Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 175090 kertaa)

Poissa Syaani

• Tukkaguru
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #15 : 17.02.06 - klo:15:34 »
^ Just se. Helekutti, kun oon tänään niin verbaalisesti rajoittunut, etten tuotakaan osannut paremmin selittää. ;D
1a F ii

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #16 : 17.02.06 - klo:19:16 »
Oon kuullut jostakin, että kantapäät kannattaisi raspata (onks toi sana? :) ) mieluummin kuivana kuin suihkun jälkeen. Onko kukaan muu kuullut tästä?
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 17.02.06 - klo:19:26 »
Oon kuullut jostakin, että kantapäät kannattaisi raspata (onks toi sana? :) ) mieluummin kuivana kuin suihkun jälkeen. Onko kukaan muu kuullut tästä?

En ole, ainakin kosmetologi tekee raspauksen liotettuihin jalkoihin.

Itse raspaan max. 2 kertaa viikossa KYNSIVIILALLA, joka on tukevaa tekoa (mm. LCN:llä on valikoimissa). En missään nimessä raspaa metallisella tai edes sellaisella ns. tavallisella raspilla. Mitä enemmän jalkapohjia raspaa, sitä enemmän uutta solukkoa kasvaa. Kerran viikossa voitelen tarvittavat kohdat Widmerin Wicarba-voiteella. Rasvailen jalkoja aina tarpeen mukaan eli yleensä joka toinen päivä.

http://www.louis-widmer.fi/002lwd_03020101_fi.htm
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #18 : 17.02.06 - klo:20:19 »
Minä oon taas kuullu monelta taholta pikemminkin niin päin tuon että jos raspaa kuivana kantapäät, iho kärsii ja kuivuminen ja kovettuminen vain pahenee. Ja sen takia pitäisi kosteana raspata ja melko varovasti.
Miten lie sitten asian laita  ???

edit: niinhän *manna* tuossa olikin jo ehtinyt saman asian sanoa  :)
« Viimeksi muokattu: 17.02.06 - klo:20:21 kirjoittanut calypso »

Ella

• Vieras
« Vastaus #19 : 17.02.06 - klo:20:40 »
Jotenkin maalaisjärjellä ajattelisi että pehmeänä nimenomaan se kulunein ja "rispaantunein" kerros lähtee helposti pois, muuta solukkoa sen pahemmin vahingoittamatta. Itse raspasin juuri, pitkän suihkun päätteeksi. Eikä tietenkään raspata kuin työmies hinkkaa, vaan hellästi ja tunteella..  Jaloillakin on tunteet.  ;)

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #20 : 17.02.06 - klo:20:47 »
Mulla lähtee yleensä se kuivunut ja kuollut "irtonainen" solukko suihkun jälkeen jo sillä tavalla kun froteepyyhkeellä hieroo. Tosi harvoin edes käytän raspia. Paitsi jos ei muista rasvata jalkapohjia säännöllisesti niin se on tiukemmassa ja silloin täytyy ottaa kovemmat konstit käyttöön  :D

Käytättekö muuten varpaiden kynsissä aluslakkaa? Minä en yleensä, tuntuu jotenkin haaskaukselta. Tai kun ilmankin pysyy lakka hyvänä pitkään niin mitäpä sitä turhaan. Eikä tummuminenkaan haittaa kun en värittömiä lakkoja käytä juurikaan koskaan, enkä kyllä ole havainnut tummumista muutenkaan..  :)

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #21 : 17.02.06 - klo:21:09 »
Käytättekö muuten varpaiden kynsissä aluslakkaa?

Mä käytän. Muistaakseni erään LCN:n lakan kanssa käytettynä lakkaus kesti hyvänä varpaankynsissä kolme viikkoa. Sitten rupesi "kasvuraja" häiritsemään.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #22 : 19.02.06 - klo:15:57 »
Nyt kun olen koulun kautta perehtynyt enemmän jalkojen hoitoon, niin teen sitä kyllä säännöllisemmin. Rasvaan jalat joka ilta kunnolla ja raspaan niitä parin viikon välein samalla, kun otan sarveistumaa ja kovettumia pois sellaisella kirurginveitsellä. Liian useinhan jalkoja ei saa raspata, sillä kovattumat vain lisääntyvät silloin tuon mekaanisen rasituksen vuoksi. Itsekin raspaan jalkakylvyn jälkeen, jotenkin vain olen koulussa tottunut tuohon järjestykseen, Olen kyllä joskus kuullt jonkun ihan perustellun syynkin siihen, miksi pitäisi raspata ennen kylpyä.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

eizii

• Vieras
« Vastaus #23 : 19.02.06 - klo:20:39 »
Käytättekö muuten varpaiden kynsissä aluslakkaa?

mä käytän, koska yleensä lakat alkaa värjäämään kynsiä kun varpaista ei lakka lähde niin nopeasti kuin sormista :) varsinkin vanhat lakat on ikäviä juuri tästä syystä  :-\

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #24 : 19.02.06 - klo:23:56 »
Mulla on sellainen tyyli että sitten kun ostan uuden aluslakan niin vanha siirtyy varpaiden kynsille. Lumenen aluslakka menee mielestäni melko nopeaa (kun puolet on kulunut) jotenkin paksuksi ja tekee mieli vaihtaa uuteen. Käytän sitten loput  mitä pystyy enää käyttämään varpaille. Eli en käytä aina mutta joskus käytän "kuuriluontoisesti"  :)
En siltikään ole huomannut tummumista, ihme kyllä.

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #25 : 20.02.06 - klo:01:01 »
Mulla on jalat usein aika kärsineessä kunnossa: aika usein kovettumia ja jatkuvasti rutikuivat. Koetankin muistaa laittaa suihkun jälkeen ja joka yöksi voidetta. Käytössäni on erilaisia TBS:n vartalovoita ja yöksi laittaessani laitan usein vielä villasukat jalkaan.

Ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa teen varsinaisen jalkahoidon, joka sisältää seuraavat vaiheet: raspaus, jalkojen liotus kylpysuolavedessä (TBS Peppermint foot soak), kuorinta (TBS Peppermint foot scrub), kuivaus ja jalkoihin TBS:n vartalovoita ja kynsinauhoihin punaista Bepanthenia. Yleensä myös työntelen appelsiinipuutikulla kynsinauhoja ja joskus lakkaankin varpaankynnet.

Olen noudattanut näitä jalkojen hoitorutiineja nyt jotain vuoden verran ja jalat ovat huomattavasti paremmassa kunnossa kuin aiemmin, varsinkin kovettumia on selvästi vähemmän kuin ennen. Tein tuon jalkahoitoni kerran myös miehelle ja nykyään hän välillä jopa pyytää sitä, kun se on niin kivaa :D.

Ja tähän kiistanalaiseen kysymykseen: raspaan siis jalat kuivana. Silloin lähtee mun mielestä terävämmin ne varsinaiset kovettumat, kun taas liotettuina jalat on yhtä höhhöä, ja tuntuu, että lähtee helposti liikaakin.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #26 : 20.02.06 - klo:17:09 »
Mulla jalat ovat aina näin talvisin kamalassa kunnossa. Nytkin molemmat jalat ovat aivan kovat, kuivat ja halkeilleet. Käveleminen on hankalaa, kun jaloissa on suuria halkeamia ja niitä on hankala saada paranemaan. Joskus nuorempana kävin näiden takia lääkärissäkin, mutta nykyään vaan kärvistelen kotikonstein. Raspata näitä ei voi noiden haljenneiden kohtien takia, joten kylvetän jalkojani pari kertaa viikossa. Käytän Schollin pehmentävää jalkakylpyä, joskaan mitään hyötyä en ole huomannut siitä olevan. Lisäksi rasvaan jalat joka ilta (välillä aamuisinkin) Totally Nutty CocoMint -jalkavoiteella. Sen pitäisi kosteuttaa ja pehmentää jalkojen ihoa. Tuoksu on aivan ihana ja rasva imeytyy nopeasti, mutta ei kosteuta jalkojani riittävästi näin talvella. Kesäisin ehdoton suosikkituotteeni. Jalat on aivan pakko rasvata päivittäin, jos joskus jää välistä, on kiristävä tunne aivan kamala ja jalkapohjat halkeilevat heti lisää. Onneksi kohta on kesä ja jalatkin taas paremmassa kunnossa. Kesäisin pyrin raspaamaan jalkoja noin kerran viikossa jalkakylvyn jälkeen. Rasvauksen suhteen on kesällä sama rytmi, eli joka ilta.

Lakkaa pidän varpaankynsissä jatkuvasti. En koskaan käytä mitään värillisiä lakkoja, vaan tälläkin hetkellä on käytössä Nivea Beauté Flex & Strong with Bamboo sarjan väritön lakka. Käytän lakkaa lähinnä kynsien suojaamiseen, en siksi, että varpaat näyttäisivät paremmilta lakattuina. Lakan vaihdan uuteen noin parin viikon välein, vähän riippuu miten nopeasti se menee huonoon kuntoon.
1b M ii

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #27 : 20.02.06 - klo:19:23 »
Dinky-di, oletko kokeillut mitään paksumpaa voidetta jaloille? Esim apteekin Helosan on minusta hyvä voide kuiviin kohtiin ja Dermosilin Extra-voidetta on paljon kehuttu mutta itse en ole koskaan kokeillut sitä niin en tiedä. En ole kyllä yhtään negatiivista kuullut siitä  :)
Minulla ainakin kantapäiden kuivuus helpottui tuolla Helosanilla kun viime talvena tilanne alkoi olla katastrofaalinen. Kengät hinkkasivat kantapäiden paksun ihon alle rakkuloita joita ei oikein voinut puhkoa ellei viillä todella syvältä ja sitten alkoi kuivuminen ja kovettuminen  :-\
Tilanne helpottui ahkeralla Helosanin käytöllä jota laitoin aina iltaisin ennen nukkumaanmenoa reilusti.

Poissa Huuhkaja

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 20.02.06 - klo:19:31 »
Vinkki kotipedikyyrin tekijöille: Mavalan Mava-White optinen kynsien värin vaalentaja on aivan huipputuote. Jos kynnet vaikka vähän kellertää niin ei kun jalkahoidon jälkeen sutaisu tuota kynsille ja näyttää melkein kuin olisi käynyt hienommassakin salongissa puunattavana. Tulee kivan viimeistellyn oloinen lopputulos. :) Ja käy varmaan sormenkynsiinkin, mutta itse olen käyttänyt vain varpaankynsiin.

Nove

• Vieras
« Vastaus #29 : 07.03.06 - klo:13:58 »
Menee hermo näihin jalkoihin!

Vaikka rasvailen niitä kolmekin kertaa päivässä, ne vaan kuivuu ja kuivuu, eikä mikään rasva tunnu auttavan. Locobasen Repairkaan ei auta siinä määrin, etteikö ne jotenkin onnistuis kuivahtamaan ja sitä kautta kovettumaan niin, että on pakko raspata. Mitä useammin raspaa, sitä enemmän niitä paksuuntumia tulee, eli sitäkään en kovin usein haluais tehdä.

Olisko kenelläkään mitään vinkkiä, miten tuolle kuivumiselle sais stopin? Multa on kyllä keinot ihan loppu.