Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 170097 kertaa)

Poissa Emmi

• Hiushörhö
Hoidetut jalat
« : 16.02.06 - klo:23:43 »
Aloitan uuden topicin aiheesta, jota en täältä mielestäni vielä löytänyt...

Miten teillä on tapana hoitaa jalkoja ja varpaiden kynsiä? Mulla on  tapana  tehdä pedikyyri vähintään kerran parissa viikossa: ensin jalkojen liotus (käytän tähän TBS jalkakylpysuolaa), sitten raspaus, rasvaus (TBS:n viilentävä jalkavoide) ja lopuksi kynsien hoito. Kynnet käsittelen suunnilleen samalla tavalla kuin sormienkin kynnet. Varpaiden kynsissä tosin tykkään käyttää huomattavasti kirkkaampaa lakkaa, sormissa menee paremmin jokin naturelli sävy. Vaikka onkin talvi, tykkään pitää myös jalkapuolen jotakuinkin kunnossa -tosin sandaalikaudella asialla on paljon enemmän merkitystä. Nätit sandaalit eivät pääse oikeuksiinsa hoitamattomissa jaloissa...

Muistan kuulleeni, että apteekista saa jotain voidetta, joka parantaa kovettumia kantapäistä ja myös ehkäisee niiden syntymistä. Sattuisiko joku muistamaan ko. voiteen nimen?

Poissa Hanna

• HAIRahtanut
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #1 : 16.02.06 - klo:23:57 »
Tuossa apteekki ja sen tuotteet- ketjussa oli ainakin juttua salisyylihappovoiteen käytöstä kovettumiin. Yliopiston apteekin sivuilta katsoin lisätietoja, ei näyttänyt olevan kallistakaan.

Poissa loota

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 17.02.06 - klo:09:31 »
Mä olen ihan tajuttoman huono pitämään jaloista huolta. Talvisin ne unohtuvat kokonaan, koska niitä harvoin näkee ;D ja kun kesä alkaa tulla niin harmittelee kun ei ole mitään millä hoitaa. Ainoa mitä olen tehnyt kauniiden jalkojen hyväksi on lakkaus ja koruja silloin tällöin. Mulla on vähän kovettumia, mutta ilmeisesti tarpeeksi tujulla kosteuttavalla rasvalla saa jotain tehtyä, koska kantapäät ei enää jää kiinni esim. satiinilakanoihin.

Osaisko joku antaa ihan perusvinkkejä millä lähteä käyntiin, mitä ostaa ja mistä?

Tuli mieleen, että meillä on täällä vanhempien hierova jalkakylpy joka muutossa vahingossa roudattiin tänne. Sitä ei ole hirveästi kaipailtu niin ei olla muistettu viedä takaisinkaan joten sitä voisin alkaa myös käyttämään. :)
« Viimeksi muokattu: 17.02.06 - klo:09:33 kirjoittanut loota »

Poissa Zippo

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 17.02.06 - klo:09:49 »
Mulla on kans käytössä TBS:n tuotteet pedikyyrissä. Kylpysuolaa en käytä, mutta TBS:n kuorinta-ainetta, raspia (savesta tehty ja sit raspikivi), paria erilaista jalkavoidetta jne käytän aina. Huolimatta jatkuvasta korkokengillä tipsuttamisesta mun jaloissa on harvoin kovettumia tai känsiä tms. Varpaiden kynnet huollan leikkaamalla ja viimeistelemällä viilalla, kynsinauhat työnnän taaksepäin jne. Lakkailen milloin milläkin.

Nove

• Vieras
« Vastaus #4 : 17.02.06 - klo:09:55 »
Jalkakylpyjä teen n. kerran viikossa, yleensä käytän Schollin pehmentävää jalkakylpygeeliä tai jalkasuolaa ja sen jälkeen kuorin ne öljy/sokeri-sekoituksella. Kerran kuussa on pakko raspata jalat liottamisen jälkeen, mulle kun tulee niitä kovettumia tosi helposti. Rasvaan jalat 2 kertaa päivässä noiden kovettumien ja kuivuuden välttämiseks, yleensä ensin kantapäät Schollin halkeileville kantapäille tarkoitetulla voiteella ja siihen päälle vielä koko jalalle Locobasen rasvainen emulsiovoide. Kynnet viilaan ja lakkaan n. parin viikon välein. Mä en oo mikään suuri kirkkaiden lakkojen fani, joten yleensä niissä onkin pelkästään ranskalainen pedikyyri.

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
« Vastaus #5 : 17.02.06 - klo:10:00 »
Mä hoidan jalkojani noin 1-2 kertaa kuussa riippuen siitä miten hyvin lakkaus kestää. Talvella menee usein ton kuukaudenkin verran ennen kun on uuden hoidon aika. Kovettumia mulle tulee aika harvakseltaan, eikä mitään halkeiluja ihoon lähes koskaan. Tuotteita mulla on sekalainen seurakunta. Rasvoina käytän ihan perusrasvoja tai sitten jotain sellaisia kasvorasvoja, jotka ovat olleet ihan onnettomia virheostoksia.  ;D  Lakkana on useimmiten jotain yhtä tummaa tai räväkkää kuin käsissäkin. Jotenkin mulla on pakkomielle, että ne pitää sointua yhteen.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)

Poissa sipe

• Tukkaguru
  • Hooray, it's Happy Bunny
« Vastaus #6 : 17.02.06 - klo:10:30 »

Muistan kuulleeni, että apteekista saa jotain voidetta, joka parantaa kovettumia kantapäistä ja myös ehkäisee niiden syntymistä. Sattuisiko joku muistamaan ko. voiteen nimen?

Muistaakseni se oli Laumontin. Kyllä ne joka tapauksessa apteekissa tietää; minäkin aikanaan kysyin vain salisylihapporasvaa kovettuneille kantapäille. ;)

Nykyään hoiudan jalkojani Dermosilin Extra-voiteella, joka pitää kantapäät kyllä tosi pehmeinä, kunhan vaan muistaa rasvata aina suihkun jälkeen. Eipä ole tarvetta erillisille jalkahoidoille kovinkaan usein, kun noin tekee. :)
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #7 : 17.02.06 - klo:10:49 »
Minä raspaan jalat kerran viikossa suihkun jälkeen ja rasvaan ne noin pari kertaa viikossa. Jalkahoidossa käyn kerran vuodessa ja samalla laitatutan geelivahvisteet varpaankynsiin kesäksi. En ole kovin ahkera korkokenkien käyttäjä joten jalat pääsee kohtuullisen helpolla ja ovatkin saaneet kovasti kehuja kosmetologeilta. Jalkavoiteena on ollut jo pitkään Oriflamen Soothing Foot Cream.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #8 : 17.02.06 - klo:11:16 »
Mielestäni olen aika laiska hoitamaan jalkojani, tekisin jalkakylpyjä jos vain löytäisin pesuvatini ( ;D ei mitään käsitystä miten ja minne sen voi hukata) Nyt kun olen ilman vatia niin tapanani on suihkussa joskus harjata jalkojani ja joskus kuoria. Rasvaan jalat aina kun tuntuu kuivalta ja lakkaan uudelleen kun lakkaus on mennyt huonoksi. Silloin kun vati oli tallessa tein jalkakylvyn aina kun lakkaus oli kärsinyt ja joskus myös käytin raspia. Jalkani eivät kovetu helposti joten se ei ole välttämätöntä. Lakoissa suosin kirkkaita värejä kuten sormien kynsissäkin  :)
Olen yleensä kotona avojaloin niin ehkä siksi jalkani eivät mene huonoon kuntoon, mutta jos joutuu olemaan pitkiä päiviä sukat, villasukat ja talvikengät jalassa niin silloin rasvaan jalkani iltaisin Helosanilla.

rebecca

• Vieras
« Vastaus #9 : 17.02.06 - klo:12:13 »
Minä hoidan jalkojani rasvaamalla ne joka ilta. Pari kertaa kuukaudessa otan jalkakylvyn ja ensin kuorin jalat jalkojen kuorintavoiteella, sitten rapsin hieman raspin tai hohkakiven kanssa. Tykkään pitää varpaan kynsiä lakattuina, myös talvella. Joskus satunnaisesti olen talvella muutaman viikon ilman lakkaa varpaan kynsissä, koska olen joskus lukenut, että varpaan kynsille tekee hyvää olla välillä ilman lakkaa. (Sen väitteen todenperäisyydestä en tiedä. Luin sen varmaan joskus 80-luvulla.  :D )

Olisi ihanaa käydä hoidattamassa jalkoja ammattilaisella, mutta koska en käy nyt töissä, minun täytyy katsoa, mihin rahani laitan.

Poissa Janda

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 17.02.06 - klo:13:10 »
Käytän pari v sitten hankkimaani jalkakylpy-masiinaa n.kerran viikossa, raspailen ja laitan TBS:n viilentävää piparminttu voidetta. Kynnet pidän lyhyinä mutta lakkaaminen on ongelmallista, en vain jotenkaan taivu ja siksi se laittaminen on vaikeeta ja tuloskaan ei aina mairittele. Talvella perusrasvailen jalkoja lähes päivittäin kun tuntuu kuivuvan niin paljon.
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 17.02.06 - klo:14:20 »
Mun jalat taitavat usein olla paremmassa kunnossa kuin kädet. Nilkkojen virheasentojen takia saan jalkapohjiin helposti kovettumia ja harrastuksessa joudun olemaan avojaloin, joten pedikyyri kerran viikossa on paikallaan.

Kaapista löytyy lähes kaikki vipstaakelit jalkahoitoon Schollin partateristä lähtien. Niitten kanssa saa muuten olla jumalattoman tarkka. Olen muutaman kerran höylännyt liian syvältä ja sitä verenvuotoa on aika hankala saada loppumaan.

Varpaiden kynsissä mulla on aina valeaa lakkaa. Se saa jalat näyttämään sirommilta. Tosin mun jalat on melko kapeat jo ennestään, eli erityisefektille ei juuri ole tarvetta.

Jalat rasvaan joka suhkun jälkeen, kuten muunkin kropan. Käytän jaloille tujumpaa voidetta, kuten Hydrania.
« Viimeksi muokattu: 17.02.06 - klo:15:03 kirjoittanut Syaani »
1a F ii

Nove

• Vieras
« Vastaus #12 : 17.02.06 - klo:14:31 »
Kaapista löytyy lähes kaikki vipstaakelit jalkahoitoon Schollin partateristä lähtien. Niitten kanssa saa muuten olla jumalattoman tarkka. Olen muutaman kerran höylännyt liian syvältä ja sitä verenvuotoa on aika hankala saada loppumaan.

Tavallisella partaterällä vedät? Mä en kyllä tohtis, saan välillä jalkahöylälläkin tehtyä sellasia reikiä että lattia tulvii verestä.

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 17.02.06 - klo:15:02 »
Tavallisella partaterällä vedät? Mä en kyllä tohtis, saan välillä jalkahöylälläkin tehtyä sellasia reikiä että lattia tulvii verestä.

Eijeijei. ;)  Se on samanlainen kapine kuin jalkahoitajilla. Eli  partaterä laitetaan kiinni varressa olevaan metallikehikkoon niin, että vain muutaman milli terästä jää esiin. (hitto, kun en löydä kuvaa). Se terän osa kulkee kehikon myötäisesti, eli se ei sojota mitenkään. Silti sen kanssa saa olla varovainen.
1a F ii

Nove

• Vieras
« Vastaus #14 : 17.02.06 - klo:15:25 »
Eijeijei. ;)  Se on samanlainen kapine kuin jalkahoitajilla. Eli  partaterä laitetaan kiinni varressa olevaan metallikehikkoon niin, että vain muutaman milli terästä jää esiin. (hitto, kun en löydä kuvaa). Se terän osa kulkee kehikon myötäisesti, eli se ei sojota mitenkään. Silti sen kanssa saa olla varovainen.

No mä jo ajattelin, että täytyy sun olla tarkka jos sillä partaterällä saat nätisti paloja ilman mitään suurempaa verenhukkaa :)

Tätä kapinetta varmaan meinaat?
(toimimaton linkki poistettu)
« Viimeksi muokattu: 22.07.09 - klo:16:14 kirjoittanut Tuikkuli »