Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 169508 kertaa)

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #270 : 06.05.09 - klo:21:44 »
Mä en voi liikaa hehkuttaa öljyjä, ihan vaikka voiteen alle! Ja imeytyy tosi nopeasti. Voi laittaa useammankin kerroksen :D Itse olen nyt joka ilta laittanut rypsiöljyä sääriin ja se imeytyy ihan parissa minsassa niin, ettei  kyllä tarvitse pelätä lakanoiden menevän öljyisiksi :)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #271 : 07.05.09 - klo:14:43 »
^ Mä tyrkyttäisin omaa ehdotonta suosikkiani Dermosilin Extra-voidetta. Tuo on ainut rasva, joka itselläni pitää kantapäät kunnossa. Kävin taannoin jalkahoidossa, ja vaikka kovettumia ym. raspattavaa löytyy, kosmetologi ihasteli sitä, miten kantapäiden iho on hyvässä kunnossa.

Pitänee pian kokeilla tuota! :)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #272 : 07.05.09 - klo:17:03 »
Myös The Body Shopin hamppu käsi- tai jalkavoide olisi varmasti tarpeeksi paksua. Itse en ole kokeillut jalkavoidetta, mutta tuo käsivoidekin on jo itsessään niin tuhtia että suositteln sitäkin kyllä :)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 07.05.09 - klo:19:11 »
^ Mulle taas tuo hamppujalkavoide oli iso pettymys. Hamppukäsivoide on ihan loistavaa ja tosi paksua ja siihen verrattuna jalkavoide olikin ihan surkimus. Ei yhtään niin paksu eikä varsinkaan täyteläinen koostumus, ei hoitanut korppujalkoja tarpeeksi. Tuoksukin oli jotenkin kamalampi jalkavoiteessa kuin käsivoiteessa.

The Body Shopin valikoimista tehokosteuttava piparminttujalkavoide on sen sijaan paljon parempi! Sitä myydään vaaleanpunaisessa kannellisessa purkissa. Siinä on paksu koostumus ja voide on tepsinyt mulla hyvin.

Ennen muinoin käytin vain Dermosilin Extraa vuosikausia, mutta sitten jalat sanoivat yhteistyösopimuksen irti sen kanssa. Samoin kävi Boreaksen kanssa. Dermosilin jalkavoiteista myös se perussarjan (Classic?) jalkavoide tuubissa on yllättävän hyvä, vaikkakaan ei ihan hoitavimmasta päästä.

Jalkahoitajalta ostin joskus Laufwunder-sarjan Hydrobalmin, jossa on kevyt koostumus, mutta sisälsi muistaakseni paljon ureaa eli se pehmittää sarveistuneetkin kantapäät tosi hyvin. Tuota tosin sai käyttää vain kuureina eikä jatkuvasti. Tosi hyvä hätäapu, kun kantapäät huutavat hoosiannaa! Sen jälkeen tepsii taas alkeellisempikin voide.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #274 : 08.05.09 - klo:10:53 »
Mulla oli kerran tota hamppu käsivoidetta, mutta tuoksu oli sen verran miehinen, että annoin silloiselle poikaystävälle, joka sitä ihan mielellään käytti  :D Noita Burt's beesin jalkavoiteita olisi hauska kokeilla. Kattelin niiden sivuilta erilaisia paketteja joissa oli useampia tuotteita. Jonkin sellaisen voisikin ehkä tilata kokeiltavaksi. Ei nää jalat niistä ainakaan huonommaksi mene  :D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 11.05.09 - klo:14:20 »
^^ Schollin jalkavoiteista Deep Moisturising Cream on todella hyvin kosteuttava, hintaa tuolla on muistaakseni vähän alle viisi euroa. Tuota nimenomaista Schollin voidetta ei tosin ihan joka marketissa ole valikoimissa, mutta on mielestäni huomattavasti parempaa kuin sarjan muut jalkavoiteet.

Millainen tuoksu tässä on? Mulla on ollut joku Schollin jalkavoide, ja siinä oli kauhea mummotuoksu, tunkkainen.  :-X
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

MissWorld

• Vieras
« Vastaus #276 : 11.05.09 - klo:14:47 »
Mulla toimii kuiviin kantapäihin ja varpaisiin Lushin Lemony Flutter. Periaatteessa tarkoitettu kynsinauhoille, mutta käy myös kantapäihinkin.  :)

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #277 : 11.05.09 - klo:14:52 »
^^ Schollin jalkavoiteista Deep Moisturising Cream on todella hyvin kosteuttava, hintaa tuolla on muistaakseni vähän alle viisi euroa. Tuota nimenomaista Schollin voidetta ei tosin ihan joka marketissa ole valikoimissa, mutta on mielestäni huomattavasti parempaa kuin sarjan muut jalkavoiteet.

Millainen tuoksu tässä on? Mulla on ollut joku Schollin jalkavoide, ja siinä oli kauhea mummotuoksu, tunkkainen.  :-X

Tuoksu on tosiaan vähän tunkkainen mummotuoksu, mutta itse taas inhoan sitä perinteistä laventelin/piparmintun tuoksua joka lähes kaikissa jalkavoiteissa merkkiin katsomatta tuntuu olevan, joten Schollin neutraali mummotuoksu on mulle vain plussaa.
1c F ii

Poissa ilona

• HAIRahtanut
« Vastaus #278 : 11.05.09 - klo:15:00 »
^ Minäkin koitin kovasti tuoksutella tuota Schollin Deep Moisturising Creamia, mutta en osaa yhtään kuvailla sitä. Omasta mielestä tuoksu on ollut miellyttävä, mutta tarkempi nuuhkinta saattaa löytää siitä juuri tuota mummomaisuutta. Itse siis pidän, mutta joku muu ehkä ei. Ei tuo kuitenkaan kovin paljon tuoksu.

Mutta tosiaan suosittelen tuota tuotetta ihan ehdottomasti. Muut kokeilemani jalkavoiteet ovat jättäneet ihon tosi rasvaiseksi, mutta tuo tuntuu imeytyvän hyvin ja kostettävan jalkojen ihoa kunnolla.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #279 : 11.05.09 - klo:18:56 »
^Minäkin voin suositella samaa tuotetta. Voide on nopeasti imeytyvää ja tehokasta. Tällä saa myös rutikuivat kädet hetkessä kuntoon. En ole kiinnittänyt mitään huomiota voiteen tuoksuun, joten ilmeisesti se on aika mieto.
2c F ii

Poissa Katiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #280 : 11.07.09 - klo:12:58 »
Laitoin illalla jalkoihin Dermalogican Punainen appelsiini- ihonhoitovoidetta, koska purkki oli siinä käden ulottuvilla. Muuten oon käyttäny sitä ihan normi vartalovoiteena. Pun. appelsiini oli muuten yllättävän hyvää kantapäillekin!!
Normaalisti laitan jalkoihin bepanthenillä ja jojobaöljyllä terästettyä x-tran vartalovoidetta. Aina suihkussa on myös muistettava kuoria tai harjata kantapäät...jeejee, kyllä näitä hommia riittää ;D

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #281 : 16.07.09 - klo:10:06 »
Tässä minun tämänhetkinen jalkavoiteiden TOP 3:

1. Gehwol Lipidro Cream: Sain tätä jalkahoidon yhteydessä pienen putkilon ja eilen yritin ulkomuistista ostaa isomman tuubin Stockalta. Tuote on täysin hajuton, imeytyy nopeasti mutta kosteutusteho on lllloistava. Käytän tätä myös käsivoiteena.

2. La Roche-Posay Lipikar Podologics-Feet: Melko samanlainen tuote kuin yllämainittu joskaan ei imeydy ehkä ihan yhtä nopeasti eikä kosteutustehot yllä samaan mutta erittäin vahva kakkonen. Tuubi on Gehwolia toimivampi.

3. Loccitane Shea Butter Foot Cream: Edellämainittuja täyteläisempi ja tässä on myös mieto tuoksu. Kunnon kerros jalkoihin yöksi ja elmukelmua päälle niin aamulla jalat kiittää  :)
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #282 : 16.07.09 - klo:23:27 »
^ Tuo Gehwolin Lipidro Cream on muuten loistavaa minustakin. Ei olekaan tullut sitä aikoihin käytettyä, mutta on kyllä hyvin kosteutava tuote keveydestään huolimatta. Pitääkin muistaa tuo seuraavaksi, kun on uudelle jalkavoiteelle tarvetta. Muutkin Gehwolin tuotteet ovat olleet varsin toimivia, käytössä on ollut yksittäispakattua jalkakylpyainetta, kynsinauhavoidetta ja kynsinauhaöljyä sekä kuivien kantapäiden salvaa.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 17.07.09 - klo:00:59 »
Kuulin tässä sellaisen jutun että sinappijauhe jalkakylvyssä pehmentäisi hankalatkin kovettumat todella hyvin. Yritin googletella mutta löysin ainoastaan viittauksia vilustuneen jalkakylvystä.

Onko kukaan törmännyt tähän väitteeseen tai peräti kokeillut?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Mimi

• Vieras
« Vastaus #284 : 22.07.09 - klo:16:07 »
Jalat ovat pitkään olleet aika unohdettu osa-alue, mutta yritän nyt kovasti tsempata että saisin päkiästä kovettumat pois. Ostin compeedin kovettuman poisto laastarit, mutta en kahden päivän käytön jälkeen huomannut kyllä mitään mainittavaa muutosta, ehkä ihan pikkaisen on kovettumien kohta pehmentynyt.

Ennenkin olen yrittänyt jalkojen hoitoa muuttaa säännölliseksi, mutta sitten innostus on jossain vaiheessa aina lopahtanut. Yleensä jo viikon sisällä aloituksesta.  :P