Kirjoittaja Aihe: Karvat pois valolla - kotioloissa  (Luettu 17904 kertaa)

Paikalla Lila

• Tukkaguru
Vs: Karvat pois valolla - kotioloissa
« Vastaus #30 : 12.07.15 - klo:20:42 »
Kainaloihin ja bikinirajoille 4-5 ja säärillekin 3-4 - vaikka niissä on aavistus väriäkin. Laitteessa lienee anturi - ja se taisi asettaa kainaloissa tehon 4:ään - muita en muista. Jääkö sinulla iholle tuntemuksia pidemmäksi aikaa? Entäs punoitusta tai turvotusta? Minulla iho ei ollut käsittelystä moksiskaan.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 12.07.15 - klo:20:57 »
^Ei jälkeen päin näy tai tunnu mitään. Mun ainoa ongelmani on se inha tunne käsitellessä :)
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #32 : 13.07.15 - klo:09:51 »
Ehkä tosiaan kannattaisi kokeilla säännöllistä käsittelyä matalalla teholla, ehkä se sietokykykin voisi vähitellen rakentua?

Ärsyttää, kun tuota voi tehdä niin harvoin  ;D. Olin jo täpinöissäni siitä, että on maanantai ja voin taas zappailla - mutta kahden viikon väleinhän sitä pitikin alkuun tehdä, eikä viikon  :D.

Ai miten niin haluan sängestäni eroon  8).

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #33 : 20.08.15 - klo:17:19 »
Tässäpä alkuvaiheen käyttökokemuksia.

Tosiaan, itselläni käsittely on lähes huomaamatonta. Ihoon tulee pieni lämmöntunne ja joskus saattaa tuntua pientä nipistelyä, mutta... ...ei mitään epilointiin verrattavaa todellakaan. Tai vahaukseen. Tai sokerointiin. Ensimmäisen kerran jälkeen olen käyttänyt laitetta täydellä teholla ja iho ei ole ottanut nokkiinsa millään tavalla. Käsittely ei minulla mitenkään näy edes heti käsittelyn jälkeen, ei punoitusta eikä todellakaan mitään pigmentaatiomuutoksia missään.

Tykkään myös tuon oman laitteeni muotoilusta, sillä on helppo tähdätä sinnekin, minne aurinko ei paista  ;D.

Huonompi juttu on sitten se, että vaikka tuossa laitteessa on "liu'utustoiminto", ei se oikeastaan tarkoita paljon mitään muuta kuin että laitteen ainokaista nappia voi pitää jatkuvasti pohjassa ja laite välähtää kunhan se on valmis. Jos laite on pienellä teholla, välähdykset tulevat melko nopeasti peräkkäin ja jos tehoa on enemmän niin välähdysten väli kasvaa (laite on varmaan aika yksinkertainen, sisällä lienee säädettävä kapasitori, jolla ohjataan lampun saamaa jännitettä, kapasitorin latautuminen kestää hetken). Eli saa tuonkin kanssa asetella välähdyksiä vierekkäin ja säärten kanssa kuluu helposti aikaa puolisen tuntia. Kainaloista ja bikinirajasta selviää tuolla kyllä ihan kivasti.

Laite ei todellakaan liu'u iholla jos iho on vähänkään kosteannihkeä. Lamppu on paljon pienempi kuin laitteen ihoa vasten asetettava pää - ja päädyinkin merkitsemään laitteen kuoreen lampun reunat. Geeliähän tuo malli ei tarvitse, mutta suihkun jälkeen olen levittänyt iholle vähän aloegeeliä likumista parantamaan.

Nyt uskallan jo sanoa, että laite ainakin vähentää ihokarvojen kasvua. Uhrasin sääreni tieteelliseen tutkimukseen  :D - ja vasenta on nyt käsitelty kaksi kertaa enemmän kuin oikeaa - ja siinä on selvästi ihokarvojen määrä vähentynyt. Tylsä juttu on se, että sääri tuntuu olevan nopeimmin reagoiva alue, olisin odottanut, että kainalot ja bikiniraja vastaavat voimakkaammin, niissä karva on tummempaa ja iho vaaleampi. No, aion olla sitkeämpi kuin yksikään karva  ;D.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 20.08.15 - klo:19:47 »
^Olisi tosi kätevä kainalo- ja bikinialueelle tuollainen. Muutenkin jokin sheivausta parempi (ja epilaattoria kivuttomampi) vaihtoehto bikinialueelle olisi kiva löytää. On vaan melkoisen hintavia nuo vempeleet..

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #35 : 28.09.15 - klo:13:31 »
Väliaikatietoja - karvankasvu vähenee edelleen. Kainaloissa ei ole enää lainkaan sitä ikävää terävän sängen tuntemusta höyläyksen jälkeen, vaikka karvaa vielä selvästi kasvaa. Tuo vasen sääri on jo aika vähäkarvainen, ei varmaan tarvitse enää monta käsittelykertaa ennen kuin pääsen sen kanssa ylläpitotilaan.

Kärsivällinen tämän kanssa saa kyllä olla, mutta olen jo varovaisen toiveikas tulosten suhteen  :).

Poissa vadelma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #36 : 10.11.15 - klo:08:39 »
^
Hei, olis kiva kuulla taas päivitystä tilanteeseen! Kiinnostas itseänikin kokeilla.
vaalennettu long bob

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #37 : 31.01.16 - klo:14:27 »
Hankin marraskuussa Phillipsin Lumea Precision Plussan, ja tulokset ovat todella selvät. Kainaloihin ja bikinirajaan ei enää oikein tule sänkeäkään viikon aikana, vaan ne pysyvät siistinä. Säärissä on vielä vähän kasvua, mutta kesään mennessä lienen hävittänyt senkin.

Olen käyttänyt laitetta viikon välein, eli hieman turhan innokkaasti, mutta iho ei ole ärtynyt siitä lainkaan. En koe, että täydellä voimakkuudellakaan käytettynä se pieni napsaus tuntuisi oikeastaan miltään. Haittapuolia ei siis parin kuukauden käytön jälkeen ole ilmennyt. Plussaa on sitten senkin edestä. En ole koskaan saanut bikinirajaa pysymään siistinä. Millä tahansa tekniikalla iho on aina ärtynyt tai jopa tulehtunut. On todella kummallista, miten helposti tuonkin ongelman sai sitten ratkaistua.
1a F ii

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 19.02.17 - klo:13:23 »
Mulla on aika vaalea karvasto säärissä, bikinialueella ja kainaloissa sitten hiukan tummempi vaaleanruskea. Sisäänkasvaneet ihokarvat on mun ongelmani, oli sitten kyse sheivaamisesta tai näköjään epiloinnista. Olen bikinialueen siivonnut nyt viiimeiset vuodet miehen partatrimmerillä ihan lyhyelle sängelle ja se on ollut toistaiseksi paras ratkaisu, mutta sileä olisi niin paljon kivempi. Olisikohan kannattavaa investoida tuollaiseen valoimpulssilaitteeseen pelkästään alakerran siistimisen vuoksi? Vai huijaanko itseäni, onko vaaleanruskeaan turha kokeillakaan?

Totesin jo itsekin, että huijaan itseäni.
« Viimeksi muokattu: 20.02.17 - klo:10:33 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #39 : 21.02.17 - klo:09:48 »
Mä olen suhteellisen vaalea. Hiukset tummuusastetta 7-8, ja kyllä tuo Phillipsin Lumea on toiminut edelleen mainiosti. Syksyllä olin pari kuukautta käyttämättä, kun en alkuraskauden aikana halunnut ylimääräisiä kipuaistimuksia supistuksia aiheuttamaan, ja karvat kasvoivat kyllä takaisin suhteellisen nopsaan. Nyt olen taas jatkanut käyttöä, ja parissa kuukaudessa bikiniraja ja kainalot ovat taas sileät.
1a F ii

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #40 : 21.02.17 - klo:20:58 »
Ymmärsinkö oikein, että ensin ajetaan/epiloidaan karvat ja sen jälkeen valotetaan ja niiden takaisinkasvu hidastuu? Vai miten se toimii? Kuinka monta valotusta kuukaudessa voi tehdä? Jos kuitenkin joutuu ajamaan normaalisti kunnes karvankasvu on hidastunut tarpeeksi niin mielellään sitä zäppäilisi viikoittain.

Entäs jos iho palaa herkästi, onko tuo vastaavasti vaurioittava kuin uv-lamppu?

« Viimeksi muokattu: 21.02.17 - klo:21:08 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #41 : 21.02.17 - klo:22:21 »
Ajelu joo, mutta ei epilointia, sillä karvatupen pitää jäädä paikalleen ihoon. Valotuksessa valo nimenomaan kohdistuu siihen (eli tummempaan kohtaan ihon sisällä), joten jos sitä ei ole jäljellä, niin koko toimenpiteellä ei ole mitään vaikutusta :) Koko homman pointti siis perustuu siihen, että saadaan se karvatuppi "ammuttua" valolla toimintakyvyttömäksi.

Muistaakseni 2 viikon välein käskettiin toistamaan käsittely.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #42 : 21.02.17 - klo:22:34 »
Mä olen käyttänyt laitetta kerran viikossa, eikä mitään ongelmia ole ollut. Käytän sitä aina maksimiteholla. Kuukauden käytön jälkeen eli siis noin neljän kerran, oli jo selvää, etteivät karvat kasva tavalliseen tapaan takaisin. Kahden kuukauden jälkeen sekä kainalot että bikiniraja pysyvät sileänä. Mä sheivailen ja kuorin ihon aina saunan jälkeen ja käytän sitten laitetta.
1a F ii

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #43 : 22.02.17 - klo:08:40 »
Voi pahus, ei taida olla mua varten.
Mä en pysty tuolla alhaalla oikein ollenkaan sheivaamaan, yksi kerta voisi mennä juuri ja juuri, mutta silloinkin tulos on aina tulehdus ja kutina. En pysty ajamaan edes koneella ihan lyhyeksi. Saati että jatkuvasti pitäisi sheivata.
Raitoja käpälään!

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 22.02.17 - klo:16:45 »
^Mulla on ollut ihan sama ongelma, siksi tuon laitteen hankinkin, mutta ajattelin sitkiä nuo ekat viikot kutinan ja ärsytyksen kanssa. Ja kumma kyllä, nykyään iho ei enää ärry ollenkaan sheivaamisesta, vaan sen voi tehdä viikottain. Eipä bikinirajalla ole juuri ajeltavaakaan kuin muutama satunnainen karva, mutta pysyy koko alue siistinä, kun sen käsittelee säännöllisesti.
1a F ii