Kirjoittaja Aihe: Tehohoitajat + hiusnaamiot  (Luettu 107061 kertaa)

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
Vs: Tehohoitajat + hiusnaamiot
« Vastaus #45 : 10.03.06 - klo:16:27 »
Ne kannattaa kyllä melkein päällystää jollain silikonifilmillä, tai muuten lähtee järki.
Monella kaverilla, ja pari kertaa itsellänikin on jatkeet ollut, ja aina ne tuntuvat olevan tuota samaa hiustyyppiä.
Paksua, karheaa ja hieman jäykkää. Useimmilla kerroilla latvat ovat alkaneet haaroittua, ja kun se alkaa, jatkuu se aivan uskommatomalla nopeudella.
Cotchaa lainatakseni: " Hiusten paksuus on nyt kaksinkertaistunut kun jokainen hius on haaroittunut vähintään kahdesta kohtaa näissä jatkeissa." Ja se oli ihan sarkasmia...

Itselläni räjähti eräät jatkeet rastoiksi jotka imivät omat hiukset mukaan.
Ja kummassakaan tapauksessa ei saatu mitään aikaan, milläään tehiksillä.
Cotcha lillutti omia jatkeitaan muistaakseni yönkin yli tehiksessä?

On tietysti parempilaatuisiakin hiusnauhoja, se tahtoo olla aina arpapeliä.
Ostovaiheessahan se hius on nin hyvin pinnoitettua, että se tuntuu ja näyttää oikein sileälle ja pehmeälle.
Pinnoite vain kuluu muutamassa pesussa pois, ja sitten hiuksia nostattava totuus paljastuu  ;D

Toivottavasti sun hiuksen Stationery pysyvät paremmassa kondiksessa.
Tummemmat hiunauhat ovat aina paremmassa kunnossa kuin vaaleat ja kirkkaan väriset.

Aitohiusnauhaa jalostettaessa myyntikuntoon, hius käy läpi erilaisia happokäsittelyjä, joilla hiuksesta kuoritaan suomukerros irti  :-X Ymmärtääkseni Remy hiukselle ei ole tehty tätä shokkikäsiottelyä, ja siksi se pysyy paremin.
Käsittely tehdään ymmärtääkseni siksi että hiuksesta saadaan ohuempaa, jottan se vastaisi paremmin paksuudeltaan eurooppalaista hiusta.

Tuo suomukeroksen poisto on kyllä aika raakaa peliä, kuitukerros on suoraan alttiina, hius haaroittuu, vuotaa kaiken kosteuden ja proteiinin ulos. Kiiltoakaan ei juuri ole, sillä suomukerroshan se siinä hiuksessa valoa tasaisesti taittaa.

Tämä vinkkinä niile, jotka miettivät remyhiuksen ja tavallisen, halvemman pidennyshiuksen välillä että laatuun satsaaminen kannattaa tässä tapauksessa.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #46 : 10.06.06 - klo:02:28 »
Kumpi kosteuttaa paremmin: Joicon IHT vai L'anzan Moisture Treatment? Ja mikä on mielestänne paras kosteuttava tehis jos se ei ole kumpikaan noista?  :P Itellä ei ole vielä ainuttakaan kosteuttavaa tehistä ja sellasta tarvittais nyt kipeästi..

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #47 : 10.06.06 - klo:20:51 »
Ja mikä on mielestänne paras kosteuttava tehis jos se ei ole kumpikaan noista? 

Mä olen nyt vihdoin löytänyt jotain aivan mielettömän hyvää kosteuttavaa hoitoa; MOPin C-System Hydrating Conditioner (tehohoitokäytössä)! Toimii ainakin tässä päässä (muutamien käyttökertojen kokemuksella) paljon paremmin kuin mitkään O&H:t, IHT:t yms.  :-*

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #48 : 10.06.06 - klo:21:33 »
Kumpi kosteuttaa paremmin: Joicon IHT vai L'anzan Moisture Treatment? Ja mikä on mielestänne paras kosteuttava tehis jos se ei ole kumpikaan noista?  :P

Mä oon käyttänyt vain kolmea kosteuttavaa tehohoitoa: Joicon moisturizeria, lanzan moisture treatmentia ja elvitalin nutri glossia. Kaikki nuo on hyviä, mutta tuo lanza tuntuu toimivan omissa hiuksissani kaikista parhaiten :)
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #49 : 10.06.06 - klo:21:49 »
Ja mikä on mielestänne paras kosteuttava tehis jos se ei ole kumpikaan noista? 

Mä olen nyt vihdoin löytänyt jotain aivan mielettömän hyvää kosteuttavaa hoitoa; MOPin C-System Hydrating Conditioner (tehohoitokäytössä)! Toimii ainakin tässä päässä (muutamien käyttökertojen kokemuksella) paljon paremmin kuin mitkään O&H:t, IHT:t yms.  :-*
ihan samaa on täällä hehkutettu! hydrating pitkällä vaikutusajalla, ja tukka on kuin unelma!!
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #50 : 12.06.06 - klo:14:04 »
Plääh.. Mä en vieläkään ole vakuuttunut, että kumpi on parempi: IHT vai MOP Hydrating hoito.. :-\ Kun onhan IHT:ssäkin noita öljyjä aika paljon ja parasta kosteudensitojaa Hyaluronic Acidia ja toisin kuin MOP:n Hydrating hoidossa niin silikoni aika loppupäässä. Mä kun en oikeen usko sitä ettei tuo MOP:ssa oleva silanetriol ole silikoni.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #51 : 12.06.06 - klo:14:07 »
Mutta mitä se silikoni haittaa hoitoaineessa?  ???
Vaikka se silanetriol-yhdistelmä olisikin silikonia, niin kyllä tuosta MOPista silti löytyy liuta hoitaviakin aineita.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #52 : 12.06.06 - klo:14:10 »
Vaikka se silanetriol-yhdistelmä olisikin silikonia, niin kyllä tuosta MOPista silti löytyy liuta hoitaviakin aineita.

Eihän se mitään haittaakaan. Jos on silikoniyliherkistymä, niin ehkä sitten asia voi olla ongelma - muuten en kyllä usko että se millään tavalla kenenkään tukkaa tiputtaa päästä (varsinkaan kun Mopissa on niin hyvät hoitavat aineet ja silikoniakin ei ollenkaan/vain todella vähän).
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #53 : 12.06.06 - klo:14:13 »

Niin, tuleehan se halvemmaksikin kuin IHT.. Ja kuitenkin IHT:täkin varmaan muutettiin nyt paskemmaksi kun purkit muuttui.. Sitä vaan pelkään aina, että huuhdellessa silikonillista hoitoainetta sitä silikonia joutuisi päänahkaan.. Tiedän että olen vähän yliherkkä tällasissa.. Ja sit toi harmittaa että MOP:n Hydrating shampoossa on niin korkea pH, kun muuten kuulostaisi olevan niin täydellistä ainetta, mutta kyllä mä olen nyt päättäny tilata sitä, jos se kerran on kosteuttavin shampoo mitä juurekset on kokeillut.  ;)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #54 : 12.06.06 - klo:15:25 »
Niin, tuleehan se halvemmaksikin kuin IHT.. Ja kuitenkin IHT:täkin varmaan muutettiin nyt paskemmaksi kun purkit muuttui.. Sitä vaan pelkään aina, että huuhdellessa silikonillista hoitoainetta sitä silikonia joutuisi päänahkaan.. Tiedän että olen vähän yliherkkä tällasissa.. Ja sit toi harmittaa että MOP:n Hydrating shampoossa on niin korkea pH, kun muuten kuulostaisi olevan niin täydellistä ainetta, mutta kyllä mä olen nyt päättäny tilata sitä, jos se kerran on kosteuttavin shampoo mitä juurekset on kokeillut.  ;)

Älä hyvä ihminen neurotisoi  :)
Täällähän on miljardeja kehuja noista MOPin tököteistä niin ei nyt sinun hiuksillekaan/päänahalle mitään tappokamaa voi olla.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #55 : 12.06.06 - klo:15:49 »
Niin, tuleehan se halvemmaksikin kuin IHT.. Ja kuitenkin IHT:täkin varmaan muutettiin nyt paskemmaksi kun purkit muuttui..

Inci näyttäisi pysyneen samana uusissakin pulloissa, tosin taitaa tuolla välissä olla pari eri järjestyksessä, pikaisella katsomisella.

Uusi:
Deionized Water (Aqua), Cetearyl Alcohol, Behentrimonium Chloride, Glycerin, Cetyl Esters, Lanolin, Hydrolyzed Human Hair Keratin (Quadramine Complex), Laurdimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Human Hair Keratin, Hydrolyzed Keratin PG-Propyl Methylsilanediol, Thioctic Acid, Psidium Guajava (Guava) Fruit Extract, Sodium Ascorbyl Phosphate, Tocopheryl Acetate, Denothera Biennis (Evening Primrose) Oil, Aleurites Moluccana Seed Oil, Glcolipids, Allantoin, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Hyaluronic Acid, Hydrolyzed Wheat Starch, Hydrolyzed Wheat Protein, Benzophenone-4, Amodimethicone, Ceteareth-20, Cetrimonium Chloride, Trideceth-12, Butryospermum Parkii (Shea Butter), Methylparaben, DMDM Hydantoin, Tetrasodium EDTA, Citric Acid, Fragrance (Parfum).

Vanha:
Water (Aqua), Cetearyl Alcohol, Behentrimonium Chloride, Glycerin, Cetyl Esters, Lanolin, Hydrolyzed Hair Keratin, Laurdimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Human Hair Keratin, Thioctic Acid, Psidium Guajava Fruit Extract, Sodium Ascorbyl Phosphate, Tocopheryl Acetate, Oenothera Biennis (Evening Primrose) Oil, Aleurites Moluccana Seed Oil, Glycolipids, Allantoin, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Hyaluronic Acid, Hydrolyzed Wheat Starch, Hydrolyzed Wheat Protein, Benzophone-4, Amodimethicone, Ceteareth-20, Propylene Glycol, Cetrimonium Chloride, Trideceth-12, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Methylbaraben, DMDM Hydantoin, Tetrasodium EDTA, Citric Acid, Fragrance.

Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #56 : 12.06.06 - klo:15:56 »
Niin, tuleehan se halvemmaksikin kuin IHT.. Ja kuitenkin IHT:täkin varmaan muutettiin nyt paskemmaksi kun purkit muuttui..

Inci näyttäisi pysyneen samana uusissakin pulloissa, tosin taitaa tuolla välissä olla pari eri järjestyksessä, pikaisella katsomisella.

Hydrolyzed Keratin PG-Propyl Methylsilanediol

Tulihan sitä silikonia taas hiukan lisää.. Mutta no ei tuo nyt niin paha. Kait tuotakin voi joskus kokeilla.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #57 : 12.06.06 - klo:16:00 »
Tuo nyt on ainakin jokin keratiiniyhdiste, jossa on ilmeisesti hieman silikonia mukana. :)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #58 : 12.06.06 - klo:19:02 »
siis mitääh?? olenko nyt missanut jotain tosi oleellista? siis onko hydrating-hoitiksessa silikonia?? luulin aina, ettei olisi! ??? :o
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Suomineito

• Vieras
« Vastaus #59 : 14.06.06 - klo:01:14 »
Seuraavanlaiset (teho)naamiot olen todennut tosi hyviksi hieman kuivahkoille käsitellyille hiuksilleni (latvat erityisesti on kuivat, mutta pituudet myös hieman): www Infinite Intensive Mask ja Corona Cosmetics Jojoba Mask. Molemmat siis kampaamotuotteita, eikä sieltä kalleimmasta päästä onneksi. Ja ne tuoksuu hyviltä mun nenään kumpikin. Nyt tein juuri niistä sekoituksen, ja aion testata sen kohta kunnon vaikutusajalla (ehkä tunnin ainakin annan vaikuttaa). Varmasti tulee hyvää jälkeä kun mulle on molemmat olleet tosi hyviä tehokkaita naamioita. :)