Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 175185 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #150 : 04.12.07 - klo:13:27 »
Mie taas on saanut omat halkeilevat kantapääni hiukan parempaan kuntoon Schollin rasvalla, joka on erityisesti halkeileville kantapäille suunniteltua. Vaikka karitevoi on todella hyvää kantapäille, tämä on jotenkin vielä parempaa, koska auttaa nopeasti. En vain koskaan jaksa rasvailla jalkojani ja kantapäitä ahkerasti ja säännöllisesti, joten tuo rasva on siksi hyvä, että tuo avun nopeasti. Kevyt raspaus ja tuota voidetta jalkoihin useampana päivän, niin kantapäät ovat jo paljon paremmat.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #151 : 14.04.08 - klo:14:43 »
Minulla on ongelmana kovettumat. Eli ihan lapsesta asti kantapäiden "sivuissa" on ollut kovettumaa, ja nyt kantapäät ovat alkaneet jo vähän halkeilemaankin.  :-\ Hoidan jalkoja jalkojenhoitolaitteella, jolla saakin kovettumasta ainakin puolet pois. Kantapäät ovat silti kuin korput, perusvoiteet tai karitevoide eivät enää auta. Pitää varmaan ostaa joku tässä ketjussa kehuja saanut jalkavoide, kiinnostuin erityisesti tuosta Helosanista. Jalkakylpyjä olen tosi laiska tekemään, niitäkin voisi tehdä vähän useammin.  :) En tiedä mistä tämä kovettuman kertyminen johtuu, kenties jaloissa on joku virheasento, tai kengät ovat huonot.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 14.04.08 - klo:17:23 »
En tiedä mistä tämä kovettuman kertyminen johtuu, kenties jaloissa on joku virheasento, tai kengät ovat huonot.

Tai luultavasti molemmat syyt! Virheasentoja varten on saatavilla erilaisia tukipohjallisia eri vaivoihin. Vaikka pelkkä rasvaaminen pehmentäisi kovettuman, ei se tietenkään poista sitä syytä. Hyvät ja kunnolliset kengät auttaa myös tosi paljon. Minähän en enää edes kelpuuta jalkaani mitä tahansa lipsuttimia, vaan pitäydyn parissa tutussa hyväksi havaitussa kenkämerkissä.

Voi kyllä olla niinkin, että jalkojen iho on vain älyttömän kuiva ja vaatii säännöllistä rasvausta. Minun on ihan pakko rasvata jalat joka ilta, jos haluan, että sukat eivät mene rikki. :-\ Hyvän voiteen löytäminen taas on juttu sinänsä. Jos eka jalkavoide tuntuu tehottomalta, niin ei kannata lannistua, sillä kaikki voiteet eivät ole tehottomia eivätkä samat voiteet toimi kaikilla.

Mulla toimii parhaiten tällä hetkellä Lushin Fair Trade Foot Lotion, olen itsekin tosi yllättynyt! Ikisuosikki on myös Dermosilin Extra ja Dermosilin tavallinen jalkavoide valkoisessa tuubissa. Jalkahoitajalta olen ostanut Laufwunderin Hydrobalmia, joka on tosi hyvä ensiapu kovettumien alkuhoitoon. Sitä ei ilmeisesti saa käyttää jatkuvasti, mutta tehokuurina on aivan mieletön sileyttäjä.

Poissa minna

• Hiushörhö
« Vastaus #153 : 14.04.08 - klo:21:28 »
minä rasvaan lähes joka ilta jalat apteekin hydran-perusvoiteella. on tosi rasvainen voide joka hoitaa karheita ja halkeilevia kantapäitä.

Varis

• Vieras
« Vastaus #154 : 14.04.08 - klo:22:27 »
Mulla on apteekista purkki Tummelia. Olen käyttänyt tuota koko talven joka ilta ja jalkapohjat pysyvät kunnossa. Ilman rasvausta mulla kuivuu ja kovettuu jalkapohjat ikäviksi korpuiksi. Sukuvika ilmeisesti, äidillänikin on kuivat jalat.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 15.04.08 - klo:19:24 »
Tummelin lisäksi olen todennut hyviksi voiteiksi Oriflamen Soothing Foot Cream (ainoa hyvä oriflamen tuote), Apteekin Repair-voide, Ceradalin Lipogeeli sekä loistavana Vichyn Podexine Correcteur Callosites.

Vichyn Callosites on erittäin hyvää korppukantapäille, halkeamat hoituvat kuntoon nopeasti. Ainoa miinus hinnasta  50ml on siinä kympin paikkeilla. Repair on toinen hyvä korppukantapäille!

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 15.04.08 - klo:19:52 »
Liputan Helosan jalkavoiteen puolesta. Apteekin täti sanoi että se on paras jalkarasva ja olen samaa mieltä. Mulla on aina ollut ihan järkyttävät kantapäät. Välillä ne on niin syvälle olleet halki että käveleminen on sattunut. Jotenkin olen ollut niin huono rasvaamaan, silloin tällöin. Mutta nyt olen n. kuukauden rasvannut joka aamu jalkapohjat tuolla ja laittanut sukat jalkaan ja tuota kovettumaa on enää pieni aavistus jäljellä.

Äitini aina kauhisteli kantapohjiani ja sukat menivät rikki. Hän ei ollut uskoa silmiään kun viime viikonloppuna vilautin jalkojani.

Kesä tuottaa ongelmia kun silloin en käytä sukkia. Tuo Helosan on niin rasvaista että on pakko laittaa sukat, muuten on kaikki lattiat ja kengät rasvassa.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #157 : 15.04.08 - klo:20:19 »
Täytyypä kokeilla tuota Helosania ja Vichyä (jos raaskin ostaa..)

Mun mielestä tähän saakka paras jalkavoide on ollut Dermosilin perus -jalkavoide. Myös Oriflamen on ihan hyvä. Mä rasvaan jalat aina suihkun jälkeen ja välillä kuorin tai raspaan suihkussa tai saunan jälkeen. Tällä hoidolla on pysyneet jalat  pehmeinä ja mukavan tuntuisina. Tavallaan tähän jää koukkuun, en halua/pysty enää olemaan rasvaamatta koska silloin jalat tuntuu ihan karkeilta tai kovilta...
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #158 : 21.04.08 - klo:14:24 »
Mäkin hommasin nyt tuota Helosanin jalkarasvaa ja ainakin muutaman käyttökerran perusteella vaikuttaa lupaavalta. Jalkojen iho on pehmennyt mukavasti, mutta kovettumien häviämiseen menee varmasti vielä aika paljon aikaa... Voittaa ainakin Favoran jalkarasvan, jossa hyvää on lähinnä viilentävä vaikutus, muuten se on ihan liian litkua ja tehotonta. Tähän saakka mun lemppari on ollut Schollin voide, joka on tarkoitettu nimenomaan halkeileville kantapäille. Voi olla että ostan vielä tuota ja käytän purkillisen ja siirryn sitten takasin tuohon helosaniin...

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 21.04.08 - klo:14:51 »
Boreas on kyllä jalkavoiteiden aatelia. Ostin sitä joskus viime syksynä laivalta ja ihastuin, kun se teki jaloista niin pehmeät ja silkkiset. Kaikki kovettumat ja karheudet olivat poissa. Mieskin tykästyi tuotteeseen niin paljon, että pyysi minua ostamaan sillekin purkillisen. Sen jalat ovat paljon pahemmassa kunnossa kuin minun, todella kuivat ja kovettuneet ja Boreas auttaa niihinkin. Mies vaan on vähän laiska hoitamaan jalkojaan, joten nykyään teen sille kunnon jalkahoidon pari kertaa viikossa ja se tykkää kovasti.

Boreas on myös todella monikäyttöistä, mies käyttää sitä karkeisiin kyynärpäihin ja minä yökäsivoiteena. Lisäksi tuollainen purkki kestää ikuisuuden, joten hinta-laatu-suhde on kohdallaan.
1b M ii

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #160 : 25.05.08 - klo:19:36 »
Onko kukaan kokeillut apteekin ACO-sarjan jalkapuikkoa, joka on tarkoitettu halkeileville kantapäille? http://www.aconordic.se/default.asp?sid=5288&pid=4787

Mulla on kantapäät halkeamilla ja tekisi mieli koittaa tuota, kun edes kosmetologin jalkahoidon jälkeen halkeamat eivät häipyneet, ne on jotenkin niin syvällä ihossa eikä pinnassa jossain kovettumassa. Katselin tuota puikkoa tänään apteekissa mutten uskaltanut ostaa, kun se haisi aivan alkolle/kynsilakanpoistoaineelle :o

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #161 : 25.05.08 - klo:21:23 »
^Mun tekis myös mieli kokeilla sekä tuota puikkoa että ACO:n jalkavoidetta.

Ostin ACOn käsivoiteen, joka on aivan jumalaisen hyvää  :-* Näinollen oletan et noi jalkajututkin voisi olla laadukkaita..
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 15.06.08 - klo:10:53 »
Onko kukaan kokeillut apteekin ACO-sarjan jalkapuikkoa, joka on tarkoitettu halkeileville kantapäille? http://www.aconordic.se/default.asp?sid=5288&pid=4787

Olisin halunnut tuon puikon, mutta se on joka paikasta loppu! Sitä ei ole maahantuojalla. Jätin yhteystietoni lähiapteekkiin ja he lupasivat ilmoittaa kun puikkoa on saatavilla, odotuksen pituudesta ei ole tietoa.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #163 : 16.06.08 - klo:09:12 »
^Turun Yliopiston apteekissa oli ainakin perjantaina muutama. Ostin sellaisen. Myyjä kertoi sen olevan hyvin myyvä tuote kun kysyin siitä. Pitäisi pehmentää ja kosteuttaa ihoa. Mulla ei ollut hajuakaan että putkilo on noin kysytty ja loppuunmyyty.

Parin päivän käytön jälkeen on vaikea vielä sanoa tepsiikö luvatulla tavalla. Ainakin kiva kun ei jää rasvaista pintaa jalkoihin. Iltasella laitettu voide näkyy aamulla vaaleana iholla.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 16.06.08 - klo:11:06 »
Mullakin on tuo puikko just Yliopiston apteekista ostettuna. En uskalla käyttää puikkoa yksistään jaloille, koska epäilyttää, että se ei varmasti hoida ja kosteuta tarpeeksi. Laitan ensin muuta jalkarasvaa ja sen jälkeen sivelen puikolla kantapäät. Käytin parisen viikkoa puikkoa säännöllisesti, mutta en huomannut mitään erikoisen hyvää vaikutusta. Jätin puikon tauolle, kun kantapäät alkoivat röpeltyä. Olisko iho lähtenyt uusimaan tai jotain... Joka tapauksessa puikon pois jättämisen ja ahkeran rasvaamisen jälkeen iho on taas onneksi muuttunut sileämmäksi.

Puikko ei tuoksu miltään eikä se muutu mulla vaaleammaksikaan. Levittäminen on aika arpapeliä, kun ei voi ihan varma olla, lähtikö puikosta jotain ja onko sitä tarpeeksi joka puolella.

Tähän mennessä siis melkoisen mitäänsanomaton tuttavuus. :-\