Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 175084 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #180 : 18.06.08 - klo:20:46 »
^Mulla on Opin jalkanaamiota. Vihreää mömmöä. En tiedä tekeekö se mitään  :-\ Käytän epäsäännöllisesti. Tilasin jostain nettikaupasta viime kesänä, olisko ollu head2toe.

Poissa Katjes

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #181 : 19.06.08 - klo:07:38 »
Voi kauhistus, kun tulee laiska olo. Täällä yksi, joka ei juurikaan hoida jalkojaan kynsien leikkaamista enempää. Jalat eivät kuivu. Pelkään, että jos alkaisin lotrata niihin rasvaa, niin ne sitten alkaisivat tarvia sitä. Tällä hetkellä kantapäässä iho on hiukan paksumpaa (tietenkin) kuin normaali iho, ei kuitenkaan kovettumia. Oletan, että sen on pakko ollakin, jotta kestää sen, mitä jaloilta vaaditaan. Jos se olisi vauvanpepputasoa, niin luultavasti pelkästä seisomisesta tulisi kovettumia ja rakkoja.

Jos kuitenkin kesällä jalat tarvivat enemmän hoitoa, niin osaisiko kukaan sanoa, mikä voide olisi sellainen, ettei jättäisi liukasta ja hiostavaa tunnetta jalkoihin. En saa yöllä unta, jos jalat ovat nihkeän tuntuiset. Seuraavana päivänäkin vielä liukuu kantapäät lattialla lähmäisesti, kun on käyttänyt esim. Helosanin rasvaa (pari kertaa vuodessa kokeillut).

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #182 : 19.06.08 - klo:09:49 »
^Mulla on ainakin yksi jalkavoide, joka ei jätä ollenkaan tahmaista tunneta jalkoihin ja lisäksi se sisältää jotakin viilentävää aineosaa eli hiostavalta se ei ainakaan tunnu. Muistelisin, että kyseessä on Favoran jalkavoide, mutta voin vielä tarkistaa asian kun menen kotiin. Tuo ei mielestäni auta kovettumiin, mutta jos sulla ei kerta ole sellaisia, niin varmaan toimisi ihan hyvin.

Poissa Caroliina

• Hiushörhö
« Vastaus #183 : 19.06.08 - klo:13:28 »
The Body Shopilla oli myös ainakin ennen sellainen kevyt piparminttujalkavoide, joka ei jättänyt rasvaista tunnetta jalkoihin. En kyllä mene vannomaan, että sitä on vielä myynnissä, koska siitä on aikaa, kun minulla on sitä ollut.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 19.06.08 - klo:14:09 »
^Kyllä sitä vielä mun mielestä saa. Joskus siitä on parin euron minikokojakin saatavilla. Mulla ei ole mitään Oriflamen tuotteita paitsi yksi lahjaksi saatu jalkavoide, se kyllä ainakin imeytyy nopeasti ja jos en ihan väärin muista niin Miltonia tykkää siitä myös (?) Kyseessä siis soothing foot cream.

edittiä. Kävin tänään BodyShopissa ja piparmintusta löytyy sen kevyen voiteen lisäksi geeliä (ja stä paksumpaa voidettakin) eli kolmea eri versiota. Geeli on varmastikin kevyin ja kokeilemisen arvoinen. Sain näytteenkin jalkavoiteesta, kannattaa siis käydä kyselemässä josko sais aluks vaan näytepussukan   ;)
Mun TBS:n jalkavoiteista suosikki on hamppuvoide, joka kosteuttaa eniten (ja on paksua).
« Viimeksi muokattu: 20.06.08 - klo:00:21 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 20.06.08 - klo:00:23 »
^ Muistaakseni tuo geeli on todella alkoholipitoista eli ei ainakaan kosteuta yhtään, lähinnä kuivattaa.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 20.06.08 - klo:00:43 »
^Just, hyvähän se sellainenkin on jaloille kehittää  :D Onko se sit suunnattu hikoileville vai mikä järki siinäkin on?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 20.06.08 - klo:00:47 »
^ Alkoholi haihtuessaan voimistuttaa piparmintun viilentävää tunnetta. Lisäksi etuna on se, että jalat ovat nopeasti kuivat, jos haluaa vain pikaisen virkistyksen jaloille esim. keskellä päivää.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #188 : 20.06.08 - klo:00:54 »
^Niin joo, siinähän tosiaan sanottiinkin, et viilentävä. En kyllä silti haluaisi jaloille mitään kuivattavaa.

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 20.06.08 - klo:10:29 »
Kävin kurkkaamassa sen jalkavoiteen merkin, ja kyseessä olikin Erioilin eikä Favoran rasva.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 07.07.08 - klo:17:55 »
Sain nyt tuon ACOn puikon, olen käyttänyt sitä viikonlopun yli ja hyvin pelittää! Kantapäät ovat huomattavasti siistimmän näköiset.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Lauretta

• Vieras
« Vastaus #191 : 07.07.08 - klo:18:22 »
Mulla on tapana tehdä jalkojenhoitoseremonia saunassa käydessäni. Samalla kun olen löylyssä, liuotan jalkojani astiassa, jossa on kuumaa vettä ja jotain jalkakylpysuolaa. Sen jälkeen raspaan ihan vähän kantapäitä ja muita kuivia kohtia, jonka jälkeen leikkaan kynnet. Kun olen sitten tullut saunasta ja pesulta, puhdistan kynsilakat ja laitan uudet varpaisiin. Talvisin en kylläkään kynsiäni lakkaa. Joskus työnnän noita kynsinauhojakin alaspäin, mutta onneksi se ei ole tarpeellista (mulla ainakaan) varpaissa.

Edit. Tein eilen itseleni jalkahoidon:

1. Liotin jalkojani varttitunnin kuumassa vedessä, jossa oli jalkakylpysuolaa.
2. Huuhtelin jalat.
3. Poistin punaiset kynsilakat.
4. Huuhtelin kynnet.
5. Leikkasin kynnet + viilasin ne.
6. Nypin varvaskarvat. ;D ::)
7. Laitoin rasvaa kynsinauhoihin ja työntelin niitä alaspäin.
8. Tein jalkahieronnan.
9. Rasvasin jalat huolellisesti ja laitoin puuvillasukat jalkaan.
« Viimeksi muokattu: 03.08.08 - klo:16:41 kirjoittanut Lauretta »

latte

• Vieras
« Vastaus #192 : 07.10.08 - klo:14:26 »
Mä ostin tänään Freemanin bare foot softening foot lotionia. Kantapäät on ihan korput ja karheat, joten pitäisi opetella hoitamaan jalkojaankin paremmin. Ihanan tuoksuista ainakin, toivottavasti toimii. :) Onks kukaan kokeillu tota?

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 07.10.08 - klo:15:21 »
^ Jos on ihan karheat kantapäät niin ei tuosta tavallisesta Foot lotionista pahemmin apua ole. Freemanin samanlaisessa purkissa oleva heel & callus balm on tuhdimpaa ja toimii paremmin.
Mutta paras tähänasti kokeilemistani on kuitenkin Boreas jalkavoide (nimenomaan purkissa, tuubiversiota en ole kokeillut), sitä saa esim. apteekista. Pehmentää korput nopsaan, mutta toki pitää sitäkin suht säännöllisesti käyttää jos on korppuihin taipuvaisuutta. Mulla auttaa jo parin päivän jälkeen kun iltaisin laitan.

latte

• Vieras
« Vastaus #194 : 07.10.08 - klo:19:11 »
^Meinasin kaupassa ottaa sen kantapäille tarkoitetun,  mutta päädyin sitten tuohon..

Liottelin jalkoja pitkään lämpimässä vedessä ja rapsuttelin sitten hohkakiven avulla kovettumia pois. Lopuks vaan rasvasin tuolla uudella hankinnallani. Oikein hyvältä kyllä vaikutti, ihan pehmeät mun kovista kantapäistäkin tuli. Pitää vaan muistaa hoitaa noita jalkojakin vähän useammin, ettei pääse ihan hirveen näköisiksi.  ::)