Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 175118 kertaa)

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #195 : 07.10.08 - klo:23:38 »
Mä en tykkää kun noihin Freemanin jalkavoiteisiin on lisätty jotain teepuuöljyä, se tuoksu on mun mielestä aika kamala. Ei tietoakaan siitä alkuperäisestä, ihanasta piparminttuisesta tuoksusta. Ja pitäiskö sen muka olla sitten jotenkin tehokkaampaa tavaraa teepuuöljyn kanssa? En oo ainakaan huomannut mitään eroa omissa jaloissani. Pöh.

Aquatar, minkätuoksuista tuo Boreas on? Jos vaikka kokeilis seuraavaks sitä...

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 07.10.08 - klo:23:49 »
Boreas-purkissa on suht mieto tuoksu, sellainen aika raikas, yrittää olla joku piparminttu varmaan. En osaa tarkemmin kuvailla valitettavasti ::)

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 08.10.08 - klo:17:18 »
Mutta paras tähänasti kokeilemistani on kuitenkin Boreas jalkavoide (nimenomaan purkissa, tuubiversiota en ole kokeillut), sitä saa esim. apteekista.

Tuubissa oleva Boreas on ihan samaa tavaraa kuin purkissakin. Purkissa voidetta vaan on paljon enemmän, 150 ml, kun tuubin pakkauskoko on 100 ml.

Boreas on tosiaan kaikkein paras ja tehokkain jalkavoide mitä tiedän. Tekee kuivista ja karheista jaloista pehmeät ja miellyttävän tuntuiset nopeammin kuin mikään muu. Tykkään paksusta ja täyteläisestä koostumuksesta, joka kuitenkin imeytyy riittävän nopeasti. Tuoksu ei kuitenkaan ole parhaasta päästä, vaikka onkin mieto, kamferin haju tunkee läpi.
1b M ii

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 08.10.08 - klo:17:23 »
Minäkin tykkään Boreaksessa nimenomaan siitä paksusta mutta todella nopeasti imeytyvästä koostumuksesta. Useimmissa jalkavoiteissa kun tavara jää vaan pinnalle pyörimään ja ei voi ilman sukkia olla ollenkaan ennen seuraavaa pesua jos haluaa välttyä talon täydeltä jalanjälkiä.. Mutta Boreas on toista maata.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 08.10.08 - klo:18:29 »
Apteekintäti suositteli oikein kovasti Helosania, jonka ostin vähän aikaa sitten. Imeytyy suhteellisen nopeasti jalkoihin, koostumus olisi voinut olla vielä vähän paksumpaa. Täytyy kyllä pettymyksekseni sanoa, ettei ole tehnyt jaloilleni juuri mitään.  :-\ Jalat tuntuvat aavistuksen pehmeämmiltä, mutta sama valkoinen kovettumarengas koristaa kantapäitä.  :P Pitäisi varmaan kokeilla Boreasta tai Vichyn jalkavoiteita.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 09.10.08 - klo:02:02 »
^Viitsistkö testata Helosania naamiona? Paksu kerros ja elmukelmua päälle + sukat jalkaan noin 15 minuutiksi. Kuulisin mielellään tehoaako edes noin, koska olen suunnitellut kokeilevani joskus. Kokemuksesi ei kuitenkaan vakuuttanut ostamaan sitä jalkavoiteeksi.

edit. KIITOS SANGUINE!  :) Ei siis ostamisen väärti.
« Viimeksi muokattu: 10.10.08 - klo:00:18 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 09.10.08 - klo:14:44 »
^ Testasin nyt tuota Helosania vielä naamionakin.  ;) Ei tehnyt jaloille mitään sen kummempaa. Satunnaisella rasvauksella jalat ovat nyt vähän sileämmät eivätkä kovettumat ole niin "näkyvät", mutta jalat ovat vieläkin aika korput, halkeilleet ja kovettuneet. Minulla tosin on aina ollut todella helposti kuivuvat ja koppuraiset jalat, joten Helosanilla ei ehkä vain ollut tarpeeksi hoitotehoja minulle. Suosittelisin sitä kyllä sellaisille ihmisille, joilla on vain satunnaisesti kovettumia. Ihan perushyvä jalkavoide tuntuu olevan.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 09.10.08 - klo:17:58 »
Kaikista parhaiten oon saanu omat halkeilevat kantapääni kuntoon Natusanin vauvaöljyllä. Se on vaan sen verran sottaista puuhaa, etten ole jaksanut vähään aikaa taas laittaa. Jaloista kyllä huomaakin ettei niitä ole ihan äsken hoidettu. Jalkojen hoitaminen jää mulla tosi helposti väliin, kun niitä ei katsele ikinä.
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa Bosbon

• Haiven
  • *
« Vastaus #203 : 12.10.08 - klo:16:36 »
En useinkaan jaksa rasvailla jalkoja mitenkään erityisesti, kropan rasvauksen yhteydessä sipaisen jotain myös jalkojen suuntaan. Jalkakylpyjä kuorintoineen ja lakkauksineen teen joskus, jos on aikaa ja haluan hemmottelutuokion itselleni.

Varsinaisia jalkatuotteita minulla on kaksi: ikivanha Herbinan Body Therapy Foot Care Cream Hoitava jalkavoide ja Yves Rocherin 12 hr deodorant foot cream. Herbina viilentää ja kosteuttaa kivasti, kun taas YR on hyväntuoksuinen mutta muuten tehoton piristystuote esim. aamukäyttöön. Hemmotteluun - ja jos haluan tosi pehmeät jalat - käytän Vichyn Lipidiose Nutritive Concentre corpsia, joka on superkuiville vartalonosille tarkoitettua rasvaa. Tuoksu on aika voimakas ja hinnaltaan 100 ml tuubi on aika tyyris, mutta voide on todella riittoisaa.

Olisin kiinnostunut hankkimaan jonkinlaisen toimivan jalkadeodorantin, olisiko kellään suosituksia? Käytän töissä usein sukkahousuja, ja kun tuntikausia kestäneen päivän jälkeen ottaa pukuhuoneessa kengät pois, haju on todella kuvottava. Haju tulee varmaankin nailonsukkien ja tekonahkakenkien yhteisvaikutuksesta, sillä tavallisia puuvillasukkia käyttäessä en huomaa minkäänlaista tuoksua.

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 19.12.08 - klo:12:33 »
Olen käytellyt jo aika pitkään karitevoita kuiviin, koppuraisiin kantapäihini mutta ei se oikein tunnu tehoavan.

Olisiko Borealis tai Scholling se super kosteuttava mahdollisesti tujumpaa, vai onko peli menetetty kun ei karitevoikaan auta? Raspailenkin noita aina välillä (ehkäkerran viikossa/parissa) jotta voide imeytyisi paremmin, mutta ei siitäkään tunnu olevan oikein apua.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 19.12.08 - klo:14:27 »
Minulla auttaa kuurina Schollin halkeilevien kantapäiden voide. Sen jälkeen pärjäänkin taas pidempään Borealiksella ja karitevoilla :).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 19.12.08 - klo:18:33 »
^^Onkohan tuo tiheä raspaaminen hyväksi? Mä en raspaa tyyliin koskaan, mutta laitan kosteusvoidetta päivittäin ja jalat pysyy pehmosina. Heti kyllä huomaa jos jää päivä väliin ilman rasvaa. Body shopin hamppujalkarasva on mulle parasta. Apteekissa oli joskus ACO-päivä ja esittelijä kovasti hehkutti Acon puikkoa halkeileville kantapäille ja saman sarjan voidetta (valkoinen purkki, punaiset tekstit). Noita kannattaa kuulemma laittaa päällekkäin kantapäihin niin loppuu halkeilu. En ostanut, koska mun kantapäät ei halkeile enkä sitten tiedä auttaako kuivuuteen. Onko juureksilla kokemusta? Tuo esittelijä kun oli tietysti puolueellinen.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #207 : 19.12.08 - klo:19:09 »
Kuivien ja halkeilevien kantapäiden pelastus on Flexitol Heel Balm. Todellinen ihmeaine, joka tehoaa jo parissa päivässä ja saa kaikkein huonokuntoisimmatkin jalat pehmeiksi kuin vauvan peppu. Flexitolia ei vaan taideta myydä Suomessa, mutta jos nettitilaukset eivät hirvitä, niin ulkomailta voidetta saa varsin kohtuulliseen hintaan.
1b M ii

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 20.12.08 - klo:22:39 »
Mulla on paha (ja ällö) tapa leikkailla kantapäitäni saksilla varsinkin kesällä kun on ilman sukkia ja joku kuiva kohta töröttää, niin alkaa hirveä pakkomielle leikata se pois, ja sit löytyy aina lisää ja lisää leikeltävää. Parhaiten ton vältää kun muistaa vaan rasvata ahkerasti ja niitä ärsyttäviä kohtia ei tule. Raspia käytän tosi harvoin, kun olen huomannut, että pelkkä rasvaaminen ajaa saman asian ja liika rassaaminen voi saada kovettumat kasvamaan lisää.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 01.01.09 - klo:21:57 »
Minulla on tuo jalkojen hoitaminen ollut vähän retuperällä oikeastaan ihan aina.. ::) Nyt olen yrittänyt vähän ottaa niskasta kiinni yleensäkin kropan hoidon suhteen, etenkin jalkojen. Suunnitelmana on tehdä kerran viikossa, vähintään kahdesti kuussa, jalkakylpy. Nyt olenkin loman aikana kylvytellyt kahdesti, äsken juuri testailin uutta ''reseptiä: kuuman/lämpimän veden sekaan tilkkanen maitoa, hunajaa, öljyä ja ruokasoodaa (n. ½ tl). Tuntuvat aika pehmoisilta, tuntui vähän jännän kipristelevältä kylvyltä, johtuu varmaan tuosta ruokasoodasta.. Uskoisin sen vähän kuorivan ja pehmentävän.

Yleensä kun laitan jotain voidetta jalkoihin yöksi, aamulla jalat tuntuvat yleensä vielä kuivemmilta kuin normaalisti ja ilman voidetta. Kumma efekti.. Sukkia en pysty käyttämään öisin, jalat pitää olla aina paljaana, muuten ei uni tule. Mutta onko apteekissa myytävänä sellaisia puuvillaisia valkoisia sukkia, niinkuin käsille käsineitäkin? Sellaiset voisi ehkä joskus laittaa päiväksi villasukkien ja/tai normisukkien alle.