Kirjoittaja Aihe: Karvat pois valolla - kotioloissa  (Luettu 18374 kertaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
Vs: Karvat pois valolla - kotioloissa
« Vastaus #15 : 17.02.13 - klo:17:19 »
Täällä ollaan myös kuulolla!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #16 : 15.04.13 - klo:07:29 »
Olen joutunut lomamatkan vuoksi pitämään vähän taukoa valoimpulssikäsittelyistä (ennen ja jälkeen auringonoton piti pitää muistaakseni parin viikon tauko), mutta jo kahden käsittelyn jälkeen näkee ainakin käsivarsista selvästi, että karvoitus on harventunut! :ts Sen sijaan viiksissä en ole huomannut merkittävää muutosta. Voi olla, että käsittely tehoaa paremmin tummiin käsivarsikarvoihin kuin vähän vaaleampiin viiksiin.

Reisien käsittelyn päätin lopettaa yhden kerran jälkeen, koska tajusin, että laitteen polttimo kuluu melko nopeasti, ja uusi maksaa n. 30 e. Jatkan siis viiksien, kainaloiden, käsivarsien, säärien ja alakerran parissa. Raportoin taas muutaman viikon kuluttua.

Saimi

• Vieras
« Vastaus #17 : 01.10.13 - klo:12:55 »
Mitenkä Sanna edistyy?

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #18 : 23.10.13 - klo:07:28 »
Ai joo, en ole muistanut raportoida. Kesän ja auringon vuoksi oli säärien ja käsivarsien käsittely tauolla, mutta alakertaa ja kainaloita olen käsitellyt kun olen muistanut/ehtinyt/jaksanut. Karvoitus vähenee hitaasti mutta varmasti! En kyllä tiedä, pääsenkö ikinä täysin karvattomaan lopputulokseen, kun kainaloita on tässä muutaman vuoden aikana käsitelty yhteensä jo varmaan 20 kertaa, ja vieläkin karvoja kasvaa hieman. ::) Nyt kävin juuri sokeroinnissa, joten IPL jäänee taas hetkeksi tauolle kainaloiden ja säärien osalta, mutta käsivarsien kanssa voisikin taas jatkaa.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 05.11.14 - klo:22:35 »
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 03.07.15 - klo:10:43 »
Viisi vuotta jaksoin sitten odotella laitteiden kehittymistä ennen ostopäätöstä. Ratkaiseva tekijä oli se, että nyt noihin uusimpiin laitteisiin ei tarvitse enää kalliita vaihtolamppuja - ja osa ei tarvitse edes hoitogeeliä poiston aikana.

Päädyin tilaamaan pienikokoisen Philips Lumean. Philipsin sarjassa on useita laitteita, jossa valoimpulssipäätä voi liu'uttaa iholla siirtämisen sijaan - ja tämä laite kuuluu niihin. Vaikka laitteessa on Philipsin sarjasta pienin valopää, tuo liu'utusmahdollisuus pienentää käsittelyaikoja mukavasti - ja uskon muutenkin, että lopputuloksesta saa paljon tarkemman ja paremman kuin itse laitetta alue alueelta siirtämällä ja valottamalla. Laite ei myöskään tarvitse käsittelynaikaista geeliä. Hintaa sillä on n. 250 € - ja Philips antaa laitteelle 120 vuorokauden hintatakuun - rahat takaisin jos tulos ei tyydytä.

Dokumentoin käyttöä tänne heti kun laite saapuu, toivottavasti jo ensi viikon alussa. Alkuun meinaan tyytyä kainaloiden ja bikinirajojojen siistimiseen - jos laite toimii, niin alan talvella käydä läpi myös sääriä.

Tämä alkaa olla minulle aika lailla ainoa järkevä vaihtoehto höyläämisen lisäksi. Minulla iho on jotenkin ehkä keskimääräistä herkempi mekaaniselle ärsytykselle. Epiloinnilla olen saanut säärten ihon karmeaan kuntoon, vahaus on lähes yhtä paha - sokerointi aavistuksen parempi. Ja olen niin väsynyt sänkeen! Luulen olevani ihan hyvä kandidaatti valopoistoon - talvi-ihoni on hyvin vaalea ja poistoalueilla karvat ovat paksuhkoja, väri vaaleanruskeasta mustanruskeaan. Niin, säärien höylääminenkin on nykyisin vähän ikävää (kainalot menee hyvin). Minusta tuntuu, että ihon sileys ei koskaan oikein palautunut epilaattorin käyttöjakson jälkeen ja sääret silpoutuvat älyttömän helposti paremmillakin höylillä.
« Viimeksi muokattu: 03.07.15 - klo:10:50 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #21 : 03.07.15 - klo:11:25 »
^Minä olen ainakin hyvin kiinnostunut noiden toimivuudesta! :) Mäkään en pysty käyttämään muuta kuin höylää, ja senkin jälkeen on iho useamman päivän kipeä ja näppyilevä, vaikka AHA ja BHA on viikoittain käytössä ja ne vähän helpottavat tilannetta. Yleensä mulla jää alueet viikkokaupalla käsittelemättä, kun sitä tuskaa ei vaan kestä, ja mullahan on paljon tummiakin karvoja. ;D Jos nuo vähänkään toimisi, niin voisi ehkä pysyä edes vähän kuosissa sheivauskertojen välissä...
Cogito ergo doleo.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 07.07.15 - klo:14:41 »
Eilen pääsin käyttämään laitetta ensimmäisen kerran - oli helppoa ja täysin kivutonta. Kokeilin ensiksi pienimmällä teholla, mutta lisäsin saman tien toiseksi vahvimmalle, kun mitään epämiellyttäviä tuntemuksia ei tullut. Laite tosiaan välähtelee automaattiseesti, kun sitä liu'uttaa iholla - ja tuo kyllä helpottaa urakkaa paljon. Pientä lämmöntunnetta tuntuu iholla ja ilmassa leijailee pieni lämmenneen karvan haju, mutta siinäpä se. Yritän muistaa ottaa kuviakin matkan varrella (eri asia haluanko kainalokuoppiani mihinkään postailla  :P - mutta itselle kiva tallentaa kehitystä). Jälkikäteenkään ei näytä tulleen mitään reaktioita, iho on täysin normaalin näköinen käsitellyiltä alueilta.

Tykkään myös siitä, että tuo Lumea on melko pieni. Osa laitteista näyttää raskaan sarjan laserpyssyiltä, mutta pienin Lumea on kuin vähän isompi epilaattori.
« Viimeksi muokattu: 07.07.15 - klo:15:42 kirjoittanut Lila »

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 07.07.15 - klo:15:55 »
Itsekin olen hyvin kiinnostunut! Onko tuo laite siis sellainen, että se vähentää/heikentää karvankasvua, vai ihan oikeasti tappaa sen karvatupen ja pitäisi saada pysyviä tuloksia?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 07.07.15 - klo:16:47 »
Minusta tuo tieto on vähän ristiriitaista. Philips lupa iitse "Sileä iho jopa 8 viikoksi " - eli sanoisin, että vähentää ja heikentää. Itsellenii riittäisi vallan hyvin tuokin, ylläpitäviä käsittelyitä ei tarvitse tehdä kuin neljän viikon välein - ja jos sitä edeltävä höyläys kohdistuu nykyistä vähäisempään karvastoon, niin ihan mahtavaa.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 07.07.15 - klo:22:15 »
Mä kommentoinkin tästä johonkin toiseen ketjuun ja mulle oli kyllä ihan liian kivulias juttu tämä IPL. En edes uskalla ajatella, että jotkut tähtäävät tällä käsittelyllä johonkin brasilialaiseen... :-X Mulla oli siis Philipsin Lumea SC1991/00 ja käytin ohjekortin ohjeistamana tehotasoja 3-4. Neljän käsittelykerran (8 vkoa) jälkeen huomasin jo vähän kasvun hidastumista, mutta kun ajattelin että tulevaisuudessakin tätä kidutusta pitäisi ylläpitomielessä tehdä kuitenkin 4-6 viikon välein, niin ei tuntuneet nuo tulokset sen arvoisilta. "Tulikuumalla kumilenkillä ihon napsauttelu" kuvaa musta tuota kipua varsin hyvin.

Lila, pidäthän sen pahvilaatikon tallessa, jos haluatkin palauttaa! Itse heitin sen tyhmänä pois, enkä palautusohjeet luettuani usko saavani rahojani enää takaisin. (Eli kuten mainostin jo siellä toisaallakin: muutaman kerran kokeillun laitteen saisi joku kiinnostunut multa ostaa alennuksella pois ;D)
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #26 : 08.07.15 - klo:06:45 »
^Huomasitko Reese heti ensimmäisellä käyttökerralla tuon kivun? Vai vaatiko useamman käsittelyn ennen kuin rupesi sattumaan?
Cogito ergo doleo.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 08.07.15 - klo:12:31 »
^Heti ensimmäisen käyttökerran ensimmäisestä napsahduksesta asti on sattunut ;D Joissain kohdissa enemmän, joissain vähän vähemmän. Mutta varmasti ihmiset on niin erilaisia tän kivun suhteen, kun Lilakin tuossa yllä kuitenkin mainitsee pystyvänsä käyttämään ihan ongelmitta. Hänen laitteensa on eri laitemallia, mutta ero tuskin on niin suuri tämän asian suhteen(?).

En tiedä pitäisikö mun kokeilla vielä esim. ihan ykkösteholla, mutta toisaalta kun kolmostehollakaan tulokset ei olleet niin päätähuimaavia, niin en tiedä onko siitä ykkösestä sitten mun kohdallani ollenkaan edes hyötyä. Epäilen kyllä että tuloksiini ja niiden epätasaisuuteen on vaikuttanut sekin, etten ihan joka kohtaa ole varmaan joka käsittelykierroksella saanut ammuttua, kun yritin sen kivun takia päästä vaan mahdollisimman vähillä napsautuskerroilla ::)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 08.07.15 - klo:12:50 »
Apua, onkohan tuosta minun mallistani mihinkään? Käsittelin vielä alakertaa vähän laajemmin kuin testatessani (oli vähän kiireinen hetki silloin ekalla kerralla, enkä ehtinyt oikein paneutua asiaan  :P) ja ehkä hädin tuskin pari nipistystä tunsin käsittelyn aikana. Taisin jo vääntää tehotkin täysille  :P. Reese - höyläsithän karvat ennen käyttöä? Huomasin, että nipistys tuntui alueella, jossa karvat olivat jääneet pidemmiksi. Entä millainen on ihonvärisi? Minulla kainalot - ja tällä hetkellä bikinirajakin - ovat ihan kalmankalpeita.

Laatikot taitavat vielä olla tallessa, panenpa ne nyt ainakin erikseen syrjään.
« Viimeksi muokattu: 08.07.15 - klo:12:53 kirjoittanut Lila »

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 12.07.15 - klo:20:25 »
Apua, onkohan tuosta minun mallistani mihinkään? Käsittelin vielä alakertaa vähän laajemmin kuin testatessani (oli vähän kiireinen hetki silloin ekalla kerralla, enkä ehtinyt oikein paneutua asiaan  :P) ja ehkä hädin tuskin pari nipistystä tunsin käsittelyn aikana. Taisin jo vääntää tehotkin täysille  :P. Reese - höyläsithän karvat ennen käyttöä? Huomasin, että nipistys tuntui alueella, jossa karvat olivat jääneet pidemmiksi. Entä millainen on ihonvärisi? Minulla kainalot - ja tällä hetkellä bikinirajakin - ovat ihan kalmankalpeita.

Laatikot taitavat vielä olla tallessa, panenpa ne nyt ainakin erikseen syrjään.

Joo, höyläsin. Ja en ole ihan valkoinen, mutta on mulla silti kuitenkin vaaleammasta päästä oleva iho; harvoin esim. löytyy edes Lumenen meikkivoiteista matchia. En mä usko että sun laitteessa mitään pulmaa on - sanoisin, että odota rauhassa se muutama kuukausi tulosten näkymistä, niin näet miten se sun kohdalla toimii. Ja sillä aikaa ole vaan tyytyväinen, että sun kipukynnyksesi on korkeampi kuin meikäläisen ;D

Kokeilin itse asiassa nyt tämän keskustelun innoittamana tässä yksi päivä laitettani ykkösteholla, ja sen kanssa ei tuntunut kuin sellainen kuumuus iholla: ei enää mitään terävää napsahdusta vaan vähän niin kuin joku olisi koskenut tulikuumalla metallilusikalla. Se ei ollut enää niin paha tunne, ja pitää miettiä haluaisinko testata ykkösteholla käsittelyä nyt kuitenkin vielä järjestelmällisemmin ja pidempänä kuurina. Sen laitteen mukana tulleen ohjetaulukon mukaan vaan mun pitäisi tosiaan käyttää sieltä korkeammasta päästä olevia tehoja, joten siksi aloitin niillä alun perin. Mitä tehoa se taulukko ohjeisti sua Lila käyttämään?