Kirjoittaja Aihe: BB cream  (Luettu 180475 kertaa)

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
Vs: BB cream
« Vastaus #345 : 22.10.12 - klo:15:02 »
MUA:n (Makeup Academy) BB-voide sävyssä light on mielestäni tosi vaalea ja peittäväkin, muttei sovi kovin hyvin rasvaiselle iholle. Lopputulos on kiiltävä, joten ehkäpä kuivalla iholle pieni kiilto voisi näyttää hyvältä ja luonnolliselta.

Oikeita BB-voiteita en ole Missha Perfect Coveria huomioimatta käyttänyt. Misshan voide oli vaaleimmassa sävyssä, mutta silti tummui nopeasti eikä peittävyyskään tainnut olla riittävä.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #346 : 23.10.12 - klo:14:44 »
Pakko mainita erikseen, kun kirjoittelin aiemmin kokemuksia Garnierin BB- voiteesta sekaiholle.

Sain tosiaan näytteen kys. tuotteesta Kauneus ja Terveys -lehden välissä (lehti ilmestyi 11.10.). Olen käyttänyt näytepussukasta koko viime viikon ja tällä viikollakin nämä pari päivää, eli käyttökertoja yhteensä tähän mennessä 7. Viime viikolla joku aamu kerrostin oikein urakalla, kun ajattelin sen kuitenkin loppuvan. Kun sitä on kuitenkin vielä riittänyt, olen käyttänyt ihan vaan tarvittavan määrän. Kovinkaan paljoa peitettävää ei ole, käytän silmänalusille valokynää joka tapauksessa, mutta poskilta häivyttelen couperosaa. Koko kasvoille olen kumminkin levittänyt. Suhteellisen riittoisaa kamaa, kun 1,5 millilitrasta riittää mahdollisesti jopa kahdeksan kertaa koko kasvoille (9, jos se yksi ylilyönti lasketaan kahdeksi)! Huomenna ajattelin vielä mennä samalla pussukalla ;D
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Strix

• Vieras
« Vastaus #347 : 30.10.12 - klo:12:41 »
Garnierin rasvaisen ihon BB-voide on tällä hetkellä käytössä. Vaalein sävy. Marketin BB-voiteista ainoa joka oli omalle iholle riittävän keltapohjainen. Nuo tuppaa useimmat olemaan sen verran pinkkejä että jää terve hehku saamatta.

Olen tykännyt kovasti. Sellaisenaan tämä tuntuu kuivattavalta ellei ole todella rasvaista ihoa. Käytän itse tätä arganöljyn päällä ja toimii loistavasti. Naama ei kiillä, levittyvyys on hyvä, sävy on hyvä ja suojakerroin aavistuksen korkeampi kuin originaalissa. Ei tosiaan peitä silmänalusia tai punoittavimpia kohtia, mutta täydellisen ihanan nopea ehostautumisväline kiireisinä aamuina.

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #348 : 30.10.12 - klo:13:23 »
Myös minä yhdyn tähän Garnierin sekaiholle tarkoitetun BB-voiteen ylistyskuoroon. Käytin aikaisemmin sitä Garnierin "perus" BB-voidetta ja vaikka aluksi siitä pidinkin niin loppujenlopuksi se oli aika huono tuote :D Haju jäi naamaan ikävästi ja naama kiilsi ihan järkyttävästi. Mutta tämä sekaihoisten BB-voide on kyllä ihan mahtava tuote, mulla tää peittää kyllä hyvin myös tummat silmänaluset ja tekee ihosta todella virheettömän ja tasaisen näköisen, otsa tämänkin kanssa tarvitsee hieman puuteria mutta sitä ei päivän aikana tarvitse lisäillä läheskään niin paljon. Olen kyllä aivan myyty tämän tuotteen kanssa :) Ainut miinus tulee epäkäytännänöllisestä tuubista, tuotetta tulee helposti vähän liikaa ja siinä näyttäisi myös olevan 10 ml vähemmän kuin Garnierin muissa BB-voiteissa.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #349 : 31.10.12 - klo:20:35 »
^ Yksi hehkuttaja täältä lisää  ;D. Normaali Garnierin BB oli aivan liian rasvainen ja kiiltelevä ja jätti ikävän tunnun kasvoille. Kokeilin myös Lorkun BB:tä, mutta siinä vaaleampikin sävy on mulle liian oranssi. Tämä Garnierin sekaihon BB on juuri sopiva sekä koostumukseltaan että väriltään. Silmänalusiin vedän peiterollia erikseen ja punoittaviin kohtiin peitevoidetta. Lopputuloksena siistin näköinen pohja, pahimmat couperosat piilossa eikä ole silti liian paklattu  :ts.

Hermot ja aika ei aamuisin yksinkertaisesti riitä kosteusvoide + meikkivoide + puuteri -räpellyksiin  :#. Meikkivoide onkin mulla nykyään vain juhlakäytössä... :D

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #350 : 31.10.12 - klo:21:47 »
Vaihtelevaa hehkutusta:

Sekaihon näytteestä riitti 10 reilua koko kasvojen meikkiä. Kun ilmat kylmenivät, kosteutustehot eivät riittänetkään, vaan voide kasaantui kuivimpiin kohtiin. Tietysti aluskosteusvoiteen vaihdolla olisi voinut pelastaa tilanteen, mutta päätin kuitenkin olla ostamatta täysikokoista.

Käytin pari päivää Dermosilin mineraalipuuteria. Silmät menivät kuitenkin nopeasti huonoon kuntoon: roskan tunnetta, kuivuutta, kirvelyä. Silmät ovat muutenkin aika herkät ja olenkin käyttänyt n. vuoden ajan kosteuttavia silmätippoja. Eli samanlaista reaktiota on ollut pitkään. En ole osannut yhdistää sitä mineraalipuuterin käyttöön, mutta täältä luin jonkun samankaltaisia kokemuksia. Silmät on olleet tosissaan paremmat nyt, kun käytin bb-näytettä.

Pakkohan se oli tänään mennä kaupoille. Valitsin sekaihon voiteen sijasta sensitive-version. Tuntuu kädellä kosteuttavammalta kuin sekaihon, muttei niin kiiltävältä kuin tavaversio. Toivottavasti toimii hyvin! Kesäksi sitten sekaihon vuoro :) Sävyt näissä on mulle ihan nappeja molemmat!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #351 : 01.11.12 - klo:08:16 »
Minullakin on välillä ollut BB:n kanssa tuota kasautumista pintakuiviin kohtiin. Olen saanut homman pelittämään ylikosteuttamalla ihoa ennen meikkiä ja levittämällä BB:n taputtelemalla, vähän kerrallaan. Heti meikin teon jälkeen naama tuntuu jopa ällörasvaiselta - mutta sieltä se kosteus pikku hiljaa imeytyy ja meikki asettuu. Itse asiassa pintakuivuuden osalta naama on tällä hetkellä paljon paremmassa kunnossa kuin yleensä tähän aikaan vuodesta.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #352 : 02.11.12 - klo:13:05 »
Garnierin sekaihon BB nyt testattu, ja hyväksi havaittu! Iho on voiteen levittämisen jälkeen kuulas, tasainen ja huoliteltu; normaalisti samaan efektiin on tarvittu primer & meikkivoide & peiteaine & puuteri -kombinaatio, joten BB säästää paljon aikaa ja vaivaa aamuisin :)

Kovin kosteuttavaa tämä ei valitettavasti tunnu olevan, joten pahimmilla pakkasilla on varmaan turvauduttava tuhdimpiin voiteisiin. En ole vielä kokeillut miten BB käyttäytyy (pitääkö ihon yhtä mattana ja kuulaana kuin ilman alusvoidetta?) jos alle levittää esim. Lumenen sensitive päivävoiteen tai suojaavan seerumin. Kun lämpömittarin lukemat putoavat -20 asteen tuntumaan en voi kuvitellakaan lähteväni ulos ilman talvivoiteen antamaa ekstrasuojaa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 03.11.12 - klo:10:03 »
Testailen tänään The Face Shopin FACE it Power Perfection BB Creamia, sävy 2 Natural Beige.

Tosi juokseva koostumus, hulautin näytepussin sisällön melkein kokonaan kämmenselälle vahingossa. Mieletön peittokyky, tein ensiksi voiteella ihan hirveän maskin etenkin kasvojen keskiosaan ja jouduin pyyhkimään. Omalla peittotarpeella tuosta pienestä näytepussista olisi riittänyt varmaan neljään / viiteen käyttökertaan, jos en olisi törsännyt tavaraa pussukasta ulos...

Mikroskooppisen määrän levittämällä todella nätti, peittävä ja kostean näköinen (ei siis matta, mattaa lopputulosta haluava tarvitsee tämän kanssa ehdottomasti puuterin). Erilistä peitevoidetta en tarvinnut ollenkaan, parin näpyn päälle taputtelin vähän ekstraa siveltimellä, näyttää ohuen koostumuksen ansiosta erittäin hyvältä myös silmänympärysiholla. Miellyttävämpi tuoksu kuin Misshan voiteissa - ja mieto. Katsotaan miten kestää, mutta ihanan oloinen tuote  :-*

BB ei kyllä minulla riitä kosteutustarpeisiin - mutta suunnilleen kaikki muut ihomeikin teon vaiheet näillä on näköjään mahdollista kattaa.
« Viimeksi muokattu: 03.11.12 - klo:10:23 kirjoittanut Lila »

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #354 : 07.11.12 - klo:17:32 »
Mulla iski paniikki noiden tullimuutosten takia ja laitoin taas tilauksen menemään Cosmetic Loveen ja tilasin Misshan BB:n, kun täällä niin sitä hehkutetaan. Ehdin sitten vielä ennen vuodevaihdetta tehdä uudemmankin tilauksen, jos tykkään tuosta. (Samalla tilasin Etude Housen ihania Lash Perm-ripsareita 2kpl  <3, oli se sekin mulla asiana sieltä saada)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #355 : 07.11.12 - klo:21:38 »
Sain tänään viimein kokeilluksi tilaamaani Lioelen beyond the solutionia. Säikähdin ensin vähän sävyä joka näytti vaaleanruskealta tuubista tullessaan, mutta iholle kun levitti, sävy sulautui todella hyvin kasvoihin ja näytti todella luonnolliselta. Voide levittyi mukavasti ja iho tuntui hyvältä, vaikken laittanut alle kosteusvoidetta. Tein joskus monta vuotta meikkipohjan niin että sekoitin keskenään tipan L'Orealin True match -meikkivoidetta, Erisanin kosteusvoidetta ja Lumenen jotain kuultovoidetta, kun en löytänyt meikkivodetta joka olisi tarpeeksi luonnollisen näköinen, ja Lioelen bb-cream itseasiassa antaa hyvin samankaltaisen lopputuloksen, mutta käyttö ja levittäminen on helpompaa. Tykkään siis!  :-*

En laittanut päälle puuteria ja nenä alkoi aika nopeasti kiiltää, mutta muuten voide on pysynyt paikoillaan hyvin. En tarvitse kovin paljon peittävyyttä, mutta luulen että tässä peittävyys riittäisi ongelmallisemmallekin iholle. Putelissa oli aluksi ilmaa enkä meinannut saada tavaraa ulos ja raivokkaan pumppaamisen jälkeen sitä tuli liikaa, ja totesin että voidetta voi kerrostaa reippaastikin ilman että se näyttää pahalta  ;D
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #356 : 08.11.12 - klo:15:05 »
Tänään on testissä Holika Holika Peach Girl BB. Tämäkin on todella hyvä. Tummempi sävy on vähän vaaleampi kuin Misshan 23 - ajattelin ensiksi, että liiankin vaalea, mutta hyvin sulautui ihoon. Miellyttävämpi tuoksu kuin Misshassa, vähän hedelmäinen ja miedohko. Hieman dewy finish - ja tämä on pysynyt koko päivän tosi kauniina iholla, ei hilseilyä vaikka tein pohjan kiireessä, tuntuu todella miellyttävältä myös kuivilla ihoalueilla. Peittoa on vähemmän kuin tuossa The Face Shopin FACE it Power Perfectionissa, mutta tälläkin saa näppylät piiloon yhdellä lisäkerroksella... ...ehkä kuitenkin peittävyydeltään minulle sopivampi kuin tuo superpeittävä Power Perfection.

Tämä tai tuo Power Perfection ovat nyt ehdolla täysikokoisen pakkauksen hankintaan - mutta minulla on vielä näytepussukat Skin 79 Snail (!) Nutrition BB creamista ja Skin Foodin Platinum Grape Cell Essential BB Creamista.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #357 : 12.11.12 - klo:21:08 »
Tilasin tuossa joku aika sitten täälläkin kehutun Lioelen Beyond the solution BB-voiteen ajatellen, että se olisi sopiva talvisävy mulle. Mutta onpa se vaan siltikin liian vaalea, vaikka muuten se on tosi hyvää tavaraa. Kaikissa noissa korealaisissa "aidoissa" BB-voiteissa on ollut sama juttu, ne on liian vaaleita kun mulla ei kuitenkaan oo ihan vitivalkoinen iho ja tykkään vielä pitää purkkirusketusta vuoden ympäri. Joten jos jotakuta kiinnostaa, niin myyn sen eteenpäin. Lähes täysi puteli siis kyseessä. :)

Garnierin sekaihon BB-voide on huomattavasti parempaa kuin se ekana ilmestynyt versio. Oonkin tykästynyt nyt tuohon, koska siinä on sopiva sävy mulle. Tuosta ei jää kiiltelevää pintaa, mutta puuteria laitan silti ja eihän se ihan koko päivää kestä virheettömänä, vaan pitää puuteroida silloin tällöin. Mutta Lorealin, Maybellinen ja Lumenen BB-voiteet se kyllä hakkaa mennen tullen.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #358 : 12.11.12 - klo:21:48 »
^ Mä tilasin myös juuri kokeiluun tuon Lioelen. En oo itsekään ihan kalpeimmasta kalpein, mutta elättelen toiveita että se jotenkin sulautuisi ihoon!

Kokeilin myös Garnierin sekaihon BB:tä, mutta mun iho on liian pintakuiva siihen, ja se oli ehkä inasen liian tumma (tai sitten vaan hapettui iholla, kuten mineraalitkin tuppaa tekemään). Luulen myös saaneeni siitä allergisen reaktion silmiin, iho on ilmeisesti superherkässä kunnossa tällä hetkellä  :-\  Olisin halunnut tykätä siitä (mattapinta oli ihana, peittävyys+tasoittavuus samaten!), mutta ei mahda mitään.

EDIT: poistin myyntivinkin
« Viimeksi muokattu: 24.11.12 - klo:09:03 kirjoittanut Alva »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 14.11.12 - klo:10:10 »
Skin 79 Snail Nutrition - ihanan tuntuinen ja myöskin hyvin peittävä BB - ikävä kyllä minulle aivan liian vaalea. Vaaleahipiäisten kannattaa testata!