Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 189245 kertaa)

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: BB cream
« Vastaus #150 : 19.03.12 - klo:16:15 »
^

Minulla on käytössä ELFin powder brush, jolla saa tarpeeksi peittävyyttä omaan makuuni. (löytyy aknearpia ja muita mukavuuksia) Myös skunkkisivellin ja meikkisieni ovat ihan kelvollisia BB:n levittämiseen. Joskus taputtelen BB:n vain sormilla. Riippuu kai vähän BB:n koostumuksesta, että kuinka helposti sen saa levittymään.

Tekisi mieli tilata pari tässä ketjussa mainittua BB:tä testiin, mutta ehkä käytän nuo entiset ensin loppuun. Itselläni on käytössä Meishokun BB ja Holika Holikan Essential BB, joita molempia voin kyllä lämpimästi suositella. Molemmat ostin n. 8kk sitten, eivätkä ne vieläkään näytä loppuvan.
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438

Poissa Juhannusruusu

• Hiushörhö
« Vastaus #151 : 19.03.12 - klo:17:02 »
millä te muut levitätte BB:nne?

Minä käytän nykyisin sormia. Iholla ei ole muuta peitettävää kuin lievää punoitusta eli tasoitan vaan väriä. Siveltimet ärsyttävät mun herkkää hipiääni hyvin helposti. Jos mun ihoa pyörittelee tarmokkaasti kabukilla tai siveltimellä, se alkaa helottaa punaisena ja vihaisena, lisäksi vielä kuumottaa inhottavasti.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 28.03.12 - klo:21:07 »
Minäkin tilasin Misshan BB-voiteen sävyssä 21. Värisävy saisi olla ehkä hiukan vaaleampi, mutta kesällä tuo varmasti on juuri sopiva. Ensikokeilun perusteella vaikuttaa hyvältä tuotteelta. Mulla on rasvainen iho ja ihan niin kuin kaikki muutkin meikkipohjat tämäkin liejuuntui päivän mittaan.  :)

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #153 : 28.03.12 - klo:21:13 »
Käytättekö te puuteria bb-voiteen päällä? Mulla on nyt käytössä elfin irtopuuteri ja tuntuu, että pohja olisi paremman näköinen ilman sitä. Tuntuisi tosin oudolta olla laittamatta puuteria pohjan päälle. Ehkä mä huomenna repäisen ja menen töihin naama puuteroimatta.  0_0  ;D
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 28.03.12 - klo:22:20 »
Riippuu vähän BB Creamista. Misshan M Perfect Coverin päällä en käytä, koska se ei jätä rasvaista ja kiiltelevää fiilistä iholle. Joskus sipaisen skunkilla NYX:n Highlighteria (Mosaic Powder) vähän kasvojen keskiosiin. Skinfoodin Mushroom BB creamin kanssa oli melkein pakko käyttää jotain puuteria, koska ainakin mun iholla se jäi vähän tahmeaksi.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 29.03.12 - klo:09:44 »
Mä en käytä, ihon pinta on sellainen luonnollinen ja heleä Misshan voiteen kanssa.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #156 : 29.03.12 - klo:10:05 »
Mä käytän Misshan BB Creamin kanssa Lumenen Natural Coden kivipuuteria. Levitän sitä tosi puuterisiveltimellä aivan ohuen kerroksen, ettei Misshan ihanan heleä lopputulos kärsisi.

Olen muuten aivan rakastunut Misshan BB Creamiin! Tilasin sen korealaiselta eBay-myyjältä ja sain pari viikkoa sitten. Ostin vieläpä sen isomman tuubin (50 ml), joten pitäisi riittää ainetta vähäksi aikaa. Otin tosin sävyn 13, joka on minulle tällä hetkellä täydellinen, mutta kevään edetessä pitää varmaan hankkia myös sävy 21.

Poissa isadora

• Haiven
  • *
« Vastaus #157 : 01.04.12 - klo:15:14 »
Diorin uutta BB creamia tuli kokeiltua ja vaikutti tosi hyvältä, siinä olisi myös spf 30 mutta niin tota on tosiaan vain 1 sävyä joka on ihan liian tumma mulle.  :(

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 12.04.12 - klo:16:31 »
Mitä te muut olette mieltä näistä "länkkärimerkkien" BB creameista? Esimerkiksi L'Orealiltahan on tulossa kauppoihin Nude Magique BB cream, Maybellinelta Clear Smooth Minerals/Pure Mineral BB cream, Diorilla on jo tuo Hydra Life BB cream ja Estée Lauderilla DayWear BB cream. En oikein osaa päättää, onko tämä hyvä vai huono juttu. Maybellinen meikkipohjat ovat toimineet minulla yleensä hyvin, joten odotan mielenkiinnolla tuota Maybellinen versiota kauppoihin, jotta voisin kokeilla kädelle ja tutkiskella sitä. Mutta muuten kyllä tuntuu vähän siltä, että nämä tunnetummat merkit vain ottavat kaiken hyödyn irti tästä hypetyksestä ja pistävät markkinoille vaikka mitä BB creamin nimellä. Osahan noista voi olla toimivia(?), mutta jokin tässä kyllä tökkii.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 12.04.12 - klo:19:21 »
^Mä ainakin odotan noita länkkäri- BB:itä innolla. Syynä lähinnä se, että mulla on sen verran tummempi iho, etten aasialaismerkeistä pysty mitään vetelemään naamaani. Idea kiinnostaa kuitenkin paljon ja toivon, että noissa olisikin juuri tummempia sävyjä.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 26.04.12 - klo:19:50 »
Tuo Lorealin Nude Maqique on sitten muuten ihan kuraa. Ostin sen Pariisista kevyeksi päivävoiteeksi ja se vaatii ehdottomasti alle kunnon kosteuttavan rasvan. Pahinta siinä on se, että se on koostumukseltaan hieman karheaa, eli tuntuu, kuin vetelisi hienoa hiekkaa naamaansa. Se ei myöskään todellakaan paranna kauniisti ihonsävyä, vaan lähinnä antaaa valoa. Hutiostos, no can do. >:(
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 26.04.12 - klo:20:54 »
^ Harmi, ettei ollut hyvä, mutta kiitos tiedosta!

Äsken lähti tilaukseen vihdoin se Misshan paljon kehuttu BB cream, sitäpä odotellessa. :)

Poissa Andy

• Haiven
  • *
« Vastaus #162 : 27.04.12 - klo:17:48 »
Olen käytellyt Misshan BB Creamia nyt muutaman kuukauden ja tykkään. :D Olen tätä ennen ollut melko vannoutunut mineraalimeikeille, ja ongelmana on ollut ihon kuivuminen, mikä korjaantui BB:n myötä. Toisaalta meikkipohjan liejuuntuminen ja öljyisyys on nyt tullut tutuksi, vaikkakaan ei onneksi kovin häiritsevästi. Peittokyky ei valitettavasti BB:ssä aina riitä, mutta sutimalla mineraaleja päälle saa ihan nätin pohjan aikaan.

Hyvästä kokemuksesta Misshan kanssa uskalsin nyt vihdoin ostaa BRTC Jasmine Water BB Creamia. Sävy on hieman Misshan 21:stä vaaleampi, mikä on ihan positiivinen juttu mun kannaltani. Misshan sävy on ollut vähän siinä ja siinä onko liian tummaa vai ei...  Muuten ensivaikutelmaltaan BRTC on tosi samankaltainen Misshan kanssa. Levittyy ehkä vähän paremmin. Täytyy katsella, jos pidemmässä käytössä tulisi selkeitä eroja - jos tämä vaikka olisikin selkeästi whitening.

Sain ostokseni mukana (myyjänä tuo korealainen ebay-myyjä, jolta muutkin täällä näköjään BB:tä jo ostelleet  ;D) myös samplet BRTC Gold Caviar BB Creamista ja Tonymoly Expert Triple BB Creamista (+ Tonymoly Tomatox Magic White Massage Packista). Vaikuttavat molemmat liian tummilta mulle, mutta enköhän mä uteliaisuuttani vielä noikin joku vapaapäivä käytä kunnolla, kun ei tarvitse mennä ulos.  :)

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #163 : 27.04.12 - klo:23:44 »
Onko kenelläkään muulla tullut ihoärsytystä Misshan Perfect Coverista?

Oon nyt kahtena päivänä (vasta) käyttänyt tuota, ja ihoa kirpristelee ja kihelmöi vähän inhottavasti. Tuttu tunne, jotkin muutkin tuotteet on tätä aiheuttaneet... Iho on mulla ihan normaali, ei kuiva eikä erityisen rasvainen, ei näppyjä, ei tiedossa allergioita jne jne. En ole koskaan vältellyt silareita tai mineraaliöljyjä, itseasiassa mun lemppari kosteusvoiteessa on mineraaliöljy heti kolmantena incissä. Joten en usko että johtuu niistä.

Aloin nyt sitten pähkäillä tuota Misshan BB-voiteen inciä, että onkohan siellä jotain mikä mättää. Tää on ehkä ollut jo täällä, mutta laitoin nyt tuon incin viestin loppuun jos jotakuta kiinnostaa.
En millään haluaisi luopua tästä tuotteesta heti kun tykkäsin tosi paljon lopputuloksesta, sävystä ja tunteesta iholla (siis ennen kuin tää iltainen kipristely alkoi ;D).

Tuo Ethylhexyl Methoxycinnamate incin kärjessä on siis aurinkosuoja-aine, siitä ei pikagooglauksella löytynyt mitään negatiivista sanottavaa. Mutta incin lopussa oleva Butylphenyl Methylpropional (hajuste?) on kuulemma Euroopassa määritelty allergeeniksi. Haittaakohan, kun se on ihan lopussa ja tuo inci on aika pitkä?

Bongaisko joku viisaampi tuosta incistä jotain mikä mahd vois olla haitallista?
-------------------------------------------------------------------------------------------

Water(Aqua), Cyclomethicone, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Zinc Oxide, Caprylic/Capric Triglyceride, Mineral Oil, Phenyl Trimethicone, Talc, Arbutin, Hydrolyzed Collagen, Dimethicone, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Squalane, Adenosine, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, PEG-10 Dimethicone, Polyethylene, Beeswax(Cera Alba), Glycerin, Propylene Glycol, Caviar Extract, Algae Extract, Rosa Canina Fruit Oil, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Fagus Sylvatica Bud Extract, Ceramide 3, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Sodium Hyaluronate, Sodium Chloride, Fragrance(Parfum), Methylparaben, Propylparaben, Disodium EDTA, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, Butylphenyl Methylpropional, Benzyl Salicylate, Hydroxycitronellal, Alpha-Isomethyl Ionone, Hexyl Cinnamal, Linalool, Citronellol
MAY CONTAIN[+/-; Titanium Dioxide(CI 77891), Iron Oxides(CI 77491, CI 77492, CI 77499)]

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #164 : 28.04.12 - klo:11:42 »
^
On kyllä tosi vaikea mennä sanomaan, että mikä noista voisi ihoa ärsyttää.  ??? Cosdna:kin näyttää vaan paria ykköstä ja kakkosta, ei mitään erikoista siis. Voisikohan johtua Misshan hajusteesta? Korealaisille tuotteille on aika lailla sääntö eikä poikkeus, että vahvahkoja hajusteita käytetään.

Mulla on ollut pari päivää testissä SKIN79 Vital BB (oranssi purkki) ja nääh.. Ei oikein ollutkaan niin hyvä, mitä odotin. Pidän enemmän tuosta Holika Holikan Essential BB:stä, se levittyy helpommin, peittää paremmin ja pysyy iholla parempana kauemmin. Jotenkin Essentialin koostumus on paljon miellyttävämpi ja kosteuttavampi.
Pelkällä Vitalilla saa kyllä naaman siedettävään kuntoon, mutta siihen tarvitsee kaksi kerrosta. Yhdellä ohuella kerroksella tulos oli puolipeittävä. Loppupäivästä aknearvet alkoivat sitä paitsi kuultamaan omituisesti tuon pohjan alta..

Tänään kokeilin Vitalia kuitenkin uudestaan normirutiinillani, eli vihreä primeri alle ja peitevoidetta punaisimpiin kohtiin. Nyt näyttää paljon paremmalta ja lopputulos on edelleen luonnollinen. On tämä ihan ok, tulee käytettyä loppuun, mutta silti pidän tuosta Essentialista enemmän. Vitalia tulee varmasti kesällä käytettyä enemmän hyvän suojakertoimen (SPF50 PA+++) ja kevyemmän koostumuksen ansiosta.
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438