Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 175184 kertaa)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #165 : 16.06.08 - klo:11:16 »
Tähän mennessä siis melkoisen mitäänsanomaton tuttavuus. :-\

Samoilla fiiliksillä menen..

Laitoin ensin puikkoa ja sitten päälle Oriflamen soothing cremeä. Puikko ei kyllä yksinään riitä, mutta mitähän se tuumaa kun joukkoon pistää muuta voidetta. Pitäisi varmaan kokeilla jotain Acon omaa jalkavoidetta.

Mulla on tapana aina silloin tällöin sähkökäyttöisellä jalkojenhoito viilalla viilailla kantapäitä. Se on varsin mukava kapine ja tärkeä etenkin minun isovarpaaseen syntyvään kovettumaan. Sitten kuorinta ja voide/voiteet. Kaiken A ja O on tietenkin säännöllinen jalkojen voitelu.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 16.06.08 - klo:12:04 »
Kaiken A ja O on tietenkin säännöllinen jalkojen voitelu.

Mulla ei säännöllinen rasvaaminen seitsemän kertaa viikossa tuo juuri mitään tulosta (tai mistä sen tietää, mutta en halua kokeilla olla rasvaamatta viikkoa jalkojani.)

Vai olisi ACO:n puikkoa saatavilla Turusta, vähän on pitkä matka sinne  :)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #167 : 16.06.08 - klo:13:15 »
Mä oon huomannu et oon jääny koukkuun myös tähän jalkojen rasvaukseen. Jalat tuntuu ihan korpuilta jos suihkun tai saunomisen jälkeen unohtuu rasvata.. 

Ja rasvattavaa riittää, rasvaan AINA suihkun jälkeen nämä kaikki: silmänympärykset omalla voiteellaan, kasvovoide (usein myös seerumi sinne alle..), kropparasva jokapuolelle, jalkavoide ja käsivoide. Ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Varsinainen luonnonlapsi siis :D
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #168 : 16.06.08 - klo:14:17 »
Mä rasvaan jalat ihan joka ilta jalkarasvalla tai käytössä olevalla käsirasvalla. Rasvaan monesti jalat heti suihkun jälkeen ja vedän sukat jalkaan, jolloin nukuumaanmennessä voi heittää jo sukat pois. Raspaan jalat noin kerran viikossa suihkussa sellasella saviraspilla, joka lähinnä kuorii. Kesällä on pakko lisäksi hioa kuivana kakspuoleisella raspilla ylimääräiset pois.

Ja silti mun kantapää on nytkin halki! Mulla ei edes tule mitään paksuja kovettumia kunnon hoidon takia, mutta silti ne halkeilee. Tosi ärsyttävää! Oon kokeillu tehohoitona Widmerin Wicarba-voidetta, mutta ei sekään oikeen auta, lisäksi siinä on tosi liisterimäinen koostumus. Halkeamiin käytän ensiapuna laastaria ja punaista Bebanthenia, jolla sitten haudon pari päivää.

Kaikkein ärsyttävintä on, että jossain matkalla kun ei pariin päivään rasvaa, niin heti on kantapäät ihan hirveessä kunnossa ja meinaa halkeilla. Yhtään yötä ei kärsis olla ilman kunnon rasvakerrosta. Sitä ne huonot geenit teettää, perheessä kaikilla on samanlaiset korput. Avomiehellä sen sijaan on ihanan pehmoset jalat, vaikka se ei tee niille yhtään mitään  ::)
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #169 : 16.06.08 - klo:14:30 »
Manna, onko sinun lähin yliopistonapteekki kaukana? Sieltä ehkä kannattaa kysellä.

Liina, tulipa mieleeni että raspaatko liian usein?

Acon- sivuilla on kivaa tietoa noista tuotteista. Mun pitää varmaan hakea vielä joku jalkavoide itselle noista.

Lainaus Acon sivuilta:
"Yksi syy kantapäiden halkeiluun on sopimattomissa jalkineissa. Jos kengässä on avoin kantaosa, ei kantapää saa tukea, vaan litistyy kuormituksen alla. Kantapään sisällä oleva rasvatyyny häviää lopuksi kokonaan ja ihosta tulee kuiva ja halkeileva. Halkeilevilta kantapäiltä voi siis välttyä käyttämällä oikeita kenkiä ja voitelemalla jalkoja säännöllisesti rasvaisella voiteella, joka säilyttää ihon kosteuden. Käytettäessä avonaisia kesäkenkiä lämpimässä kesäsäässä iho menettää lisäksi kosteutta, mikä lisää sen alttiutta kuivumiselle ja halkeilulle."

http://www.aconordic.com/fi/acon_ihonhoitotuotteet/tuotteemme/aco_jalka/kysymyksia_ja_vastauksia/
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:14:32 kirjoittanut Miltonia »

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 16.06.08 - klo:16:20 »
^ kyllä lähistöltä löytyy kaksikin yliopistonapteekkia, pitänee käydä katsomassa huomenna, kun toinen on suhteellisen lähellä työpaikkaa.

Mä rasvailen myös heti suihkun jälkeen ja tungen jalat sukkiin hetkeksi, yöksi sukkia ei voi jättää jalkaan ainakaan näin kesällä. Mulla on pari jalkavoidetta, mutta pitää vielä hankkia joku rasvaisempi versio.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 16.06.08 - klo:16:32 »
Scholl-merkiltä löytyy voiden halkeilevilla kantapäille, löytyy joka marketista todennäköisesti, ja ainakin minulla tuo totta tosiaan tehosi  :o. Viime kesänä käytin ja nyt taas käytön aloitin, kun kantapäiden tilanne kauhistutti... Rasvailen jalat joka ilta mutta kantapäät halkeilevat silti, seisomatyö kuulemma tuohon myös vaikuttaa(?).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 16.06.08 - klo:17:07 »
Mulla ei taas tuo Schollin kantapäävoide tehnyt yhtikäs mitään. Tällä hetkellä ehdottomasti parhain on Lushin Fair Trade Foot Lotion. Lotion-nimestään huolimatta kosteuttaa ja silottaa älyttömän hyvin! Ostin just jalkahoitajalta jonkun Alessandrion Pedix-voiteen, mutta ei vedä vertoja Lushille. Harmi vain, että nämä hyvät tuotteet toimivat vain aikansa. Nyt oo rakastunut Lushiin, muta todennäköisesti sekään ei pelitä ikuisuuksia. Ennen ikisuosikkini oli Dermosilin Extra, mutta hartaan käyttämisen jälkeen sen tehot lopahtivat.

Minun on myös ihan pakko rasvata jalat joka ilta, mielellään myös aamuisin. Jos luistan velvollisuuksista, jalat on ihan hirveät. Jalkahoitaja neuvoi muuten viimeksi, että villasukkia ei kannata laittaa rasvauksen jälkeen, koska villa imee itseensä kaiken kosteuden, jolloin rasvaamisen hyöty on kumottu.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #173 : 17.06.08 - klo:09:15 »
Jalkahoitaja neuvoi muuten viimeksi, että villasukkia ei kannata laittaa rasvauksen jälkeen, koska villa imee itseensä kaiken kosteuden, jolloin rasvaamisen hyöty on kumottu.

Ja mullahan on tapana nukkua kesättalvet villasukat jalassa. Mies on ihan järkyttynyt kun etelän lomillekin pakkaan villasukkani mukaan. Äitini on kutonut sieviä, siroja mustia villasukkia. Ei paljoo erotu töissäkään ;D käytän talvella töissäkin meinaan.

Jos olen rasvannut jalkani yöksi niin laitan kyllä valkeat Oriflamen sukat jalkoihin ja sitten vasta villasukat. Mutta ilman rasvausta laitan villurit ihan paljasta ihoa vasten. En ole kyllä huomannut mitään suurempi kuivumisia, mutta nyt asiaa tarkkaillaan.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #174 : 17.06.08 - klo:12:33 »
Joku mainosti tuolla Ellien puolella Eucerin-jalkarasvaa, joka sisältää karbamidia eli ureaa. Kirjoittaja väitti sen olevan ainoa voide, joka oikeasti tehoaa halkeiluun. Ostin sitä, ja olen rasvannut sillä kantapäät joka ilta. Täytyy sanoa, että näin lyhyen kokeilun perusteella tuote todella toimii. Tietysti raspailen lisäksi n. kerran viikossa, mutta kyllä tämä voide selvästi pitää kantapäät pehmeämpänä kuin muut aiemmin kokeilemani voiteet. Plussaa myös siitä, että tämä imeytyy nopeasti eikä tunnu rasvaiselta. Suosittelen!

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #175 : 17.06.08 - klo:22:14 »
Onko muillakin seisomatyötä tekevillä kantapäät aina koppuraiset? Kesätyössäni kävelen lähes koko ajan ja onneksi työkenkäni ovat täydellisen mukavat, eikä mitään hiertymiä ole tullut, mutta jalat ovat halkeilevat ja kuivat, vaikka nitä kuinka paljon rasvaisi. Ostin jo Schollin halkeileville kantapäille tarkoitetun voiteen, eikä siitä ole ollut mitään merkittävämpää hyötyä (kuten täälläkin muutama on todennut). Mikä on seisomatyöläisten suosikkijalkavoide?
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 17.06.08 - klo:22:34 »
^Kirjoittelinkin jo aiemmin tässä ketjussa Boreas-jalkavoiteesta, se on mun lemppari. Sis. kamferia joten pistää pintaverenkierron liikkeelle, illalla ihanan tuntuinen väsyneisiin jalkoihin. Melko täyteläinen, ainakin minulle riittää myös kosteutusteho.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Caroliina

• Hiushörhö
« Vastaus #177 : 17.06.08 - klo:22:43 »
Minulla on myös koppuraiset kantapäät, jotka ainakin osittain johtuivat aikaisemmista huonoista työkengistä, joissa oli kova kantapääosa. Nyt mulla on töissä Crocsit ja ainakin se kantapään reunaa kiertävä koppura on jalasta lähtenyt. Olen rasvaillut jalkojani viime aikoina karitevoilla, joka tuntuu olevan tosi tehokasta, mutta täytyy laittaa vain yöksi, koska on tosi rasvaista ja imeytyy hitaasti.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #178 : 17.06.08 - klo:23:05 »
Boreas-jalkavoide voisi olla seuraava kokeilun arvoinen tuote. Olen yrittänyt etsiä marketista sellaista jalkavoidetta, jossa olisi kunnon viilentävä vaikutus, mutta myös vähän kosteutusominaisuuksia (ei pelkkää kylmägeeliä). Viilentäviä jalkavoiteita tuntuu olevan tosi vähän. Töistä tullessa olisi ihanaa saada verenkierto liiikkeelle!

Karitevoita olen kokeillut, mutta kuten huulirasvana, myös jalkavoiteena tuntuu enemmänkin kuivattavan kuin kosteuttavan. Kariten käyttö onkin jäänyt satunnaisten hiuskokeilujen varaan.

Kiitos vinkeistä SHF ja Caroliina!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #179 : 18.06.08 - klo:20:21 »
Tietääkös kukaan mitään jalkanaamiota? LCN:lle on kuulemma tullut joku, muta ei ainakaan Sokkarin valikoimista vielä löydy (tiedä sitten tuleeko edes löytymäänkään vai myydäänkö vaan LCN:n tuotteilla tekevissä salongeissa).
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.