Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 169515 kertaa)

Poissa kuku

• Tukkaguru
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #240 : 18.02.09 - klo:20:57 »
Jalkahoitajaa olen ajatellutkin... Osaisiko kukaan sanoa hyvää (ja mielellään halpaa..) jalkahoitolaa Jyväskylässä:)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Selena

• HAIRahtanut
« Vastaus #241 : 19.02.09 - klo:12:05 »
Okei, tänään aloitan raspaamisen! Mutta nää kovettumat on pikkuvarpaiden alapuolella jalan sivussa ja ne on ISOT. :S

kuku! Olehan varovainen sen raspaamisen ja kovettumien poiston kanssa. Itselläni on kovettumat ihan samassa kohdassa, ja joskus hermostuin niihin. Ostin Schollin sellaiset kovettumien poisto-laastarit, joiden pitäisi "syövyttää"(?) pois kuollut iho. No, ne syövytti pois kyllä kovettumat, mutta valitettavasti myös osan tervettä ihoa  :-X. Kun kovettumat olivat poissa, mun jalan asento muuttui kävellessä enemmän ulkosyrjäpainotteiseksi. Tähän lääkäri lopulta sanoi, että joissain tapauksissa luonto on tarkoittanut kovettumat sinne, minne ne muodostuvat - omassa tapauksessani kovettumat siis tasapainottavat jalkaterän asentoa ja näin säästävät esim. polvia. Kuulostaa ehkä hullulta, mutta ainakin mulla homma on juuri näin.

Itse raspailen ja tehorasvailen n. kerran viikkoon, että iho pysyy pehmeänä, mutta enää en koitakaan päästä noista kovettumista kokonaan eroon.
Make it a great day

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 19.02.09 - klo:12:19 »
Jalkahoitajista suosittelen ihan jalkojenhoitajaa, ei siis kosmetologia. Näin siis jos yhtään mitään "ongelmaa" on, kosmetologilla käyn lähinnä hemmotteluhoidossa, toki samalla jalkojakin hoidetaan mutta rekisteröity jalkojenhoitaja tms on kyllä hintansa väärti :).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #243 : 19.02.09 - klo:16:03 »
Jalkahoitajista suosittelen ihan jalkojenhoitajaa, ei siis kosmetologia. Näin siis jos yhtään mitään "ongelmaa" on, kosmetologilla käyn lähinnä hemmotteluhoidossa, toki samalla jalkojakin hoidetaan mutta rekisteröity jalkojenhoitaja tms on kyllä hintansa väärti :).

Juu! Löysin netistä yhden jalkahoitolan, joka on mua melkein naapurissa! Pitääpi kattoo jos sinne varais ajan..  ;)

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #244 : 19.02.09 - klo:21:07 »
^ Ja älä turhaudu, jos jalkojenhoitaja ei suostu poistamaan kaikkea kovettumaa kerralla. Jos kovettumaa on paljon niin se tosiaan vaikuttaa astumiseen, kuten Selena tuolla aiemmin kirjoitti. Vaikka asento ei muuttuisi huonompaan suuntaan sinulla kovettuman poiston myötä kuten Selenalla kävisi niin saattaa kyseinen kohta jalassa tulla vähintäänkin araksi, jos on tottunut, että tuossa kohdassa on suojana paksu kovettumakerros.

Itse olen löytänyt uuden jalkavoidesuosikin! Raspaan jalat noin kerran viikossa ja kerran kahdessa viikossa teen perusteellisemman jalkahoidon, jolloin raspaan ja kuorin huolellisesti ja samalla huollan kynnet, kynsinauhat ja uusin lakkaukset. Viimeisen perusteellisemman hoidon jälkeen otin käyttöön OPIn Feet by OPI Callus Therapy-voiteen. Sisältää pehmittäviä aineita ja hedelmähappoja. En ole tuota muistanut/jaksanut käyttää päivittäin vaan ihan muutaman kerran viikossa, mutta silti olen saanut ylläpidettyä jalkojen siloisuuden ja pehmeyden. Normaalisti tuo jalkahoidon tulos ei kauaa kestä vaan jalat ovat parin päivän päästä jo kuivat ja karheat, mutta ei nyt vaan seuraavan perusteellisen hoidon lähestyessä jalat ovat varsin pehmeät ja hyväkuntoiset. Plussaa myös siitä, että tässä ei ole sellaista voimakasta piparmintun tuoksua, kuten useimmissa jalkavoiteissa vaan tuoksu on suhteellisen mieto, vaikka raikas onkin.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 09.03.09 - klo:00:08 »
Ostin Freemanin jalkakylpyaineen, (en nyt pääse tarkistamaan nimeä, sillä toinen jalka on edelleen kylvyssä, mutta joku luumujuttu, virkistää ja jotain, teepuuöljykin mainittiin). Mulla ei ollut oikeastaan mitään odotuksia tän suhteen, muistin vaan että joku oli tykännyt jostain Freemanin jalkajutusta, joten ostin kokeiluun kun vastaan tuli.

Olen suorastaan järkyttynyt tän toimivuudesta! Yleensä en mitenkään saa poistettua kaikkea kuollutta solukkoa ja nyt jalat on vieläpä olleet ihan poikkeuksellisen huonolla hoidolla, ilman rasvaustakin viikkoja, raspauksesta puhumattakaan. Nyt on siis toinen jalka hoidettu ja voi vitsit miten siloiseksi sen sai. :-*  Ero on ihan hillitön. Mä alan kyllä käyttämään tätä aina kun ihan ajatuksella hoidan jalkoja. Sen sijaan jalkojen kuorinta-ainetta en ole oikein ikinä tottunut/oppinut käyttämään, se on joku vanhempi Freeman Totally Nutty jutska.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #246 : 09.03.09 - klo:15:06 »
^ Mäkin tykkään todella paljon tosta jalkakylvystä, tulee sileät jalat!  ;) Sitten myös saman sarjan kuorinta & jalkavoide on hyviä!

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #247 : 15.03.09 - klo:20:52 »
Kokeilin Lushin fair trade-jalkavoidetta ja olen kyllä vähän pettynyt. On todella ohutta ja nopeasti imeytyvää koostumukseltaan, vaikuttaa silti ihan riittoisalta. Tuoksu tässä on aika omituisen hammastahnamainen. Myyjä lupaili voiteen viilentävän rasittuneita jalkoja mutta ei tämä kyllä ihan siihenkään toiminut. Ihan ok ostos, mutta ei kyllä näille superkuiville ja halkeilevilla jaloille riitä millään...
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Iida

• HAIRahtanut
« Vastaus #248 : 16.03.09 - klo:17:12 »
Mulla on jalkavoiteena käytössä Body Shopin vartalovoi mangon tuoksuisena. Tuo on ollut monista kokeilluista rasvoista ehdottomasti paras. Mulla on ollut monia ihan oikeita jalkarasvoja, eikä ne ole olleet yhtä hyviä. Tuossa on kyllä miinuksena se, että pitää laittaa paljon ja sitten ei imeydy mihinkään, mutta kun laittaa sitä yöksi ja sukat päälle, niin on tosi tehokasta. Ehkä mulla on tullut tästä kuva mielettömänä tehotuotteena senkin takia, kun tykkään tuotteen tuoksusta tosi paljon. Jalkarasvat tuoksuvat yleensä jollekin inhalle, kuten laventelille tai kamferille..

olen tässä muutamana päivänä kävellyt yhden thai-hierontapaikan ohi. Taisi olla siis ihan vartavasten "Thaimaalainen jalkahieronta" nimeltään. Onko joku käynyt sellaisessa? Mulla on noista paikoista vähän se mielikuva, että niistä saa vähän muutakin palvelua, kuin hierontaa.. Tuo paikka näyttää ihan siistiltä ja on Turun poliisiaseman vieressä, mikä lisää mun mielikuvissani luotettavuutta..  ;D Kiinnostais mennä koittamaan, ei ollut hinnaston mukaan kallista.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #249 : 16.03.09 - klo:17:23 »
Mäkin olen viime aikoina tehohoitanut jalkapohjia TBS:n Mango- ja Karpalo-vartalovoilla. Body shopin myyjä suositeli mulle tota Mango-voita, kun kyselin korppujaloilleni jotain pelastavaa tuotetta. Etenkin kantapäät oli ihan korppua, mutta näillä rasvoilla jalkapohjat on pehmentyneet ihan huomattavasti ja mielestäni varsin nopeasti. Sukat kyllä joutuu vetämään jalkaan rasvan levittämisen jälkeen, koska imeytyvät tosiaan aika hitaasti, mutta kyllä mä muutenkin olen aika paljon sukat jalassa. :) Käytin aikaisemmin apteekin rasvoja jaloille, mutta ei ne kyllä toimineet yhtä hyvin.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #250 : 16.03.09 - klo:17:35 »
Mä ostin pienen purkin BS:n Papaija-vartalovoita, jolla olen rasvaillut jalkoja. Ihana tuoksu ja pehmittää kivasti ihoa. Mangoa voisikin vielä ostaa jaloille. Ennestään mulla on Kookosta, mutta tuoksu tökkii välillä.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 16.03.09 - klo:18:07 »
Kyllä tuo Freemanin Bare Foot soak on loistotuote! :-* Jaloista tulee ihanan pehmeät ja sileät tuon kylvyn jälkeen. Pysyy ihan varmana vakituotteena jalkakylvyistä. Lisäksi pitäisi vaan ostaa Freemanin jalkojenkuorinta kun sellaista en vielä omista. (Ja kun teidän innoittamana haluan pitää jaloistani parempaa huolta.) Lisäksi kaipailen TBS:ta jotain hyvää jalkavoidetta. Jalkapohjani eivät kuitenkaan ole karheat, vähän vain kuivat. Voiteelta siis lähinnä toivon pehmentävyyttä ja kosteutusta. Onkohan tuo TBS:n hamppu jalkavoide millainen? Kun ei se kuitenkaan niin kauhean kalliskaan olisi, niin voisin kokeilla sitä.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #252 : 17.03.09 - klo:16:51 »
olen tässä muutamana päivänä kävellyt yhden thai-hierontapaikan ohi. Taisi olla siis ihan vartavasten "Thaimaalainen jalkahieronta" nimeltään. Onko joku käynyt sellaisessa? Mulla on noista paikoista vähän se mielikuva, että niistä saa vähän muutakin palvelua, kuin hierontaa..

Thaimaassa olen käynyt jalkahieronnassa, oli kuin vyöhyketerapia yhdistettynä hierontaan. Oli rentouttavaa eli ihan hyvä kokemus. Riippuu tosin varmaan paljon tekijän osaamisesta. Tämä oli siis sellaisessa paikassa, jossa istuttiin kaikki samassa tilassa ja ikkunoista näki sisälle liiketilaan, vähän niin kuin kampaamossa tms. Jos siis paikka on tuon kaltainen niin varmasti on vain jalkahierontaa. Jos taas on sellainen epämääräisen näköinen paikka, jossa näyteikkuna peitetty verhoilla niin saattaa kyseessä olla paikka, jossa hieronta päättyy happy endiin. Suurin osahan Suomessa olevista thaihierontapaikoista taitaa olla näitä täyden palvelun taloja, mutta kyllä ainakin Helsingissä taitaa olla pari ihan oikeaa thai-hierontaa tarjoavaa paikkaa.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 17.03.09 - klo:17:52 »
Onkohan tuo TBS:n hamppu jalkavoide millainen? Kun ei se kuitenkaan niin kauhean kalliskaan olisi, niin voisin kokeilla sitä.

Minusta tuo oli vähän pettymys siihen nähden, että hammpukäsivoide on aivan loistavaa tavaraa. Noista kahdesta laittaisin jalkoihinkin ennemmin sitä käsivoideversiota kuin varsinaista jalkavoidetta... Hamppujalkavoidetta mielestäni parempi on se tehokosteuttava piparminttujalkavoidepurkki. Ohjeen mukaan sitä käytetään pari kertaa viikossa, mutta itse laitan surutta joka ilta!

Poissa Iida

• HAIRahtanut
« Vastaus #254 : 17.03.09 - klo:17:55 »
^^ Kyllä tuo paikka ulkoisesti näyttää kohtalaisen siistiltä, eikä ikkunaakaan ole peitetty millään kartongilla tai samettiverhoilla..  ;D Silti mielikuva thai-hierontaa tarjoavista paikoista on tosiaan sellaisia, etten ihan heti uskaltaudu ehkä tonne.