Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 169903 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #345 : 22.05.10 - klo:11:07 »
^Mä oon käynyt lukusia kertoja eri paikoissa. Parasta antia on hieronta ja siisti kynsien lakkaus. Vihaan lakata varpaiden kynsiä itse enkä saa lakkaa levittymään tosi siististi. Muutoin lopputulos ei kotihoitoa kummoisempi ole. Mä en tosin raspaile juurikaan jalkoja, koska innostuin siitä liikaa nuorena tyttönä ja hieroin itseltäni suuripiirtein jalkapohjat pois  ;D. Tätä tein ihan jatkuvasti ja sittemmin jalkahoidossa mua on valistettu nimenomaan rasvaamaan jalkoja, ei raspaamaan ja sitä olen noudattanut vuosia. Toki jalkahoidon jälkeen olen ollut tosi tyytväinen, mutta ahkera kotihoito toisaalta takaa myös sen, ettei jalkahoitolastakaan eri jaloilla kotiin lähdetä. Mitään hutiloitua työtä mulle ei siis kuitenkaan ole tehty.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #346 : 23.05.10 - klo:16:25 »
Mä olen huomannut, että jalkahoidoissa kannattaa katsoa/kysyä tarkkaan, mitä ne sisältävät. Eli lähinnä se, onko kyse ns. perinteisestä jalkahoidosta vai lähinnä jalkojen hemmotteluhoidosta. Aina tuo nimiero ei selviä edes hoitolan nettisivuilta tai tuotekuvauksesta. Hemmotteluhoidoissa nimensä mukaisesti pyritään saamaan aikaan hyvää oloa, ja ne saattavat sisältää vain kylvyn, kuorinnan, rasvauksen ja pitkän hieronnan. Perinteisempään jalkahoitoon kuuluu sitten perusteellinen jalkojen kovettumien raspaus, tarvittaessa kynsien ohennus jne.

Mä haluan jalkahoidolta nimen omaan tuota perinteistä versiota, kun itse pystyn sen hemmotteluvaihtoehdon itselleni tekemään.  Mulle tulee jalkoihin helposti kovettumia tanssiharrastuksesta johtuen ja kynnet ovat alkaneet paksuntua, joten ne kaipaavat säännöllistä ohentamista. Noita ongelmia mä en pysty kotihoidolla kuntoon saamaan. Säännöllisellä hoidossa käymisellä jalat pysyy hyvinä, mutta se edellyttää vähintään joka toinen kuukausi jalkahoidossa käymistä. Onneksi olen nyt löytänyt hyvän jalkahoitajan, jonka palveluihin olen (hinta mukaan lukien) oikein tyytyväinen.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #347 : 23.05.10 - klo:16:36 »
Itsekin käyn vain enää rekisteröidyn jalkojenhoitajan tekemissä hoidoissa. Hemmotteluhoidot saan tehtyä kotona ja lakkavarastonikin on huomattavasti suurempi, joten kotona saan kivammat sävytkin  :D. Hemmottelua tuolla ei tosiaan saa.

Täältä löytyy listat Suomen jalkojenhoitaja- ja jalkaterapeuttiliiton jäsenistä:
http://www.sjjl.fi/JalkojenhoidonAmmattilaiset/Toimipisteet/
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #348 : 23.05.10 - klo:20:26 »
Minulla on toisessa kantapäässä tosi ruman näköinen, syvä kovettuma. Jalat tuppaavat kesällä menemään aika huonoon kuntoon, kun en voi niitä rasvailla ihan sen takia, että sukat jalassa tulee helposti liian kuuma.  ::) Olisi varmaan aika mennä jalkahoitoon, kun ei näitä räpylöitä tunnu saavan kotihoidolla edustuskuntoon.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #349 : 24.05.10 - klo:23:17 »
Osaisiko joku suositella Jyväskylästä hyvää jalkahoitolaa? Kävin noin vuosi sitten keskustassa opistokujalla sijaitsevassa jalkahoitolassa kovettumien "poistossa" mutta jalat tuntuivat lähes samanlaisilta kuin ennen hoitoa..! Ei ollut tuosta siis apua. :P
« Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo:18:12 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Bimmer

• Hiushörhö
« Vastaus #350 : 25.05.10 - klo:09:43 »
^ kävin myös tuolla Opistokujan paikassa, ja mulle jäi vastaava fiilis, ei paljon ollut apua.

Jyväskylässä en ole käynyt muualla jalkahoidossa, mutta kerran olen käynyt Muuramessa sijaitsevassa kauneushoitolassa, jossa sain erittäin hyvän lopputuloksen. Hoito oli perusteellinen, ja lopuksi vielä lakattiin kynnetkin. Ja jalat pysyi pehmeinä pitkään  :D

Jottei menisi mainostamiseksi, niin kysyä voi paikasta vaikka yksärillä..

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #351 : 25.05.10 - klo:14:08 »
Mä oon käynyt jalkahoitajalla sekä kosmetologilla hoidattamassa jalkojani. Ihahaahan se on, kun jalat kevenee ja saa kynnet sekä ihon kuntoon. Mulla on ongelmaa isovarpaan kynsissä, siksi oon käynyt välillä jalkahoitajalla.

Viime juhannuksena oltiin Silja Europalla ja otin siellä spa-jalkahoidon, joka oli aivan ihana! Varmaan paras jalkahoito, jossa oon ollut, se oli niin ihanan kokonaisvaltainen, kun siinä oli myös kuorinta ja naamio perinteisten juttujen lisäksi. Sain vielä aivan täydellisen pinkin lakan, joka kesti vaikka kuinka kauan hyvänä. Harmitti, etten älynnyt ostaa lakkaa mukaan.

Tallinnassa otin kans huhtikuussa spa-jalkahoidon, mut se ei ollut niin kummoinen.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #352 : 25.05.10 - klo:18:51 »
Nonni  :D Jalkahoito oli joo, no olihan se, ei vieläkään Caribian voittanutta ;) Caribiassa varmaan oli kyllä iso osa sillä, että jalkahoitaja käytti veistä (onkohan termi oikein?). Mutta nyt on hyvä tietää tuo jalkojenhoitaja ja jalkaterapeuttiliitto, taidanpa poimia sieltä jalkahoitajan seuraavaksi.

Mutta se LCN:N Wilde varpaankynsien geelaus.... Nyt on varputtimet niin söpikset, että morjes! Laitettiin fuksialla ranskis ja ukkovarpaisiin kukkamaalaus samalla fuksialla ja hopealla ja "timantit" keskelle. Missä ne sandaalikelit on????? Oon pitänyt tuota varpaankynsien geelausta turhamaisuuden multihuipentumana, mutta voin kertoa, että jos kesto on tosiaan se 2-3kk niin tuskin tämä jää viimeiseksi kerraksi. Mulla on toisesta isosta varpaasta joskus leikattu sisään kasvanut kynsi eikä se ole koskaan kasvanut normaalina ja nyt on sekin normaalin näköinen ja tosi nätti.

Kävin siis Tampereella Studio Feel It:ssä
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 09.06.10 - klo:22:02 »
Osaisiko kukaan juures neuvoa, mitä kannattaisi tehdä parille todella syvälle halkeamalle, joista on jopa vuotanut verta?  :-\ Kantapäät ovat arat ja kipeät astuttaessa, ja haluaisin saada nuo halkeamat mahdollisimman nopeasti kuntoon. Ostin nyt rasvaista jalkarasvaa, ja meinaan sillä rasvailla tiuhaan. Onko mitään muuta mitä voisin tehdä, että halkeamat paranisivat?
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #354 : 09.06.10 - klo:23:02 »
^ Rasvaile tosiaan ahkeraan (1-2 krt/pvä) tarpeeksi rasvaisella voiteella, joka antaa hyvän suojan, eikä päästä kosteutta haihtumaan. Paljain jaloin ei kannata kävellä, eikä kovin ohutpohjaisilla kengillä, ettei tule suotta painetta kantapäähän. Compeedillä on halkeamalaastari, josta voi kans olla apua tai sit ihan vaikka pehmeästä pohjallisesta.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 09.06.10 - klo:23:20 »
^ Kokeilin noita laastareita pari päivää sitten, olivat mielestäni ihan surkeita. Irtosivat melkein heti. Eivät tarttuneetkaan kunnolla, vaikka noudatin huolellisesti ohjeita.  :-\ Toivottavasti tuosta Acon tehovoiteesta olisi jotain apua.

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #356 : 10.06.10 - klo:20:00 »
^ Suosittelisin kyllä ihan jalkahoitajalle menoa. Itsellä oli talvella jalat samassa kunnossa ja itse en niitä kuntoon saanut. Kertakäynti jalkahoitajalla ja hänen suosittelema jalkarasva auttoivat. Jalkahoitajaa suosittelen siksi, että kotihoito on niin paljon helpompaa sen jälkeen, kun hoitaja on saanut jalat pikkasen parempaan kuntoon. Ja nimenomaan jalkahoitaja, ei kosmetologin suorittama jalkahoito. Ero niissä on kuin yöllä ja päivällä.

Tietty rasvalla on paljon merkitystä ja olin itse kokeillut jo kaikki mitä eteen tuli ja mikään ei tehonnut. Nyt olen vannoutunut Gehwol med Salve for cracked skin -voiteen käyttäjä. Se sopii nimenomaan noille halkeamille, jotenkin mömmö sitoo halkeamat pikkuhiljaa yhteen. Imeytyy aika hitaasti (15 min levityksen jälkeen kävelemättä), mutta muuten loistavaa kamaa.

To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #357 : 19.06.10 - klo:23:00 »
Stokkan ystävällinen tuote-esittelijä hoiti hommansa hyvin ja mukaan lähti tuubi Boreasin jalkarasvaa. Tämä on itse asiassa mainiota tavaraa - paksunoloista, mutta imeytyy salamana ja jättää ihon silkkiseksi, ei yhtään tahmeaksi. Voi olla, että ihan korppuiholle ei kosteustehot riitä, mutta käyttömukavuudesta tulee täällä iso plussa, tätä saattaa oikeasti tulla käytettyä.

Kamferin tuoksu voi jakaa mielipiteitä - itse kyllä tykkään, tulee ihan mummo mieleen  :D. Tuoksu ei ole hurjan voimakas.

Edittiä - minullakin talviaikaan saattaa kantapäät mennä ihan huomaamatta halkeilukuntoon, ja vertakin on joskus tullut.

Kotihoitona parhaiten auttaa mielestäni se, että ihoa ohentaa halkeama-alueilta jalkahöylällä - tai hätätapauksessa ihan tavallisella ihokarvahöylällä. Kuiva iho ohenee helpoimmin, mutta etenkin ensimmäisellä kerralla pitää olla varovainen, sillä ihoa ei saa missään tapauksessa ohentaa liikaa. Märkänäkin voi höylätä, se on mielestäni hieman turvallisempaa, mutta myös hitaampaa ja halkeaman ympäristö ikäänkuin "pakenee" terää kun iho on märkä ja saattaa jäädä liian paksuksi parantuakseen. Kovettunutta ihoa kannattaa ohentaa vain sen verran, että ihon joustavuus hieman palautuu ja haavautumat pääsevät paranemaan.

Kevyen ohennuksen jälkeen Bepanthen-hauteet ja haavojen parannuttua säännöllistä rasvausta ja hyvin hellävaraista raspausta tai höyläystä silloin tällöin.
« Viimeksi muokattu: 19.06.10 - klo:23:12 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #358 : 21.06.10 - klo:10:37 »
^
Boreas on kyllä tosi hyvää jalkarasvaa, mutta tuoksu muistuttaa lähinnä Eino-sedän kölninvettä  :-X Ennen ruumiinbalsamointiaineet tuli vielä enemmän tuoksusta mieleen, mutta nykyään tuoksu on hieman parempi. Harmi, että noin toimivan tuotteen pitää haista niin kamalalle  ;D

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #359 : 22.06.10 - klo:10:20 »
Mä käytän apteekin Hydrania jalkarasvana ja se on tähän mennessä paras jalkarasva. Se on tottakai täynnä mineraaliöljyjä sun muuta mutta jalkapohjiin ei onneks tuu finnejä tai tukkemia  ;D Mulla jalat tarvii jokapäiväistä rasvaamista tai muuten ne kuivuu niin, että alkavat halkeilla ja niistä tulee tosi ällön näköiset. Boreasta oon koittanu joskus kanssa mutta mun koiville ei ihan täysin toimivaa ollut ja tietty haju oli aika kamala. Nyt on käytössä Apobasen oily creme, joka ei kuitenkaan o niin paksua ja hyvää kuin hydran, joten siihen mä taas palaan kunhan saan vaan apobasen loppumaan.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey