Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 189453 kertaa)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
Vs: BB cream
« Vastaus #315 : 21.09.12 - klo:17:53 »
Kävin kokeilemassa tuota mystistä L'oréalin BB-puuteria ja ööh, en tiedä mitä ajatella...  ::) Siis mikä tuossa on ideana? Onko se meikkipuuteri vai viimeistely/korjauspuuteri? Kuuluuko se saman sarjan BB-voiteen päälle? Sipaisin kevyesti kädelle ja totesin, että peittää liian vähän ollakseen meikkipuuteri, mutta on ehkä vähän liian peittävä perus kivipuuteriksi. Olen hämmentynyt. ;D Oli kyllä tosi silkkisen hieno koostumus, ei ollenkaan jauhoinen joten mielenkiintoni heräsi ja saatan kokeilla tuota jossain vaiheessa. Tuosta ei oikein edes löydy tietoa, googlettamalla törmäsin vain yhteen ranskankieliseen blogiin jossa puuteri oli arvioitu (http://beaute-blog.blogspot.fi/2012/08/nude-magique-bb-powder-de-loreal-paris.html)
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #316 : 21.09.12 - klo:17:56 »
Ostin tänään Goshin "bb-voiteen". Se ei edes luvannut niitä tavallisimpia bb-ihmeitä, vaan sanoo olevansa meikkivoide, kosteusvoide ja primer yhdessä, mikä on mielestäni ihan kohtuullista. Olen tsekkaillut noita länsimaisia "bb-voiteita" jo jonkin aikaa, koska en jostain syystä onnistu käyttämään enää meikkivoiteita. Kaikki jää naamalle kakkumaiseksi pinnaksi ja tarttuu pohjusteluyrityksistä huolimatta joka huokoseen ja kuivaan kohtaan.
Goshin bb-voiteen vaalein sävy (01 Sand?) on mielestäni oikein passeli tällaiselle kalpeahkolle iholle (omaan naamaani sopivat esim. Lumene NC Vanilla ja Bourjoisin 51 Vanille Clair). Tasoittaa mukavasti kasvojen värin, mutta ei peitä mitenkään erityisen hyvin. Omaan makuuni siis ihan sopiva, kun nimenomaan itseäni häiritsee kasvoissani "monivärisyys" (;D) ja punoitus, mutta tällä saa hyvää tasaista jälkeä aikaiseksi. Laitoin suoraan puhdistetuille kasvoille, eikä iho tuntunut ollenkaan kiristelevältä, miltä se siis yleensä tuntuu, jos ei laita kosteusvoidetta. Voiteen koostumus on melko jankkimaista ja sellaista tahmeaa, ja voide jää kasvoille sellaiseksi tahmeahkoksi, muttei mitenkään kiiltäväksi. Laitoin päälle puuterin, koska ihoni on melko tehokkaasti rasvoittuva, enkä pärjää koskaan ilman puuteria. Lopputulos on tosi luonnollinen, sellainen no-makeup makeup :). Häivyttää hyvin huokosia ja iho näyttää tosi tasaiselta, tykkään! Näillä näkymin siis ihan hyvä ostos, jännittää vaan, että miten pitkään hyvä lopputulos kestää, kun yleensä kaikki päätyy pelkäksi liejuksi rasvoittuvalla naamallani. Ensituntuma on kuitenkin hyvä.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #317 : 21.09.12 - klo:21:10 »
Mä kokeilin tuota Lorkun BB:tä nyt ns. pohjustajana Lily Lolon Warm Peachille ja Flawless Silkille. Siinä hommassakin tuo voide toimi erittäin hyvin. Normaalia pienempi määrä mineraalipohjaa riitti peittämään ja viimeistelypuuteri teki kuulaan pinnan. Tuo yhdistelmä pysyi erinomaisesti koko päivän ilman mitään korjailuja.

Mullahan on usein ongelmaa siinä, että viimeistään loppuiltapäivästä meikkipohja on liejuuntunut ja vähintään leuka, nenänpää ja otsa loistavat paljaana. Nyt tähän aikaan vain nenänpäästä pohja on hiukan kulunut ja sekin luultavasti sen vuoksi, että olen hiukan kipeänä ja olen kosketellut kasvojani päivän mittaan aika paljon.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #318 : 21.09.12 - klo:21:41 »
Mun mielestä moni BB-voide tuntuu ihan sävyttävältä kosteusvoiteelta  ::)

Mulla on käytössä Garnierin, Lorealin ja Evelynin BB:t. Estee Lauderin BB-voide tuli kokeiltua testeristä, ja siitä en oikein tykännyt. Tuntui ettei se levittynyt kunnolla, johtunee korkeasta suojakertoimesta? Tai alla olleesta kosteusvoiteesta. Estee Lauderin sävyttävästä päivävoiteesta tykkään tosi paljon, sitä voisin hankkiakin.
Noista markettimerkeistä Lorealin BB-voide on hyvä, Garnierin BB tuntuu lähinnä sävyttävältä päivävoiteelta mutta sekoittelen sitä meikkivoiteisiin ja siihen tarkoitukseen sopii hyvin, en tarvitse mitään kovin peittävää meikkiä.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #319 : 28.09.12 - klo:10:34 »
Päätin pitää pikku BB-vertailun, eli vertailla vähän kolme käyttämääni BB-voidetta  :)

Ensin surkea swatchkuva, ylhäällä Garnier sävyssä light, keskelle Missha perfet cover 23 ja alhaalla Lioele beyond the solution;

Kuten kuvista näkyy, Garnier on huomattavasti oranssimpi kuin muut, Missha on harmain ja Lioele beigein. Värin puolesta kallistun Lioeleen, koska se sulautuu parhaiten ihooni. Missha on iholleni hieman liian harmaa ja tunkkainen, Garnier liian oranssi. Lioelen sävy ei ole täydellinen, mutta sulautuu ihooni oikein kivasti.

Garnierin on voiteista kevein ja raikkain, tykkään sen koostumuksesta eniten. Kuitenkin keveys kertoo myös peittokyvyn vähäisyydestä, ja Garnier ei peitä juuri nimeksikään. Missha on voiteista paksuin ja vaikein levittää, Lioele hieman kevyempi versio Misshasta. Mielestäni peittokyky kahdessa edellä mainitussa on suunnilleen sama, eli tasoittaa ihon sävyä ja peittää pieniä virheitä yhdellä kerroksella. Kumpikin vaatii päälleen peiteaineen, mikäli selkeitä finniarpia tai finnejä iholta löytyy.

Garnierin lopputulos on kevyen peittokyvyn vuoksi todella heleä, mutta kevyen, luonnollisen ja vähän peittävänkin lopputuloksen saa myös Lioelella. Pintakuivaan ihooni Missha ei sulaudu ihan niin loistavasti, mutta se taas pysyy kasvoilla koko päivän. Mikään tuotteista ei kuitenkaan kasaudu ihohuokosiin ja hyvin levitettyinä näitä on vaikea huomata kasvoilta ollenkaan. Kaikilla saan nopeasti levitettynä rajat aikaiseksi, mutta häivytän ne kosteusvoiteella. Voimakkain ja huonoin tuoksu on Lioelessa, mutta pakkaus taas on tosi söötti ja tuote on ainoa missä on hygieeninen pumppumekanismi.

Lioele:
+ sävy paras näistä kolmesta
+ helppo levittää, koostumus miellyttävä
+ peittää, mutta on silti luonnollinen
+ kätevä ja nätti tuubi
- voimakas haju

Garnier:
+ tosi kevyt ja raikas meikkipohja
+ tuoksu miellyttävä
+ helpoin levittää kevyen koostumuksensa takia
- ei peitä oikeastaan mitään
- sävy tosi oranssi
- ei kestä kasvoilla koko päivää

Missha:
+ peittokykyä riittää
+ kestää kasvoilla todella hyvin
- liian paksu koostumus, hankala levittää
- sävyt harmaita, iho näyttää tunkkaiselta
- lopputulos ei ole niin fressi kun haluaisin

Vaikka en ihan täydellistä BB-voidetta ole itselleni löytänyt, vaikuttaa tällä hetkellä Lioele parhaalta :) Garnierista tykkään kovasti sen keveyden vuoksi, mutta peittokyky ei riitä tasoittamaan edes värivirheitä tarpeeksi. Misshaa en uusiksi osta, siinä on liian paksu koostumus ja sävyt tunkkaisia.

Itse teen meikkipohjan nykyään näin; kasvoille yksi kerros bb-voidetta , poskipäihin hieman enemmän punoitusta peittämään. Arpiin ja näppihin laitan Lily Lolon mineraalipeittaria ja kiinnitän pohjan Elfin HD-puuterilla. Meikkipohjasta saa näin tarpeeksi peittävän, mutta silti todella kevyen ja kestävän. Olen ihastunut bb-voiteissa siihen, että ihoa ei peitetä kokonaan, vaan se saa jäädä vähän luonnollisemmaksi. Liian raskas meikkipohja on mielestäni pahin meikkimoka, ja bb-voiteilla sen pystyy hyvin välttämään. Saan sen kevyen tasoituksen, mutta varsinaisen peittotyön hoidan paikallisesti. Lily lolon mineraalipeittari sopii tosi hyvin tähän tarkoitukseen, tuotteesta on tullut itselleni ihan HG.

« Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo:11:04 kirjoittanut Mindela »

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #320 : 28.09.12 - klo:10:47 »
^^Kumpi Lioele tuo on, Beyond the Solution vai Triple the Solution? Jos en ole ymmärtänyt väärin, niin jostain luin, että nuo ehkä olisivat hieman eri sävyisiä ja olen itse pohtinut, että kumpikohan mahtaisi olla parempi.
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 28.09.12 - klo:11:08 »
^ Oletan että viestisi oli tarkoitettu mulle? Tuon yläväkäsen tarkoitus on aina olla niin, että aiempi viesti merkataan ^, sitä aiempi ^^ ja sitä sitä aiempi ^^^... ja niin ees päin. Sanon, koska mä en meinaan itse tajunnut tätä vuosiin ;D Merkkasin aina ^^ tai ^^^ vaikka tarkoitin ylempää viestiä.

Kyseessä on siis beyond the solution. Korjasin nimen viestiini, en ees tiennyt että niitä on kaksi erilaista! Kiitos tiedosta :)
« Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo:11:20 kirjoittanut Mindela »

esve

• Vieras
« Vastaus #322 : 28.09.12 - klo:13:12 »
Käytössäni on ollut Garnierin BB-voide, joka on kyllä tosi vahamaista ja paksua mielestäni. Kaikin puolin aika kökkö tökötti (pysyvyys heikko, ei peitä, iho kiiltää liikaa), mutta on tässä kesän aikana ollut ihan ok ratkaisu, kun ei halua meikkivoiteilla läträtä. Garnierin oranssisuus feidaantuu ihan kätevästi rusketuksen sekaan, mutta voin vaan kuvitella miltä näyttäisin talvella tuon kanssa... :O

No mutta joo, Ebaysta tilasin viime viikolla Mishhan BB-voiteen, sävy no. 21. Josko se olisi sitten _the_ bb-cream allekirjoittaneelle. :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #323 : 28.09.12 - klo:20:09 »
Päätin pitää pikku BB-vertailun, eli vertailla vähän kolme käyttämääni BB-voidetta  :)

Ensin surkea swatchkuva, ylhäällä Garnier sävyssä light, keskelle Missha perfet cover 23 ja alhaalla Lioele beyond the solution;

Mindela, suurkiitos kuvasta! Testaan tuon Misshan tänä talvena kun mineraalit käyvät liian kuiviksi - sävy saattaa olla aika täydellinen omalle iholleni, joka on sellainen omituisen oliiviin vivahtava.

BTW, mistä olette tilailleet näitä? Itse kokeilin http://cosmetic-love.com/ - hyvänoloinen valikoima ja ei postikuluja!
« Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo:20:16 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #324 : 29.09.12 - klo:00:18 »
^ Oletan että viestisi oli tarkoitettu mulle? Tuon yläväkäsen tarkoitus on aina olla niin, että aiempi viesti merkataan ^, sitä aiempi ^^ ja sitä sitä aiempi ^^^... ja niin ees päin. Sanon, koska mä en meinaan itse tajunnut tätä vuosiin ;D Merkkasin aina ^^ tai ^^^ vaikka tarkoitin ylempää viestiä.

Kyseessä on siis beyond the solution. Korjasin nimen viestiini, en ees tiennyt että niitä on kaksi erilaista! Kiitos tiedosta :)

Joo, hups, lipsahti ylimääräinen. :) Ja ok, hyvä tietää! Mä en siis tiedä onko noissa sävyissä eroa, mutta jonkun googlailun perusteella jäi sellainen kuva, mut en sitten tiedä, et kumpaan suuntaan (et onko toinen punaisempi/kumpi on vaaleampi jne)... Ja mäkin luulin aluksi, että noita on vaan yks, mut sitten yhtäkkiä huomasin, että just...niitä onkin ainakin kahta erilaista.
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #325 : 29.09.12 - klo:00:42 »
Päätin pitää pikku BB-vertailun, eli vertailla vähän kolme käyttämääni BB-voidetta  :)

Mindela, suurkiitos kuvasta! Testaan tuon Misshan tänä talvena kun mineraalit käyvät liian kuiviksi - sävy saattaa olla aika täydellinen omalle iholleni, joka on sellainen omituisen oliiviin vivahtava.

BTW, mistä olette tilailleet näitä? Itse kokeilin http://cosmetic-love.com/ - hyvänoloinen valikoima ja ei postikuluja!

Mulla on iho kans vaalea oliivi ja Missha on sävynsä puolesta oikein mainio, sulautuu hyvin.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #326 : 01.10.12 - klo:14:21 »
Voisin tähän listailla kokemuksiani BB-voiteista, pohjustuksena sen verran että minulla on aika vaalea ja selkeästi kylmäsävyinen eli punapohjainen iho. Kesällä käytän itseruskettavaa ja ja näytän jonkin verran päivettyneeltä (kuitenkin vaalealta), ja talvella olen kalkkilaivan kapteeni.

Missha Perfect Cover, No. 13
Tykkään koostumuksesta, kevyestä peittävyydestä jota voi halutessaan lisätä kerrostamalla esimerkiksi tummiin silmänalusiin. Sävy on sopiva talvinaamalleni, mutta päivettyneelle iholle on liian vaalea. Tätä minulla on täysikokoinen tuubi.

Missha Signature Real Complete, No. 21
Täydellinen sävy päivettyneelle iholle, ja menee vielä näin syksylläkin. Ihana koostumus, miltei parempi kuin Perfect Coverissa, mutta tuoksu on ehkä hieman voimakkaampi tai ainakin erilainen. Tätä aion tilata kokonaisen tuubin. Sävy näyttää kädellä melko tummalta, mutta harmaapohjaisena tasoittuu iholleni tosi luonnollisen näköiseksi.

Lioele Beyond The Solution
Koostumus jännän liukas, vaikeampi levittää kuin Misshat jos alla on esimerkiksi kosteuttava seerumi. Sävy olisi tummuusasteeltaan kesänaamalleni muuten hyvä, mutta on ehkä hieman liian lämmin tai keltaiseen vivahtava. Tykkäisin paljon jos sävy olisi minulle sopivampi.

Ginvera Green Tea Nude Cover
Todella ohut ja litkumainen koostumus, mutta todella pigmenttistä tavaraa. Levittyy helposti, mutta saa olla tarkkana ettei ohimoille tai kulmakarvoihin mene liikaa. Sävy oli ruskettuneille kasvoille aika ok, mutta ei niin luonnollinen kuin Misshat vaan selvästi meikatun näköinen johtuen tuosta minun makuuni liiankin hyvästä peittokyvystä. Ihan kuin tämä onnistuisi myös jotenkin liejuuntumaan illan mittaan?

edit: Näköjään liian meikatun lookin ja illan mitttaan liejuuntumisen voi välttää sillä että laittaa tätä aivan ohuen ohuelti iholle. Sävy ja koostumus ei kuitenkaan ole minun pärställeni niin hyvä kuin molemmissa kokeilemissani Misshan BB-voiteissa.

Skinfood Mushroom Multi Care
Sävy oli ihan kiva, joskin aika tumma mutta ei ollenkaan oranssi vaan harmaapohjainen. Siinä rajoilla voinko käyttää, mutta ohuesti laitettuna menetteli päivettyneille kasvoille. Koostumus oli todella erikoinen, ohut ja litkumainen mutta silti rakeinen. Iholle levitettäessä rakeet sulivat.

Lumene Vitamin C+ Illuminating Anti-Age, 01 Light
Kamala. Levittyy tahmeasti, sävy näyttää kädellä ihan hyvältä kun oletuksena on se että levittyy kuten muutkin BB-voiteet ja tasoittuu iholle. Mutta ei, tämä muuttuu keltaoranssiksi. En tykkää ollenkaan, minulle sopii paremmin nuo harmaapohjaiset korealaiset tuotteet kuin tällainen länsimainen oranssipohjainen wnb-tuote.
« Viimeksi muokattu: 06.10.12 - klo:01:23 kirjoittanut calypso »

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #327 : 01.10.12 - klo:18:48 »

Lumene Vitamin C+ Illuminating Anti-Age, 01 Light
Kamala. Levittyy tahmeasti, sävy näyttää kädellä ihan hyvältä kun oletuksena on se että levittyy kuten muutkin BB-voiteet ja tasoittuu iholle. Mutta ei, tämä muuttuu keltaoranssiksi. En tykkää ollenkaan, minulle sopii paremmin nuo harmaapohjaiset korealaiset tuotteet kuin tällainen länsimainen oranssipohjainen wnb-tuote.

Mulla on vähän samanlaiset fiilikset tuosta Lumenesta. Jätti kyllä nätin ihon mutta tosiaan huomasin, että varsinkin keinovalossa naama näytti pakkeloidulta ja oranssilta. Missha siis edelleen mulle ykkönen <3

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #328 : 01.10.12 - klo:21:35 »
Minulla Lumene toimi kyllä ihan hyvin, mutta kun naama on alkanut (hiuspohjan lisäksi) syystä tai toisesta rasvoittumaan, niin ei voi käyttää noin kosteuttavaa meikkipohjaa. Harmittaa hirveästi, että kerkesin ostaa, kun en voi nyt kuitenkaan käyttää tuota pois.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #329 : 02.10.12 - klo:22:07 »
Mulla on L'Orealin BB-voide, se vaaleampi sävy. Tykkään tosi paljon siitä millaiseksi se jättää ihon ja pysyy koko päivän siistinä ilman minkäänlaista puuterointia, mutta valitettavasti sävy on mulle aavistuksen liian tumma ja oranssi. Peittää sopivan kevyesti ja tasoittaa ihon sävyä, eikä iho kuitenkaan näytä meikatulta, olisin tosi tyytyväinen jos vaan sävy olisi hyvä! :)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii