Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 175086 kertaa)

Poissa Illusia

• Tukkaguru
  • Tukka kasvaa...
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #30 : 07.03.06 - klo:14:39 »
Mulla sama juttu kuin novella että kuivuu kuivuu vaan ja isot halkeamat ilmestyy kantapäihin tämän tästä.Raspailen aina silloin tällöin mutta yritän pitää rasvaamalla jalkoja edes jonkinlaisessa kunnossa mutta eipä tunnu auttavan.Olen myös laittanut yöksi paksumpaa rasvaa ja nukkunut sukat jalassa,toimii kyllä mutta en tykkää sukista muutenkaan niin inhottaa yöllä pitää,etenkin kun tuo ei toimi kun just sen seuraavan päivän ajan jos ei joka yö nuku sukat jalassa.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 07.03.06 - klo:14:46 »
Mullakin on edelleen jalat kuivat ja halkeilevat. En ole ehtinyt apteekkiin hakemaan Helosania, joten olen yrittänyt sitten pärjätä tuolla Totally Nutty CocoMint -jalkavoiteella. Usein laitan lisäksi vielä Nivea Softia. Joka ilta hieron jalkoja todella varovaisesti hohkakivellä ja nyt on tilanne pikkuisen helpottanut. Varmasti, kun saan tuota Helosania hankittua, tulee jaloistakin taas pehmeät. Sukat jalassa nukkuminen on havaittu täälläkin hyväksi keinoksi. Tosin aika harvoin viitsin nukkua sukat jalassa, kun silloin tulee ihan liian kuuma :-\
1b M ii

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #32 : 07.03.06 - klo:19:43 »
Olisko kenelläkään mitään vinkkiä, miten tuolle kuivumiselle sais stopin? Multa on kyllä keinot ihan loppu.

Kuivumisesta kärsivät, kokeilkaa Widmerin Wicarba-voidetta, joka estää turhan kuivan solukon kasvun. Toimii mulla ainakin hyvin.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Ava

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #33 : 07.03.06 - klo:20:24 »
Omat jalkani on aika huonossa kunnossa. Ilmeisesti jalkani on jossain virheasennossa, koska kovettumia tulee aina ulkosivulle pikkuvarpaan alapuolelle. Tähän voisi auttaa varmaan jotkin erikoispohjalliset? Känsiä tulee myös toisinaan ja ne eivät ole todellakaan kivoja. Aika paljon saan syyttää perintötekijöitä, koska äidilläni on samat ongelmat. Korkeakorkoisia kenkiä käytän harvoin, joten ne tuskin vaikuttavat. Jalkoja raspaan ehkä kerran kuussa ja rasvailtua tulee kerran viikossa. Olen siis hieman laiska sen asian suhteen. Voisin kokeilla tuota mannan ehdottamaa Widmerin voidetta, kun se kuulostaa niin hyvältä. :)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 07.03.06 - klo:22:03 »
Mä yritän rasvata jalat joka ilta ja raspailen silloin tällöin. Kynsinauhaöljyä laitan välillä myös varpaankynsiin ja kynsinauhoihin. Vanhemmiten on alkanut kantapäät vaatimaan erityishoitoa. Mulla on yleensä aina kynsilakkaa varpaankynsissä, mun mielestä varpaankynnet on kauheen näköiset ilman lakkaa. Ainakin mulla.  ;)  Mulla on toisen isovarpaan kynsiaihe vaurioitunut jossain ja kynsi on ruman näköinen. Nyt kylläkin aika hyvä, kun jalkahoidossa sitä hiottiin. Toisesta isovarpaasta lähti syksyllä kynsi, mutta se on kasvamassa hyvää vauhtia takaisin. Tänä talvena olen ollut ilman lakkaa, vaikka yleensä käytän talvisinkin. Aluslakkaa en juuri käytä, joskus harvoin, jos laitan tummempaa lakkaa. Nyt ajattelin kokeilla väritöntä tämän ketjun innoittamana.  :)
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #35 : 07.03.06 - klo:22:06 »
Nyt kun kevät on kovaa vauhtia tulossa niin haluaisin ihan sikana ranskalaisen lakkauksen varpaankynsiini. Miten sen tekisi siististi ja ilman, että vatsatyynyni ei olisi tiellä - ei aavistustakaan  ;)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #36 : 07.03.06 - klo:22:25 »
Ranskalainen lakkaus on kyl hassun näköinen varpaankynsissä. Viimeksi, kun oltiin etelässä niin siellä näin yhdellä tytöllä.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #37 : 07.03.06 - klo:22:36 »
Nyt kun kevät on kovaa vauhtia tulossa niin haluaisin ihan sikana ranskalaisen lakkauksen varpaankynsiini. Miten sen tekisi siististi ja ilman, että vatsatyynyni ei olisi tiellä - ei aavistustakaan  ;)

Minä en koskaan lähde tavoittelemaan varpaankynsiäni kumartuen, vaan nostan jalkani ylös, vaikkapa pöydänreunalle ja siirrän "tyynyni" sivummalle  ;D ;D
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #38 : 07.03.06 - klo:23:02 »
Noin minäkin teen vaikkei tyynyä olekkaan (en ainakaan myönnä  :)) jotenkin taipuu helpommin siihen asentoon eikä tunnu hankalalta.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #39 : 08.03.06 - klo:11:58 »
Voisin hoitaa paremminkin jalkojani. Yritän aina laittaa suihkun jälkeen rasvaa, mutta ovat melkoisen unohdettu alue muuten. Tässä olisi parannuksen paikka siis.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #40 : 08.03.06 - klo:14:07 »
Hyvä vinkki halkeileville kantapäille (kutsutaan muuten pykimiksi noita kuivia halkailemia): Ainakin jotkut apteekit myyvät Gehwol-jalkojenhoitotuotteita ja tuotteita saa varmaan isoista tavarataloistakin, en ole ihan varma...  Erittäin tehokas voide noihin halkeamiin on Med Salve for Cracked Skin, hinta reilut 10e/75ml. On melko rasvainen koostumus, joten yökäyttöön erinomainen. Parissa viikossa pitäisi pykimien lähteä.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Jalkojen hoito
« Vastaus #41 : 20.04.06 - klo:14:48 »
Minä yritän rasvata jalat aina suihkun jälkeen eli kerran päivässä, mutta ihan aina ei jaksa... Mulla on kauheat korppukantapäät, joita sietääkin rasvata. Tilanne on vähän helpottunut, kun äärimmäinen seisomatyö loppui. Joskus harvakseltaan, kun jaksan ja tulee inspis, teen jalkakylvyn ja raspaan kovettumat. Kesällä saatan lisäksi kuoria, jos innostun.

Ehdottomasti parhain voide näille korpuille on Dermosilin Extra, joka oikeasti auttaa! Se pehmentää tosi hyvin ja tekee ihon nopeasti ehjäksi. Toinen suht hyvä on apteekin Decubal Clinic, jota suositellaan myös diabeetikkojen jalkojenhoitoon. Tykkään noista tuoksuttomista, koska niitä voi laittaa illalla sänkyyn mennessä eikä tarvi enää rasvaisilla jaloilla lähteä pesemään käsiä.

Jalkakylpynä mulla on tällä hetkellä Dermosilin Foot Therapy -purkki. Se on tosi raikastava! Sitä ennen oli Schollin paketti, joka oli myös ihan jees.

Talvisin en jaksa lakata varpaankynsiä, mutta kesällä tykkään laittaa jotain violettia tai pinkkiä. :D
« Viimeksi muokattu: 22.07.09 - klo:16:17 kirjoittanut Tuikkuli »

rolla

• Vieras
Vs: Jalkojen hoito
« Vastaus #42 : 20.04.06 - klo:15:34 »
Talvisin hoidan jalkoja silloin kun jaksaa.. joskus melkein päivittäin ja joskus en aikoihin. Perinteinen emännän jalkavoide ja lacto plus on osoittautuneet toimiviksi, virkistää hyvin.

veera

• Vieras
« Vastaus #43 : 20.04.06 - klo:18:52 »
Oon kuullut jostakin, että kantapäät kannattaisi raspata (onks toi sana? :) ) mieluummin kuivana kuin suihkun jälkeen. Onko kukaan muu kuullut tästä?

olen kuullut ja teen itsekin noin. jos jalkoja liottaa ennen raspausta, iho pehmenee liikaa ja raspi raastaa helposti tervettä ihoa, jolloin kovettumat vaan pahenevat entisestään. kuiva iho on kovempaa, joten ei tule raspattua liikaa niin helposti.

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #44 : 22.04.06 - klo:20:37 »
Hyvä vinkki halkeileville kantapäille (kutsutaan muuten pykimiksi noita kuivia halkailemia): Ainakin jotkut apteekit myyvät Gehwol-jalkojenhoitotuotteita ja tuotteita saa varmaan isoista tavarataloistakin, en ole ihan varma...  Erittäin tehokas voide noihin halkeamiin on Med Salve for Cracked Skin, hinta reilut 10e/75ml.

Mulla oli joskus jotain Gehwolin jalkavoidetta ja se oli aivan loistavaa rutikuiville jaloilleni. Nykyään käytän noita TBS:n vartalovoita lähinnä tuoksun tuoman hemmottelulisän takia, mutta jos oikeesti tarvitsisin supertehokasta kosteutusta, niin ostaisin noita Gehwolin tuotteita. En millään muista minkä nimistä käyttämäni voide oli, mutta se oli koostumukseltaan huomattavasti kevyempää kuin nuo vartalovoit ja imeytyikin siksi nopeasti.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto