa finnini ilman muita voiteita. Sekoitan Lumenen päivävoiteeseen ja peittokyky on silloinkin kuin normiBB:llä. Suosittelen lämpimästi!

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #741 : 12.02.16 - klo:15:05 »
CC-ketjukin löytyy jostain kaukaa, mutta kirjainvoidekeskustelu taitaa olla pääosin täällä..?

ACO:lta on tullut hajustamaton CC-voide. Kaksi sävyä, light ja medium. Googlauksen pohjalta light näyttää aikas vaalealta ja keltapohjaiselta. Incin näkee täällä.
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #742 : 12.02.16 - klo:15:14 »
Harmi toi rypsiöljy. Ihan pahimpia kystisten finnien aiheuttajia mulla  :-\ Vaalea, hajustamaton, keltapohjainen, öljytön ja suojakertoimen sisältävä meikkipohja olisi hakusessa.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #743 : 12.02.16 - klo:15:31 »
^ Joo, ymmärrän hyvin. Oon hiljattain löytänyt ACO:lta monta suosikkia, joissa ei ole rypsiöljyä, mutta kyllä ne yhä monissa voiteissa sitä käyttävät. Toisaalta tuossa CC:ssä se on kyllä tosi alhaalla listassa. Musta tuntuu että ainakin itselleni siinä on kynnys, jonka alla se menee. Matala kynnys, mutta kuitenkin. Tuosta varmaan tulee testereitä, kun ACO:n BB:stäkin on ollut - ehkä sitä voi vaikka testata osaan kasvoja? Just tuollaisia meikkipohjia kuin mitä kuvailit on ihan sairaan vaikea löytää. Aurinkosuoja haiskahtaa, joten pohjat on melkein aina vahvasti parfymoituja, ja ne vaaleat ja keltapohjaiset nyt ovat niitä yksisarvisia muutenkin. :-\
1cFii, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #744 : 12.02.16 - klo:16:04 »
^Voisiko Klairs toimia vai onko siinä jokin epäsopiva ainesosa incissä? Se on vaalea, keltapohjainen, mun mielestäni öljytön, lähes hajustamaton ja sisältää SPF 40:n. Incissä on fragrance jossain ihan lopussa, mutta mun muistaakseni se ei tuoksu juurikaan.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #745 : 12.02.16 - klo:16:22 »
^ Tipsonille voi olla eri juttu, mutta ainakin mulle on ongelma, että Klairsissa on methylisothiazolinonea ja se tavallisin kemiallinen suoja, ethylhexyl methoxycinnamate (Octinoxate), jota siinäkin käytetään, on mulle kaikkein pahiten ärsyttävä. Ja nuo pitkät listat kasviuutteita ja edes jonkinlaisen hajustuksen olemassaolo on myös vähän liian isoja riskejä.
1cFii, oma väri.

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #746 : 20.02.16 - klo:17:02 »
Mulla on ollut nyt jonkin aikaa käytössä Misshan Perfect Cover BB voide sävyssä 21. Mielestäni tämä on oikein hyvä kaikin puolin ja vaaleusastekin sopiva, mutta tämä taittaa kuitenkin hitusen punertavaan. Olisiko kellään vinkata ominaisuuksiltaan lähes samankaltaista BB tms. tuotetta (mieluiten korealaisista) joka olisi enempi neutraali tai keltapohjaisempi sävyltään ja samaa tummuusluokkaa?

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #747 : 30.03.16 - klo:09:26 »
Sain lahjaksi ACO Soft Beige BB Creamin ja mua harmittaa tosi paljon, ettei tässä oo suojakerrointa. Lopputulos on kevyt ja säväyttävään päivävoiteeseen verrattavissa. Tähän verrattavissa Lumenen CC-voide on peittävyydeltään meikkivoiteen tasoa. Tykkään tästä tosi paljon, sillä saan kosteutettua ja tasoitettua ihon sävyä yhdellä tuotteella arkiaamujen pikameikkiä varten. Oon kuivaihoisena tottunut laittamaan BB- ja CC-voiteiden alle kosteusvoiteen, mutta tämän tuotteen kanssa en ole sellaista tarvinut. Lopputulos on niin keveä ja luonnollinen, että kosteusvoidekerros BB-voiteen alla sai naaman lähmääntymään ennätysvauhdilla. Tästä huolimatta kosteutustehot ovat riittäneet hyvin mun vaativalle iholle.

Melkein ärsyttää löytää näin hyvä tuote keväällä, kun pitäisi siirtyä suojakertoimellisiin voiteisiin. Testailen vielä yhden aurinkosuojan tälle vuodelle, mutta muussa tapauksessa palaan Lumenen CC-voiteeseen tai mineraalipohjaan kesäksi.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #748 : 30.03.16 - klo:16:14 »
elly, miten onnistuisko jos vaan laittaisit aurinkosuojan tuon ACO:n alle? Saisit käytettyä sitä mistä tykkäät :) Niin mä yleensä teen, kun nytkin käytössä meikkivoide, jossa ei aurinkosuojaa. Mun mielestä se kunnon aurinkosuoja suojaakin paremmin kuin van BB-voide tai meikkivoide, mulle ei koskaan kesäisin riitä pelkkä suojakertoimellinen meikkipohja vaan senkin alla tarttee olla aurinkosuoja kasvoille ::) :P Jep, palan helposti.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #749 : 24.01.17 - klo:10:13 »
Espanjan reissun jälkeen naaman väri on ollut omasta mielestä aivan uskomattoman ruskea. Kotona hoksasin, että nyt on hyvä sauma kokeilla lf:n beauty boxista tullutta liian tummaa Spa Magik BB Cremea. Aina hieman epäilyksellä suhtaudun uusiin bb- voiteisiin, kun on niin paljon ollut hutikokeiluja. Vaan tuo on ollut loistotuote, kasvot näyttää hehkuvilta, pinta hyvä, ei mitään suurempaa normista poikkeavaa rasvoittumista. Peitto ei ole kovin hyvä, mutta oikeestaan muualle mun ei tällä hetkellä tarvitse extrapeittoa saadakaan kuin nenään ja sen punoitusta ei peitä mikään bb-voide.

Eli jatkoon vois mennä, ois mielenkiintoista testailla talvi-ihollekin, jos saa vaaleampana. Saatavuudesta en ole ottanut selvää, enkä sävyvalikoimasta. Vois oikeestaan käydäkin katsomassa...

Edit. Joo näköjään tuon pitäis passata eri ihosävyille, eli vain tuo yksi sävy. Lookfantasticissa kustansi 15,90/50ml, ei paha. Pitääpä käytellä, kun rusketus lähtee...
« Viimeksi muokattu: 24.01.17 - klo:10:20 kirjoittanut Od3ssa »
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann