Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 169505 kertaa)

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #225 : 08.01.09 - klo:22:27 »
^^^  Mulla tippui isovarpaan päälle valokuvakehys (mitään niin kamalaa kipua en ollut vielä kokenut) ja koko kynsi meni samassa mustaksi.
Seuraavana päivänä lääkäri (en pystynyt kävelemään kunnolla) puhkaisi neulalla kynnen jotta veri saatiin pois. Kynsi ei lähtenyt irti, vaikkei tuota verenpoistoa heti tehtykään. Parani aika nopsaan, kun reikä oli hävinnyt oli koko kynsi uusiutunut.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #226 : 09.01.09 - klo:00:36 »
Jee, toivoa siis on parantumisesta ilman kynnen irtoamistakin...  :P
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #227 : 10.01.09 - klo:21:41 »
^ Tuollaisella saa todella tehokkaasti poistettua kovettumat, jos niitä on oikeen paksu kerros, mutta pitää olla varovainen. Tuossahan on siis ihan sellainen partaterän kaltainen terä, jolla saa todella pahaa jälkeä, jos sitä ei osaa käyttää oikein. Tuolla pitää käsitellä kantapäitä juuri oikeassa kulmassa tai muuten jaloista lähtee iso pala pois ja saat aikaan pahan haavan. En suosittelisi tuollaisen käyttöä kenellekkään, joka on huolimaton, suurpiirteinen tai kärsimätön, mutta jos jaksaa varovasti opetella käyttämään niin voi olla ihan toimiva. Ei tosin kannata käyttää liian usein, eikä poistaa liikaa kerralla, ettei kovettumien muodotus kiihdy entisestään.

Pitäis saada kovettuma pois tosta jalan sivusta. Uskaltaiskohan sitä ostaa...? Ja niitä kovettumia poistavia voiteita saa suositella!
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 10.01.09 - klo:21:46 »
Pitäis saada kovettuma pois tosta jalan sivusta. Uskaltaiskohan sitä ostaa...? Ja niitä kovettumia poistavia voiteita saa suositella!

Kovettumien muodostumista voi ehkäistä mm. Widmerin Wicarba-voiteella:

http://www.louis-widmer.fi/002lwd_03020101_fi.htm

Liian usein tapahtuva raspaus stimuloi ihon muodostumista eli suosittelen panostamaan ahkeraan rasvaamiseen ja jättämään raspaamisen vähemmälle.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #229 : 10.01.09 - klo:22:18 »

Kyllä mä suosittelisin kokeilemaan ensin vaikkapa tuota Mannan suosittelemaa voidetta, ja vaikka kevyttä raspausta, jos tuntuu, että voide ei yksin auta. Nuo höylät ovat sellaisia, että ovat tarkoitettu sellaisiin tilanteisiin, kun kovettumaa on todella paljon. Ja silloinkin mielellään kosmetologin tai jalkahoitajan käyttämänä juuri tuon riskin takia, että helposti saa haavan aikaan tai ainakin liikaa ihoa poistettua, jos ei osaa käyttää tai ei asennosta/notkeudesta johtuen näe mitä tekee.

oversize

• Vieras
« Vastaus #230 : 11.01.09 - klo:19:11 »
Ennen minulla oli todella kuivat jalat - varsinkin talvisin tuntui että kovettumat kantapäissä ovat kasvaneet ja iho ihan rapisee kuivuutta. Nyt jokailtaisen kropanrasvausoperaation yhteydessä rasvailen myös jalkani ja niiden kunto on oikeasti parantunut ihan huimasti. Dermosilin Extra Treatment -voide on ihan mahtava. Tätä voi käyttää myös (tosi vähän laitettuna!) kuiville kämmenselille. Minulla nekin kuivaa talvella tosi nopeasti ja tuo voide auttaa heti. Kannattaa vaan laittaa ihan miniannos sitä, ei ole kiva nimittäin koko päivää kulkea rasvaisin käsin.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #231 : 12.01.09 - klo:20:15 »

Kovettumien muodostumista voi ehkäistä mm. Widmerin Wicarba-voiteella:

http://www.louis-widmer.fi/002lwd_03020101_fi.htm

Liian usein tapahtuva raspaus stimuloi ihon muodostumista eli suosittelen panostamaan ahkeraan rasvaamiseen ja jättämään raspaamisen vähemmälle.

Saako tätä apteekista vai ihan jostain Sokkarilta, paljonko maksaa? "Voide hierotaan ihon sisään" < tuo luki tossa selosteessa enkä oikein tajua mitä toi tarkoittaa? :D

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 12.01.09 - klo:20:33 »
^ apteekkitavaraa ja voidetta hierotaan ihoon niin, että se imeytyy kunnolla. Hinta 8,99€/100 g

Kaikki apteekkien myymien tuotteiden hinnat löytyvät Yliopiston Apteekkien sivuilta:

http://www.yliopistonapteekki.fi/
« Viimeksi muokattu: 12.01.09 - klo:20:40 kirjoittanut Manna »
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #233 : 18.02.09 - klo:16:40 »
Nyt on kokeiltu kovettumiin näitä voiteita:

- Louis Widmer Wicarba
- Scholl joku rasva
- Helosan jalkavoide

Eikä mikään noista ole auttanut mun kovettumiin  :'( . Olen rasvannut kaksi kertaa päivässä ja ennen rasvausta liottanut jalkoja jalkakylvyssä tai kuumassa vedessä. En ole raspannut. Ajattelin kokeilla seuraavaksi jompaa kumpaa näistä voiteista:

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/4005800036477

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/2007441

http://www.yliopistonapteekki.fi/searchProductInfo.do?searchResultByProductName=VICHY+PODEXINE+HOITOVOIDE+JALKOJEN++KOVETTUMILLE&manufacturer=VICHY

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/SU1379313

Mikä näistä olisi paras? Vai suositteletteko jotain muuta?  :-\  :)
« Viimeksi muokattu: 18.02.09 - klo:17:04 kirjoittanut kuku »

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #234 : 18.02.09 - klo:16:54 »
Kovettumiin auttaa raspi. Suosittelen kyllä sen hankkimista. Aineetkin imeytyy paremmin kun iho on raspattu kylvyn jälkeen.  ;)

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #235 : 18.02.09 - klo:16:59 »
Sophie, on mulla raspi mutta eipä se paljoa auta :/

Okei, tänään aloitan raspaamisen! Mutta nää kovettumat on pikkuvarpaiden alapuolella jalan sivussa ja ne on ISOT. :S
« Viimeksi muokattu: 18.02.09 - klo:17:37 kirjoittanut kuku »

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #236 : 18.02.09 - klo:17:25 »
En ole raspannut.

Et tule pelkästään MILLÄÄN VOITEELLA saamaan jalkapohjien kovettumia pois, joten mars-mars jalkakylpyyn raspaamaan ensiksi ne kovettumat pois! Kun teen jaloilleni "tehohoidon" niin raspaan yhden jalkakylvyn aikana neljä kertaa kovettumat niin, että saan todella kaikki kuolleet solukot pois. Vasta sen jälkeen voiteet imeytyvät ihoon. Et saa millään keinolla kuollutta ihosolukkoa pehmeäksi vaan se on raspattava pois.

Sitten kun olet saanut kuolleen ihosolukon pois, YLLÄPIDÄT hyvää tulosta rasvaamalla ja silloin tällöin hellävaroen raspaamalla. 

Jos ongelmasi ei helpotu niin mitäpä jos kävisit jalkahoidossa? Saat käytettyä saman summan turhiin voiteisiin kuin mitä perusjalkahoito maksaa.  :)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 18.02.09 - klo:18:40 »
Jos ongelmasi ei helpotu niin mitäpä jos kävisit jalkahoidossa? Saat käytettyä saman summan turhiin voiteisiin kuin mitä perusjalkahoito maksaa.  :)

Samaa mieltä tästä! Mä oon nyt käynyt jalkahoidossa kahdesti vuodessa ja vaikka määrän voisi ihan kevyesti ainakin tuplata, on tämä tahti jo tuonut muutoksen parempaan. Mulle ideaalein vaihtoehto olis käydä varmaan neljästi vuodessa. Hoidon jälkeen jalat on niin paljon helpompi pitää kotona kunnossa, ja kunnon hoidon jälkeen kotirasvauskin jopa auttaa! Mulla ainakin iho pysyy oikein siistinä yllättävän pitkään hoidon jälkeen. Ja on mulla kotonakin kaikkia jalkahoitovärkkejä, mutta eipä sitä hoitoa saa tehtyä yhtä hyvin kuin ammattilainen.

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 18.02.09 - klo:19:16 »
Mulla on myös todella kärsineet jalat, kovettumia kantapäässä ja sivuilla. Lisäksi mulla on jotenkin kamalan karheat jalat. Mulla on auttanu tähän Schollin jalkavoide ja juurikin tuo raspaus. Suihkun yhteydessä on aina helppo nopsaan raspata jalat ja rasvata lopuksi.

Lisäksi on aika luksusta, kun joskus mies hieroo jalkoja illalla ja laittaa tätä Schollin rasvaa. Sitten vaan puuvillasukat jalkaan ja antaa vaikuttaa yön ajan.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #239 : 18.02.09 - klo:20:11 »
Mäkin suosittelisin, että kävisit kuku jalkahoitajalla, joka voisi tehokkaammin rapsutella kovettumia pois ja sit sun on helpompi hoitaa niitä raspilla ja rasvalla kotona.

Mua oikein hävettää, että olen päästänyt jalat näin huonoon kuntoon, kantapäissä on oikein halkeamia (joita ei ole ennen ollut). :-[ Olen kyllä menossa varaamaan aikaa kosmetologille, kun sain mieheltä joululahjaksi lahjakortin, jospa sit saisin jalatkin kuntoon.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö